Gavá, zajęcia 13 stycznia
Witamy po przerwie w Nowym 2024 Roku. Jak zawsze przywitaliśmy się naszą
powitalną piosenką https://youtu.be/IFj4BW0O3gI. Poznaliśmy imiona
naszych troszkę starszych kolegów, którzy byli z nami z powodu choroby
ich Pani.
Temat naszych dzisiejszych zajęć brzmiał- Poznajemy naszego Maluszka.
Obserwacja styczniowej strony naszej książki naprowadziła nas (za
pomocą pytań) do tematu. Nazwaliśmy zwierzęta, opisaliśmy co robią w
lesie zasypanym śniegiem, co robią zimą, jak wyglądają, co je
charakteryzuje?
Stworzyliśmy obraz opisujący nas, przy pomocy różnych materiałów sensorycznych.
Zabawy muzyczno- ruchowe pozwoliły dzieciom odpocząć i przygotować się na kolejną aktywność. Spotkania w Klubie Malucha to stała współpraca rodzica z dzieckiem, kolejne zadanie skierowane do Rodziców właśnie, ale wpływające na rozwój i budowanie własnej wartości dziecka.Powiedzieliśmy sobie o pomocniczej nauce historii, którą jest heraldyka. Zadanie polega na stworzeniu herbu rodziny na podstawie wiedzy o przodkach. Herby Rodzice mogą tworzyć w ciągu następnych tygodni. Rodzice optymistycznie przyjęli pomysł. Herby po przesłaniu zdjęć zostaną wydrukowane i w czerwcu przy okazji świąt rodziny (Dzień Dziecka, Dzień Mamy, Dzień Taty) opowiemy sobie co przedstawiają. Tak stworzony herb może być wielką inspiracja dla dziecka w jego rozwoju, myślach i decyzjach w starszym wieku. Herb w ramce może w kolejnych etapach rozwoju dziecka stanowić przykład nie tylko wspomnieniowy, ale również zacieśniający więzy rodzinne, zbliżający, mocno budujący tożsamość – wiem kim jestem, skąd się wywodzi moja rodzina, czym zajmowali się moi przodkowie.
Już podczas zajęć pojawiły się pomysły na stworzenie pracy wraz z dzieckiem.
Z niecierpliwością czekam na rezultaty i na spotkanie w czasie którego dzieci będą opowiadały, ucząc się nowych wyrazów, poznając język od niecodziennej strony.
Bardzo dziękuję Rodzicom za aktywne wspieranie dzieci podczas zajęć, pozdrawiam serdecznie – do zobaczenia już za tydzień.
Joanna Tylek
Żabki
Zajęcia w minioną sobotę pełne były niespodzianek i twórczego działania.
Tego dnia Żabki 1 i 2 miały wspólne zajęcia. Po przywitaniu i złożeniu
sobie życzeń noworocznych, dzieci opowiadały, jak minął im świąteczny
czas i jak hojnie zostały obdarowane przez Mikołaja i Trzech Króli.
Oczywiście, nikt nie dostał ani rózgi, ani węgla.
Tematem przewodnim ostatnich zajęć była ZIMA. Mądre Żabki bez trudu
poradziły sobie z zagadkami tematycznymi. Niektórzy nauczyli się nowych
słów, takich jak: kulig, sanna, zimowa zawierucha, parskanie, karmnik. W
utrwaleniu nowego słownictwa (oraz rozgrzaniu się w ten chłodny
poranek) pomogła zabawa ruchowa do piosenki „Zima, pada śnieg”. Głośne
tupanie i śmiechy było słychać hen daleko. A że nic tak nie wzmaga
apetytu, jak zabawy ruchowe, nadszedł czas śniadania.
Po uzupełnieniu energii pożywnym posiłkiem, Żabki obejrzały krótki film
edukacyjny na temat zimy, co się dzieje z dzikimi zwierzętami, gdy
przychodzi najmroźniejsza pora roku oraz jak mądrze pomagać niektórym
zwierzętom. Dzieci dowiedziały się również, dlaczego ptaków nie można
karmić chlebem, jak można samodzielnie wykonać karmnik, oraz że „zimowe
wsparcie” małych skrzydlatych przyjaciół powinno być konsekwentne.
Efektem twórczych działań były prace plastyczne przedstawiające piękne
karmniki oraz ptaki zimujące w Polsce.
Nadszedł czas przerwy i aktywności na świeżym powietrzu. Wszystkie Żabki wiedziały, jak wspólnie spędzić czas wolny.
Dla każdego coś innego! Na koniec zajęć każda Żabka wybrała aktywność, która umiliła ostanie minuty spotkania: do wyboru były laurki z okazji Dnia Babci i Dziadka, wodne malowanki, zimowe rebusy i zadania logiczne oraz szablony wróbelka.
Dziękuję i do zobaczenia już niebawem!
Żaneta Pomorska
Bociany
W minioną sobotę spotkaliśmy się z grupą Bocianów po długiej przerwie świątecznej. By uczcić fakt, że spotykamy się już w Nowym Roku, zajęcia zostały przeprowadzone właśnie w tej tematyce. Na początku rozmawialiśmy o ludowych, polskich tradycjach związanych z pożegnaniem starego roku oraz witaniem nowego. Następnie przystąpiliśmy do ćwiczeń z podręczników, gdzie przeczytaliśmy krótki tekst o Sylwestrze i uzupełnialiśmy zadania, które sprawdzały czy dobrze wszystko zrozumieliśmy. Dzieci dowiedziały się również co to jest bal przebierańców i by odrobinę wczuć się w jego klimat, samodzielnie wykonały karnawałowe maski. Następnie razem wszyscy zatańczyliśmy Poloneza by nie spocząć na laurach i nie zakończyć spotkania wyłącznie na zabawie. Zauważyliśmy, że maski w teatrze czy na scenie, często przedstawiają różne emocje. Poznaliśmy, więc polskie nazwy pięciu podstawowych emocji: smutku, radości, odrazy, strachu i gniewu. Dowiedzieliśmy się również, że są to emocje uniwersalne, czyli rozpoznaje je i odczytuje każdy człowiek na całym świecie nie zależnie od miejsc w którym żyje. Następnie na karteczkach wypisaliśmy, jeszcze więcej emocji i próbowaliśmy podzielić je na te dobre i złe. Okazało się, że nie ma takich! Są takie, które lubimy mniej lub są one dla nas mniej przyjemne, lecz wszystkie są nam potrzebne i każda z nich pełni ważną rolę! Dziękuję Wszystkim obecnym na tym spotkaniu! Do zobaczenia kolejnym razem!
Ania
Komentarze
Prześlij komentarz