Tarragona, zajęcia 20 stycznia

Sikorki

Ostatnie zajęcia w Szkole Polskiej rozpoczęliśmy od ułożenia puzzli i poznania naszego tematu zajęć: „Babcia i Dziadek”. Gdyż 21 i 22 stycznia wszystkie babcie
i dziadkowie w Polsce obchodzą swoje święto. Także uzupełniliśmy obrazek przyklejając brakujące elementy, uczyliśmy się opisywać ilustracje. Następnie wysłuchaliśmy wypowiedzi dzieci z przedszkola w Polsce na temat, jaka jest babcia i jaki jest dziadek. Przy okazji porozmawialiśmy o naszych babciach. Okazało się, że nie wszystkie Sikoreczki znają imiona babci i dziadka, ale obiecały, że się dowiedzą. Na pytanie, co lubimy robić z babcią i dziadkiem okazało się, że większość lubi czytać bajki, chodzić razem na plac zabaw czy jeść słodycze, które od nich dostają. Pokolorowaliśmy również kwiatki wg kodu.


Po śniadaniu wysłuchaliśmy piosenkę o literze B, która się dzieciom bardzo spodobała. Wiemy, że litera ta stoi na 2 miejscu w alfabecie, poznaliśmy również słowa, które zaczynają się na B (bum, banan, buda, baran, bramka, bidon, bagno, bigos). Zobaczyliśmy, że duża litera B ma dwa brzuszki, a mała tylko jeden. Wykonaliśmy własne litery B, aby utrwalić jej pisownię, Sikoreczki wykleili literkę za pomocą plasteliny. Było to dobre ćwiczenie na usprawnienie motoryki małej i naszych zdolności manualnych. Wykonaliśmy również kartę pracy, która polegała na znalezieniu drogi. Po tak intensywnym poranku wyszliśmy na przerwę na boisko szkolne. Po powrocie do klasy wykonaliśmy laurki dla naszych babć i dziadków oraz wysłuchaliśmy wiersza J. Tuwima „Lokomotywa”. Bo jak ustaliliśmy większość naszych babć mieszka daleko. Możemy je odwiedzić tylko podróżując samolotem, pociągiem, autobusem albo autem.
Na zakończenie wysłuchaliśmy jeszcze raz piosenki o literze B oraz piosenki o literze D, które są bardzo podobne w pisowni. Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy i obiecując sobie, że w niedzielę zadzwonimy do naszych babć i dziadków i złożymy im życzenia.

Pozdrawiam,

Gabrysia


Przydatne linki:
Piosenka literka B: https://www.youtube.com/watch?v=_baHrt4jYh0
Piosenka literka D: https://www.youtube.com/watch?v=Kkm8k_B99lA
Wiersz J. Tuwim „Lokomotywa”: https://www.youtube.com/watch?v=-pxdlOeI-Og&t=3s

Orły

Kolejne styczniowe zajęcia zaczęliśmy od powtórki z poprzedniej lekcji. Utrwaliliśmy miesiące oraz dni tygodnia. Upamiętnieniem, a tym samym zamknięciem tego tematu było wykonanie lokomotywy z nazwami dni tygodnia. Powstały tory, kolejno odliczyliśmy wagony, a także odśpiewaliśmy piosenkę o pociągu. Zaznajomiliśmy się z nowymi słowami, wczoraj, jutro, pojutrze. Tym samym dzieci trochę zgłodniały, a  czas na śniadanko umilił nam filmik o Pinokio oraz piosenki o tematyce zimowej.
Kontynuując naszą lekcję, zagraliśmy w słowa. Dzięki grze Zgaduj, zgadula zorganizowaliśmy mini zawody, podczas których dzieci z małą podpowiedzią musiały nazwać przedstawiające obrazki. Odwrotnością gry, były też pytania nauczycielki, a dzieci musiały wyszukać danego przedmiotu i go wskazać. Chodziło tym samym o poznanie nowych słów, umiejętność wypowiadania się oraz pracę w grupie, która doskonale pokazała, że Orły to świetna drużyna.
Nasza energia mówiła sama za siebie. Wraz z grupą Sikorek wyszliśmy na boisko szkolne zaczerpnąć świeżego powietrza. Po powrocie do klasy, Orły wykonały laurkę z okazji Dnia Babci i Dziadka. Dzieci z chęcią wspominały swoich dziadków.
Na zakończenie odwiedziliśmy bibliotekę szkolną. Każde dziecko zabrał o ze sobą swoje wykonane prace oraz zadaną pracę domową. Wspomnieliśmy o karnawale, ale o tym będzie więcej na kolejnych zajęciach.

Dziękuje i do zobaczenia,
Małgosia

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?