Barcelona, 25 października
Podczas ostatnich zajęć Klubu Malucha w Barcelonie na początku jak
zawsze powitaliśmy jeża Toma. Wspólnie z nim rozpoczęliśmy dzień od
omówienia kalendarza i zaśpiewania piosenek o porach roku oraz dniach
tygodnia. Dzieci z radością tańczyły i pokazywały ruchy do znanych
melodii z naszych muzycznych pudełek, a kolorowa chusta animacyjna
dodała zajęciom jeszcze więcej energii i barw.
Nowością była piosenka o deszczu - dzieci nie tylko ją zatańczyły z
pokazywaniem, ale także wystukiwały rytm spadających kropli na
instrumentach muzycznych: grzechotkach, tamburynach i dzwonkach. W sali
rozbrzmiewały dźwięki jak z jesiennego ogrodu!
W części plastycznej stworzyliśmy „parasol w deszczu”. Dzieci malowały
farbami, dmuchając przez słomki na niebieskie krople, dzięki czemu na
kartkach powstały prawdziwe deszczowe kompozycje.
Nie zabrakło też ulubionych zabaw w kole: „Baloniku nasz malutki” i „Kółko graniaste”, które wywołały mnóstwo śmiechu i radości.
W związku ze zbliżającym się Świętem Niepodległości 11 listopada,
wykonaliśmy serduszkową mapę Polski. Dzieci przypomniały sobie kolory
polskiej flagi, a każde z nich próbowało opowiedzieć, z czym kojarzy mu
się Polska – padały wzruszające odpowiedzi: „babcia”, „pierogi”,
„wakacje”.
Na zakończenie zajęć zrobiliśmy relaksujące masażyki i powtórzyliśmy nowo poznaną piosenkę o deszczu.
Dziękujemy wszystkim maluszkom za aktywny udział i rodzicom za wsparcie. Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Dorota
Poziomki
„Nasza Polska – kraj, który kochamy”
Ostatnia sobota w grupie Poziomek była wyjątkowa - pełena symboli, emocji i rozmów o tym, skąd pochodzimy i dlaczego jesteśmy dumni, że mówimy po polsku.
Już od wejścia do sali Poziomek czuć było twórczą atmosferę - na stołach pojawiały się kartki i kredki, a dzieci z zapałem rysowały serduszka, księżniczki, syrenki i wszystko to, co tylko podpowiedziała im wyobraźnia.
Po chwili radosnego gwaru rozpoczęliśmy piosenką na powitanie, którą dzieci dosłownie
uwielbiają. I przeszliśmy do tematu dnia. Rozmawialiśmy o Polsce, o tym tym, że ma góry i morze, trochę zimniejsze niż to tutaj, szerokie rzeki i piękne lasy, a jej krajobrazy są zupełnie inne niż te, które widzimy tutaj, w Barcelonie.
Dzieci z ogromnym zainteresowaniem słuchały o tym, że w Warszawie bije serce Polski, w Krakowie mieszkał smok, w Toruniu wypiekane są słynne pierniki, a Wisła płynie przez cały kraj. Wspólnie zastanawialiśmy się, jaki właściwie kształt ma Polska, jak wygląda na mapie. Dzieci chętnie opowiadały o swoich wizytach w Polsce - o babciach i dziadkach, kuzynach, spacerach nad jeziorem, że są kaczki w parkach, jabłka na drzewach i o tym, że „tam jest zimniej, ale bardzo ładnie”.
W dalszej części dnia poznaliśmy bajkę o Polsce, która zniknęła i znów się odnalazła -
ciepłą, pełną emocji opowieść o niepodległości. Z zaciekawieniem śledziły losy Polski, która na wiele lat przestała istnieć na mapie, ale nigdy nie zniknęła z serc ludzi.
Po wysłuchaniu opowieści rozmawialiśmy o tym, że jesteśmy również Polakami i że w
naszym przedszkolu rozmawiamy po polsku. Dzieci zauważyły, że na co dzień w swoich
szkołach i na podwórku mówią po hiszpańsku, ale tutaj, w Poziomkach, mają przestrzeń, by pielęgnować język i kulturę swoich rodziców oraz poznawać swoje polskie korzenie. Z
radością stwierdziły, że bardzo lubią Polskę.
Następnie poznaliśmy symbole narodowe – flagę, godło oraz hymn Polski. Dzieci
powtarzały, że flaga ma kolory biały i czerwony, a w godle widnieje biały orzeł ze złotą
koroną. Wysłuchaliśmy “Mazurka Dąbrowskiego” i wspólnie zastanawialiśmy się nad jego znaczeniem. Dzieci słuchały słów o wolności i o tym, że „Jeszcze Polska nie zginęła” i
będzie istnieć dopóki mamy ją w sercach i o niej rozmawiamy. Rozmawialiśmy także o
stolicy - Warszawie, w której bije serce naszego kraju i mieszka prezydent.
Po powrocie do sali wróciliśmy do naszego jesiennego tematu z poprzedniego spotkania.
Następnie dzieci wykonały piękne stojące jesienne jeżyki - prace plastyczne pełne kolorów.W sali zapanowała twórcza atmosfera, a każde dziecko z dumą prezentowało swojego jeża, który powstał z wyobraźni.
Pod koniec zajęć usiedliśmy wspólnie, by poczytać książkę o przyjaźni. Była to chwila
których dzieci z radością witały.
Magda i praktykantki - Wiktoria i Julia
Jagódki
W minioną sobotę w grupie Jagódek rozmawialiśmy o zbliżającym się
Święcie Niepodległości. Dowiedzieliśmy się, czym jest 11 listopada i
dlaczego to tak ważny dzień dla naszego kraju. Poznaliśmy flagę i godło
Polski oraz wysłuchaliśmy hymnu państwowego.
Następnie przenieśliśmy się w jesienny świat zwierząt. Bohaterem zajęć
został jeż! Obejrzeliśmy film edukacyjny o jego życiu i zwyczajach.
Byliśmy bardzo zaciekawieni, zwłaszcza gdy dowiedzieliśmy się, że jeżom
zdarza się nawet zjeść żmiję!
W części plastycznej wykonaliśmy własne żmije z papieru i rolek po
papierze, a także urocze jeże z kolców i jesiennych liści. Każda praca
była niepowtarzalna i pełna jesiennych barw.
Zajęcia upłynęły w wyjątkowo twórczej, patriotyczno-jesiennej
atmosferze. Jagódki z zaangażowaniem poznały świat przyrody i ważne
symbole narodowe. 🇵🇱🍂🦔
Do zobaczenia!
Gosia i Martyna 🤍❤️
Śliweczki
Śliweczki w sobotnie przedpołudnie miały okazję poznać kilka nowych zasad i dobrych nawyków podczas zajęć. Poznały kolejny ważny wątek polskiej historii i zaprzyjaźniły się z zapachem jesiennego daru ogrodów.
Przywitaliśmy się odnajdując jeszcze nieśmiałe minki, zamieniliśmy
wszystkich w uśmiechnięte buźki i zabraliśmy się do stworzenia grupy
teatralnej.
Zaplanowaliśmy ustawienie sceniczne, mini dekorację, która była bardzo
potrzebna, żeby pozbawić dzieci zrozumiałej tremy. Wybraliśmy suflera,
który w ukryciu pomagał naszym aktorom. Cała grupa wystąpiła na scenie,
każdy dbał o to, żeby recytujący mógł to zrobić w ciszy.Dzieci okazały się bardzo koleżeńskie i z prawdziwym zaangażowaniem,
cierpliwością wytrwały w czasie prób i nagrań. Tak naprawdę zabawa w
„teatr” pojawiła się u nas z powodu włączenia uczniów do drugiego tematu
konkursu, tym razem recytatorskiego pod tytułem „Piękno polskiego
słowa”.
Nagrane indywidualne recytacje przesłaliśmy organizatorowi i cierpliwie
będziemy czekać na werdykty. Życzymy Śliweczkom powodzenia w obu
konkursach, trzymam mocno kciuki za każdego.
Po teatralnych wysiłkach i śniadaniu, zmieniliśmy temat na rozmowę o świętach, ale tym razem o tych narodowych. Dzieci dowiedziały się, że są takie dni, kiedy ludzie w różnych państwach świata cieszą się wolnością, mogą być obywatelami kraju niepodległego, niezależnego. To cenny skarb, dzień który warto uczcić, cieszyć się wspólnie i doceniać.
Narodowe Święto Niepodległości 11 listopad to dla Polaków ważny dzień. Wykonaliśmy patriotyczną pracę plastyczną. Poznaliśmy znaczenie wyrazów ordery, odznaczenia wojskowe, mundur, kolorując postać historycznego bohatera tego święta Marszałka Józefa Piłsudskiego. Pracowaliśmy w rytmie marszowym poznając tę formę utworów muzycznych. Dzieciom bardzo podobał się radosny rytm legionowej, patriotycznej pieśni „Ułani”. Bardzo łagodna treść utworu.
Zajęcia zakończyliśmy wspólnym przygotowaniem jesiennego deseru, z którym zaczekaliśmy na rodziców. Z biszkoptów, musu dyniowego i odrobiny cukru przygotowaliśmy ciastka – nazwaliśmy je „duszki”, „chmurki”, „słodkie migdałki”, przykryte puszystą pierzynką.Zmysłami węchu, smaku, dzieci „badały” mus dyniowy zwracają uwagę jak zmienia się jego zapach po dodaniu łyżki cukru. Wrażeń było wiele, nie ukrywały niechęci do dyniowego miąszu, gotowe ciastko to zmieniło. Dyniowy deser pozostanie we wspomnieniach jesiennego czasu obfitującego w pełne wartości owoce i warzywa. Kolejne pory roku dostarczą nam innych inspiracji kulinarnych.
Dziękuję Śliweczkom za ich energię i radość, pozdrawiam - do następnego spotkania.
Naszym praktykantom Julii i Siarheiowi bardzo dziękuję za pomoc!
Joanna Tylek
Malinki
Tematem ostatnich zajęć było Święto Niepodległości obchodzone co roku
11 listopada. Zaczęliśmy oczywiście od serdecznego powitania, ponieważ z
wieloma dziećmi znałam się już wcześniej. Spotykaliśmy się w szkole,
gdy były trzylatkami. Po serdecznościach i krótkim wstępie tematycznym
Malinki obejrzały film edukacyjny poświęcony obchodom tego ważnego
Święta Narodowego. Dzieci dowiedziały się co to jest niepodległość,
wolność, utrwaliły symbole narodowe. Poznały znaczenie tego święta dla
Polaków. Następnie wspólnie zaczęliśmy naukę piosenki pt. "Serce w
plecaku".
https://www.youtube.com/watch?v=grxkGqmq3PM&list=RDgrxkGqmq3PM&start_radio=1
Podczas zajęć muzycznych dzieci z dużym zaangażowaniem uczyły się
tekstu i melodii utworu. Po nauce piosenki odbyła się przerwa na
śniadanie. Dzieci z apetytem zjadły posiłek , po czym przystąpiliśmy do
kolejnego punktu zajęć, odśpiewania Hymnu Polski. Podczas śpiewania "Mazurka Dąbrowskiego" wszystkie Malinki zachowały właściwą, pełną
szacunku postawę, prezentując powagę i zaangażowanie. Kolejnym zadaniem
czekającym na dzieci było wykonanie kotylionów w polskich barwach
narodowych. Zadanie to sprawiło im wiele radości, a jednocześnie
pozwoliło rozwijać zdolności manualne oraz wzmacniać poczucie
przynależności narodowej. Po zakończonej pracy dzieci wyszły na podwórko
szkolne, gdzie miały chwilę na wspólną zabawę i odpoczynek po
aktywnościach w sali. Podczas pobytu na patio część dzieci wykazało się
inicjatywą i chęcią współpracy w przygotowywaniu długiego " sznura" z
gazet, który będzie potrzebny podczas kolejnych zajęć do kontynuowania
tematu niepodległościowego. Po powrocie do sali przeczytaliśmy z
podręcznika tekst o 11 listopada. Podręcznik
" Lokomotywa 2" będzie towarzyszył Malinkom w bieżącym roku szkolnym. Na
zakończenie spotkania zaśpiewaliśmy jeszcze piosenkę " Serce w
plecaku".
Bardzo dziękuję Malinkom za obecność, zaangażowanie i zapraszam na kolejne zajęcia,
Maria Kołomyjec , praktykantki Julia O. i Zuzia
Jarzębina
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy krótkim quizem ze znajomości drzewa
genealogicznego. Następnie przeszliśmy do głównego tematu lekcji, którym
był Fryderyk Chopin – pianista i kompozytor romantyczny polskiego
pochodzenia. Poznaliśmy najważniejsze informacje dotyczące jego życia i
twórczości, a także omówiliśmy niedawno zakończoną XIX edycję
Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina potocznie
zwanym konkursem chopinowskim.
Agata i Ignacy
.jpg)











Komentarze
Prześlij komentarz