Zajęcia w Tarragonie, 18 listopada

Sikorki

Kolejne listopadowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i ułożenia układanki z rozsypanych literek tworząc wyrazy. Przewodnim tematem była pogoda, dlatego też doskonałym wprowadzeniem do zajęć było wysłuchanie piosenki Pogoda: https://youtu.be/pptRuejoWOY. 
Po omówionych zjawiskach pogodowych odszukaliśmy w klasie wcześniej ulokowane plansze i dzieci miały za zadanie je nazwać. Słowo kałuża i chmura sprawiły trochę kłopotów, lecz za to słońce, deszcz, tęcza i śnieg zostały doskonale odgadnięte. 
W dalszej kolejności za pomocą gazet, dzieci wystukiwały padający deszcz, świeciło też słońce, szumiał wiatr oraz na koniec gazeta zamieniając się w kule śniegową zakończyła naszą zabawę w rzucanie się ,,śnieżkami''. 
Po szybkim ogarnięciu papierków w klasie zjedliśmy małe co nie co, słuchając kolęd, jako iż powoli przygotowujemy się do spotkania świątecznego. 
Wraz z Orłami wyszliśmy na boisko zaczerpnąć świeżego powietrza i bawiąc się z rówieśnikami w piłkę, gumę, skakanki. 
Po powrocie do klasy odwiedziliśmy naszą szkolną biblioteczkę, oddając i wypożyczając nowe książeczki do czytania. 
Na zakończenie zajęć podczas części plastycznej skorzystaliśmy z teczek Tropiciela, wyklejając chmurkę bibułą, domalowując deszcz i kolorując kałuże. W radosnych nastrojach rozeszliśmy się do domów. 

Praca domowa
Proszę o uzupełnienie zaległych prac oraz o namalowanie tęczy w zeszycie. Proszę także o oddanie zaległych książek ze szkolnej biblioteczki. 

Pozdrawiam, 
Małgosia 

Orły 

Ostatnie zajęcia rozpoczęłyśmy od pogadanki na temat Andrzejek, wróżb. Najpierw uczennice pokolorowały obrazek, przy okazji zapoznając się z przykładowymi wróżbami, tj. lanie wosku. 
Następnie utrwalałyśmy czytanie ze zrozumieniem oraz odpowiadanie na pytania do przeczytanego tekstu. Oczywiście opowiadanie było o zwyczajach andrzejkowych. Tekst sprawił trochę kłopotów dziewczynkom, ale wspólnymi siłami udało się odpowiedzieć na wszystkie pytania. 
Po intensywnej pracy przyszła pora na śniadanie. Podczas posiłku słuchałyśmy piosenek o tematyce zimowej oraz kolęd. Utrwalałyśmy śpiewanie kolędy ´´Przybieżeli do Betlejem´´
Po śniadaniu wraz z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne. Dzieci chętnie grały w gumę, skakały przez skakankę. 
Po powrocie do klasy powtórzyłyśmy nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku. Zaznaczyłyśmy na mapie stolice Polski – Warszawę, główną rzekę – Wisłę, morze Bałtyckie i góry Karkonosze. 
Następnie przeszłyśmy do zajęć na temat części mowy. Szukałyśmy przymiotników do podanych rzeczowników oraz przyporządkowałyśmy różne wyrazy charakterystyczne dla danych świąt, np. 
- Andrzejki – wosk, świeca, wróżka, wróżba, przepowiednia, karty, 
- Boże Narodzenie – bombka, choinka, Mikołaj, łańcuch, 
- Wielkanoc – koszyk, zając, kurczak, pisanki, jajko, 
- Narodowe Święto Niepodległości – defilada, godło, Polska, Polak, flaga, ojczyzna, żołnierz, 
- Walentynki – para, serce, miłość, 
- Nowy Rok – fajerwerki, dwunasta, odliczanie,

Na zakończenie obejrzałyśmy legendę o Królu Popielu. Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechem na twarzy, życząc sobie miłego popołudnia. 

Pozdrawiam,
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?