Sprawozdanie z zajęć z 22 marca

Poziomki


Zajęcia rozpoczęliśmy od utrwalenia wyliczanki o zoo z poprzednich zajęć, ułatwiającej zapamiętywanie cyferek. Następnie nawiązaliśmy do zbliżających się Świąt Wielkanocnych poprzez kolorowanie i wyklejanie obrazków przedstawiających jajka wielkanocne z różnymi wzorami. Po zjedzeniu drugiego śniadania udaliśmy się na salę gimnastyczną gdzie bawiliśmy się w berka, skoki przez przeszkody, wspinaczki po materacach i uczyliśmy się kręcić kołem hula hop. Po powrocie do sali zrelaksowaliśmy się czytając bajkę. Zaraz później zajęliśmy się robieniem naszych własnych bransoletek z kolorowych koralików i gumki, ćwicząc nasze zdolności manualne. Następnie powtórzyliśmy konkurs z nagrodami (naklejkami) który cieszył się dużą popularnością na ostatnich zajęciach. Polegał on na opisaniu obrazka minimalnie w trzech zdaniach. Na zakończenie zajęć bawiliśmy się z chustą Klanza odwzorowując odgłosy natury.

Pozdrawiamy,

Iga i Kasia 

Tęcza

21 marca rozpoczęła się astronomiczna tzn. kalendarzowa WIOSNA. Z tej racji postanowiliśmy sprawdzić czy rzeczywiście ta cudowna pora roku już do nas zawitała. Po wysłuchaniu pięknego opowiadania Agnieszki Galicy pt. „ O wiośnie, która się spóźniała” analizowaliśmy wszystkie oznaki wiosny o których była mowa w tekście. Poszukiwanie Wiosny przez Skrzata Ozimka i Ślimaka pomogło nam bezbłędnie wymienić wszystkie zwiastuny wiosny, których bohaterowie niestety nie zauważyli. Oto one: dni są coraz dłuższe, słońce mocniej grzeje, jest cieplej, przylatują ptaki, budzą się niedźwiedzie, borsuki i jeże, ptaki budują gniazda, kwitną kwiaty, drzewa i krzewy mają pąki. Następnie wykonaliśmy prace plastyczne przedstawiające wiosenny świat za oknem. Kolorowe okienka ozdobiły tablicę szkolną tworząc wyjątkową wystawę. Po przerwie śniadaniowej i zabawach na sali gimnastycznej przeszliśmy do kolejnego wiosennego tematu , a mianowicie do zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Poznaliśmy niektóre polskie obyczaje wielkanocne takie jak: robienie palm ( największe palmy wielkanocne są na Kurpiach/północno-wschodnia Polska, miejscowość Łyse ), malowanie pisanek ( tzn. gotowanych jajek ), przygotowywanie koszyczka wielkanocnego tzw. święconki. Dzieci z zaangażowaniem i dużym zainteresowaniem przygotowały wielkanocny koszyczek do którego włożyły poszczególne pokarmy wycięte z papieru. Pod koniec spotkania wykonywaliśmy jeszcze elementy dekoracyjne na nasze szkolne spotkanie wielkanocne tzn. Rodzinne Malowanie Jajek. Już DZIEWIĄTE.
Kolorowe paski papieru z których wykonane zostaną dekoracyjne pisanki oraz bazie z waty i gałązek przyozdobią salę na wielkanocne spotkanie. Dzięki przygotowywanym dekoracjom dzieci dowiedziały się, co to są wierzbowe kotki czyli po prostu bazie i dokładnie przyjrzały się jak wyglądają. Te żywe, rosnące na wierzbach może uda się zobaczyć w przyszłości w Polsce.

Kotki marcowe „ Joanna Kulmowa
Na wierzbie
Nad samym rowem
Srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
Srebrnieją im futra kocie.
Plucha
I zawierucha.
Nie ma mamy
Co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą.
Huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
  • Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz srebrzystszą.

A teraz specjalna świąteczna dedykacja dla wszystkich dzieci z grupy Tęcza.

KOLOROWE BAZIE Jerzy Ficowski

W Wielkanocny dzień do domu
przyszły białe bazie w gości,
by pisankom po kryjomu
kolorów zazdrościć.
Bo ich nie pomalowano
nikt o baziach nie pamiętał,
choć też pragną na Wielkanoc
przywdziać strój od święta.
Nie chcą się już dłużej bielić,
chcą w zieleni żyć, w purpurze!
Czyż są gorsze aniżeli
zwykłe jajko kurze?
Aż z lusterka przyfrunęła
malusieńka, śmieszna tęcza.
Zaraz wzięła się do dzieła,
by je poupiększać.
Ubarwiła każdą baźkę
mała tęcza uśmiechnięta!
I dopiero wtedy właśnie
zaczęły się Święta.

Pozdrawiamy i do zobaczenia,
Monika i Maria

Praca domowa
Drodzy Rodzice!
Dzieci otrzymały arkusze z zadaniem domowym , którego treścią jest „wypisanie rzeczy , przedmiotów jakie posiadają dzieci”. Aby utrwalić polski alfabet i wzbogacić polskie słownictwo, zadanie skonstruowane jest w ten sposób, że nazwy rzeczy muszą zaczynać się na każdą kolejną literę alfabetu. Można oczywiście wypisać po kilka rzeczy na tę samą literę. Zadanie nie jest łatwe , prosimy zatem Rodziców o pomoc w wykonaniu pracy domowej.

Jarzębina

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy tematem wiosny. Dzieci określiły nawet dokładną godzinę, o której przyszła do nas.
Powiedzieliśmy sobie jakie zmiany pojawiają się w przyrodzie: kwitną przebiśniegi, krokusy, pojawiają się bociany i skowronki, na drzewach kwitną bazie. Ale wiosna budzi się do życia nie tylko w przyrodzie ale również na polach i w ogródkach, gdzie rozpoczynają się pierwsze prace. Dzieciom nieobce jest również pojęcie wiosennych porządków.
Poznaliśmy zwyczaj topienia Marzanny oraz co takiego specjalnego niesie za sobą dzień 1 kwietnia.
Z wiosną nieodłącznie związane jest Święto Wielkiej Nocy. Wspólnie przeczytaliśmy krótki tekst Jana Twardowskiego pt "Krótka ale Wielka" oraz "Jutro będzie Wielkanoc" Marii Konopnickiej. Porozmawialiśmy też o świątecznych zwyczajach, powiedzieliśmy co pojawia się na stole, co wkładamy do koszyka ze święconką oraz co to takiego Śmingus Dyngus.

W kolejnej części zajęć ćwiczyliśmy odmianę czasowników w czasie teraźniejszym, przeszłym i przyszłym.
Spróbowaliśmy też jeszcze raz napisać dyktando, które poprawialiśmy dwa tygodnie temu i które tym razem wypadło lepiej.
Oto tekst dyktanda (gdyby rodzice chcieli poćwiczyć z dziećmi):

Kasia jedzie na wieś do babci.
Cieszy się bo zobaczy zieloną łąkę.
Podziwiać będzie piękne konie.

Zajęcia zakończyliśmy malując prace plastyczne na konkurs. Tematem prac był "Podwodny świat". Dzieci miały wspaniałe pomysły ale niestety nie udało im się dokończyć rysunków.

Proszę aby na kolejne zajęcia (malowanie jajek) dzieci przyniosły dokończone prace a za miesiąc na "normalne zajęcia" napisały cztery zdania z czasownikami w różnych czasach.

Jako najstarsza grupa dużo piszemy na zajęciach. Dlatego bardzo proszę aby dzieci zawsze przynosiły ze sobą zeszyty.

Anna Lintner i Basia Starczewska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?