Gavá, zajęcia 25 stycznia

Klub Maluszka

Mimo słońca za oknem dzieci z Klubu Maluszka były pogrążone w zimowych rozważaniach. W czasie zajęć dużo śpiewaliśmy przypominając sobie dzięki temu dni tygodnia, pory roku, części ciała, a także liczenie do 5. 
Motywem przewodnim były bałwanki. Dzieci nauczyły się śpiewać piosenkę o bałwankach, które zjeżdżały na saniach, a także miały okazję spróbować swoich sił w ich lepieniu. Niestety tylko z wykorzystaniem masy plastycznej ciepły śnieg, bo prawdziwego śniegu nie ma za oknem. Mimo to, niektóre maluszki były białe od stóp do głów. Wszyscy ćwiczyli ręce starając się ulepić śniegowe kulki i ustawić jedną na drugą. 
Po zabawie w śniegu i drugim śniadaniu bawiliśmy się chustą animacyjną. Maluszkom najbardziej spodobała się zabawa "Pada deszcz", podczas której można schować się pod chustą. 

Z okazji minionych Dnia Babci i Dziadka każdy przygotował portret swoich własnych babć i dziadków. Przy okazji przypomnieliśmy sobie jak nazywają się poszczególne elementy twarzy i jakie kolory mogą mieć włosy. 
Na zakończenie zrobiliśmy sobie relaksacyjne masaże pleców i dłoni. 
Dziękuję za wspólną zabawę!
Dorota 


Żabki 1

Ostatnie zajęcia Żabek 1 dotyczyły sportów zimowych. Jak zawsze nasze spotkanie rozpoczęło się od wspólnego śpiewania piosenki powitalnej, która wprowadziła dzieci w pogodny nastrój i zachęciła je do wspólnej zabawy. Kolejnym punktem programu była zabawa z chustą animacyjną. Żabki bawiły się w grupie, wykonując różne zadania wymagające współpracy i koordynacji. Dzięki zabawie z chustą, dzieci mogły rozwijać swoje umiejętności motoryczne i zmysł równowagi.
Po rozgrzewce przeszliśmy do głównego tematu zajęć – sportów zimowych. Żabki wspólnie rozwiązywały krzyżówkę, w której hasłami były zimowe aktywności takie jak jazda na nartach, sankach, czy gra w hokeja. Dzieci z dużym zaangażowaniem starały się odnaleźć odpowiedzi i przypomniały sobie nazwy sportów uprawianych w zimie. Następnie przeszliśmy do rozmowy na temat sportów zimowych. Wszyscy mieliśmy okazję podzielić się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat aktywności zimowych. Rozmawialiśmy także o tym, co jest potrzebne do uprawiania tych sportów i jakie korzyści płyną z aktywności na świeżym powietrzu w zimie. Aby utrwalić zdobytą wiedzę, dzieci obejrzały krótki filmik edukacyjny na temat sportów zimowych. (https://www.youtube.com/watch?v=aBCqwujwwgU)
Po intensywnych zajęciach Żabki miały przerwę na śniadanie, podczas której mogły odpocząć, zregenerować siły oraz spędzić czas na swobodnej zabawie.


Po przerwie przeszliśmy do kolejnej aktywności – zagadek na temat sportów zimowych, dzięki którym Żabki miały okazję przypomnieć sobie wcześniej omawiane zagadnienia. W dalszej części naszego spotkania pracowaliśmy z kartami pracy, które umożliwiły ćwiczenie różnych umiejętności, takich jak porównywanie liczebności, sprawność manualną, grafomotorykę, percepcję wzrokową oraz budowanie wypowiedzi. Nasze spotkanie zostało urozmaicone wspólnym śpiewaniem oraz pokazem ruchowym do piosenki zimowej (https://www.youtube.com/watch?v=BbuE9qldN1g). Dzieci radośnie śpiewały i tańczyły, naśladując ruchy śniegu opadającego z nieba. Była to doskonała okazja do rozwoju koordynacji ruchowej oraz poczucia rytmu. W trakcie zajęć nie zabrakło również zajęć plastycznych. Żabki miały okazję wykonać pracę plastyczną, której tematem był zimowy krajobraz. Prace powstały przy użyciu różnych materiałów, co pozwoliło dzieciom na wyrażenie swojej kreatywności. Na zakończenie zajęć ponownie wykorzystaliśmy chustę animacyjną, która umożliwiła zabawę i ćwiczenie współpracy w grupie.
Zajęcia były pełne radości, śmiechu i pozytywnej energii. Wszyscy uczestnicy naszych zajęć wykazali się dużym zaangażowaniem i chęcią do wspólnej nauki.

Do zobaczenia na następnych zajęciach,
Paulina i Daria

Żabki 2

Ostatnią sobotę Żabki 2 spędziły na szukaniu zwierzęcych tropów, zimowych zabawach i  eksperymentach.
W sobotni poranek, aż się ciepło zrobiło od radosnych powitań i okrzyków. Gdy wszystkie dzieci usiadły w kole, kontynuowaliśmy zimowe tematy. Padło wiele ogromnie ważnych pytań (np. czy na całym świecie i w tym samym czasie  występuje zimowa pora roku? Czy na równiku pada śnieg? Jak ludzie radzą sobie z zimą i chłodem? A jakie sposoby na przetrwanie zimy mają zwierzęta?) i równie ogromnie ważnych odpowiedzi. Żabki 2 otrzymały indywidualne karty pracy, w których musiały pokonać labirynty, połączyć tropy z określonymi zwierzętami, nakarmić głodne ptaki. Przy okazji ćwiczyliśmy relacje przestrzenne, polskie nazwy zwierząt, otarliśmy się również o matematykę. Po wypełnieniu kart, Żabki wcieliły się w rolę tropicieli szukających i rozpoznających zwierzęce tropy pozostawione na „śniegu”. Zadanie do łatwych nie należało, bo śladów było wiele (niedźwiedź, wilk, lis, sowa, bażant, wiewiórka, mysz, ryś, łoś, jeleń, borsuk). Po zapisaniu nazw futrzanych i pierzastych przyjaciół, dopasowaniu śladów do trudnych nazw zwierząt zamieszkujących polskie (i nie tylko) lasy, nadszedł czas na rozmowę i krótki film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=rymzm4JjXXg przedstawiający sposoby zwierząt na przetrwanie zimy. Pamiętacie złośliwego Grimlusia, który próbował zepsuć nam minione święta? Chyba spodobał mu się obecny klimat, bo za wszelką cenę uniemożliwiał nam obejrzenie filmiku. Na szczęście jesteśmy zawsze przygotowani na tego typu sytuacje.


Po śniadaniu nadszedł czas na zimowe zabawy. Na początek kalambury. Każda Żabka miała szansę indywidualnie lub w duecie pokazać zimową zabawę lub czynność (np. ubieranie kombinezonu, zakładanie czapki, odśnieżanie, padający śnieg, jazda na sankach, lepienie bałwana itp.) Następnie dzieci otrzymały białe kartki papieru. Każda Żabka zastanawiała się, do czego owa kartka zostanie wykorzystana. Jakież było zaskoczenie, kiedy trzeba było kartki papieru zgnieść w zgrabną kulę. Zaskoczenie szybko prysło na rzecz głośnej i radosnej bitwy na śnieżki. Oczywiście śnieżkami były nasze papierowe kule (pamiętaliśmy o omówieniu zasad bezpiecznej zabawy).  Po głośnej zabawie nadszedł czas na pracę manualną, czyli na wykonanie bałwanka na nartach i w nausznikach. Do jego wykonania potrzebne były nasze zmięte kartki papieru (jesteśmy ekologiczni, wyznajemy zasadę recyklingu), rolki po papierze, dużo pomponów i kreatywnych drucików oraz mini narty, czyli kolorowe drewniane patyczki.
Po przerwie na świeżym powietrzu mieliśmy czas na przeprowadzenie 2 zimowych eksperymentów: zamieci śnieżnej w słoiku (farba, oliwka, tabletki musujące) oraz lodołamacza, podczas którego mali naukowcy „przełamywali lód”, by uwolnić wymyślone przez nas wodne stworzenia (woda, zasypka dla niemowląt, patyczki do uszu i płyn do mycia naczyń). Ten ostatni eksperyment nie do końca nam wyszedł, ale nic straconego! Kiedyś go powtórzymy! Czasu wystarczyło nam jeszcze na wykonanie zimowego multimedialnego quizu.

Żabki 2, drogie Wulkany Energii! Dziękuję za wspólne zajęcia i zapraszam na zajęcia w najbliższą sobotę!
Żaneta Pomorska

Bociany


W sobotę odbyły się drugie zajęcia w tym roku. Na poprzednich, dzieci miały okazję wspólnie z Panią Alicją ustalić, co chciałyby robić za tydzień. Padło hasło rysowanie, w związku z tym drugie spotkanie zaczęliśmy od eksperymentowania i rozwijania naszej wyobraźni. Konkretna melodia może wpływać na nasz nastrój i wywoływać konkretne skojarzenia. Tym razem dzieci słuchały muzyki ludowej. Dla niektórych znana, dla innych nie, muzyka ludowa Polski, pod wpływem której dzieci na dużym papierze, rysowały wszystko co im przychodziło do głowy. Następnie wspólnie omówiły swoje pomysły, a Pani Alicja przedstawiła czym jest muzyka ludowa.  https://www.youtube.com/watch?v=4UnitCw6oEk
Kolejnym elementem sobotnich zajęć była czytanka. Bociany usiadły wspólnie przy jednym stole i każdy miał okazję przeczytać fragment czytanki, do której później zadawane były pytania, za które można było uzyskać punkty.


Moje życie
Mam na imię Ola. Niektórzy mówią na mnie Aleksandra. Mam 30 lat. Mam brata, ale nie mam siostry. Mieszkam w Warszawie. To stolica Polski. Urodziłam się tu. Mieszkam w samym centrum. Idąc do pracy, przechodzę obok zamku. Lubię oglądać zabytki. Nie mam dzieci, ale mój brat ma dwójkę dzieci. Czasem bawię się z nimi. Lubię odwiedzać rodzinę. Prawie cała moja rodzina też mieszka w Warszawie. Czasem odwiedzają mnie rodzice. Staram się wtedy przygotować pyszne jedzenie. Podczas wizyty dużo rozmawiamy. Miło jest spędzać tak czas. Bardzo lubię konie. Niestety mieszkam w mieście, więc nie mogę ich hodować. Gdybym mieszkała na wsi, chciałabym mieć konia. Jeżdżenie na koniu jest przyjemne. Mam swojego węża. Jest bardzo ładny i nie jest groźny. Ale nie da się na nim jeździć jak na koniu. Pracuję przy komputerze. Pomagam innym ludziom. Pomaganie innym jest ważne. Ludzie uśmiechają się, gdy im pomogę i dziękują. Każdy powinien być miły i pomocny. Bardzo lubię biegać. Bieganie jest dobre dla zdrowia. Można spotkać miłych ludzi biegając. Jeśli nie biegaliście do tej pory – spróbujcie.

Po quizie była krótka przerwa. Bociany bardzo chętnie wylatują z klasy i chcą zwiedzać okolice, jednak i tym razem, punktualnie, bez żadnych przeszkód po drodze, wróciły do klasy. Kolejnym tematem był „Ulubiony bohater”. Najpierw dzieci zostały zapytane, kim jest dla nich bohater, co sprawia, że ktoś jest bohaterem, jakie cechy musi mieć (np. odwaga, mądrość, siła, dobroć itp.) oraz czy bohaterowie mają jakieś niezwykle supermoce lub umiejętności. Następnie Bociany narysowały swojego bohatera, u niektórych był to Tata, Babcia, Superman, Super kurczak i inne.  W razie trudności Pani Alicja dopytywała się i pomagała dzieciom w wyborze. Kolejnym tematem było wprowadzenie do znanych postaci z polskiej kultury i historii. Dzieci zostały zapytane, o to jakich znają wybitnych Polaków w historii Polski, a następnie Pani Alicja pokazała prezentację na temat 6 wybranych wybitnych postaci z historii Polski. Był to Fryderyk Chopin, Mikołaj Kopernik, Adam Mickiewicz, Maria Skłodowska-Curie, oraz dwójka znanych sportowców takich jak: Robert Lewandowski i Adam Małysz. W prezentacji znajdywały się krótkie i ogólne informacje na temat Polaków, które każde  dziecko miało okazje przeczytać. Następnie po każdej z postaci był puszczony krótki filmik na jej temat.


https://www.youtube.com/watch?v=bq3d9AdGtek

https://www.youtube.com/watch?v=NvLg84FP268


https://www.youtube.com/watch?v=m0ql8dMsfgQ

Na koniec, przeprowadzono kolejny quiz na temat wybitnych postaci, podczas którego Bociany mogły wykazać się zdobytą wiedzą i zdobyć punkty za aktywność.
Ostatnim elementem zajęć było wyjście na boisko na które dzieci bardzo czekały. Na dworze Pani Alicja wytłumaczyła zasady gry w „Sardynki”, w której każdy chętnie brał udział. Po czasie spędzonym na dworze, wszyscy wrócili do klasy aby posprzątać. W ramach powtórki przed zakończeniem, dzieci zostały podzielone na dwie grupy. Każda z grup dostała hasło, które następnie miała opisać za pomocą słów i wiadomości zdobytych podczas zajęć. Jedna grupa miała opisać Mikołaja Kopernika, a druga Marię Skłodowską - Curie. Zadanie poszło Bocianom bardzo dobrze. Tym zakończyliśmy nasze sobotnie zajęcia.
Bardzo dziękuje za aktywność.


Do zobaczenia!
Pani Alicja

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?