Zajęcia w Tarragonie, 18 listopada
Kolejne listopadowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i ułożenia układanki z rozsypanych literek tworząc wyrazy. Przewodnim tematem była pogoda, dlatego też doskonałym wprowadzeniem do zajęć było wysłuchanie piosenki Pogoda: https://youtu.be/pptRuejoWOY.
Po omówionych zjawiskach pogodowych odszukaliśmy w klasie wcześniej ulokowane plansze i dzieci miały za zadanie je nazwać. Słowo kałuża i chmura sprawiły trochę kłopotów, lecz za to słońce, deszcz, tęcza i śnieg zostały doskonale odgadnięte.
W dalszej kolejności za pomocą gazet, dzieci wystukiwały padający deszcz, świeciło też słońce, szumiał wiatr oraz na koniec gazeta zamieniając się w kule śniegową zakończyła naszą zabawę w rzucanie się ,,śnieżkami''.
Po szybkim ogarnięciu papierków w klasie zjedliśmy małe co nie co, słuchając kolęd, jako iż powoli przygotowujemy się do spotkania świątecznego.
Wraz z Orłami wyszliśmy na boisko zaczerpnąć świeżego powietrza i bawiąc się z rówieśnikami w piłkę, gumę, skakanki.
Po powrocie do klasy odwiedziliśmy naszą szkolną biblioteczkę, oddając i wypożyczając nowe książeczki do czytania.
Na zakończenie zajęć podczas części plastycznej skorzystaliśmy z teczek Tropiciela, wyklejając chmurkę bibułą, domalowując deszcz i kolorując kałuże.
W radosnych nastrojach rozeszliśmy się do domów.
Praca domowa
Proszę o uzupełnienie zaległych prac oraz o namalowanie tęczy w zeszycie.
Proszę także o oddanie zaległych książek ze szkolnej biblioteczki.
Pozdrawiam,
Małgosia
Orły
Ostatnie zajęcia rozpoczęłyśmy od pogadanki na temat Andrzejek, wróżb. Najpierw uczennice pokolorowały obrazek, przy okazji zapoznając się z przykładowymi wróżbami, tj. lanie wosku.
Następnie utrwalałyśmy czytanie ze zrozumieniem oraz odpowiadanie na pytania do przeczytanego tekstu. Oczywiście opowiadanie było
o zwyczajach andrzejkowych. Tekst sprawił trochę kłopotów dziewczynkom, ale wspólnymi siłami udało się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
Po intensywnej pracy przyszła pora na śniadanie. Podczas posiłku słuchałyśmy piosenek o tematyce zimowej oraz kolęd. Utrwalałyśmy śpiewanie kolędy ´´Przybieżeli do Betlejem´´.
Po śniadaniu wraz z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne. Dzieci chętnie grały w gumę, skakały przez skakankę.
Po powrocie do klasy powtórzyłyśmy nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku. Zaznaczyłyśmy na mapie stolice Polski – Warszawę, główną rzekę – Wisłę, morze Bałtyckie i góry Karkonosze.
Następnie przeszłyśmy do zajęć na temat części mowy. Szukałyśmy przymiotników do podanych rzeczowników oraz przyporządkowałyśmy różne wyrazy charakterystyczne dla danych świąt, np.
- Andrzejki – wosk, świeca, wróżka, wróżba, przepowiednia, karty,
- Boże Narodzenie – bombka, choinka, Mikołaj, łańcuch,
- Wielkanoc – koszyk, zając, kurczak, pisanki, jajko,
- Narodowe Święto Niepodległości – defilada, godło, Polska, Polak, flaga, ojczyzna, żołnierz,
- Walentynki – para, serce, miłość,
- Nowy Rok – fajerwerki, dwunasta, odliczanie,
Na zakończenie obejrzałyśmy legendę o Królu Popielu. Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechem na twarzy, życząc sobie miłego popołudnia.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz