Gavá, zajęcia 20 stycznia
W minioną sobotę Maluszki z naszego Klubu bawiły się, uczyły, wspólnie z Rodzicami wykonały mnóstwo pracy.
Po wyśpiewaniu naszej powitalnej piosenki https://www.youtube.com/watch?v=IFj4BW0O3gI wraz z przygrywką muzyczną
wykonaną przez nas wszystkich, zajęliśmy się nadal zimową stroną
książki, poszukując tym razem ptaków i opisując ich tryb życia.
Potem dzieci dowiedziały się, że nie wszystkie ptaki wytrzymują zimowe
miesiące i muszą zmienić miejsce pobytu. Wędrują w grupach „kluczach” do
cieplejszych stron świata między innymi do Hiszpanii i takim przykładem
jest żuraw, który już w październiku lokuje się na południu tego kraju,
a w marcu wraca do Polski. Posłuchaliśmy odgłosu żurawia, który jest
bardzo charakterystyczny – Maluszki z ciekawością odsłuchiwały odgłosu.
Dzieci obejrzały otrzymane karty prezentujące ptaki zimujące w Polsce,
te które wytrzymują niskie temperatury. Dzieci miały za zadanie wyciąć
obrazki ( ulubione zajęcie naszych Klubowiczów!) później dopasowywały
ptaszki, aby każdy obrazek dołączył do podobnego.
Posłuchaliśmy odgłosów ptaków, próbowaliśmy zapamiętać odgłos wróbla,
gila. Bardzo skupiło to naszą uwagę. Przeczytany dzieciom wiersz Juliana
Tuwima „Ptasie plotki” wprawił nas w dobre humory – dzieci miały za
zadanie zakończyć wers głosem ptaka. Czekały z uwagą, żeby np. słysząc
indyk powiedzieć – gul, gul etc.
Śniadanie jak zawsze było miłą okazją do wspólnych rodzicielskich
rozmów, a już zaraz po zakończeniu zajęliśmy się pracą manualną.
Wykonaliśmy ptaszki w kolorze zimy (białym), które usiadły w gniazdku
(starym z zeszłego ptasiego roku!!) lub wisiały na gałęzi. Metodą
kulkową tworzenia z plasteliny powstały bardzo kształtne figurki
ptaszków.
Kilka zimowych zabaw, w których zjeżdżaliśmy z górki na sankach,
udawaliśmy jazdę na nartach, zabawę śnieżkami – dzieci wyobrażały sobie
prawdziwą, białą zimę słuchając piosenek: „Zima, Zima”
https://www.youtube.com/watch?v=vqOP1i4vmrI i „Buch w śnieżny puch”
https://www.youtube.com/watch?v=_Qf0eXzPBcU.
Styczeń to także okazja wg polskiego kalendarza do świętowania Dnia
Babci i Dnia Dziadka, które przypadają 21 i 22 stycznia. Dowiedzieliśmy
się skąd wzięła się tradycja tych świąt i gdzie jeszcze na świecie, w
jakich miesiącach obchodzone są te dni. Wielkim zaskoczeniem dla
Rodziców była data Dnia Babci i Dziadka w Hiszpanii – nie znali jej, mam
nadzieję, że teraz już i polscy dziadkowie i dziadkowie naszych
Maluszków z innych krajów będą otrzymywali ciepłe życzenia.
Dzieci zawsze chętnie wkładają rączki do różnych mas plastycznych, ucząc się nowych wyrazów, a także tego, że nie wszystko wkładamy do buzi. Masa solana jest bardzo dobrym przykładem, bo już polizanie paluszka daje poczucie bardzo słone – dzieci odbierają ten smak za niedobry i już nie powtarzają.
Praca nad serduszkami pochłonęła ostatnie momenty naszych zajęć i wraz z odgłosem pociągu pożegnaliśmy się https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8
Jak zawsze dziękuję bardzo za super zajęcia z Wami, pozdrawiam serdecznie - do zobaczenia znowu.
Joanna Tylek
Żabki 1
"Zmysły" Gabriela Lipińska
Każdy z nas pięć zmysłów ma, masz je ty, mam i ja!
Dwoje oczu mam - patrzę nimi tu i tam.
Dwoje uszu mam - wszystko dobrze słyszę sam.
Nos mi służy do wąchania, dłonie zaś do dotykania.
Język jest do smakowania, różnych potraw próbowania.
Smaki zaś czuję aż cztery: gorzki, kwaśny, słodki, słony.
Który jest mój ulubiony? Nie wiesz, drogi mój kolego?
Nie podpowiem ci , nic z tego! Jednak zgadniesz chyba sam...
Teraz w buzi słodko mam...Bo cukierek zjadłem, mniam!
Jako że już w niedzielę 21.01. i poniedziałek 22.01. to Dni Babci i Dziadka przygotowaliśmy i nagraliśmy życzenia dla babć i dziadków. W trakcie spotkania nie zabrakło oczywiście dowolnych zabaw w kącikach zainteresowań i na szkolnym podwórku.
Pozdrawiamy cieplutko i zapraszamy na kolejne zajęcia,
Maria Kołomyjec i Wiktoria- praktykantka
Żabki 2
Okres bardzo roztańczony
w rytmie samby zanurzony.
Obfituje w huczne bale -
nie czas to na smutki wcale!
W minioną sobotę Żabki 2 tanecznym susem wkroczyły w czas karnawału.
Zajęcia rozpoczęliśmy zabawą i tańcem do piosenek „Czekolada”
(https://www.youtube.com/watch?v=H4xzx6pt6uk) oraz „Chu chu ua”
(https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM). Po wesołych wygibasach
nadszedł czas na dmuchanie balonów i krótką rozmowę, czym jest karnawał.
Dzieci słusznie zauważyły, że jest to wyjątkowy czas, który kojarzy się
z radością, śmiechem, zabawą, balonami, wesołą muzyką i smacznym (choć
niekoniecznie zdrowym) jedzeniem. W niektórych rejonach Polski do
karnawałowych tradycji należą bale maskowe, korowody kolędników,
świętowanie „Zapustów” czy „Tłustego Czwartku” (Żabki były bardzo
zdziwione informacją, że dawniej objadano się nie tylko łakociami , lecz
przede wszystkim tłustymi mięsiwami). Bardzo ważnym elementem karnawału
jest maska, dlatego też część plastyczna polegała na wykonaniu i
przyozdobieniu szablonu maski klejnocikami, piórami i innymi materiałami
kreatywnymi.
Misję w kosmosie uważamy za udaną!
Do zobaczenia na następnych zajęciach!
Żaneta Pomorska
Bociany
Na ostatnich zajęciach Bociany poznały jedne z najbardziej ważnych i
znanych polskich legend: ,,Lech, Czech i Rus”, ,,Smok Wawelski”, ,,Wars i
Sawa” oraz ,,Pan Twardowski”. Do każdej z nich wykonały zadania w
grupie. Poćwiczyły też czytanie. Razem rozmawialiśmy o Wiśle oraz o
stolicach Polski i oglądaliśmy zdjęcia ukazujące, jak wyglądają owe
miasta obecnie. Dzieci zagrały również w grę na spostrzegawczość, której
motywem była legenda o Panu Twardowskim. Z głosowania wynikło, że
legendami, które najbardziej spodobały się dzieciom, były te o Smoku
Wawelskim i o Panu Twardowskim. Dlatego też uczniowie podzielili się na
dwie grupy i wspólnie przygotowali swego rodzaju mapy myśli, związane z
najważniejszymi postaciami i/lub wydarzeniami.
Ponadto, Arturowi został przekazany dyplom i nagrody za zajęcie drugiego
miejsca w XI Ostrołęckim Konkursie Literackim ,,O Orle Pióro”. Jeszcze
raz gratulujemy oraz zachęcamy pozostałe dzieci do uczestnictwa w
konkursach :)
Dziękujemy za współpracę i do zobaczenia następnym razem!
Klaudia i Ania
Komentarze
Prześlij komentarz