Klub Maluszka
Mimo
słońca za oknem dzieci z Klubu Maluszka były pogrążone w zimowych
rozważaniach. W czasie zajęć dużo śpiewaliśmy przypominając sobie dzięki
temu dni tygodnia, pory roku, części ciała, a także liczenie do 5.
Motywem
przewodnim były bałwanki. Dzieci nauczyły się śpiewać piosenkę o
bałwankach, które zjeżdżały na saniach, a także miały okazję spróbować
swoich sił w ich lepieniu. Niestety tylko z wykorzystaniem masy
plastycznej ciepły śnieg, bo prawdziwego śniegu nie ma za oknem. Mimo
to, niektóre maluszki były białe od stóp do głów. Wszyscy ćwiczyli ręce
starając się ulepić śniegowe kulki i ustawić jedną na drugą.
Po
zabawie w śniegu i drugim śniadaniu bawiliśmy się chustą animacyjną.
Maluszkom najbardziej spodobała się zabawa
"Pada deszcz", podczas której
można schować się pod chustą.
Z okazji minionych Dnia Babci i
Dziadka każdy przygotował portret swoich własnych babć i dziadków. Przy
okazji przypomnieliśmy sobie jak nazywają się poszczególne elementy
twarzy i jakie kolory mogą mieć włosy.
Na zakończenie zrobiliśmy sobie relaksacyjne masaże pleców i dłoni.
Dziękuję za wspólną zabawę!
Dorota
Żabki 1

Ostatnie zajęcia Żabek 1 dotyczyły sportów zimowych. Jak zawsze nasze
spotkanie rozpoczęło się od wspólnego śpiewania piosenki powitalnej,
która wprowadziła dzieci w pogodny nastrój i zachęciła je do wspólnej
zabawy. Kolejnym punktem programu była zabawa z chustą animacyjną. Żabki
bawiły się w grupie, wykonując różne zadania wymagające współpracy i
koordynacji. Dzięki zabawie z chustą, dzieci mogły rozwijać swoje
umiejętności motoryczne i zmysł równowagi.
Po rozgrzewce przeszliśmy do głównego tematu zajęć – sportów zimowych.
Żabki wspólnie rozwiązywały krzyżówkę, w której hasłami były zimowe
aktywności takie jak jazda na nartach, sankach, czy gra w hokeja. Dzieci
z dużym zaangażowaniem starały się odnaleźć odpowiedzi i przypomniały
sobie nazwy sportów uprawianych w zimie. Następnie przeszliśmy do
rozmowy na temat sportów zimowych. Wszyscy mieliśmy okazję podzielić się
swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat aktywności zimowych.
Rozmawialiśmy także o tym, co jest potrzebne do uprawiania tych sportów i
jakie korzyści płyną z aktywności na świeżym powietrzu w zimie. Aby
utrwalić zdobytą wiedzę, dzieci obejrzały krótki filmik edukacyjny na
temat sportów zimowych. (https://www.youtube.com/watch?v=aBCqwujwwgU)
Po intensywnych zajęciach Żabki miały przerwę na śniadanie, podczas
której mogły odpocząć, zregenerować siły oraz spędzić czas na swobodnej
zabawie.

Po przerwie przeszliśmy do kolejnej aktywności – zagadek na temat
sportów zimowych, dzięki którym Żabki miały okazję przypomnieć sobie
wcześniej omawiane zagadnienia. W dalszej części naszego spotkania
pracowaliśmy z kartami pracy, które umożliwiły ćwiczenie różnych
umiejętności, takich jak porównywanie liczebności, sprawność manualną,
grafomotorykę, percepcję wzrokową oraz budowanie wypowiedzi. Nasze
spotkanie zostało urozmaicone wspólnym śpiewaniem oraz pokazem ruchowym
do piosenki zimowej (
https://www.youtube.com/watch?v=BbuE9qldN1g).
Dzieci radośnie śpiewały i tańczyły, naśladując ruchy śniegu opadającego
z nieba. Była to doskonała okazja do rozwoju koordynacji ruchowej oraz
poczucia rytmu. W trakcie zajęć nie zabrakło również zajęć plastycznych.
Żabki miały okazję wykonać pracę plastyczną, której tematem był zimowy
krajobraz. Prace powstały przy użyciu różnych materiałów, co pozwoliło
dzieciom na wyrażenie swojej kreatywności. Na zakończenie zajęć ponownie
wykorzystaliśmy chustę animacyjną, która umożliwiła zabawę i ćwiczenie
współpracy w grupie.
Zajęcia były pełne radości, śmiechu i pozytywnej energii. Wszyscy
uczestnicy naszych zajęć wykazali się dużym zaangażowaniem i chęcią do
wspólnej nauki.
Do zobaczenia na następnych zajęciach,
Paulina i Daria
Żabki 2

Ostatnią sobotę Żabki 2 spędziły na szukaniu zwierzęcych tropów, zimowych zabawach i eksperymentach.
W sobotni poranek, aż się ciepło zrobiło od radosnych powitań i
okrzyków. Gdy wszystkie dzieci usiadły w kole, kontynuowaliśmy zimowe
tematy. Padło wiele ogromnie ważnych pytań (np. czy na całym świecie i w
tym samym czasie występuje zimowa pora roku? Czy na równiku pada
śnieg? Jak ludzie radzą sobie z zimą i chłodem? A jakie sposoby na
przetrwanie zimy mają zwierzęta?) i równie ogromnie ważnych odpowiedzi.
Żabki 2 otrzymały indywidualne karty pracy, w których musiały pokonać
labirynty, połączyć tropy z określonymi zwierzętami, nakarmić głodne
ptaki. Przy okazji ćwiczyliśmy relacje przestrzenne, polskie nazwy
zwierząt, otarliśmy się również o matematykę. Po wypełnieniu kart, Żabki
wcieliły się w rolę tropicieli szukających i rozpoznających zwierzęce
tropy pozostawione na „śniegu”. Zadanie do łatwych nie należało, bo
śladów było wiele (niedźwiedź, wilk, lis, sowa, bażant, wiewiórka, mysz,
ryś, łoś, jeleń, borsuk). Po zapisaniu nazw futrzanych i pierzastych
przyjaciół, dopasowaniu śladów do trudnych nazw zwierząt zamieszkujących
polskie (i nie tylko) lasy, nadszedł czas na rozmowę i krótki film
edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=rymzm4JjXXg przedstawiający
sposoby zwierząt na przetrwanie zimy. Pamiętacie złośliwego Grimlusia,
który próbował zepsuć nam minione święta? Chyba spodobał mu się obecny
klimat, bo za wszelką cenę uniemożliwiał nam obejrzenie filmiku. Na
szczęście jesteśmy zawsze przygotowani na tego typu sytuacje.

Po śniadaniu nadszedł czas na zimowe zabawy. Na początek kalambury.
Każda Żabka miała szansę indywidualnie lub w duecie pokazać zimową
zabawę lub czynność (np. ubieranie kombinezonu, zakładanie czapki,
odśnieżanie, padający śnieg, jazda na sankach, lepienie bałwana itp.)
Następnie dzieci otrzymały białe kartki papieru. Każda Żabka
zastanawiała się, do czego owa kartka zostanie wykorzystana. Jakież było
zaskoczenie, kiedy trzeba było kartki papieru zgnieść w zgrabną kulę.
Zaskoczenie szybko prysło na rzecz głośnej i radosnej bitwy na śnieżki.
Oczywiście śnieżkami były nasze papierowe kule (pamiętaliśmy o omówieniu
zasad bezpiecznej zabawy). Po głośnej zabawie nadszedł czas na pracę
manualną, czyli na wykonanie bałwanka na nartach i w nausznikach. Do
jego wykonania potrzebne były nasze zmięte kartki papieru (jesteśmy
ekologiczni, wyznajemy zasadę recyklingu), rolki po papierze, dużo
pomponów i kreatywnych drucików oraz mini narty, czyli kolorowe
drewniane patyczki.
Po przerwie na świeżym powietrzu mieliśmy czas na przeprowadzenie 2
zimowych eksperymentów: zamieci śnieżnej w słoiku (farba, oliwka,
tabletki musujące) oraz lodołamacza, podczas którego mali naukowcy
„przełamywali lód”, by uwolnić wymyślone przez nas wodne stworzenia
(woda, zasypka dla niemowląt, patyczki do uszu i płyn do mycia naczyń).
Ten ostatni eksperyment nie do końca nam wyszedł, ale nic straconego!
Kiedyś go powtórzymy! Czasu wystarczyło nam jeszcze na wykonanie
zimowego multimedialnego quizu.
Żabki 2, drogie Wulkany Energii! Dziękuję za wspólne zajęcia i zapraszam na zajęcia w najbliższą sobotę!
Żaneta Pomorska
Bociany
W sobotę odbyły się drugie zajęcia w tym roku. Na poprzednich, dzieci
miały okazję wspólnie z Panią Alicją ustalić, co chciałyby robić za
tydzień. Padło hasło rysowanie, w związku z tym drugie spotkanie
zaczęliśmy od eksperymentowania i rozwijania naszej wyobraźni.
Konkretna melodia może wpływać na nasz nastrój i wywoływać konkretne
skojarzenia. Tym razem dzieci słuchały muzyki ludowej. Dla niektórych
znana, dla innych nie, muzyka ludowa Polski, pod wpływem której dzieci
na dużym papierze, rysowały wszystko co im przychodziło do głowy.
Następnie wspólnie omówiły swoje pomysły, a Pani Alicja przedstawiła
czym jest muzyka ludowa.
https://www.youtube.com/watch?v=4UnitCw6oEk
Kolejnym elementem sobotnich zajęć była czytanka. Bociany usiadły
wspólnie przy jednym stole i każdy miał okazję przeczytać fragment
czytanki, do której później zadawane były pytania, za które można było
uzyskać punkty.
Moje życie
Mam na imię Ola. Niektórzy mówią na mnie Aleksandra. Mam 30 lat. Mam
brata, ale nie mam siostry. Mieszkam w Warszawie. To stolica Polski.
Urodziłam się tu. Mieszkam w samym centrum. Idąc do pracy, przechodzę
obok zamku. Lubię oglądać zabytki. Nie mam dzieci, ale mój brat ma
dwójkę dzieci. Czasem bawię się z nimi. Lubię odwiedzać rodzinę. Prawie
cała moja rodzina też mieszka w Warszawie. Czasem odwiedzają mnie
rodzice. Staram się wtedy przygotować pyszne jedzenie. Podczas wizyty
dużo rozmawiamy. Miło jest spędzać tak czas. Bardzo lubię konie.
Niestety mieszkam w mieście, więc nie mogę ich hodować. Gdybym mieszkała
na wsi, chciałabym mieć konia. Jeżdżenie na koniu jest przyjemne. Mam
swojego węża. Jest bardzo ładny i nie jest groźny. Ale nie da się na nim
jeździć jak na koniu. Pracuję przy komputerze. Pomagam innym ludziom.
Pomaganie innym jest ważne. Ludzie uśmiechają się, gdy im pomogę i
dziękują. Każdy powinien być miły i pomocny. Bardzo lubię biegać.
Bieganie jest dobre dla zdrowia. Można spotkać miłych ludzi biegając.
Jeśli nie biegaliście do tej pory – spróbujcie.
Po quizie była krótka przerwa. Bociany bardzo chętnie wylatują z klasy i
chcą zwiedzać okolice, jednak i tym razem, punktualnie, bez żadnych
przeszkód po drodze, wróciły do klasy. Kolejnym tematem był „Ulubiony
bohater”. Najpierw dzieci zostały zapytane, kim jest dla nich bohater,
co sprawia, że ktoś jest bohaterem, jakie cechy musi mieć (np. odwaga,
mądrość, siła, dobroć itp.) oraz czy bohaterowie mają jakieś niezwykle
supermoce lub umiejętności. Następnie Bociany narysowały swojego
bohatera, u niektórych był to Tata, Babcia, Superman, Super kurczak i
inne. W razie trudności Pani Alicja dopytywała się i pomagała dzieciom w
wyborze. Kolejnym tematem było wprowadzenie do znanych postaci z
polskiej kultury i historii. Dzieci zostały zapytane, o to jakich znają
wybitnych Polaków w historii Polski, a następnie Pani Alicja pokazała
prezentację na temat 6 wybranych wybitnych postaci z historii Polski.
Był to Fryderyk Chopin, Mikołaj Kopernik, Adam Mickiewicz, Maria
Skłodowska-Curie, oraz dwójka znanych sportowców takich jak: Robert
Lewandowski i Adam Małysz. W prezentacji znajdywały się krótkie i ogólne
informacje na temat Polaków, które każde dziecko miało okazje
przeczytać. Następnie po każdej z postaci był puszczony krótki filmik na
jej temat.
https://www.youtube.com/watch?v=bq3d9AdGtek
https://www.youtube.com/watch?v=NvLg84FP268
https://www.youtube.com/watch?v=m0ql8dMsfgQ
Na koniec, przeprowadzono kolejny quiz na temat wybitnych postaci,
podczas którego Bociany mogły wykazać się zdobytą wiedzą i zdobyć punkty
za aktywność.
Ostatnim elementem zajęć było wyjście na boisko na które dzieci bardzo
czekały. Na dworze Pani Alicja wytłumaczyła zasady gry w „Sardynki”, w
której każdy chętnie brał udział. Po czasie spędzonym na dworze, wszyscy
wrócili do klasy aby posprzątać. W ramach powtórki przed zakończeniem,
dzieci zostały podzielone na dwie grupy. Każda z grup dostała hasło,
które następnie miała opisać za pomocą słów i wiadomości zdobytych
podczas zajęć. Jedna grupa miała opisać Mikołaja Kopernika, a druga
Marię Skłodowską - Curie. Zadanie poszło Bocianom bardzo dobrze. Tym
zakończyliśmy nasze sobotnie zajęcia.
Bardzo dziękuje za aktywność.
Do zobaczenia!
Pani Alicja
Komentarze
Prześlij komentarz