Tarragona, zajęcia 11 stycznia

Sikorki

Pierwszy miesiąc w nowym roku zaczęliśmy od wesołego przywitania się przez podanie sobie ręki jako iskierki przyjaźni. Pokrótce opowiedzieliśmy sobie o minionych świętach, prezentach...Dzieci w tym dniu były niezwykle radosne! Wprowadzeniem do tematu zajęć była zabawa: Ciepło zimno. Na znak nauczycielki uczniowie musieli znaleźć ukryte wcześniej karteczki w klasie. Udało się, znalezione hasła odczytała najstarsza uczennica Sikorek. Jazda na sankach, ślady aniołka na śniegu oraz bitwa na śnieżynki okazały się znane dzieciom, po czym wykonaliśmy te czynności z pokazywaniem w klasie. Siedząc w kręgu obejrzeliśmy quiz pt. Co wiesz o zimie https://youtu.be/JRG-Y3WKHng
 W dalszej kolejności przeszliśmy do prac sensorycznych. Na przygotowanych tackach uczniowie zapoznali się z ryżem. Tym razem była to zabawa, przesypywanie, pisanie paluszkowe na suchym materiale, które pomaga w nauce pisania oraz rozwija motorykę małą. Przyszedł czas na śniadanko oraz na swobodne zabawy nowymi zabawkami, gdyż Mikołaj również zostawił nam prezenty w szkole polskiej i postanowiliśmy je wspólnie odpakować. Gdy zegar zbliżał się do godziny dwunastej grupa Sikorek i Orłów spotkała się na szkolnym boisku, bawiąc się wspólnie. Po powrocie do klasy na Sikorki czekała praca manualna. Do piosenki Vivaldiego Zima https://youtu.be/11Gs-rfPPis wykonaliśmy obraz zimy wykorzystując folię bąbelkową i pompony. Nie zabrakło bałwanków, śnieżynek, sanek... Zadanie zaliczone, brawo Sikorki! Następnie umyliśmy rączki i posprzątaliśmy nasze stanowiska pracy.
 Podsumowując zajęcia powtórzyliśmy nowo poznane wyrazy, ale i staraliśmy się mówić całymi zdaniami oraz dzielić wyrazy na sylaby. Na zakończenie Sikorki bardzo ochoczo wypożyczyły książki ze szkolnej biblioteki.
Pożegnaliśmy się zwrotem Do widzenia.

Dziękuje i zapraszam na kolejne zajęcia już za tydzień.
Gosia

Orły 


Zajęcia w nowym roku  rozpoczęliśmy od pogawędki na temat minionych świąt Bożego Narodzenia, tradycji polskich i katalońskich. Następnie uczniowie wysłuchali legendy pt. „Złe moce fontanny”. Uczyliśmy się słuchać ze zrozumieniem, zapoznaliśmy się z takimi pojęciami jak tytuł, bohaterowie, wnioski. Uczyliśmy się pisać plan wydarzeń. Wytłumaczyliśmy znaczenie słów, które sprawiły nam trudność (kompleksy, zgrabne, wysypka, biegunka). Było to nasze kolejne zadanie z projektu edukacyjnego „Podróże małe i duże”.
Następnie uczyliśmy się tworzyć rodzaj żeński i męski rzeczowników. Z pomocą przyszły nam karty pracy. Okazało się, że większość uczniów nie wiedziała, kim jest inżynier czy pielęgniarka. Zauważyliśmy, że wiele zawodów męskich kończy się głoskami –arz (lekarz, malarz, kucharz, piekarz, stolarz), a żeńskie –ka (lekarka, studentka, nauczycielka, policjantka, kucharka).

 W ramach odpoczynku zagraliśmy w grę dubble, która bardzo spodobała się dzieciom. Zasady zabawy trochę utrudniliśmy, musieliśmy nazywać po polsku podane rzeczowniki oraz próbowaliśmy je literować i decydować czy piszemy je przez u/ó, rz/ż czy h/ch. Wśród prostych nazw znalazły się też trudniejsze jak koniczyna, klucz wiolinowy, kłódka, duch itp. Oczywiście znaleźliśmy też czas, aby trochę odpocząć na świeżym powietrzu.
 Po powrocie z boiska szkolnego uczyliśmy się odmieniać przez osoby podstawowe czasowniki. Przy czasowniku iść i jechać zatrzymaliśmy się na trochę dłużej, ponieważ to właśnie one sprawiły nam największą trudność. Na zakończenie zajęć udaliśmy się do naszej biblioteki szkolnej i tam obejrzeliśmy wirtualną wycieczkę po Wrocławiu.

ZADANIE DOMOWE:
Na karcie pracy, którą uczniowie rozpoczęli uzupełniać w klasie, proszę wykonać ostatnie ćwiczenie i wpisać odpowiednią formę czasownika jechać.

Pozdrawiam, 

Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?