Girona, zajęcia 11 stycznia

Biedronki


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy standardowo od "Wesołego powitania" - https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Topic, które dzieci znają już bardzo dobrze. Jedna z naszych koleżanek z grupy Motylków otrzymała nagrodę za zajęcie III miejsca w konkursie "O Orle Pióro", złożyliśmy jej więc gratulacje za to wspaniałe osiągnięcie. Następnie dzieci zaczęły opowiadać o niedawno minionych świętach Bożego Narodzenia. Chętnie podzieliły się z grupą potrawami, jakie pojawiły się na świątecznych stołach, czy prezentami, które otrzymały. Okres świąteczny wiąże się również z nadejściem nowego roku, poćwiczyliśmy więc zapis oraz wymowę nowej daty - 2025. Aby zilustrować, na czym polega nadejście kolejnego roku, przypomnieliśmy sobie również 12 miesięcy i obejrzeliśmy "Bajkę o Starym i Nowym Roku" - https://www.youtube.com/watch?v=k_f0fNxRjNs&ab_channel=CzytankowoDlaDzieci. Nowy, młody rok, tak jak w obejrzanej bajce, cechuje się dużą energią i witalnością. Dlatego też w ramach pracy plastycznej obie grupy narysowały swoje plany i marzenia, które chciałyby w nim zrealizować.
Kolejną część zajęć Biedronki rozpoczęły od omówienia czterech pór roku, czyli kolejnego sposobu, w jaki możemy podzielić rok. Wiosna, lato, jesień i zima - te dobrze znane nam pory roku cechują się różnicami w temperaturze, zjawiskach atmosferycznych, zmieniają się również rośliny czy nasz ubiór. Biedronki doskonale poradziły sobie z zauważeniem tych różnic, co następnie wykorzystaliśmy podczas gry w Memory - ćwiczyliśmy rozpoznawanie pór roku na obrazkach pokazujących ich charakterystyczne cechy. Tego zimowego, lecz bardzo słonecznego i ciepłego dnia, nie mogło zabraknąć również wyjścia na boisko - Biedronki chętnie skorzystały z pięknej pogody, bawiąc się na zewnątrz. Kontynuując jednak tematykę różnych sposobów podziału mijającego czasu, przeszliśmy również do różnic pomiędzy dniem a nocą. Wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną - niebo pełne gwiazd. Z pomocą pasteli wykonaliśmy wspaniały obrazek przedstawiający nocne niebo. Kolejny rysunek wymagał rozpoznania dnia oraz nocy - Biedronki bezproblemowo zauważyły sowę i śpiące zwierzątka w nocy, czy latające ptaszki w dzień. Na sam koniec zajęć wszyscy bawiliśmy się w rytm piosenki "Stary niedźwiedź mocno śpi", przypominając, że niektóre zwierzątka przesypiają zimowy czas, tak jak tytułowy niedźwiadek.

Bardzo dziękuję za wspólnie spędzony czas na zajęciach!

Daria

Motylki 


Nasze pierwsze zajęcia w nowym roku rozpoczęły się w atmosferze pełnej energii i radości. Standardowo zaczęliśmy od “Wesołego powitania”, które od razu wprowadziło nas w dobry nastrój. Następnie uroczyście wręczyliśmy nagrodę Krysi z grupy Motylków, która zajęła trzecie miejsce w XII Ostrołęckim Konkursie Literackim “O Orle Pióro”. Jeszcze raz serdeczne gratulacje!


Następnie przeszliśmy do wspólnego wspominania świąt, rozmawialiśmy o dniu Trzech
Króli, o tym jakie prezenty dostaliśmy i jakie tradycje kultywowaliśmy w naszych domach.
Kolejnym punktem rozmowy był nowy rok oraz jego elementy - pory roku oraz miesiące. Do tematu wprowadziła nas również bajka o Starym i Nowym Roku
(https://www.youtube.com/watch?v=k_f0fNxRjNs&ab_channel=CzytankowoDlaDzieci). Po
obejrzeniu wideo omówiliśmy też nasze noworoczne postanowienia i marzenia – co
chcielibyśmy osiągnąć w 2025 roku. W ramach tego tematu stworzyliśmy prace plastyczne, przedstawiające różne skojarzenia i plany na nowy rok.
Po podzieleniu się na grupy razem z Motylkami kontynuowaliśmy rozmowę o porach roku – jak się zmieniają, co zauważamy w przyrodzie, i która jest naszą ulubioną. Na dużej kartce podzielonej na cztery części każdy mógł stworzyć coś, co kojarzyło mu się z daną porą roku. Następnie zagraliśmy w „Jaka to pora roku?” dopasowując opisy do wyrazów wiosna, lato, jesień i zima.
W dalszej części zajęć przeczytaliśmy wspólnie baśń „O dwunastu miesiącach”.
Rozmawialiśmy o bohaterach, którzy pojawili się w tej opowieści, i o ich
charakterystycznych cechach. Każdy miał okazję powiedzieć, który miesiąc lubi najbardziej i dlaczego. Następnie ułożyliśmy plan wydarzeń baśni, po czym poszliśmy pobawić się trochę na podwórku.
Nasze zajęcia 11.01 zakończyły się zabawą „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Cały dzień minął nam w radosnej, pełnej zaangażowania atmosferze.


Dziękujemy wszystkim za udział i czekamy na kolejne spotkanie,
Katarzyna Bujak

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?