Girona, zajęcia 11 stycznia
Biedronki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy standardowo od "Wesołego powitania" -
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec&ab_channel=%C5%9Apiewaj%C4%85ceBrzd%C4%85ce-Topic,
które dzieci znają już bardzo dobrze. Jedna z naszych koleżanek z grupy
Motylków otrzymała nagrodę za zajęcie III miejsca w konkursie "O Orle
Pióro", złożyliśmy jej więc gratulacje za to wspaniałe osiągnięcie.
Następnie dzieci zaczęły opowiadać o niedawno minionych świętach Bożego
Narodzenia. Chętnie podzieliły się z grupą potrawami, jakie pojawiły się
na świątecznych stołach, czy prezentami, które otrzymały. Okres
świąteczny wiąże się również z nadejściem nowego roku, poćwiczyliśmy
więc zapis oraz wymowę nowej daty - 2025. Aby zilustrować, na czym
polega nadejście kolejnego roku, przypomnieliśmy sobie również 12
miesięcy i obejrzeliśmy "Bajkę o Starym i Nowym Roku" -
https://www.youtube.com/watch?v=k_f0fNxRjNs&ab_channel=CzytankowoDlaDzieci.
Nowy, młody rok, tak jak w obejrzanej bajce, cechuje się dużą energią i
witalnością. Dlatego też w ramach pracy plastycznej obie grupy
narysowały swoje plany i marzenia, które chciałyby w nim zrealizować.
Kolejną część zajęć Biedronki rozpoczęły od omówienia czterech pór roku,
czyli kolejnego sposobu, w jaki możemy podzielić rok. Wiosna, lato,
jesień i zima - te dobrze znane nam pory roku cechują się różnicami w
temperaturze, zjawiskach atmosferycznych, zmieniają się również rośliny
czy nasz ubiór. Biedronki doskonale poradziły sobie z zauważeniem tych
różnic, co następnie wykorzystaliśmy podczas gry w Memory - ćwiczyliśmy
rozpoznawanie pór roku na obrazkach pokazujących ich charakterystyczne
cechy. Tego zimowego, lecz bardzo słonecznego i ciepłego dnia, nie mogło
zabraknąć również wyjścia na boisko - Biedronki chętnie skorzystały z
pięknej pogody, bawiąc się na zewnątrz. Kontynuując jednak tematykę
różnych sposobów podziału mijającego czasu, przeszliśmy również do
różnic pomiędzy dniem a nocą. Wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną -
niebo pełne gwiazd. Z pomocą pasteli wykonaliśmy wspaniały obrazek
przedstawiający nocne niebo. Kolejny rysunek wymagał rozpoznania dnia
oraz nocy - Biedronki bezproblemowo zauważyły sowę i śpiące zwierzątka w
nocy, czy latające ptaszki w dzień. Na sam koniec zajęć wszyscy
bawiliśmy się w rytm piosenki "Stary niedźwiedź mocno śpi",
przypominając, że niektóre zwierzątka przesypiają zimowy czas, tak jak
tytułowy niedźwiadek.
Bardzo dziękuję za wspólnie spędzony czas na zajęciach!
Bardzo dziękuję za wspólnie spędzony czas na zajęciach!
Daria
Motylki
Nasze pierwsze zajęcia w nowym roku rozpoczęły się w atmosferze pełnej energii i radości. Standardowo zaczęliśmy od “Wesołego powitania”, które od razu wprowadziło nas w dobry nastrój. Następnie uroczyście wręczyliśmy nagrodę Krysi z grupy Motylków, która zajęła trzecie miejsce w XII Ostrołęckim Konkursie Literackim “O Orle Pióro”. Jeszcze raz serdeczne gratulacje!
Następnie przeszliśmy do wspólnego wspominania świąt, rozmawialiśmy o dniu Trzech
Króli, o tym jakie prezenty dostaliśmy i jakie tradycje kultywowaliśmy w naszych domach.
Kolejnym punktem rozmowy był nowy rok oraz jego elementy - pory roku oraz miesiące. Do tematu wprowadziła nas również bajka o Starym i Nowym Roku
(https://www.youtube.com/watch?v=k_f0fNxRjNs&ab_channel=CzytankowoDlaDzieci). Po
obejrzeniu wideo omówiliśmy też nasze noworoczne postanowienia i marzenia – co
chcielibyśmy osiągnąć w 2025 roku. W ramach tego tematu stworzyliśmy prace plastyczne, przedstawiające różne skojarzenia i plany na nowy rok.
Po podzieleniu się na grupy razem z Motylkami kontynuowaliśmy rozmowę o porach roku – jak się zmieniają, co zauważamy w przyrodzie, i która jest naszą ulubioną. Na dużej kartce podzielonej na cztery części każdy mógł stworzyć coś, co kojarzyło mu się z daną porą roku. Następnie zagraliśmy w „Jaka to pora roku?” dopasowując opisy do wyrazów wiosna, lato, jesień i zima.
W dalszej części zajęć przeczytaliśmy wspólnie baśń „O dwunastu miesiącach”.
Rozmawialiśmy o bohaterach, którzy pojawili się w tej opowieści, i o ich
charakterystycznych cechach. Każdy miał okazję powiedzieć, który miesiąc lubi najbardziej i dlaczego. Następnie ułożyliśmy plan wydarzeń baśni, po czym poszliśmy pobawić się trochę na podwórku.
Nasze zajęcia 11.01 zakończyły się zabawą „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Cały dzień minął nam w radosnej, pełnej zaangażowania atmosferze.
Dziękujemy wszystkim za udział i czekamy na kolejne spotkanie,
Katarzyna Bujak
Komentarze
Prześlij komentarz