Girona, zajęcia 25 października

Biedronki
 

Sobotnie zajęcia w Gironie przebiegły w radosnej atmosferze. Zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnego przywitania się w kręgu. Na początku zajęć  mieliśmy przyjemność gościć mamę dwóch chłopców z grupy Biedronek, która poprowadziła zajęcia taneczne. Poznaliśmy oraz zatańczyliśmy Poloneza.  Następnie powtórzyliśmy sobie temat zbliżającego się święta Niepodległości. Stworzyliśmy wspólnie flagę Polski przy użyciu farb i odcisków dłoni  dzieci. Po śniadaniu zaczęliśmy zajęcia w osobnych grupach.
Celem sobotnich zajęć w grupie Biedronek było przypomnienie i utrwalenie nazw zwierząt domowych, takich jak pies, kot, papuga, rybki, chomik. Kształtowanie postawy opiekuńczej wobec zwierząt. Rozwijanie mowy, pamięci i spostrzegawczości oraz wyrobienie empatii wobec zwierząt. Zajęcia rozpoczęły się od przywitania w kręgu. Dzieci przedstawiły się i opowiedziały kilka słów o sobie. Następnie omówiliśmy nasz temat zajęć - ,,zwierzęta domowe'' zaczynając od dopasowania rozsypanki obrazkowej, tworząc pełne wizerunki zwierząt oraz nazywając każde z nich. Płynnie przeszliśmy do rozmowy kierowanej o tym co jedzą te zwierzątka oraz jak trzeba się nimi opiekować. Kolejnym etapem zajęć była zabawa ruchowa ,,naśladowanie odgłosów''. Przedszkolaki naśladowały dźwięki i ruchy poszczególnych zwierząt, bawiliśmy się w pieska i kotki.

Dzieci poruszały się do muzyki ,,Każdy ma jakiegoś bzika''  https://youtu.be/1eR4mswVzvk?feature=shared gdy muzyka ucichła osoba będąca pieskiem miała za zadanie sprawdzić czy nasze ,,kotki'' się nie poruszają. Po zabawie wykonaliśmy pracę plastyczną pt. ,,Mój wymarzony zwierzak''.  Następnie bawiliśmy się w ,,Kto gdzie mieszka'' na podłodze rozłożyliśmy obrazki domków zwierząt. Podczas trwania piosenki ,,Kotek'' https://youtu.be/qEcOXAShsMs?feature=shared dzieci poruszały się po sali a na znak ,,stop'' każdy musiał odnaleźć domek swojego zwierzaka. Po zabawie Biedronki zabrały się do rozwiązywania kart pracy, a ich zadaniem było narysować elementy brakujące na obrazku przedstawiającym pieska. Chwilą relaksu było słuchanie jak czyta nauczyciel wybranych przez dzieci książeczek. Wspólnie zaśpiewaliśmy znaną dzieciom piosenkę ,,Pieski małe dwa'' https://youtu.be/b0iMFXrR-uw?feature=shared. Na zakończenie zagraliśmy w uwielbianą przez dzieci grę w bierki. Czekając na rodziców poszliśmy na wspólną zabawę na boisko.

Kamila

Motylki


Nasze sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy jak zawsze radośnie – od wspólnego „Wesołego powitania”, które wprowadziło nas w dobry nastrój i przygotowało do dnia pełnego kreatywnych i tanecznych aktywności.
Tym razem już na początku czekała na nas wyjątkowa niespodzianka – zajęcia taneczne z mamą naszych uczniów, Lluca i Bogdana, panią Magdą. Dowiedzieliśmy się, czym jest polonez, kiedy się go tańczy i dlaczego jest tak ważny w polskiej tradycji. Po krótkim wstępie teoretycznym ruszyliśmy na parkiet, by wspólnie spróbować swoich sił w tym eleganckim tańcu. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem i radością próbowały zapamiętać kroki, a całość zakończyła się gromkimi brawami dla wszystkich tancerzy!
Kolejnym punktem zajęć była część plastyczna – kontynuowaliśmy przygotowania do Święta Niepodległości. Wspólnymi siłami stworzyliśmy wielką biało-czerwoną flagę z odbitych rączek. Było przy tym mnóstwo zabawy, śmiechu i – jak to przy farbach bywa – trochę kolorowego bałaganu.
Po krótkim śniadanku i chwili zabawy na boisku przyszedł czas na podział na grupy. Motylki rozpoczęły zajęcia literacko-językowe, których motywem przewodnim był pierwszy rozdział naszej lektury pod tytułem „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyny Bednarek.
Zaczęliśmy od krótkiej rozmowy, a następnie staraliśmy pokazać ruchem co wydarzyło się w pierwszym rozdziale książki – było dużo śmiechu i fantazji.
W zabawie „Zgadnij, dokąd uciekła moja skarpetka!” dziewczynki pokazywały różne
miejsca, a reszta grupy odgadywała, czy nasza bohaterka skarpetka trafiła do kina, do lasu, czy może do szkoły. Na koniec tej części wykonaliśmy pracę plastyczną – każdy uczeń wymyślił i narysował, co mogło się stać z drugą skarpetką z pary, gdy jej siostra postanowiła zostać gwiazdą.
W dalszej części zajęć przenieśliśmy się w świat gramatyki. Obejrzeliśmy fragment krótkiego filmu edukacyjnego o częściach mowy
(https://www.youtube.com/watch?v=i3qOx2Rs2k8&t=69s), a następnie wspólnie
omawialiśmy trzy podstawowe z nich: rzeczownik, czasownik i przymiotnik. Uczniowie
samodzielnie wymyślali przykłady, które wspólnie zapisywaliśmy na kartce odpowiadając przy tym na pytania „kto? co?”, „co robi?” oraz „jaki? jaka? jakie?”. Dla utrwalenia zagraliśmy również w grę edukacyjną na platformie Wordwall:
https://wordwall.net/pl/resource/74490506/polski/cz%c4%99%c5%9bci-mowy-klasa-2
Na zakończenie dnia rozmawialiśmy o jesieni – o tym, kiedy się zaczyna, jak zmienia się
przyroda i za co ją lubimy. Wspólnie przeczytaliśmy wiersz Marii Konopnickiej „Jesienią”, a potem zaśpiewaliśmy piosenkę w wykonaniu Sanah, która jest muzyczną wersją tego samego utworu. Śpiew i melodia stworzyły piękne, spokojne zakończenie dnia pełnego nauki i zabawy.
Dzieci z wielkim zaangażowaniem uczestniczyły we wszystkich aktywnościach – od tańca, przez teatr i gramatykę, aż po śpiewanie. Radość, współpraca i ciekawość towarzyszyły nam przez całe zajęcia.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za aktywny udział oraz rodzicom za wsparcie i obecność. Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Katarzyna Bujak 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2025/2026

Kontakt

Zuzia, spełnia swoje marzenia na praktykach w Barcelonie