Sprawozdanie z zajęć z 8 marca
Poziomki
Wyliczanka Zoo
Jeden, dwa, w zoo można spotkać lwa.
Trzy, cztery, na wybiegu śpią pantery.
Pięć i sześć, gorylowi chce się jeść.
Siedem, osiem, kąpiel właśnie biorą łosie.
Dziewięć, dziesięć, wydra rybkę w pyszczku niesie.
Baloniku nasz malutki,
rośnij duży okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach,
przebrał miarę no i TRACH! (dzieci się przewracają)
Pozdrawiam,
Kasia
Tęcza
Jarzębina
Zajęcia rozpoczęliśmy od gier oraz puzzli. Były to gry pamięciowe.
Kolejnym etapem zajęć było wykonanie pracy plastycznej z podziałem
na grupy: wyklejanie kolorowanki kuleczkami z bibuły lub stworzenie
rysunku z elementami policzalnymi. W czasie wykonywania zajęć dzieci
słuchały piosenek i powtarzały cyferki w kolejności oraz odbyła się
rozmowa o zwierzętach jakie możemy spotkać w zoo i jak one wyglądają
. Po zjedzeniu drugiego śniadania zajęcia zostały przeniesione na
sale gimnastyczną. Na sali zabawę zaczęliśmy od zabawy w balonik,
wyścigi z woreczkami położonymi na głowie (woreczki wypełnione
grochem) oraz na końcu rzut woreczkiem do koła hula hop. Po powrocie
do sali odbyła się chwila relaksu - czytanie bajki, była to jedna z
opowieści z serii " My Little Pony", oraz ponowne liczenie z
udziałem paluszków oraz wyliczanki. Na zakończenie zajęć odbył się
konkurs z nagrodami (naklejkami), konkurs polegał na opisaniu
obrazka minimalnie w trzech zdaniach.
Wyliczanka Zoo
Jeden, dwa, w zoo można spotkać lwa.
Trzy, cztery, na wybiegu śpią pantery.
Pięć i sześć, gorylowi chce się jeść.
Siedem, osiem, kąpiel właśnie biorą łosie.
Dziewięć, dziesięć, wydra rybkę w pyszczku niesie.
Rymowanka o baloniku, używana podczas gry
Baloniku nasz malutki,
rośnij duży okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach,
przebrał miarę no i TRACH! (dzieci się przewracają)
Kasia
Tęcza
Pierwsze marcowe
spotkanie
w sobotę rozpoczęliśmy od wymiany wrażeń i opinii na temat
zabawy karnawałowej, która odbyła się dwa tygodnie temu.
Przywitaliśmy panią Kamilę, która przybyła do Szkoły Polskiej
pierwszy raz i do końca maja odbywa praktyki w naszej szkole.
Każde
dziecko przedstawiło się i powiedziało za kogo się przebrało w
karnawale.
Powtórzyliśmy nazwy
wszystkich miesięcy roku i zaznaczyliśmy miesiąc marzec na naszej
Lini Czasu. Zapoznaliśmy się z przysłowiem "Nie rób drugiemu
tego, co tobie niemiłe". Wspólnie ułożyliśmy zdanie po
hiszpańsku odpowiadające temu przysłowiu. Wysłuchaliśmy
opowiadania "Bogaty kupiec", które odnosi się do
omawianego przysłowia. W grupie dokonaliśmy oceny zachowania
tytułowego bohatera.
Po rozmowie przeszliśmy
do części plastycznej zajęć. W luźnej i wesołej atmosferze
dzieci za pomocą kredek i flamastrów próbowały zilustrować nowo
poznane przysłowie. Chętne dzieci prezentowały grupie swoje prace.
Zjedliśmy śniadanie i
ciastka, a następne spędziliśmy czas na sali gimnastycznej bawiąc
się w grupie lub indywidualnie. Po powrocie do sali zajęliśmy się
grami planszowymi i słowno-językowymi, które polegały na
układaniu słów na czas z wylosowanych liter w parach lub
pojedynczo. Dzieci dokańczały swoje rysunki związane z przysłowiem
lub rysowały w dowolnej tematyce.
Gdy nadszedł czas
pożegnania, zwróciliśmy szczególną uwagę na tym, by pozostawić
porządek w klasie.
Dziękujemy i pozdrawiamy,
Monika i Kamila
Jarzębina
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od poprawienia dyktanda, wspólnie
zapisaliśmy je na tablicy i omówiliśmy błędy, przypomnieliśmy o
istnieniu literek ą i ę, o rozdzielnej pisowni czasowników z "się"
(cieszy się), itd.
Poprosiłam dzieci aby spróbowały nauczyć się dyktanda i napiszemy je jeszcze raz a następnych zajęciach.
Następie wróciliśmy do ćwiczeń pisowni wyrazów z sylabami miękkimi: sie, sia, sio, dzie, dzia, dzio, itd wspólnie zapisaliśmy na tablicy tekst, w którym pojawiły się wymienione sylaby.
Potem dzieci przeczytały czytankę o wycieczce do Wieliczki, które to miejsce było tematem jednej z prezentacji dzieci. Omówiliśmy tekst a następie dzieci, które odwiedziły Wieliczkę opowiadały co jeszcze widziały w kopali soli.
Kolejnym punktem zajęć była prezentacja kolejnego ciekawego miejsca tj. Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. Przy tej okazji rozpoczęliśmy krótką rozmowę o polskich dobranockach. Dzieci opisywały postaci wśród których pojawiła się postać Pana Kleksa. Wiele z dzieci oglądało film o Panu Kleksie, gdyby jednak chciały również przeczytać książkę, to informuję, że można ją wypożyczyć z naszej szkolnej biblioteki.
Na zakończenie powtórzyliśmy, czego nauczyliśmy się o czasowniku.
Następie podzieliliśmy czasowniki na te które dotyczą przeszłości, przyszłości i teraźniejszości.
Podawałam dzieciom przykład czasownika a one klasyfikowały go w w kolumnie z odpowiednim czasem.
Jako pracę domową dzieci otrzymały ksero z zadaniem pokolorowania części, w których występuje czasownik.
Przypominam, aby dzieci zawsze przynosiły ze sobą zeszyt i coś do pisania.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Poprosiłam dzieci aby spróbowały nauczyć się dyktanda i napiszemy je jeszcze raz a następnych zajęciach.
Następie wróciliśmy do ćwiczeń pisowni wyrazów z sylabami miękkimi: sie, sia, sio, dzie, dzia, dzio, itd wspólnie zapisaliśmy na tablicy tekst, w którym pojawiły się wymienione sylaby.
Potem dzieci przeczytały czytankę o wycieczce do Wieliczki, które to miejsce było tematem jednej z prezentacji dzieci. Omówiliśmy tekst a następie dzieci, które odwiedziły Wieliczkę opowiadały co jeszcze widziały w kopali soli.
Kolejnym punktem zajęć była prezentacja kolejnego ciekawego miejsca tj. Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. Przy tej okazji rozpoczęliśmy krótką rozmowę o polskich dobranockach. Dzieci opisywały postaci wśród których pojawiła się postać Pana Kleksa. Wiele z dzieci oglądało film o Panu Kleksie, gdyby jednak chciały również przeczytać książkę, to informuję, że można ją wypożyczyć z naszej szkolnej biblioteki.
Na zakończenie powtórzyliśmy, czego nauczyliśmy się o czasowniku.
Następie podzieliliśmy czasowniki na te które dotyczą przeszłości, przyszłości i teraźniejszości.
Podawałam dzieciom przykład czasownika a one klasyfikowały go w w kolumnie z odpowiednim czasem.
Jako pracę domową dzieci otrzymały ksero z zadaniem pokolorowania części, w których występuje czasownik.
Przypominam, aby dzieci zawsze przynosiły ze sobą zeszyt i coś do pisania.
Pozdrawiam,
Anna Lintner
Komentarze
Prześlij komentarz