Girona, zajęcia 4 października
Nasze sobotnie zajęcia w Szkole Polskiej w Gironie upłynęły w rytmie muzyki, śpiewu i dobrej zabawy. Jak zawsze rozpoczęliśmy od „Wesołego powitania”, które rozgrzało nas i wprowadziło w doskonały nastrój. Następnie każde dziecko przedstawiło się, klaszcząc sylaby swojego imienia – to proste, a zarazem bardzo wesołe ćwiczenie, pomogło nam zwrócić uwagę na rytm w języku.
Tego dnia mieliśmy też wyjątkowego gościa – pluszowego wieloryba, którego przyniósł nasz kolega Henio. Wieloryb na co dzień „mieszka” w szkole katalońskiej, a teraz odwiedził nas, by poznać naszą szkołę.
W dalszej części zajęć obejrzeliśmy film edukacyjny o instrumentach muzycznych
(https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg), który w ciekawy sposób wprowadził
nas w świat dźwięków. Po projekcji rozmawialiśmy o tym, jakie są rodzaje instrumentów i czym się różnią. Dzięki ilustracjom i nagraniom poznaliśmy m.in. instrumenty smyczkowe, dęte, strunowe szarpane, perkusyjne oraz klawiszowe.
Po krótkiej przerwie na śniadanie przeszliśmy do zabaw muzycznych. Wzięliśmy udział w grze „Zaśpiewaj piosenkę ze słowem”
(https://wordwall.net/pl/resource/14471220/muzyka/za%c5%9bpiewaj-piosenk%c4%99-ze-s%c5%82owem), w której trzeba było wymyślić piosenkę zawierającą dane słowo.
Pomysłowość dzieci nie miała granic – usłyszeliśmy fragmenty znanych utworów i
improwizowanych piosenek, które wywołały mnóstwo śmiechu.
Starsze dzieci rozwiązywały następnie łamigłówkę muzyczną – kartę pracy, w której należało odnaleźć nazwy instrumentów ukryte w siatce liter. Młodsi natomiast bawili się w grupowanie słów w kategorie – dzięki przygotowanym kartom poznali zawody muzyczne, rodzaje instrumentów, utwory muzyczne i przedstawienia, takie jak opera, koncert, balet czy musical.
W części plastycznej każde dziecko stworzyło swój własny instrument muzyczny – jedni
malowali gitary, inni skrzypce lub bębenki. W tle rozbrzmiewała spokojna muzyka, która
sprzyjała twórczej pracy. Zwieńczeniem zajęć było krótkie opowiadanie „Pięć dziewczynek idzie na koncert” – starsze dzieci czytały, a młodsze ilustrowały opowieść dźwiękami, „grając” na namalowanych przez siebie instrumentach.
Na zakończenie wyszliśmy na świeże powietrze, aby rozruszać się po muzycznym dniu i
dokończyć nasze rozmowy o ulubionych instrumentach i piosenkach.
Zajęcia minęły w radosnej, pełnej zaangażowania atmosferze. Dzieci były aktywne i ciekawe, a tematyka muzyczna okazała się strzałem w dziesiątkę – łączyła naukę, zabawę i artystyczną ekspresję.
Serdecznie dziękujemy wszystkim dzieciom za wspólny czas oraz rodzicom za ich
zaangażowanie i wsparcie. Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Katarzyna Bujak
Komentarze
Prześlij komentarz