Barcelona, zajęcia 11 stycznia

Klub Malucha


Lepimy bałwana, lepimy bałwanka
Będzie mu zimno, bo nie ma ubranka
Ale za to ma guziki z kamyków
Garnek na głowie i ręce z patyków

Lepimy bałwana, lepimy bałwanka
Będzie mu zimno, bo nie ma ubranka
Kiedy już skończymy to będzie wysoki
Będzie miał na buzi uśmiech szeroki

Lepimy bałwana, lepimy bałwanka
Będzie mu zimno, bo nie ma ubranka
Ale za to ma dwa oczka z kamyków
Nosek z marchewki i ręce z patyków

Mimo wiosennej aury za oknem w Klubie Malucha panują mroźne zimowe klimaty. Po dłuższej przerwie spotkaliśmy się, aby wspólnie rozmawiać o śniegu, białym kolorze i zimowych atrakcjach. Oczywiście, jak zawsze, zajęcia rozpoczęliśmy piosenką, przywitaliśmy się z jeżem Tomem i uzupełniliśmy klubowy kalendarz powtarzając dni tygodnia i pory roku.


Bawiąc się w "muzyczne pudełka" nauczyliśmy się nowej piosenki "Lepimy bałwana". Bałwan był motywem przewodnim naszych zajęć. "Lepiliśmy" piankowe bałwany robiąc piękne obrazki. Ale najpierw jak prawdziwi artyści malowaliśmy zimową pogodę na ogromnym arkuszu papieru, jak zawsze najbardziej odważne maluszki malowały nie tylko pędzlem, ale też całymi rączkami, a nawet stopami.
Po krótkiej przerwie na drugie śniadanie, zabraliśmy się za muzykowanie. W akompaniamencie dzwonków, grzechotek i tamburynów śpiewaliśmy piosenkę "Zima, zima, zima". Graliśmy tak głośno, że podczas refrenu "dzyń, dzyń, dzyń" nie było słychać naszych głosów, a same instrumenty.
Aby ochłonąć po tak emocjonującej zabawie, na zakończenie zrobiliśmy sobie relaksujące masażyki i czytaliśmy książeczki.  
Zapraszam na kolejne zajęcia, będziemy kontynuować zimowe zabawy!
Dorota 

Poziomki

Pierwsze spotkanie po przerwie świątecznej i noworocznej dla Poziomek rozpoczęliśmy od wspomnień z tego magicznego czasu. Niektórzy odwiedzili rodziny w Polsce, niektórzy spędzili święta w Katalonii, ale wszyscy byli bardzo grzeczni, bo dzieci odwiedził zarówno Święty Mikołaj, jak i Trzej Królowie. Zgodziliśmy się z tym, że musimy być grzeczni przez cały rok, żeby odwiedzili nas ponownie.
Tematyką naszych zajęć były 4 pory roku. Zajęcia rozpoczęliśmy od omówienia zimowej aury, którą wszyscy doskonale kojarzyli ze śniegiem. Zima to też czas, w którym noce są bardzo długie. Na ciemnym niebie można zobaczyć księżyc i gwiazdy. Stworzyliśmy więc własne, rozgwieżdżone niebo, dzieci samodzielnie malowały i przyklejały gwiazdki.  
Wiosną wszystko budzi się do życia, świat staje się bardziej zielony, dlatego za pomocą krótkiego opowiadania wrażeniowego zamieniliśmy się w ziarenka, które pięknie rozkwitły. Towarzyszące nam ćwiczenia ruchowe były bardzo pomocne w przypomnieniu różnych nazw natury: drzewo, kwiat, roślina, gałązka, liść itp.

Jesienią zgromadziliśmy się w muzycznej euforii i za pomocą różnych instrumentów: marakasy, kastaniety, tamburyny, klawesy, dzwonki oraz guiro stworzyliśmy wspólne melodię np. liści opadających z drzew czy opadów deszczu. Dzieciom bardzo podobało się komponowanie muzyki. Tworzyliśmy w zróżnicowanym tempie i rytmie, w zależności od towarzyszącej nam pogody - opowiadanej przez “dyrygenta”. Po muzycznym uniesieniu, emocji znów było bardzo dużo, bo przyszła kolej na lato. A jak lato, to słońce, morze, plaża i to, co wszystkie dzieci kochają: wakacje! Wymieniliśmy sobie słowa, które kojarzą nam się z wakacjami i wykonaliśmy kolorową piłkę - prace plastyczne z filcu. Zatańczyliśmy do “lato, lato, lato czeka” i po krótkiej przerwie śniadaniowej nadszedł czas na wspólne zabawy w rytm piosenki „4 pory roku” (https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw) zabawy ruchowe i słowne z chustą animacyjną. Pojawił się też wędrujący woreczek z zagadkami obrazkowo-słownymi dla dzieci, które służyły utrwaleniu wyrazów związanymi z czterema porami roku. Obrazki ułożyliśmy na zegarze czterech pór roku, dzięki czemu przy kolejnym zadaniu dzieci nie miały żadnych wątpliwości i naklejki przedstawiające sanki, gałązkę, liście i krótkie spodenki dopasowały wzorowo! Na koniec zajęć znajdowaliśmy znaki rozpoznawcze czterech pór roku w książce “Rok w mieście”.

Otrzymaliśmy książki “Entliczek 3 latki” oraz “Elementarz 3 latka”, które będą wykorzystywane podczas zajęć wraz z innymi materiałami edukacyjnymi.

 Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i zapraszamy na kolejne spotkanie!

Michalina, Irena i Filip

Jagódki

Pierwsze, tegoroczne spotkanie w naszej grupie, rozpoczęliśmy od zabaw ruchowych , które miały na celu zintegrowanie dzieci  po długiej przerwie świątecznej. Kiedy  Jagódki  się zmęczyły i zajęły swoje miejsca przy stolikach, zaczęły opowiadać o  podróżach do Polski, o zimie, o śniegu a także o prezentach, które znalazły pod choinką . Po takich wspomnieniach, przyszedł czas na rozmowę o porach roku. Wszyscy otrzymali karty pracy, które przedstawiały zimę, wiosnę, lato i jesień. Zadaniem dzieci było opowiedzenie o wybranej porze  roku i dorysowanie na poszczególnych obrazkach jej  cech charakterystycznych uwzględniając różnice pomiędzy nimi. W dalszej części obejrzeliśmy film edukacyjny o zegarach. Dzieci bardzo ładnie potrafiły nazwać poszczególne ich rodzaje  na obrazkach z kart pracy dla czterolatka.
Przyszła pora na śniadanie po którym  zaczęliśmy rozmawiać o zbliżającym się Dniu Babci i Dziadka oraz na przygotowaniu im niespodzianki.  Przystąpiliśmy do prac plastycznych. Wszystkie dzieci wykonały zakładki do książki, jedną dla Babci i jedną dla Dziadka .
Na koniec spotkania, które przebiegło w bardzo ciepłej i pełnej energii atmosferze , przeczytaliśmy krótką książeczkę o zimie .


Dziękujemy za spotkanie i czekamy na kolejne,
Pani Gosia i Pani Basia

Śliweczki

Nasze pierwsze spotkanie po świątecznej i noworocznej przerwie było pełne opowieści i wspomnień. Wszyscy uwielbiamy ten czas!


Przywitaliśmy się muzycznie  https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk po przekazaniu dzieciom planu zajęć zajęliśmy się pracą.
Nowy szkolny semestr przywitaliśmy z kompletem podręczników „Poznaję i uczę się z lokomotywą”. Komplet podręczników został zakupiony przez Szkołę, dla każdego ucznia mamy zestaw przyrodniczy, matematyczny, gramatyczny.
Tematem pierwszej części zajęć była „zima” -  bardzo ciekawa pora roku, różnorodna w poszczególnych szerokościach geograficznych, na co zwróciliśmy uwagę.
Omówiliśmy zgodnie z poleceniem zadania, krajobraz zimy, cechy zwierząt występujących na ilustracji, nazwaliśmy sporty i aktywności zimowe, a następnie korzystając z kart pracy (które są częścią zestawu) w ulubiony przez dzieci sposób naklejkami wypełniliśmy stronę zadania.
Wykonaliśmy obrazki pejzaże zimy korzystając z różnorodnych materiałów. Dzieci przy tej pracy wykazały się jak zawsze niesamowitą kreatywnością, ponieważ same wybrały materiały i nie używając żadnych szablonów ani ołówków do wcześniejszego rysowania, wycięły elementy.
W kalendarzu polskich świąt w styczniu mamy dwa ważne dni ❤ ❤. Śliweczki z tej okazji przygotowały kolorowe laurki związane kokardą w formie prezentu z najlepszymi życzeniami dla Babć i Dziadków.
Zapisały dwie ważne daty  ❤ 21 Stycznia – Dzień Babci, ❤  22 Stycznia – Dzień Dziadka
Na pewno Babcie i Dziadkowie ucieszą się z życzeń w tym dniu.
Podczas zajęć mieliśmy również czas na śniadanie z ciasteczkiem szkolnym – wyczekiwanym przez dzieci, na zabawy muzyczne i sensoryczne, które wymagały od dzieci poszukiwania odpowiednich słów, a także uczciwej gry. Śliweczki wykazały się i cierpliwością i uczciwością w grze  oraz dobrym humorem w poszukiwaniu słów – super!
W czasie przerwy i zabaw towarzyszyły nam rytmiczne piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=XOCbV05QQ4c
https://www.youtube.com/watch?v=jgklTkIKibQ
https://www.youtube.com/watch?v=Dc0bmqFOm3A
Dziękuję bardzo za spotkanie, pracowitość i uśmiech. Pozdrawiam serdecznie wszystkie Babcie i Dziadków, Dzieci  oraz Rodziców.


Do zobaczenia znowu
Joanna Tylek

Malinki

Grupa Malinek spotkała się po raz pierwszy w nowym, 2025 roku. Zajęcia w Szkole Polskiej w Barcelonie rozpoczęły się od serdecznego powitania dzieci. Uśmiechnięte twarze maluchów szybko wypełniły salę radosnym gwarem. Tematem przewodnim dnia była nauka nowych polskich słów, zabawy na świeżym powietrzu oraz opowieść o Warsie i Sawie – legendzie, która przeniosła dzieci w dawne czasy.
Na początku skupiliśmy się na nauce słownictwa. Dzieci z wielkim entuzjazmem wzięły udział w zabawie w kalambury. Przyglądały się ilustracjom przedstawiającym członków rodziny, zwierzęta i elementy przyrody, a potem próbowały nazwać je po polsku. Śmiechu było co niemiara, gdy niektóre słowa, jak „szczupak” czy „żaba,” okazywały się prawdziwym wyzwaniem. Uczniowie ochoczo powtarzali nowe wyrazy.
Kiedy pogoda zaczęła nas zachęcać do wyjścia na dwór, cała grupa z radością udała się na teren rekreacyjny. Na świeżym powietrzu dzieci uczestniczyły w grach ruchowych. Była to okazja do wspólnej zabawy, w której nikt nie czuł się przegrany. Ulubioną grą okazało się „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy.” Nawet ci, którzy początkowo nie znali zasad, szybko je przyswoili i bawili się w najlepsze.
Po powrocie do sali przyszedł czas na chwilę wyciszenia. Opowiedzieliśmy dzieciom legendę o Warsie i Sawie. Dzieci słuchały z zapartym tchem, zadając mnóstwo pytań: „Czy Sawa naprawdę była syreną?” albo „A co się stało później?” Zakończyliśmy opowieść rozmową o tym, jak powstała Warszawa, a każde dziecko mogło wyrazić swoją wizję legendy poprzez rysunek. Powstały piękne prace, na których królowały syreny i Wisła.
Zajęcia zakończyliśmy wspólną rozmową o tym, czego się dziś nauczyliśmy. Dzieci z entuzjazmem opowiadały o nowych słowach, ulubionych grach i o tym, co najbardziej podobało im się w legendzie.
Dzieci, pełne nowej wiedzy, rozeszły się do domów.


Patrycja i Borys

Jarzębina 


W ubiegłą sobotę nauczyliśmy się zasad gry w ”Państwa Miasta” i od razu w nią zagraliśmy. Przy okazji omówiliśmy tematy geograficzne. Narysowaliśmy mapę Polski wraz z sąsiadującymi państwami i nazwaliśmy ich stolice. Na nadchodzących zajęciach nowopoznane państwa i miasta mają nam pomóc w uzyskaniu większej ilości haseł w grze.
Poznaliśmy także kilku polskich artystów sceny muzycznej, m. in. Edytę Górniak, Marylę Rodowicz, Dawida Podsiadło czy Sanah i odsłuchaliśmy muzycznych przykładów ich twórczości.
Na boisku graliśmy w ciepło zimno i usiedliśmy na moment w kręgu aby omówić sobie dotychczasową satysfakcje z zajęć i szkoły oraz zachęcić dzieci do podzielenia się z nami ich pomysłami na tematy zajęć lub aktywności do wykonania w nowym roku.
Po powrocie do klasy tradycyjnie wisielec, krótki quiz i wręczenie nagród. Za aktywność na zajęciach najwięcej punktów dostali: Alek, Sara i Natalia. 

Na następne zajęcia prosimy aby dzieci przyniosły zeszyty, coś do pisania oraz podręczniki, które dostały do domu.

Ignacy Golab i Alicja

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?