Sprawozdanie z zajęć z 8 marca

Poziomki

Zajęcia rozpoczęliśmy od gier oraz puzzli. Były to gry pamięciowe. Kolejnym etapem  zajęć było wykonanie pracy plastycznej z podziałem na grupy: wyklejanie kolorowanki kuleczkami z bibuły lub stworzenie rysunku z elementami policzalnymi. W czasie wykonywania zajęć dzieci słuchały piosenek i powtarzały cyferki w kolejności oraz odbyła się rozmowa o zwierzętach jakie możemy spotkać w zoo i jak one wyglądają . Po zjedzeniu drugiego śniadania zajęcia zostały przeniesione na sale gimnastyczną. Na sali zabawę zaczęliśmy od zabawy w balonik, wyścigi z woreczkami położonymi na głowie (woreczki wypełnione grochem) oraz na końcu rzut woreczkiem do koła hula hop. Po powrocie do sali odbyła się chwila relaksu - czytanie bajki, była to jedna z opowieści z serii " My Little Pony", oraz ponowne liczenie z udziałem paluszków oraz wyliczanki. Na zakończenie zajęć odbył się konkurs z nagrodami (naklejkami), konkurs polegał na opisaniu obrazka minimalnie w trzech zdaniach.

Wyliczanka Zoo

Jeden, dwa, w zoo można spotkać lwa.
Trzy, cztery, na wybiegu śpią pantery.
Pięć i sześć, gorylowi chce się jeść.
Siedem, osiem, kąpiel właśnie biorą łosie.
Dziewięć, dziesięć, wydra rybkę w pyszczku niesie.


Rymowanka o baloniku, używana podczas gry

Baloniku nasz malutki,
rośnij duży okrąglutki.
Balon rośnie, że aż strach,
przebrał miarę no i TRACH!
(dzieci się przewracają)

Pozdrawiam,
Kasia
Tęcza

Pierwsze marcowe spotkanie w sobotę rozpoczęliśmy od wymiany wrażeń i opinii na temat zabawy karnawałowej, która odbyła się dwa tygodnie temu. Przywitaliśmy panią Kamilę, która przybyła do Szkoły Polskiej pierwszy raz i do końca maja odbywa praktyki w naszej szkole. Każde dziecko przedstawiło się i powiedziało za kogo się przebrało w karnawale.
Powtórzyliśmy nazwy wszystkich miesięcy roku i zaznaczyliśmy miesiąc marzec na naszej Lini Czasu. Zapoznaliśmy się z przysłowiem "Nie rób drugiemu tego, co tobie niemiłe". Wspólnie ułożyliśmy zdanie po hiszpańsku odpowiadające temu przysłowiu. Wysłuchaliśmy opowiadania "Bogaty kupiec", które odnosi się do omawianego przysłowia. W grupie dokonaliśmy oceny zachowania tytułowego bohatera.
Po rozmowie przeszliśmy do części plastycznej zajęć. W luźnej i wesołej atmosferze dzieci za pomocą kredek i flamastrów próbowały zilustrować nowo poznane przysłowie. Chętne dzieci prezentowały grupie swoje prace.
Zjedliśmy śniadanie i ciastka, a następne spędziliśmy czas na sali gimnastycznej bawiąc się w grupie lub indywidualnie. Po powrocie do sali zajęliśmy się grami planszowymi i słowno-językowymi, które polegały na układaniu słów na czas z wylosowanych liter w parach lub pojedynczo. Dzieci dokańczały swoje rysunki związane z przysłowiem lub rysowały w dowolnej tematyce.
Gdy nadszedł czas pożegnania, zwróciliśmy szczególną uwagę na tym, by pozostawić porządek w klasie.

Dziękujemy i pozdrawiamy,
Monika i Kamila

Jarzębina

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od poprawienia dyktanda, wspólnie zapisaliśmy je na tablicy i omówiliśmy błędy, przypomnieliśmy o istnieniu literek ą i ę, o rozdzielnej pisowni czasowników z "się" (cieszy się), itd.
Poprosiłam dzieci aby spróbowały nauczyć się dyktanda i napiszemy je jeszcze raz a następnych zajęciach.
Następie wróciliśmy do ćwiczeń pisowni wyrazów z sylabami miękkimi: sie, sia, sio, dzie, dzia, dzio, itd wspólnie zapisaliśmy na tablicy tekst, w którym pojawiły się wymienione sylaby.
Potem dzieci przeczytały czytankę o wycieczce do Wieliczki, które to miejsce było tematem jednej z prezentacji dzieci. Omówiliśmy tekst a następie dzieci, które odwiedziły Wieliczkę opowiadały co jeszcze widziały w kopali soli.
Kolejnym punktem zajęć była prezentacja kolejnego ciekawego miejsca tj. Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. Przy tej okazji rozpoczęliśmy krótką rozmowę o polskich dobranockach. Dzieci opisywały postaci wśród których pojawiła się postać Pana Kleksa. Wiele z dzieci oglądało film o Panu Kleksie, gdyby jednak chciały również przeczytać książkę, to informuję, że można ją wypożyczyć z naszej szkolnej biblioteki.
Na zakończenie powtórzyliśmy, czego nauczyliśmy się o czasowniku.
Następie podzieliliśmy czasowniki na te które dotyczą przeszłości, przyszłości i teraźniejszości.
Podawałam dzieciom przykład czasownika a one klasyfikowały go w w kolumnie z odpowiednim czasem.
Jako pracę domową dzieci otrzymały ksero z zadaniem pokolorowania części, w których występuje czasownik.
Przypominam, aby dzieci zawsze przynosiły ze sobą zeszyt i coś do pisania.

Pozdrawiam,
Anna Lintner

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?