Tarragona, zajęcia 13 stycznia

Sikorki

Pierwsze zajęcia w nowym roku kalendarzowym rozpoczęliśmy od pogadanki na temat minionych Świąt Bożego Narodzenia oraz o prezentach, jakie dzieci dostały od Mikołaja, Tio czy Trzech Króli. Była to dobra okazja do rozmowy na temat emocji. Ustaliliśmy, że jesteśmy szczęśliwi, gdy dajemy i otrzymujemy prezenty, gdy dostajemy dobre oceny, pochwały w szkole, gdy wygramy zawody, gdy jemy nasze ulubione potrawy, gdy robimy to, co lubimy, itd. A smutek czy złość odczuwamy, gdy ktoś zabierze nam zabawkę, gdy inni się z nas śmieją, gdy upadniemy, gdy nie mamy kolegów, gdy jesteśmy głodni itd. W tym dniu także przypomnieliśmy nasze imiona, gdyż w szeregach Sikorek powitaliśmy nowego ucznia Alberto, brata naszej Sikorki Roberto. Witamy serdecznie.


Następnie ustaliliśmy wspólnymi siłami, że dalej mamy zimę. W zimie można zjeżdżać na sankach, jeździć na nartach czy ulepić bałwana. Mimo, że w naszym klimacie jest to trudne zadanie postanowiliśmy stworzyć bałwanki. Nie było to takie proste zadanie dla najmłodszych. Mieliśmy zbudować bałwanka z podanej ilości kul. W ten sposób powtórzyliśmy liczenie w zakresie 5.
W ramach małej przerwy od pracy intelektualnej bawiliśmy się w kółko graniaste i stary niedźwiedź mocno śpi. Zabawy te sprawiają dzieciom dużo frajdy. Następnie wykonaliśmy kolejną kartę pracy, polegającą na odwzorowaniu szlaczków. To również sprawiało trochę problemów najmłodszym. Ale z małą pomocą na szczęście udało się.
Obejrzeliśmy również bajkę z serii Bałwanek Bulli (https://www.youtube.com/watch?v=YNyanBiSIxQ&list=PLz_7Sb8fPhTS1WQ3ve9my1Rz9ewzo-7Z6&index=1).
Następnie wyszliśmy na boisko szkolne, aby trochę odpocząć od wysiłku umysłowego.
Po powrocie do klasy chętni pokolorowali obrazki, inni układali puzzle z pociętych ilustracji, a także uczyliśmy się układać sekwencje od najmniejszego do największego oraz na odwrót.

Na zakończenie obejrzeliśmy również bajkę Krecik, wypożyczyliśmy książki z biblioteki oraz zjedliśmy ciasteczka.
Do zobaczenia na następnych zajęciach, 20.01.2024 r.

Pozdrawiam,

Gabrysia

Orły


Z wielkim zapałem Orły przybyły na pierwsze zajęcia styczniowe. Zaczęliśmy od rozmów odnośnie minionych Świąt, prezentów... Wraz z nowym rokiem nie zabrakło informacji o kalendarzu. Wymieniliśmy jego rodzaje oraz jego przydatność. Ażeby utrwalić naszą wiedzę uczniowie pisali nazwy miesięcy i dni tygodnia, które jeszcze będziemy ćwiczyć na następnych zajęciach. W ten sposób doskonaliliśmy pisownię języka polskiego.  Po teorii przyszedł czas na śniadanko.
Nie tracąc czasu szybko przeszliśmy do gier edukacyjnych. Dzieci indywidualnie miały za zadanie ułożyć historyjki obrazkowe według kolejności oraz w atrakcyjny sposób je opowiedzieć, używając wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Zadanie zostało zaliczone, gdyż Orły skonstruowały niezmiernie ciekawe zdania do swych opowieści. Kontynuując nasze zajęcia nasz szkolny zegar oznajmił godzinę wyjścia na boisko szkolne. Dzieci zażyły świeżego powietrza i relaksu.
Po powrocie do klasy czekała nas praca z książką. Aczkolwiek aby zaznajomić dzieci z tematem obejrzeliśmy najpierw filmik o sportach zimowych, łyżwiarstwo, hokej na lodzie, skoki narciarskie, saneczkarstwo, itd. Następnie uczniowie wykonali kilka zadań odnośnie tematu.
Na zakończenie wysłuchaliśmy legendy o Lajkoniku.

P.S.
Jako praca domowa proszę o utrwalenie przez dzieci nazw miesięcy i dni tygodnia.

Do zobaczenia już za tydzień,
Małgosia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?