Barcelona, zajęcia 11 stycznia
Lepimy bałwana, lepimy bałwanka
Będzie mu zimno, bo nie ma ubranka
Ale za to ma guziki z kamyków
Garnek na głowie i ręce z patyków
Lepimy bałwana, lepimy bałwanka
Będzie mu zimno, bo nie ma ubranka
Kiedy już skończymy to będzie wysoki
Będzie miał na buzi uśmiech szeroki
Lepimy bałwana, lepimy bałwanka
Będzie mu zimno, bo nie ma ubranka
Ale za to ma dwa oczka z kamyków
Nosek z marchewki i ręce z patyków
Mimo wiosennej aury za oknem w Klubie Malucha panują mroźne zimowe klimaty. Po dłuższej przerwie spotkaliśmy się, aby wspólnie rozmawiać o śniegu, białym kolorze i zimowych atrakcjach. Oczywiście, jak zawsze, zajęcia rozpoczęliśmy piosenką, przywitaliśmy się z jeżem Tomem i uzupełniliśmy klubowy kalendarz powtarzając dni tygodnia i pory roku.
Aby ochłonąć po tak emocjonującej zabawie, na zakończenie zrobiliśmy sobie relaksujące masażyki i czytaliśmy książeczki.
Dorota
Poziomki
Pierwsze spotkanie po przerwie świątecznej i noworocznej dla Poziomek
rozpoczęliśmy od wspomnień z tego magicznego czasu. Niektórzy odwiedzili
rodziny w Polsce, niektórzy spędzili święta w Katalonii, ale wszyscy
byli bardzo grzeczni, bo dzieci odwiedził zarówno Święty Mikołaj, jak i
Trzej Królowie. Zgodziliśmy się z tym, że musimy być grzeczni przez cały
rok, żeby odwiedzili nas ponownie.
Tematyką naszych zajęć były 4 pory roku. Zajęcia rozpoczęliśmy od
omówienia zimowej aury, którą wszyscy doskonale kojarzyli ze śniegiem.
Zima to też czas, w którym noce są bardzo długie. Na ciemnym niebie
można zobaczyć księżyc i gwiazdy. Stworzyliśmy więc własne,
rozgwieżdżone niebo, dzieci samodzielnie malowały i przyklejały
gwiazdki.
Wiosną wszystko budzi się do życia, świat staje się bardziej zielony,
dlatego za pomocą krótkiego opowiadania wrażeniowego zamieniliśmy się w
ziarenka, które pięknie rozkwitły. Towarzyszące nam ćwiczenia ruchowe
były bardzo pomocne w przypomnieniu różnych nazw natury: drzewo, kwiat,
roślina, gałązka, liść itp.
Otrzymaliśmy książki “Entliczek 3 latki” oraz “Elementarz 3 latka”, które będą wykorzystywane podczas zajęć wraz z innymi materiałami edukacyjnymi.
Dziękujemy za wspólnie spędzony czas i zapraszamy na kolejne spotkanie!
Michalina, Irena i Filip
Jagódki
Pierwsze, tegoroczne spotkanie w naszej grupie, rozpoczęliśmy od
zabaw ruchowych , które miały na celu zintegrowanie dzieci po długiej
przerwie świątecznej. Kiedy Jagódki się zmęczyły i zajęły swoje
miejsca przy stolikach, zaczęły opowiadać o podróżach do Polski, o
zimie, o śniegu a także o prezentach, które znalazły pod choinką . Po
takich wspomnieniach, przyszedł czas na rozmowę o porach roku.
Wszyscy otrzymali karty pracy, które przedstawiały zimę, wiosnę, lato
i jesień. Zadaniem dzieci było opowiedzenie o wybranej porze roku i
dorysowanie na poszczególnych obrazkach jej cech charakterystycznych uwzględniając różnice pomiędzy nimi. W dalszej części
obejrzeliśmy film edukacyjny o zegarach. Dzieci bardzo ładnie potrafiły
nazwać poszczególne ich rodzaje na obrazkach z kart pracy dla
czterolatka.
Przyszła pora na śniadanie po którym zaczęliśmy rozmawiać o
zbliżającym się Dniu Babci i Dziadka oraz na przygotowaniu im
niespodzianki. Przystąpiliśmy do prac plastycznych. Wszystkie dzieci
wykonały zakładki do książki, jedną dla Babci i jedną dla Dziadka .
Na koniec spotkania, które przebiegło w bardzo ciepłej i pełnej
energii atmosferze , przeczytaliśmy krótką książeczkę o zimie .
Dziękujemy za spotkanie i czekamy na kolejne,
Pani Gosia i Pani Basia
Śliweczki
Nasze pierwsze spotkanie po świątecznej i noworocznej przerwie było pełne opowieści i wspomnień. Wszyscy uwielbiamy ten czas!
Przywitaliśmy się muzycznie https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk po przekazaniu dzieciom planu zajęć zajęliśmy się pracą.
Nowy szkolny semestr przywitaliśmy z kompletem podręczników „Poznaję i uczę się z lokomotywą”. Komplet podręczników został zakupiony przez Szkołę, dla każdego ucznia mamy zestaw przyrodniczy, matematyczny, gramatyczny.
Tematem pierwszej części zajęć była „zima” - bardzo ciekawa pora roku, różnorodna w poszczególnych szerokościach geograficznych, na co zwróciliśmy uwagę.
Omówiliśmy zgodnie z poleceniem zadania, krajobraz zimy, cechy zwierząt występujących na ilustracji, nazwaliśmy sporty i aktywności zimowe, a następnie korzystając z kart pracy (które są częścią zestawu) w ulubiony przez dzieci sposób naklejkami wypełniliśmy stronę zadania.
Wykonaliśmy obrazki pejzaże zimy korzystając z różnorodnych materiałów. Dzieci przy tej pracy wykazały się jak zawsze niesamowitą kreatywnością, ponieważ same wybrały materiały i nie używając żadnych szablonów ani ołówków do wcześniejszego rysowania, wycięły elementy.
W kalendarzu polskich świąt w styczniu mamy dwa ważne dni ❤ ❤. Śliweczki z tej okazji przygotowały kolorowe laurki związane kokardą w formie prezentu z najlepszymi życzeniami dla Babć i Dziadków. Zapisały dwie ważne daty ❤ 21 Stycznia – Dzień Babci, ❤ 22 Stycznia – Dzień Dziadka
Na pewno Babcie i Dziadkowie ucieszą się z życzeń w tym dniu.
Podczas zajęć mieliśmy również czas na śniadanie z ciasteczkiem szkolnym – wyczekiwanym przez dzieci, na zabawy muzyczne i sensoryczne, które wymagały od dzieci poszukiwania odpowiednich słów, a także uczciwej gry. Śliweczki wykazały się i cierpliwością i uczciwością w grze oraz dobrym humorem w poszukiwaniu słów – super!
W czasie przerwy i zabaw towarzyszyły nam rytmiczne piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=XOCbV05QQ4c
https://www.youtube.com/watch?v=jgklTkIKibQ
https://www.youtube.com/watch?v=Dc0bmqFOm3A
Dziękuję bardzo za spotkanie, pracowitość i uśmiech. Pozdrawiam serdecznie wszystkie Babcie i Dziadków, Dzieci oraz Rodziców.
Do zobaczenia znowu
Joanna Tylek
Malinki
Grupa Malinek spotkała się po raz pierwszy w nowym, 2025 roku. Zajęcia w
Szkole Polskiej w Barcelonie rozpoczęły się od serdecznego powitania
dzieci. Uśmiechnięte twarze maluchów szybko wypełniły salę radosnym
gwarem. Tematem przewodnim dnia była nauka nowych polskich słów, zabawy
na świeżym powietrzu oraz opowieść o Warsie i Sawie – legendzie, która
przeniosła dzieci w dawne czasy.
Na początku skupiliśmy się na nauce słownictwa. Dzieci z wielkim
entuzjazmem wzięły udział w zabawie w kalambury. Przyglądały się
ilustracjom przedstawiającym członków rodziny, zwierzęta i elementy
przyrody, a potem próbowały nazwać je po polsku. Śmiechu było co
niemiara, gdy niektóre słowa, jak „szczupak” czy „żaba,” okazywały się
prawdziwym wyzwaniem. Uczniowie ochoczo powtarzali nowe wyrazy.
Kiedy pogoda zaczęła nas zachęcać do wyjścia na dwór, cała grupa z
radością udała się na teren rekreacyjny. Na świeżym powietrzu dzieci
uczestniczyły w grach ruchowych. Była to okazja do wspólnej zabawy, w
której nikt nie czuł się przegrany. Ulubioną grą okazało się „Raz, dwa,
trzy, Baba Jaga patrzy.” Nawet ci, którzy początkowo nie znali zasad,
szybko je przyswoili i bawili się w najlepsze.
Po powrocie do sali przyszedł czas na chwilę wyciszenia. Opowiedzieliśmy
dzieciom legendę o Warsie i Sawie. Dzieci słuchały z zapartym tchem,
zadając mnóstwo pytań: „Czy Sawa naprawdę była syreną?” albo „A co się
stało później?” Zakończyliśmy opowieść rozmową o tym, jak powstała
Warszawa, a każde dziecko mogło wyrazić swoją wizję legendy poprzez
rysunek. Powstały piękne prace, na których królowały syreny i Wisła.
Zajęcia zakończyliśmy wspólną rozmową o tym, czego się dziś nauczyliśmy.
Dzieci z entuzjazmem opowiadały o nowych słowach, ulubionych grach i o
tym, co najbardziej podobało im się w legendzie.
Dzieci, pełne nowej wiedzy, rozeszły się do domów.
Patrycja i Borys
Jarzębina
W ubiegłą sobotę nauczyliśmy się zasad gry w ”Państwa Miasta” i od razu w nią zagraliśmy. Przy okazji omówiliśmy tematy
geograficzne. Narysowaliśmy mapę Polski wraz z sąsiadującymi państwami i
nazwaliśmy ich stolice. Na nadchodzących zajęciach nowopoznane państwa i
miasta mają nam pomóc w uzyskaniu większej ilości haseł w grze.
Poznaliśmy także kilku polskich artystów sceny muzycznej, m. in. Edytę
Górniak, Marylę Rodowicz, Dawida Podsiadło czy Sanah i odsłuchaliśmy
muzycznych przykładów ich twórczości.
Na boisku graliśmy w ciepło zimno i usiedliśmy na moment w kręgu aby
omówić sobie dotychczasową satysfakcje z zajęć i szkoły oraz zachęcić
dzieci do podzielenia się z nami ich pomysłami na tematy zajęć lub
aktywności do wykonania w nowym roku.
Po powrocie do klasy tradycyjnie wisielec, krótki quiz i wręczenie
nagród. Za aktywność na zajęciach najwięcej punktów dostali: Alek,
Sara i Natalia.
Na następne zajęcia prosimy aby dzieci przyniosły zeszyty, coś do pisania oraz podręczniki, które dostały do domu.
Ignacy Golab i Alicja
Komentarze
Prześlij komentarz