Tarragona, zajęcia 11 stycznia
Sikorki
Pierwszy miesiąc w nowym roku zaczęliśmy od wesołego przywitania się
przez podanie sobie ręki jako iskierki przyjaźni. Pokrótce
opowiedzieliśmy sobie o minionych świętach, prezentach...Dzieci w tym
dniu były niezwykle radosne! Wprowadzeniem do tematu zajęć była zabawa: Ciepło zimno. Na znak nauczycielki uczniowie musieli znaleźć ukryte
wcześniej karteczki w klasie. Udało się, znalezione hasła odczytała
najstarsza uczennica Sikorek. Jazda na sankach, ślady aniołka na śniegu
oraz bitwa na śnieżynki okazały się znane dzieciom, po czym wykonaliśmy
te czynności z pokazywaniem w klasie. Siedząc w kręgu obejrzeliśmy quiz
pt. Co wiesz o zimie https://youtu.be/JRG-Y3WKHng
W dalszej kolejności przeszliśmy do prac sensorycznych. Na
przygotowanych tackach uczniowie zapoznali się z ryżem. Tym razem była
to zabawa, przesypywanie, pisanie paluszkowe na suchym
materiale, które pomaga w nauce pisania oraz rozwija motorykę małą.
Przyszedł czas na śniadanko oraz na swobodne zabawy nowymi
zabawkami, gdyż Mikołaj również zostawił nam prezenty w szkole polskiej i
postanowiliśmy je wspólnie odpakować. Gdy zegar zbliżał się do godziny
dwunastej grupa Sikorek i Orłów spotkała się na szkolnym boisku, bawiąc
się wspólnie. Po powrocie do klasy na Sikorki czekała praca manualna. Do
piosenki Vivaldiego Zima https://youtu.be/11Gs-rfPPis wykonaliśmy obraz
zimy wykorzystując folię bąbelkową i pompony. Nie
zabrakło bałwanków, śnieżynek, sanek... Zadanie zaliczone, brawo Sikorki!
Następnie umyliśmy rączki i posprzątaliśmy nasze stanowiska pracy.
Podsumowując zajęcia powtórzyliśmy nowo poznane wyrazy, ale i
staraliśmy się mówić całymi zdaniami oraz dzielić wyrazy na sylaby. Na
zakończenie Sikorki bardzo ochoczo wypożyczyły książki ze szkolnej
biblioteki.
Pożegnaliśmy się zwrotem Do widzenia.
Dziękuje i zapraszam na kolejne zajęcia już za tydzień.
Gosia
Orły
Zajęcia w nowym roku rozpoczęliśmy od pogawędki na temat
minionych świąt Bożego Narodzenia, tradycji polskich i katalońskich.
Następnie uczniowie wysłuchali legendy pt. „Złe moce fontanny”.
Uczyliśmy się słuchać ze zrozumieniem, zapoznaliśmy się z takimi
pojęciami jak tytuł, bohaterowie, wnioski. Uczyliśmy się pisać plan
wydarzeń. Wytłumaczyliśmy znaczenie słów, które sprawiły nam trudność
(kompleksy, zgrabne, wysypka, biegunka). Było to nasze kolejne zadanie z
projektu edukacyjnego „Podróże małe i duże”.
Następnie uczyliśmy się tworzyć rodzaj żeński i męski rzeczowników. Z
pomocą przyszły nam karty pracy. Okazało się, że większość uczniów nie
wiedziała, kim jest inżynier czy pielęgniarka. Zauważyliśmy, że wiele
zawodów męskich kończy się głoskami –arz (lekarz, malarz, kucharz,
piekarz, stolarz), a żeńskie –ka (lekarka, studentka, nauczycielka,
policjantka, kucharka).
Po powrocie z boiska szkolnego uczyliśmy się odmieniać przez osoby podstawowe czasowniki. Przy czasowniku iść i jechać zatrzymaliśmy się na trochę dłużej, ponieważ to właśnie one sprawiły nam największą trudność. Na zakończenie zajęć udaliśmy się do naszej biblioteki szkolnej i tam obejrzeliśmy wirtualną wycieczkę po Wrocławiu.
ZADANIE DOMOWE:
Na karcie pracy, którą uczniowie rozpoczęli uzupełniać w klasie, proszę wykonać ostatnie ćwiczenie i wpisać odpowiednią formę czasownika jechać.
Pozdrawiam,
Komentarze
Prześlij komentarz