Tarragona, zajęcia 6 maja
Sobotnie zajęcia w szkole polskiej rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu
edukacyjnego święta majowe
(https://www.youtube.com/watch?v=PbPhC2VwHMg). Treść animacji
przybliżyła nam znaczenie obchodów świąt majowych (1 maj – święto pracy,
2 maj – święto flagi oraz Polaków i Polonii mieszkających za granicą, 3
maj – święto Konstytucji). Zapoznaliśmy się z symbolami narodowymi
(godło, flaga i hymn). Następnie przeszliśmy do wykonania kotylionów,
wzorując się na barwach polskich wykorzystaliśmy do tego kredki koloru
czerwonego i białego. Po przerwie śniadaniowej urządziliśmy sobie
pogawędkę na temat kim chcielibyśmy zostać jak już dorośniemy. W naszej
klasie mamy przyszłych lekarzy, astronautów, policjantów, weterynarzy.
Brawo Sikoreczki.
Następnie razem ze wszystkimi grupami wzięliśmy udział w próbie
naszego apelu. Po czym wysłuchaliśmy legendy O Lechu, Czechu i Rusie,
którą przeczytała nam pani praktykantka. Po powrocie do klasy
wykonaliśmy kartę pracy na temat zawodu fryzjera. Musieliśmy przećwiczyć
spostrzegawczość. Wiemy, że fryzjer w swojej pracy używa grzebienia,
nożyczek oraz suszarki. Wysłuchaliśmy również wiersza Władysława Bełzy
pt. „Czym będę?”. Cytując słowa utworu „lecz jakimkolwiek iść szlakiem
będę: zawsze zostanę dobrym Polakiem” było to doskonale zamknięcie
rozważań na temat przyszłości. Czekając na rodziców obejrzeliśmy
animację o Lechu, Czechu i Rusie oraz bajkę Reksio.
Zapraszam serdecznie na zajęcia już w najbliższą sobotę 13 maja.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Kukułki
Nasze majowe zajęcia zbiegły się z bardzo ważnymi świętami w polskim
kalendarzu. Aczkolwiek zacznijmy od początku...Mapa Polski była tym
razem przewodnikiem na lekcji. Uczniowie wskazywali na niej już poznane wcześniej miejsca, palcem po mapie odwiedziliśmy stolicę Polski, polskie
morze i góry. Wspomnieliśmy też charakterystyczne symbole polskich miast
. Kraków -smok wawelski, Warszawa- syrenka warszawska, Poznań- koziołki
poznańskie....itd. Tym razem poświęciliśmy więcej czasu i obejrzeliśmy
filmik dotyczący legendy o koziołkach, Pyrku i Tyrku.
W dalszej kolejności dzieci otrzymały kopie krzyżówki. Kolejno uczniowie
nazywali obrazki i numery, ale też na polecenie nauczyciela wyszukiwali
wypowiedziane wyrazy. Po szczegółowym omówieniu ustaliliśmy, że Kukułki
wykonają tę pracę w domu jako pracę domową.
Podczas śniadania wysłuchaliśmy piosenek polskich, które dzieci chętnie słuchają i nucą.
Tego dnia w naszej szkole zorganizowaliśmy mini akademię ze względu na
wypadające święta majowe. 2 maj święto Flagi Rzeczypospolitej Polski
oraz jakże ważny Dzień Polonii i Polaków za Granicą. Natomiast 3 maj
uchwalenie Konstytucji 3-go Maja. Wcześniej odbyła się generalna próba
wraz ze wszystkimi dziećmi ze szkoły.
Z powodu wyżej wymienionych świąt, zaprosiliśmy rodziców na nasz występ.
Zaczęliśmy podniośle, gdyż od hymnu Mazurek Dąbrowskiego... Kolejno
każda grupa recytowała wyuczone role oraz wiersz Katechizm Polskiego
Dziecka W.Bełzy. Na zakończenie wszyscy zaprezentowaliśmy piosenkę z
pokazywaniem Polak Mały https://youtu.be/EkvHMS8w8xw
Brawo dla wszystkich małych i tych większych Polaków! Spisaliście się na
medal !!! Do domów rozchodziliśmy się częstując się słodkim
poczęstunkiem.
P.S.
Przypominam o pracy domowej.
Pozdrawiam i do zobaczenia już za tydzień,
Małgosia
Orły
Na ostatnich zajęciach w Tarragonie z okazji świąt majowych, powróciliśmy z Orłami do początków powstania Polski.
Najpierw przypomnieliśmy sobie, czym jest legenda. Dzieci pamiętały, że
jest to opowieść, która zawiera elementy historyczne, jak i fikcyjne.
Z tą wiedzą, przeczytaliśmy legendę o Lechu, Czechu i Rusie i omówiliśmy
ją. Wyjaśniliśmy również znaczenie kolorów na polskiej fladze i godle, a
także przypomnieliśmy sobie wszystkie miasta, które były kiedyś
stolicami.
Zaczęliśmy od pokolorowania Godła Polski, a w trakcie tej czynności dużo
rozmawialiśmy o tym, z czym najbardziej kojarzy nam się Polska. Dzieci
opowiadały m.in o wakacjach u rodziny, czy ulubionych potrawach.
Po przerwie graliśmy w „Państwa-Miasta” gdzie mogliśmy zawrzeć w
hasłach- skojarzenia o których wcześniej dyskutowaliśmy. W wypisanych
kategoriach znalazły się: państwa, miasta, zwierzęta, imiona, rzeczy i
jedzenie.
Na drugiej części zajęć, zaczęliśmy przygotowania do apelu z okazji
obchodów świąt majowych, który wspólnie przygotowaliśmy dla rodziców.
Najpierw zrobiliśmy kotyliony, które każdy przyczepił do swoich bluzek.
Następnie, z grupą Sikorek i Kukułek wzięliśmy udział we wspólnej próbie.
Przećwiczyliśmy Hymn Narodowy, wierszyki i piosenkę tak, aby miło zaskoczyć naszych rodziców.
Gdy wszystkie dzieci były zgromadzone w jednej sali- razem z grupą
Kukułek przedstawiliśmy pantomimę do wcześniej omawianej legendy.
Na koniec zajęć przyszli rodzice i wszyscy wspólnie wzięliśmy udział w apelu.
Zapraszamy na kolejne zajęcia,
Martyna i Maja
Komentarze
Prześlij komentarz