Tarragona, zajęcia 18 stycznia

Sikorki

Kolejne zajęcia w Szkole Polskiej zaczęliśmy od przywitania się: Dzień dobry.
Tego dnia odwiedziła nas maskotka szkolna, małpka. Opowiedziała nam co będziemy robić na zajęciach oraz zadawała dzieciom przeróżne pytania wykorzystując grę Zgaduj zgadula. Po tej miłej gościnie postanowiliśmy się troszkę rozruszać przy piosence z pokazywaniem https://youtu.be/zimYg8rYRyA oraz przy pomocy kolorowych kół kontynuowaliśmy zabawy ruchowe. Postanowiliśmy jednak chwilę odpocząć i zjeść śniadanie, podczas którego obejrzeliśmy bajkę Jaś i Małgosia. Sikorki widząc przygotowane dla nich prace z teczek Tropiciele wykonały wskazane im zadanie. Prace dotyczyły rodziny, a w szczególności babci i dziadka, gdyż 21 stycznia obchodzimy Dzień Babci, natomiast 22 stycznia obchodzimy Dzień Dziadka w Polsce. Skupiliśmy się na tych postaciach opowiadając sobie jak dziadkowie mają na imię, za co ich kochamy, itd. W dalszej kolejności dzieci wspólnie wykonały plakat pod tytułem Moja rodzina. Praca ta polegała na obrysowaniu domów i drzew znajdujących się pod arkuszem papieru. Krok po kroku uczniowie dorysowywali brakujące przedmioty, które kojarzą się im z rodziną oraz swoim domem. Nie zabrakło rodzeństwa, rodziców, dróg, rzek, itd. Dzieci bardzo zaangażowane uformowały z plasteliny zwierzątka, słoneczko, a nawet pojawił się budynek Szkoły Polskiej! Po skończonej pracy wraz ze starszą grupą wyszliśmy na szkolne boisko.
 Ostatnim punktem naszego spotkania było wykonanie laurek dla naszych ukochanych dziadków. Zaśpiewaliśmy Sto lat z Orłami, a panie nauczycielki nagrały nasz występ. Z pewnością babcie i dziadkowie ucieszą się z takiej niespodzianki w postaci piosenki.
Na zakończenie wszyscy pogratulowaliśmy Jankowi z Orłów za zajęcie 1-go miejsca w konkursie ''O orle pióro'' i wspólnie obejrzeliśmy nagrody które zdobył.
Pożegnaliśmy się zwrotem Do widzenia, życzę sobie miłego weekendu.

Dziękuję i pozdrawiam,
Gosia 

Orły

Zajęcia rozpoczęliśmy od zapoznania się z kolejną legendą wrocławską pt. „Dobry Biskup Melchior”. Tym razem poznaliśmy losy biskupa Melchiora i Jana. Człowieka poczciwego, który w pewnym momencie swojego życia chciał zrobić straszną rzecz, ukraść szkatułkę z katedry. Na szczęście z pomocą przyszedł mu biskup i od tej pory Jan żył skromnie, ale uczciwie. 

Jeszcze z trudem przychodzi nam tworzenie planu wydarzeń, ale wspólnymi siłami udało nam się wypełnić karty w naszym dzienniczku podróżnika. Poznaliśmy nowe wyrazy tj. szkatułka, biskup, poddasze. W ten sposób zakończyliśmy pierwszy moduł z naszego projektu edukacyjnego (Podróże małe i duże).
Następnie uczestniczyliśmy w pogawędce na temat Dnia Babci (21 styczeń) i Dnia Dziadka (22 styczeń). Jest mi bardzo miło, że większość grupy zna imiona swoich dziadków zarówno polskich jak i tych hiszpańskich. Aby utrwalić pisownie litery dz jak dziadek, wykonaliśmy kilka ćwiczeń z książki Pisanki i czytanki. Uczyliśmy się tworzyć zdrobnienia do podanych rzeczowników (pędzel-pędzelek, dzwon-dzwonek, frędzel-frędzelek, dzban-dzbanek itd.). Ćwiczyliśmy również naszą spostrzegawczość dopasowując obrazek do zdania oraz szukaliśmy dwuznaku DZ w sentencjach.


Aby odpocząć od intensywnego poranku wyszliśmy na boisko szkolne pobawić się razem z Sikorkami. Po powrocie do klasy stworzyliśmy piękne laurki, które prześlemy naszym dziadkom. Podczas pracy uczniowie z chęcią dzielili się swoimi wspomnieniami. Na zakończenie zajęć udaliśmy się do Sikorek, aby razem zaśpiewać Sto lat dla naszych babć i dziadków. Nagranie przesłaliśmy do rodziców, którzy prześlą je dalej 21 i 22 stycznia, kiedy to polscy dziadkowie będą świętować swój dzień. Znaleźliśmy również czas na zabawę figurami geometrycznymi. W ten sposób utrwalaliśmy nazwy tj. trójkąt, kwadrat, krawędź, wierzchołek itp.
Jeszcze tego samego dnia Pani Ewa przywiozła nagrodę dla naszego ucznia Janka, który zdobył pierwsze miejsce w konkursie literackim organizowanym przez Szkołę Podstawową w Ostrołęce. Serdecznie gratulujemy i zachęcamy innych uczniów do wzięcia udziału w przyszłorocznej edycji konkursu.

Miło jest nam poinformować, że od przyszłych zajęć rozpoczynamy pracę na nowym podręczniku „Polski w szkole”, który udało się nam pozyskać w ramach projektu „Zakup podręczników papierowych dla szkoły Polskiej w Barcelonie, Tarragonie i Castelldefels”,  ze środków Instytutu Rozwoju Języka Polskiego im. św. Maksymiliana Marii Kolbego.

Pozdrawiam,

Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?