Tarragona, zajęcia 13 stycznia
Pierwsze zajęcia w nowym roku kalendarzowym rozpoczęliśmy od
pogadanki na temat minionych Świąt Bożego Narodzenia oraz o prezentach,
jakie dzieci dostały od Mikołaja, Tio czy Trzech Króli. Była to dobra
okazja do rozmowy na temat emocji. Ustaliliśmy, że jesteśmy szczęśliwi,
gdy dajemy i otrzymujemy prezenty, gdy dostajemy dobre oceny, pochwały w
szkole, gdy wygramy zawody, gdy jemy nasze ulubione potrawy, gdy robimy
to, co lubimy, itd. A smutek czy złość odczuwamy, gdy ktoś zabierze nam
zabawkę, gdy inni się z nas śmieją, gdy upadniemy, gdy nie mamy kolegów,
gdy jesteśmy głodni itd. W tym dniu także przypomnieliśmy nasze imiona,
gdyż w szeregach Sikorek powitaliśmy nowego ucznia Alberto, brata
naszej Sikorki Roberto. Witamy serdecznie.
Następnie ustaliliśmy wspólnymi siłami, że dalej mamy zimę. W zimie można zjeżdżać na sankach, jeździć na nartach czy ulepić bałwana. Mimo, że w naszym klimacie jest to trudne zadanie postanowiliśmy stworzyć bałwanki. Nie było to takie proste zadanie dla najmłodszych. Mieliśmy zbudować bałwanka z podanej ilości kul. W ten sposób powtórzyliśmy liczenie w zakresie 5.
W ramach małej przerwy od pracy intelektualnej bawiliśmy się w kółko graniaste i stary niedźwiedź mocno śpi. Zabawy te sprawiają dzieciom dużo frajdy. Następnie wykonaliśmy kolejną kartę pracy, polegającą na odwzorowaniu szlaczków. To również sprawiało trochę problemów najmłodszym. Ale z małą pomocą na szczęście udało się.
Obejrzeliśmy również bajkę z serii Bałwanek Bulli (https://www.youtube.com/watch?v=YNyanBiSIxQ&list=PLz_7Sb8fPhTS1WQ3ve9my1Rz9ewzo-7Z6&index=1).
Następnie wyszliśmy na boisko szkolne, aby trochę odpocząć od wysiłku umysłowego.
Po powrocie do klasy chętni pokolorowali obrazki, inni układali puzzle z pociętych ilustracji, a także uczyliśmy się układać sekwencje od najmniejszego do największego oraz na odwrót.
Na zakończenie obejrzeliśmy również bajkę Krecik, wypożyczyliśmy książki z biblioteki oraz zjedliśmy ciasteczka.
Do zobaczenia na następnych zajęciach, 20.01.2024 r.
Pozdrawiam,
Orły
Z wielkim zapałem Orły przybyły na pierwsze zajęcia styczniowe.
Zaczęliśmy od rozmów odnośnie minionych Świąt, prezentów... Wraz z nowym
rokiem nie zabrakło informacji o kalendarzu. Wymieniliśmy jego rodzaje
oraz jego przydatność. Ażeby utrwalić naszą wiedzę uczniowie pisali
nazwy miesięcy i dni tygodnia, które jeszcze będziemy ćwiczyć na
następnych zajęciach. W ten sposób doskonaliliśmy pisownię języka
polskiego. Po teorii przyszedł czas na śniadanko.
Nie tracąc czasu szybko przeszliśmy do gier edukacyjnych. Dzieci
indywidualnie miały za zadanie ułożyć historyjki obrazkowe według
kolejności oraz w atrakcyjny sposób je opowiedzieć, używając wstępu,
rozwinięcia i zakończenia. Zadanie zostało zaliczone, gdyż Orły
skonstruowały niezmiernie ciekawe zdania do swych opowieści. Kontynuując
nasze zajęcia nasz szkolny zegar oznajmił godzinę wyjścia na boisko
szkolne. Dzieci zażyły świeżego powietrza i relaksu.
Po powrocie do klasy czekała nas praca z książką. Aczkolwiek aby
zaznajomić dzieci z tematem obejrzeliśmy najpierw filmik o sportach
zimowych, łyżwiarstwo, hokej na lodzie, skoki narciarskie, saneczkarstwo,
itd. Następnie uczniowie wykonali kilka zadań odnośnie tematu.
Na zakończenie wysłuchaliśmy legendy o Lajkoniku.
P.S.
Jako praca domowa proszę o utrwalenie przez dzieci nazw miesięcy i dni tygodnia.
Do zobaczenia już za tydzień,
Małgosia
Komentarze
Prześlij komentarz