Tarragona, zajęcia 6 maja

Sikorki

Sobotnie zajęcia w szkole polskiej rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu edukacyjnego święta majowe (https://www.youtube.com/watch?v=PbPhC2VwHMg). Treść animacji przybliżyła nam znaczenie obchodów świąt majowych (1 maj – święto pracy, 2 maj – święto flagi oraz Polaków i Polonii mieszkających za granicą, 3 maj – święto Konstytucji). Zapoznaliśmy się z symbolami narodowymi (godło, flaga i hymn). Następnie przeszliśmy do wykonania kotylionów, wzorując się na barwach polskich wykorzystaliśmy do tego kredki koloru czerwonego i białego. Po przerwie śniadaniowej urządziliśmy sobie pogawędkę na temat kim chcielibyśmy zostać jak już dorośniemy. W naszej klasie mamy przyszłych lekarzy, astronautów, policjantów, weterynarzy. Brawo Sikoreczki.
 Następnie razem ze wszystkimi grupami wzięliśmy udział w próbie naszego apelu. Po czym wysłuchaliśmy legendy O Lechu, Czechu i Rusie, którą przeczytała nam pani praktykantka. Po powrocie do klasy wykonaliśmy kartę pracy na temat zawodu fryzjera. Musieliśmy przećwiczyć spostrzegawczość. Wiemy, że fryzjer w swojej pracy używa grzebienia, nożyczek oraz suszarki. Wysłuchaliśmy również wiersza Władysława Bełzy pt. „Czym będę?”. Cytując słowa utworu „lecz jakimkolwiek iść szlakiem będę: zawsze zostanę dobrym Polakiem” było to doskonale zamknięcie rozważań na temat przyszłości. Czekając na rodziców obejrzeliśmy animację o Lechu, Czechu i Rusie oraz bajkę Reksio.

O godzinie 13:00, gdy zebrali się w szkole zaproszeni rodzice, rozpoczęliśmy nasz pierwszy w tym roku szkolnym apel patriotyczny. Wspólnie odśpiewaliśmy Hymn Polski, Sikorki zarecytowały wiersz „Barwy Ojczyste”, Kukułki i Orły „Katechizm Polskiego Dziecka”, a na zakończenie zaśpiewaliśmy piosenkę Polak Mały (https://www.youtube.com/watch?v=EkvHMS8w8xw). Było to niezwykłe przeżycie dla naszych uczniów móc zaprezentować swoje umiejętności. Jest nam niezmiernie miło i dziekujęmy za brawa i ciepłe słowa, które otrzymaliśmy po występie. Wielkie podziękowania kierujemy w stronę rodziców za przygotowanie dzieci i owocną współpracę z naszą szkołą.

Zapraszam serdecznie na zajęcia już w najbliższą sobotę 13 maja.

Pozdrawiam,

Gabrysia

Kukułki

Nasze majowe zajęcia  zbiegły się z bardzo ważnymi świętami w polskim kalendarzu. Aczkolwiek zacznijmy od początku...Mapa Polski była tym razem przewodnikiem  na lekcji. Uczniowie wskazywali na niej już poznane wcześniej miejsca, palcem po mapie odwiedziliśmy stolicę Polski, polskie morze  i góry. Wspomnieliśmy też charakterystyczne symbole polskich miast . Kraków -smok wawelski, Warszawa- syrenka warszawska, Poznań- koziołki poznańskie....itd. Tym razem poświęciliśmy więcej czasu i obejrzeliśmy filmik dotyczący legendy o koziołkach, Pyrku i Tyrku.
W dalszej kolejności dzieci otrzymały kopie krzyżówki. Kolejno uczniowie nazywali obrazki i numery, ale też na polecenie nauczyciela wyszukiwali wypowiedziane wyrazy. Po szczegółowym omówieniu ustaliliśmy, że Kukułki wykonają tę pracę w domu jako pracę domową.
Podczas śniadania wysłuchaliśmy piosenek polskich, które dzieci chętnie słuchają i nucą.

Tego dnia w naszej szkole zorganizowaliśmy mini akademię ze względu na wypadające święta majowe. 2 maj święto Flagi Rzeczypospolitej Polski oraz jakże ważny Dzień Polonii i Polaków za Granicą. Natomiast 3 maj uchwalenie Konstytucji 3-go Maja. Wcześniej  odbyła się generalna próba wraz ze wszystkimi dziećmi ze szkoły.
Z powodu wyżej wymienionych świąt, zaprosiliśmy rodziców na nasz występ. Zaczęliśmy podniośle, gdyż od hymnu Mazurek Dąbrowskiego... Kolejno każda grupa recytowała wyuczone role oraz wiersz Katechizm Polskiego Dziecka W.Bełzy. Na zakończenie wszyscy zaprezentowaliśmy piosenkę z pokazywaniem  Polak Mały https://youtu.be/EkvHMS8w8xw
Brawo dla wszystkich małych i tych większych Polaków! Spisaliście się na medal !!! Do domów rozchodziliśmy się częstując  się słodkim poczęstunkiem.


P.S.
Przypominam o pracy domowej.

Pozdrawiam i do zobaczenia już za tydzień,
Małgosia

Orły

Na ostatnich zajęciach w Tarragonie z okazji świąt majowych, powróciliśmy z Orłami do początków powstania Polski.
Najpierw przypomnieliśmy sobie, czym jest legenda. Dzieci pamiętały, że jest to opowieść, która zawiera elementy historyczne, jak i fikcyjne.
Z tą wiedzą, przeczytaliśmy legendę o Lechu, Czechu i Rusie i omówiliśmy ją. Wyjaśniliśmy również znaczenie kolorów na polskiej fladze i godle, a także przypomnieliśmy sobie wszystkie miasta, które były kiedyś stolicami.
Zaczęliśmy od pokolorowania Godła Polski, a w trakcie tej czynności dużo rozmawialiśmy o tym, z czym najbardziej kojarzy nam się Polska. Dzieci opowiadały m.in o wakacjach u rodziny, czy ulubionych potrawach.
Po przerwie graliśmy w „Państwa-Miasta” gdzie mogliśmy zawrzeć w hasłach- skojarzenia o których wcześniej dyskutowaliśmy. W wypisanych kategoriach znalazły się: państwa, miasta, zwierzęta, imiona, rzeczy i jedzenie.
Na drugiej części zajęć, zaczęliśmy przygotowania do apelu z okazji obchodów świąt majowych, który wspólnie przygotowaliśmy dla rodziców.
Najpierw zrobiliśmy kotyliony, które każdy przyczepił do swoich bluzek.
Następnie, z grupą Sikorek i Kukułek wzięliśmy udział we wspólnej próbie.
Przećwiczyliśmy Hymn Narodowy, wierszyki i piosenkę tak, aby miło zaskoczyć naszych rodziców.
Gdy wszystkie dzieci były zgromadzone w jednej sali- razem z grupą Kukułek przedstawiliśmy pantomimę do wcześniej omawianej legendy.
Na koniec zajęć przyszli rodzice i wszyscy wspólnie wzięliśmy udział w apelu.

Zapraszamy na kolejne zajęcia,

Martyna i Maja

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?