Sprawozdanie z zajęć z 22 marca
Poziomki
Zajęcia rozpoczęliśmy od utrwalenia wyliczanki o zoo z poprzednich
zajęć, ułatwiającej zapamiętywanie cyferek. Następnie nawiązaliśmy do
zbliżających się Świąt Wielkanocnych poprzez kolorowanie i wyklejanie
obrazków przedstawiających jajka wielkanocne z różnymi wzorami. Po
zjedzeniu drugiego śniadania udaliśmy się na salę gimnastyczną gdzie
bawiliśmy się w berka, skoki przez przeszkody, wspinaczki po materacach
i uczyliśmy się kręcić kołem hula hop. Po powrocie do sali
zrelaksowaliśmy się czytając bajkę. Zaraz później zajęliśmy się
robieniem naszych własnych bransoletek z kolorowych koralików i gumki,
ćwicząc nasze zdolności manualne. Następnie powtórzyliśmy konkurs z
nagrodami (naklejkami) który cieszył się dużą popularnością na ostatnich
zajęciach. Polegał on na opisaniu obrazka minimalnie w trzech zdaniach.
Na zakończenie zajęć bawiliśmy się z chustą Klanza odwzorowując odgłosy
natury.
Pozdrawiamy,
Iga i Kasia
Pozdrawiamy,
Iga i Kasia
Tęcza
21 marca rozpoczęła się
astronomiczna tzn. kalendarzowa WIOSNA. Z tej racji postanowiliśmy
sprawdzić czy rzeczywiście ta cudowna pora roku już do nas
zawitała. Po wysłuchaniu pięknego opowiadania Agnieszki Galicy pt.
„ O wiośnie, która się spóźniała” analizowaliśmy wszystkie
oznaki wiosny o których była mowa w tekście. Poszukiwanie Wiosny
przez Skrzata Ozimka i Ślimaka pomogło nam bezbłędnie wymienić
wszystkie zwiastuny wiosny, których bohaterowie niestety nie
zauważyli. Oto one: dni są coraz dłuższe, słońce mocniej
grzeje, jest cieplej, przylatują ptaki, budzą się niedźwiedzie,
borsuki i jeże, ptaki budują gniazda, kwitną kwiaty, drzewa i
krzewy mają pąki. Następnie wykonaliśmy prace plastyczne
przedstawiające wiosenny świat za oknem. Kolorowe okienka ozdobiły
tablicę szkolną tworząc wyjątkową wystawę. Po przerwie
śniadaniowej i zabawach na sali gimnastycznej przeszliśmy do
kolejnego wiosennego tematu , a mianowicie do zbliżających się
Świąt Wielkanocnych. Poznaliśmy niektóre polskie obyczaje
wielkanocne takie jak: robienie palm ( największe palmy
wielkanocne
są na Kurpiach/północno-wschodnia Polska, miejscowość Łyse ),
malowanie pisanek ( tzn. gotowanych jajek ), przygotowywanie
koszyczka wielkanocnego tzw. święconki. Dzieci z zaangażowaniem i
dużym zainteresowaniem przygotowały wielkanocny koszyczek do
którego włożyły poszczególne pokarmy wycięte z papieru. Pod
koniec spotkania wykonywaliśmy jeszcze elementy dekoracyjne na
nasze szkolne spotkanie wielkanocne tzn. Rodzinne Malowanie Jajek.
Już DZIEWIĄTE.
Kolorowe paski papieru z
których wykonane zostaną dekoracyjne pisanki oraz bazie z waty i
gałązek przyozdobią salę na wielkanocne spotkanie. Dzięki
przygotowywanym dekoracjom dzieci dowiedziały się, co to są
wierzbowe kotki czyli po prostu bazie i dokładnie przyjrzały się
jak wyglądają. Te żywe, rosnące na wierzbach może uda się
zobaczyć w przyszłości w Polsce.
„Kotki marcowe „ Joanna
Kulmowa
Na wierzbie
Nad samym rowem
Srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
Srebrnieją im futra
kocie.
Plucha
I zawierucha.
Nie ma mamy
Co wyliże brzuch do
sucha.
Ale kotki marcowe nie
piszczą.
Huśtają się na
gałązkach.
Mruczą:
-
Nareszcie wiosna!
I
sierść mają coraz srebrzystszą.
A
teraz specjalna świąteczna dedykacja dla wszystkich dzieci z
grupy Tęcza.
KOLOROWE
BAZIE Jerzy
Ficowski
W Wielkanocny dzień
do domu
przyszły
białe
bazie w gości,
by
pisankom po kryjomu
kolorów
zazdrościć.
Bo
ich nie pomalowano
nikt
o
baziach nie pamiętał,
choć
też
pragną na Wielkanoc
przywdziać
strój
od święta.
Nie
chcą się już dłużej bielić,
chcą
w
zieleni żyć, w purpurze!
Czyż
są
gorsze aniżeli
zwykłe
jajko
kurze?
Aż
z lusterka przyfrunęła
malusieńka,
śmieszna
tęcza.
Zaraz
wzięła
się do dzieła,
by
je poupiększać.
Ubarwiła
każdą
baźkę
mała
tęcza
uśmiechnięta!
I
dopiero wtedy właśnie
zaczęły
się
Święta.
Pozdrawiamy i do
zobaczenia,
Monika i Maria
Praca domowa
Drodzy Rodzice!
Dzieci otrzymały arkusze
z zadaniem domowym , którego treścią jest „wypisanie rzeczy ,
przedmiotów jakie posiadają dzieci”. Aby utrwalić polski alfabet
i wzbogacić polskie słownictwo, zadanie skonstruowane jest w ten
sposób, że nazwy rzeczy muszą zaczynać się na każdą kolejną
literę alfabetu. Można oczywiście wypisać po kilka rzeczy na tę
samą literę. Zadanie nie jest łatwe , prosimy zatem Rodziców o
pomoc w wykonaniu pracy domowej.
Jarzębina
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy tematem wiosny.
Dzieci określiły nawet dokładną godzinę, o której przyszła do nas.
Powiedzieliśmy sobie jakie zmiany pojawiają się w przyrodzie: kwitną przebiśniegi, krokusy, pojawiają się bociany i skowronki, na drzewach kwitną bazie. Ale wiosna budzi się do życia nie tylko w przyrodzie ale również na polach i w ogródkach, gdzie rozpoczynają się pierwsze prace. Dzieciom nieobce jest również pojęcie wiosennych porządków.
Powiedzieliśmy sobie jakie zmiany pojawiają się w przyrodzie: kwitną przebiśniegi, krokusy, pojawiają się bociany i skowronki, na drzewach kwitną bazie. Ale wiosna budzi się do życia nie tylko w przyrodzie ale również na polach i w ogródkach, gdzie rozpoczynają się pierwsze prace. Dzieciom nieobce jest również pojęcie wiosennych porządków.
Poznaliśmy zwyczaj topienia Marzanny oraz co takiego
specjalnego niesie za sobą dzień 1 kwietnia.
Z wiosną nieodłącznie związane jest Święto Wielkiej Nocy. Wspólnie
przeczytaliśmy krótki tekst Jana Twardowskiego pt "Krótka ale
Wielka" oraz "Jutro będzie Wielkanoc" Marii Konopnickiej. Porozmawialiśmy też o świątecznych zwyczajach,
powiedzieliśmy co pojawia się na stole, co wkładamy do koszyka ze
święconką oraz co to takiego Śmingus Dyngus.
W kolejnej części zajęć ćwiczyliśmy odmianę czasowników w
czasie teraźniejszym, przeszłym i przyszłym.
Spróbowaliśmy też jeszcze raz napisać dyktando, które
poprawialiśmy dwa tygodnie temu i które tym razem wypadło lepiej.
Oto tekst dyktanda (gdyby rodzice chcieli poćwiczyć z dziećmi):
Kasia jedzie na wieś do babci.
Cieszy się bo zobaczy zieloną łąkę.
Podziwiać będzie piękne konie.
Zajęcia zakończyliśmy malując prace plastyczne na konkurs. Tematem prac był "Podwodny świat". Dzieci miały wspaniałe pomysły ale niestety
nie udało im się dokończyć rysunków.
Proszę aby na kolejne zajęcia (malowanie jajek) dzieci
przyniosły dokończone prace a za miesiąc na "normalne zajęcia"
napisały cztery zdania z czasownikami w różnych czasach.
Jako najstarsza grupa dużo
piszemy na zajęciach. Dlatego bardzo proszę aby
dzieci zawsze przynosiły ze sobą zeszyty.
Anna Lintner i
Basia Starczewska
Komentarze
Prześlij komentarz