Gavá, zajęcia 4 października
Dokąd tupta nocą jeż? A za dnia on tupta też?
Czy zapada w sen zimowy? Jaka wielkość jego głowy?
Gdy w ogródku go spotkamy, jakże się zachować mamy?
Po radosnym, muzycznym przywitaniu Maluszki w pierwszą październikową
sobotę delikatnie odsłoniły naszą dekorację z jesiennych liści, aby
zobaczyć kto się tam schował. To uśmiechnięty jeż, mógł być uśmiechnięty
bo jeszcze dobrze nie zasnął. Jeże jako jedne z pierwszych hibernują,
kiedy temperatura otoczenia nocą spada do poniżej 10 stop C. Nasz
tylko sobie polegiwał, dzieci dowiedziały się, że jeża nigdy nie
powinniśmy wybudzać, naruszać jago liściastej kołderki, zaglądać do
niego podczas zimowego snu, a przede wszystkim nie pozwalać naszym
czworonożnym pupilom rozkopywać jeżowych kryjówek. Wybudzony jeż ginie,
niestety. Tę wiedzę utrwaliliśmy obserwując pięknie zilustrowany
jesienny las wraz z jego mieszkańcami.
Przy pomocy kart edukacyjnych dla najmłodszych przedstawiających
charakterystykę obecnej pory roku nazywaliśmy poszczególne rzeczy /
zjawiska zastanawiając się, czy już je używamy /widzimy.
Dzieci patrzyły na ciepłe ubranka, dużo kolorowych suchych liści,
zamglone niebo i wiele innych, ale najbardziej zainteresowało je „babie
lato” wspólnie z rodzicami próbowaliśmy dzieciom opisać to zjawisko.
Nasi mali uczniowie w Hiszpanii nie zauważają tych wszystkich zmian,
poza jedną – krótszy dzień. Brakuje letnich, długich wieczornych zabaw w
parkach.
Po przerwie śniadaniowej, aby nie pozostawać już tylko w jesiennym
nastroju związanym z obecną porą roku rodzice otrzymali krótkie teksty
opisujące … kogoś. Z opisu wynikało wielkie podobieństwo do dzieci.
Wszyscy byli w tym zgodni. Zajrzeliśmy do źródła przyrodniczego i
okazało się, że chodzi o papugi. To wesołe, kolorowe ptaki, które są
bardziej hałaśliwe, kiedy o nie nie dbamy, brak zainteresowania nimi
powoduje, że krzyczą, a bardzo osamotnione oddalają się od ludzi,
cierpią.
Papugowanie, to cecha wieku dzieci najmłodszych, wczesnoszkolnych, może
być zjawiskiem pozytywnym i negatywnym. Rodzice potwierdzili. Fajnie
jest jeśli zauważymy, że nasza pociecha naśladuje ponieważ nie chce
włożyć wysiłku w własny pomysł -możemy pomóc, motywując w odpowiedni
sposób do działania.
W kilku kolejnych zabawach dzieci papugowały pozytywnie – dopasowywały kolor klocka do koloru kartki, poszukiwały takich samych przedmiotów, uporządkowywały kolory klocków zgodnie z kolorem podstawy, kopiowały gesty rodziców. Bawiliśmy się wszyscy!
Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=_Gj1oX0rLaQ, pozwoliła nam poruszać się i posłuchać o papużkach nierozłączkach, wpadła w ucho naszym Klubowiczom, tańczyliśmy gestami okazując emocje wobec naszych nieodłącznych par.
Wykonaliśmy kolorowe papugi z długimi ogonami, każdy nazwał swojego ptaka, była Ara, Żako, Falista, Nimfa, Kakadu.
Nadjechał pociąg, tupiąc, klaszcząc odjechaliśmy..
Bardzo, bardzo dziękuję za radosne ponad dwie godziny sobotniego przedpołudnia, które nigdy nie wiemy dlaczego tak szybko mijają.
Pozdrawiam serdecznie, do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Joanna Tylek
Żabki
Co przynosi ze sobą jesień?
Zapach grzybów w wilgotnym lesie,
Kasztany, żołędzie i szyszki,
I nasiona dla szarej myszki.
Przynosi w sadzie owoce dojrzałe,
I na grządkach warzywa wspaniałe.
Dla bocianów dalekie podróże,
Na chodniki deszczowe kałuże.
Ostatnie zajęcia z małymi Żabkami przebiegały pod hasłem jesiennych kolorów i darów Pani Jesieni.
Przywitaliśmy się piosenką " Wesołe powitanie" https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec i rozpoczęliśmy spotkanie. Na początku podzieliliśmy się wiadomościami o
tej pięknej porze roku. Dzieci układały puzzle jesienne i próbowaliśmy
wymienić wszystkie elementy znajdujące się na powstałych obrazkach.
Były drzewa, kolorowe liście, grzyby, zwierzęta, ̣ takie jak wiewiórka,
sarenka, jeleń, dzik i dzięcioł. Bohaterem obrazka był zajączek.
Maluszki doskonale poradziły sobie z tymi zadaniami. Brawo! Po przerwie
śniadaniowej bawiliśmy się chwilę w kącikach zainteresowań ,
a następnie postanowiliśmy skorzystać z pięknej pogody i wyjść na
podwórko szkolne. Przepustką na świeże powietrze był plastikowy pasek z
kolorowymi kółkami według których trzeba było stanąć na odpowiednim
kolorze i wypowiedzieć jego nazwę. Wszystkie Żabki świetnie sobie
poradziły i mogliśmy wspólnie bawić się w liska i kurki wesoło biegając i
skacząc. Praktykantka Julia przygotowała kilka aktywności ruchowych
w których małe Żabki bardzo chętnie uczestniczyły. Po powrocie do sali
Jesienny Skrzat zaprosił dzieci do poznawania owoców i warzyw.
Obejrzeliśmy film edukacyjny i kolorowaliśmy karty pracy.
To były bardzo pracowite zajęcia. Dzieci nauczyły się i powtórzyły nazwy zwierząt leśnych , owoców i warzyw. Nazwy kolorów towarzyszyły nam przez cały czas trwania spotkania. Wszak jesień to bardzo kolorowa pora roku.
Bardzo dziękujemy Żabkom za spotkanie i zapraszamy na kolejne zajęcia,
Maria oraz praktykantki Julia i Julia
Czaple
Sobotni poranek w grupie Czapli rozpoczęliśmy od przywitania się, po
czym wspólnie porozmawialiśmy o jesieni. Dzieci opowiadały, co kojarzy
im się z tą porą roku oraz jakie zmiany można zauważyć w przyrodzie.
Po rozmowie wykonaliśmy pracę plastyczną inspirowaną jesiennymi drzewami
pełnymi kolorowych liści. Każdy mógł stworzyć własne, wyjątkowe drzewo,
wykorzystując różne barwy i techniki.
Następnie zagraliśmy w grę, w której siedząc w kółku, przekazywaliśmy
sobie dzwonki tak, aby nie było ich słychać. Zabawa wymagała skupienia,
delikatności i współpracy, a dzieci poradziły sobie z tym znakomicie.
Kolejnym punktem zajęć były zabawy integracyjne i zręcznościowe. Dzieci
brały udział w grze ruchowej, podczas której na komendę prowadzącego
skakały w prawo lub w lewo, a także podnosiły odpowiednie ręce do góry.
Ćwiczenie wymagało koncentracji, refleksu i dobrej koordynacji, a przy
tym dostarczyło wszystkim mnóstwo śmiechu.
Po zabawach porozmawialiśmy o tym, kim był Bolesław Chrobry. Dzieci z
zainteresowaniem słuchały krótkiej opowieści o władcy i jego
dokonaniach. Wtedy też dowiedziały się o planowanym konkursie „Poza
Polską o Polsce”.
Na koniec dzieci miały własny, niebanalny pomysł na konkurs samolotów z
papieru. Samoloty ocenialiśmy pod względem wyglądu oraz długości lotu.
Okazało się, że zwycięzców było aż dwóch - gratulujemy im serdecznie!
Do zobaczenia!
Julia i Martyna
Bociany
Nasze sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od zapoznania się z tematami
konkursów o Polsce. Dzieci wykazywały duże zainteresowanie
przedstawionymi informacjami i chętnie zgłaszały się do udziału.
Ponieważ jeden z konkursów dotyczy koronacji Bolesława Chrobrego, z
okazji tysiąclecia koronacji pierwszego króla Polski, zapoznaliśmy się
bliżej z tym tematem. Wiktoria opowiedziała dzieciom więcej o tym
wydarzeniu, a uczniowie z dużym zainteresowaniem zadawali pytania i
dzielili się swoimi spostrzeżeniami. Po tej części zajęć nadszedł czas na drugie śniadanie, które dzieci z apetytem zjadły.
Po przerwie uczniowie wykonali prace plastyczne inspirowane historią Bolesława Chrobrego.
W dalszej części naszych zajęć rozpoczęliśmy czytanie czytanki z
elementarza pt. "Jak żyli ludzie" dotyczącej historii człowieka. Każde
dziecko przeczytało samodzielnie kilka zdań, potem ćwiczyliśmy polski
alfabet i poprawną wymowę.
Następnie sięgnęliśmy po polskie podręczniki i ćwiczenia. Każdy uczeń
miał za zadanie przedstawić się po polsku oraz wykonać kilka ćwiczeń
pisemnych. Dzieliliśmy zdania na wyrazy, przepisywaliśmy je, a cała
grupa powtarzała litery alfabetu, zwracając szczególną uwagę na polskie
znaki diakrytyczne – takie jak ą, ę, ł, ń.
Po intensywnej pracy przyszedł czas na zabawę i odpoczynek na świeżym
powietrzu. Ostatnie pół godziny spędziliśmy bawiąc się na patio.
Był to dzień pełen wrażeń, ciekawych rozmów i nowych informacji o historii Polski!
Gosia i Wiktoria
Komentarze
Prześlij komentarz