Zajęcia w Barcelonie, 11 listopada
Poziomki
Temat ostatniego spotkania w grupie Poziomek brzmiał: Warzywa do garnka. Na poprzednim spotkaniu (28.10.) dzieci poznawały różne/inne (bo nie tylko słodkie) smaki owoców. W podobny sposób chciałam zaprezentować dzieciom warzywa, które znają ale ich smak uosabiają ze smakiem soków „owocowych”.
Zajęcia rozpoczęły się słuchowiskiem dla dzieci „Na straganie” J. Brzechwy. Wynikiem wysłuchania wiersza była rozmowa, która wywiązała się między dziećmi na temat ich ulubionych/nielubianych warzyw. Ten segment zajęć zamyka kilkuminutowa opowieść o przygodach świnki Peppy w sklepie warzywniczym oraz warzywna fotobudka w kształcie pomidora, dyni i marchewki.
Z punktu widzenia dzieci najbardziej interesującą aktywnością było wyciskanie (za pomocą sokowirówki) świeżego soku. Jak wielkie było dziecięce zaskoczenie, kiedy skosztowały świeżo wyciskanego soku z marchewki i szpinaku. Kolor odstraszał, jednak duma z wykonania go własnoręcznie łamała wszystkie dziecięce obawy w kwestii spróbowania.
Na zakończenie zajęć dzieci komponowały autorskie zupy warzywne, jeszcze raz przypominając sobie nazwy warzyw.
Pozdrawiamy,
Izabela Tomczak i Monika Szewczyk
Jagódki
Nasze sobotnie zajęcia odbyły się w dość licznym gronie. Na początek przywitaliśmy się wesoło z całą grupą. Opowiedzieliśmy sobie o zjawiskach w przyrodzie i zmianach jakie w niej występują. Uświadomiliśmy sobie jak ważną role w życiu człowieka odgrywa zapowiedź pogody. Dzieci poznały zjawiska atmosferyczne takie jak deszcz, chmury, wiatr, itp. Wymieniliśmy części garderoby, które należy wkładać podczas deszczu. Poznaliśmy takie słowa jak: kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy, parasol.
Po wesołej burzy mózgów usiedliśmy do zadań plastycznych podczas których powstały przepiękne, kolorowe parasole po których spływają krople deszczu.
Po tak pracowicie spędzonym poranku odprężyliśmy się przy drugim śniadaniu a następnie zebraliśmy siły do dalszej części zajęć. Tym razem odwiedziła nas Pani Marta, która poprowadziła zajęcia z arteterapii.
Następnie udaliśmy się na szkole patio, gdzie dzieci miały czas na zabawy piłką, bieganie, bawienie się w kolorowych domkach oraz jeżdżenie rowerkami oraz kolorowymi samochodzikami.
Po powrocie do sali przystąpiliśmy do zajęć końcowych. Opowiedzieliśmy sobie o żabkach które uwielbiają zabawy wodne, po czym z wielkim entuzjazmem wykonaliśmy nasze kolorowe żaby z plastikowych kubków, kolorowego papieru oraz innych materiałów.
Ponieważ czas dobiegł końca a nasze prace nie zostały w pełni ukończone zadaniem dzieci jest skończenie żabek w domu 😊 Zachęcamy rodziców do pomocy przy wykonywaniu prac plastycznych. Waszym dzieciom z pewnością sprawi to wiele radości a Wam przyniesie dużo frajdy ze wspólnie spędzonego czasu!
Dziękujemy i zapraszamy na następne zajęcia.
Pozdrawiamy,
Basia i Kaja
Jagódki
Nasze sobotnie zajęcia odbyły się w dość licznym gronie. Na początek przywitaliśmy się wesoło z całą grupą. Opowiedzieliśmy sobie o zjawiskach w przyrodzie i zmianach jakie w niej występują. Uświadomiliśmy sobie jak ważną role w życiu człowieka odgrywa zapowiedź pogody. Dzieci poznały zjawiska atmosferyczne takie jak deszcz, chmury, wiatr, itp. Wymieniliśmy części garderoby, które należy wkładać podczas deszczu. Poznaliśmy takie słowa jak: kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy, parasol.
Po wesołej burzy mózgów usiedliśmy do zadań plastycznych podczas których powstały przepiękne, kolorowe parasole po których spływają krople deszczu.
Po tak pracowicie spędzonym poranku odprężyliśmy się przy drugim śniadaniu a następnie zebraliśmy siły do dalszej części zajęć. Tym razem odwiedziła nas Pani Marta, która poprowadziła zajęcia z arteterapii.
Następnie udaliśmy się na szkole patio, gdzie dzieci miały czas na zabawy piłką, bieganie, bawienie się w kolorowych domkach oraz jeżdżenie rowerkami oraz kolorowymi samochodzikami.
Po powrocie do sali przystąpiliśmy do zajęć końcowych. Opowiedzieliśmy sobie o żabkach które uwielbiają zabawy wodne, po czym z wielkim entuzjazmem wykonaliśmy nasze kolorowe żaby z plastikowych kubków, kolorowego papieru oraz innych materiałów.
Ponieważ czas dobiegł końca a nasze prace nie zostały w pełni ukończone zadaniem dzieci jest skończenie żabek w domu 😊 Zachęcamy rodziców do pomocy przy wykonywaniu prac plastycznych. Waszym dzieciom z pewnością sprawi to wiele radości a Wam przyniesie dużo frajdy ze wspólnie spędzonego czasu!
Dziękujemy i zapraszamy na następne zajęcia.
Pozdrawiamy,
Basia i Kaja
Malinki
Nasze ostatnie zajęcia wypadły dokładnie 11 listopada, a więc w dzień bardzo dla Polski uroczysty: Święto Niepodległości.
Po przywitaniu się i sprawdzeniu listy obecności, dzieci miały Arteterapię z p. Martą, a po niej krótką przerwę na śniadanie.
Tak posileni, mogliśmy już zająć się naszym głównym tematem, czyli właśnie listopadowym Świętem Niepodległości i symbolami Polski.
Na początek wyjaśniliśmy sobie znaczenia święta narodowego. We wprowadzeniu pomógł nam znany już wielu dzieciom filmik „Polskie symbole narodowe”, który w przystępny sposób ukazuje powstanie Polski, nasze symbole narodowe (flaga, godło, hymn) i ich znaczenie w dziejach naszego kraju.
Następnie odczytana została legenda „O Lechu, Czechu i Rusie, czyli o powstaniu państwa polskiego”, do której dzieci miały wykonać sympatyczne ćwiczenie w grupach: wycinankę- układankę. Z powycinanych elementów- obrazków należało odtworzyć w logicznym ciągu legendę i pokazać, jak powstała Polska. Z pomocą nauczycielek, wszyscy spisali się znakomicie.
Przy okazji, mówiąc o początkach naszego państwa, dzieci poznały sylwetkę Mieszka I- pierwszego władcy Polski.
Pozostając w klimacie historii Polski, przeszliśmy naprędce przez ponad 800 lat i tak doszliśmy do rozbiorów: w przystępny sposób i z pomocą odpowiedniej mapy, Malinki dowiedziały się o tym, jak Polska zniknęła z mapy Europy i co się działo przez te 123 lata. Takie wytłumaczenie było nam potrzebne, aby zrozumieć fakt odzyskania niepodległości 11 listopada 1918 roku i jego wagę dla Polski.
I w tym miejscu poznaliśmy kolejnego Wielkiego Polaka- Józefa Piłsudskiego, marszałka, dowódcę i naczelnika niepodległej Polski.
Na koniec tego pracowitego bloku, dzieci wykonały z naszą pomocą piękne kotyliony na Święto Niepodległości.
Po przerwie na patio, wróciliśmy do klasy na zajęcia z języka polskiego. Tym razem wprowadziliśmy i ćwiczyliśmy użycie liter E Ę F G H I w języku polskim.
Przed pożegnaniem się, jeszcze raz odsłuchaliśmy Mazurka Dąbrowskiego, po czym rozeszliśmy się do domów.
PRACA DOMOWA: Karty pracy/kolorowanki Józef Piłsudski. UWAGA: będą rozdane na następnych zajęciach.
Pozdrawiamy,
Gosia, Karolina i Paulina
Jarzębina
Ostatnie zajęcia w Szkole Polskiej w Barcelonie wypadły 11 listopada czyli w Dniu Narodowego Święta Niepodległości. Dlatego też prawie w całości poświęciliśmy je tematyce niepodległościowej.
Przeczytaliśmy krótki tekst wyjaśniający dlaczego obchodzimy to święto. Uczniowie dowiedzieli się, że po 123 latach w roku 1918 Polska powróciła na mapę świata. Rozmawialiśmy o tym jak podczas zaborów Polacy dbali o swoje tradycje, kulturę i język. Rozmawialiśmy o Józefie Piłsudskim i wyjaśniliśmy dlaczego jest on ważną postacią w historii naszego kraju.
Przypomnieliśmy sobie, kim był Józef Wybicki i co to jest Mazurek Dąbrowskiego. Rozmawialiśmy o symbolach Polski i ich znaczeniu.
Podsumowaniem tematu stała się wspólna praca dzieci. Kartkę z zaklejonym napisem 11 listopada, dzieci zapełniły symbolami, rysunkami, które kojarzyły im się z tym świętem. Po odklejeniu zakrytych liter powstała wspaniała praca plastyczna.
Wykonaliśmy też kartkę z kalendarza. Można było wybrać między 11 listopada - Narodowe Święto Niepodległości, 11 listopada 1918 - Odzyskanie przez Polskę Niepodległości, 5 grudnia - rocznica urodzin Józefa Piłsudskiego, oraz zaproponowana przez dzieci 21 listopada - Dzień Misia Pluszowego. Przy ostatniej dacie odwołaliśmy się do znanego polskiego misia - Misia Uszatka. Posłuchaliśmy też muzyki z tej znanej polskiej dobranocki.
Podczas zajęć rozmawialiśmy też o tym co oznaczają słowa niepodległość i ojczyzna. Było wiele różnych opinii ale też i przemyśleń nad tym gdzie jest nasza ojczyzna.
Prosimy aby dzieci w domu napisały kilka zdań na temat Moja Ojczyzna to... Oczywiście prosimy o uzasadnienie wypowiedzi.
Pozdrawiamy,
Ania i Agata
Komentarze
Prześlij komentarz