Zajęcia w Barcelonie, 29 października
Poziomki

Następnie przypomnieliśmy sobie nazwy owoców oraz kolory jakie je charakteryzują. Po porannej burzy mózgów udaliśmy się na zajęcia plastyczne.
Przy stolikach czekały na nas kartki z konturem poziomki. Zadaniem dzieci było ich pokolorowanie a następnie wyklejenie różowymi skrawkami. Powstały prawdziwe arcydzieła wykonane metodą wydzieranki. Dzieci z dumą prezentowały swoje prace.
Po tak wyczerpującym zadaniu przyszedł czas na odpoczynek i drugie śniadanie.
Gdy już brzuszki były pełne zajęliśmy się tą soczyście smakowitą częścią zajęć. Każdy dostał po kawałku grejpfruta, banana i cytryny. Zadaniem dzieci było odgadnięcie jaki to owoc oraz jaki ma smak. Wszyscy z wielkim zaciekawieniem poznawali nowe smaki oraz ich polskie nazwy. Większość krzywiła się kosztując gorzkiego grejpfruta oraz kwaśnej cytryny ale za to wszystkie dzieci z chęcią zajadały słodkiego banana.
Gdy już wszystkie smakołyki pełne witamin zostały skonsumowane udaliśmy się na zajęcia sportowe. Dzieci bawiły się w ganianego, chowanego, jeździły na motorkach oraz grały w piłkę.
Po zajęciach sportowych wróciliśmy do sali. Ostatnia część zajęć była równie bardzo pracowita. Poziomki tworzyły prace przedstawiające kiście winogron. W efekcie powstały fantastyczne prace. Wszyscy z dumą prezentowali swoje arcydzieła rodzicom.
Dziękujemy za sobotnie zajęcia i zapraszamy na następne.
Pozdrawiamy,
Basia, Iza oraz Babcia Sabina
Jagódki
Ostatnie zajęcia Jagódki jak zwykle zaczęły od przywitania się w przyjaznym kręgu. Następnie podczas zabawy niektóre dzieci zamieniły się w zwierzątka, które szukały domu. Okazało się, że wiele z nich ma zdolności aktorskie! Tym samym mogliśmy zacząć rozmowę na temat domu.
Dzieci wymieniły spostrzeżenia jak mogą wyglądać domy. Jagódki doskonale wiedzą, że niektóre z nich są duże, małe czy wysokie. Pewne budynki są tak wysokie, że trzeba użyć windy! Na koniec rozmowy uczniowie wymienili pomieszczenia jakie znajdują się w naszych mieszkaniach oraz różne urządzenia, które możemy tam znaleźć.
Następnie pracując w grupach dzieci układy puzzle, które przedstawiały różne urządzenia domowe, np. suszarka, pralka, żelazko. Tym samym miały okazję poćwiczyć koordynację wzrokowo- ruchową.

Ku radości wszystkich, dzieci wybrały się na patio, gdzie każdy miał okazję zaczerpnąć trochę świeżego powietrza.
Po powrocie do sali Jagódki miały szansę poznać obsługę aparatu fotograficznego oraz komputera. Teraz każde z nich wie, że robiąc zdjęcia możemy zmienić kolor, a podczas edycji na komputerze możemy wyciąć pewne elementy!
Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Pozdrawiamy,
Kaja i Pauliny
Malinki

Po przerwie rekreacyjnej na patio, gdzie, jak zwykle, dziewczynki okupowały domek zabaw i zjeżdżalnię, a chłopcy grali w piłkę i kosza, wróciliśmy do klasy na część językową, tym razem poświęconą literkom A Ą B C Ć D. Z pomocą kart pracy ucznia wyszukiwaliśmy wyrazy rozpoczynające się na te literki lub je zawierające, po czym zapisywaliśmy wybrane słowa. W tym roku mamy na ten cel przeznaczone specjalne zeszyty, w których będziemy ćwiczyć alfabet polski i pisownię.
Na koniec, w cyklu Wielcy Polacy, przedstawiona została sylwetka Karola Wojtyły, czyli pierwszego polskiego papieża, Jana Pawła II. Jako dodatkowe zadanie domowe, prosimy o pokolorowanie karty pracy z sylwetką papieża i przygotowanie krótkiego opisu nt. treści rysunku.
Dziękujemy i zapraszamy na zajęcia 11 listopada, w Dzień Niepodległości. Będzie uroczyście!
Gosia, Karolina i Patrycja
PRACA DOMOWA: Karty pracy: „Części ciała” oraz „Karol Wojtyła”
Jarzębina
Zajęcia w grupie Jarzębina rozpoczęliśmy od pogratulowania Soni i Hani wyróżnienia w konkursie: „Śladami Polaków w. . .” Brawo!!!
Następnie przeczytaliśmy tekst „Legenda o chlebie”. Wyjaśniliśmy słowa trudne i niezrozumiałe oraz dyskutowaliśmy na temat tego czy trzeba się dzielić i czy chętnie się dzielimy. Dyskutując próbowaliśmy uzasadniać swoją opinię używając zwrotów: „ gdyż”, „ponieważ”, „dlatego że”.
Zwróciliśmy też uwagę na pisownie wyrazów: telewizorów, komputerów, znajdujących się w tekście. Poznaliśmy zasadę pisowni ‘ó’ w wyrazach z końcówką „-ów”, „ówka” „ówna” oraz ćwiczyliśmy pisownię tych wyrazów.
Rozmawialiśmy też o Dniu Wszystkich Świętych, o tym jak wygląda ten dzień w Polsce oraz jak spędzamy go tutaj.
Kartki z kalendarza tym razem dotyczyły rocznicy urodzin Lecha Wałęsy oraz Józefa Wybickiego. Rozmawialiśmy o tym, jak wyglądało życie w czasach komunizmu i czym się różniło od naszego obecnego życia.
Jako prace domową uczniowie mają dokończyć ćwiczenia, których nie zdążyli zrobić na lekcji oraz zrobić ćwiczenie nr 3 z kserówek.
Pozdrawiamy,
Ania i Agata
Komentarze
Prześlij komentarz