Zajęcia w Tarragonie, 4 listopada

Sikorki

Listopadowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i porannej gimnastyki oraz poznania słowa łaskotki. Dzieci łaskotały się pędzelkami, śmiechu nie było końca. 
Zgodnie, w kręgu, przeszliśmy do burzy mózgów, podczas której na podstawie obrazka, dzieci musiały powiedzieć, co na nim widzą, co się na nim może czuć oraz co może być słychać.

Następnym zadaniem była zabawa geometryczna. Wśród rozsypanych kartoników w różnych kolorach dzieci musiały nazwać figury geometryczne oraz ich kolory, po czym spróbować ułożyć z nich dowolne rzeczy. Powstały domki, pociąg, książka... Zadanie to posłużyło nam do późniejszej pracy plastycznej. Zapełniliśmy nasze brzuszki śniadankiem, a po nim przyszła pora na boisko, gdzie wraz z Orłami skakaliśmy w gumę, skakanki i i graliśmy piłką. 
Po powrocie do klasy, uczyliśmy się z Orłami Poloneza, trzeba przyznać, iż dzieci bardzo szybko pojmują kroki tego tańca. Sikorki zaczęły uczyć się też kroków do piosenki Zasiali górale.
Jako, że zbliża się Dzień Niepodległości obejrzeliśmy filmik ,,Jesteśmy Polką i Polakiem'', a następnie opowiedzieliśmy sobie kim jesteśmy. Niektóre odpowiedzi były bardzo ciekawe. 
W dalszej kolejności dokończyliśmy naszą pracę z poprzednich zajęć, tworząc pojazdy z materiałów recyklingowych, które umieściliśmy na naszej drodze ze znakami drogowymi. 
Ostatnim akcentem dnia było czytanie wierszy J.Tuwima, a po nich w radosnych humorach rozeszliśmy się do domów. 

Praca domowa: Pomalować, wyciąć i wkleić figury geometryczne do zeszytu. 

Pozdrawiam, 
Małgosia 

Orły 

Na ostatnich zajęciach gościliśmy kuzynostwo naszej Julki - Klarę i Juliana, którzy mieszkają w Berlinie i bardzo dobrze mówią po polsku. Była to świetna okazja, aby uczennice ze starszej grupy mogły użyć języka polskiego podczas swobodnej rozmowy. Dzieci chętnie opowiadały o sobie, swoich ulubionych zajęciach, o szkole itd. 
Zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i przypomnienia nazw dni tygodnia, miesięcy, pór roku. Głównym tematem zajęć było święto 11. Listopada. Pierwszym naszym zadaniem było przypomnienie Katechizmu polskiego dziecka. Po kilkukrotnej powtórce większość uczniów znała utwór na pamięć. Przy okazji rozmawialiśmy o symbolach narodowych, tj. godło, flaga i hymn. Wysłuchaliśmy Hymnu Polskiego i zapisaliśmy w zeszytach ważną datę 11.11.1918r. Teraz już wiemy, że jest to data Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Przed przerwą obejrzeliśmy filmy: ´´Polak Mały´´ i ´´Animowana Historia Polski´´
Po wyczerpujących zajęciach przyszła pora na przerwę śniadaniowa. Podczas przerwy kontynuowaliśmy poznawanie naszych gości. 
Po przerwie wyszliśmy na boisko szkolne. Graliśmy w piłkę, skakaliśmy przez skakankę i gumę. 
Po powrocie do klasy obejrzeliśmy legendę o Lechu, Czechu i Rusie. Uczniowie wysłuchali opowiadania o Mieszku I. Dowiedzieliśmy się, że Mieszko I był Pierwszym Władcą Polski, a Bolesław Chrobry – Pierwszym Królem Polski. 
Po tak dużej ilości nowych informacji przeszliśmy do bardziej relaksacyjnej części zajęć. Uczniowie uczyli się tańczyć Poloneza, który bardzo przypadł dzieciom do gustu. Po kilku próbach, zaprosiliśmy młodszą grupę na pokaz. Następnie Poloneza zatańczyły wszystkie dzieci z obu grup. 
Na koniec obejrzeliśmy bajkę o Bazyliszku. 
Pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem DO WIDZENIA. 

PS: Serdeczne pozdrowienia dla naszych gości i zapraszamy ponownie. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?