Girona, zajęcia 27 maja

Biedronki

Na ostatnich zajęciach kontynuowaliśmy temat rodziny. Dzięki pracy zespołowej stworzyliśmy pewne piękne, magiczne drzewo. Na naszym drzewie każdy z nas przyczepił kwiatka jako reprezentację samego siebie. Kolejnym punktem było omówienie kogo z naszej rodziny brakuje na drzewie - tym sposobem dokleiliśmy kwiatową mamę, tatę, siostrę i brata.
Stworzyliśmy także obrazek domu jako miejsca, w którym spędzamy dużo radosnych, rodzinnych chwil. Obejrzeliśmy również film edukacyjny, na bazie którego powtórzyliśmy sobie ważne daty świąt w każdej rodzinie - Dzień Mamy, Taty, Babci i Dziadka, a także Dzień Dziecka.


Myślami udaliśmy się już na wakacje. Stworzyliśmy piękne pocztówki z Polski. Omówiliśmy czym jest znaczek pocztowy, a także jak dostają się pocztówki i listy do naszego domu. Aby nasze pocztówki mogły zostać wysłane, ozdobiliśmy skrzynki na listy.
Do zobaczenia na ostatnich zajęciach w tym roku,


Martyna

 

Motylki

Czy wiecie co wspólnego ma tęcza z emocjami? Sobotnie, majowe Motylki pracowały w Szkole Polskiej w Gironie w tęczowym nastroju. Na początku zajęć oglądaliśmy krótki film edukacyjny o tym jak powstaje tęcza.
Jak powstaje tęcza? 🌈 Kolor tęczy - YouTube https://www.youtube.com/watch?v=1RUab8MUDNk
Szczególną uwagę zwróciliśmy na kolory tęczy… czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy. Okazuje się bowiem, iż tęcza tak naprawdę to nasza wodna ochrona przeciw gorącym promieniom słonecznym. Promienie te mogłyby nas poparzyć, a tak krople wody rozbijają te gorące emocje słońca…No właśnie, stąd zwykliśmy określać nasze emocje kolorami, gniew czy złość kojarzymy z kolorem czerwony, radość z kolorem żółtym, a smutek z niebieskim.
W trakcie oglądania filmu mogliśmy zagrać również w krótki quiz o kolorach tęczy. Kolejnym zadaniem była zabawa z zieloną kartką. Pani rozdała nam zielony arkusz papieru i wszyscy podziwialiśmy jaki był on prosty i czysty i wtedy wyobrażaliśmy sobie, że ta kartka to osoba. I… nasza pani zaczęła do kartki brzydko mówić, krytykować jej rogi i bezużyteczność, aż na końcu ją pogniotła w kulę. Po chwili jednak szkoda jej się kartki zrobiło i przepraszając ją pomyślała, iż możemy na niej coś narysować, kiedy kartkę wyprostujemy. Niestety, kartka nie była już taka gładka, a rysunek nie wyglądał na niej ładnie. Jeśli nasza kartka byłaby osobą, koleżanką lub kolegą to brzydkie zwracanie się do siebie rani osobę i naszym nieodpowiednim zachowaniem możemy kogoś skrzywdzić i ta osoba nigdy już nie będzie tą samą, możemy tak oto stracić prawdziwego przyjaciela.  Przeczytaliśmy również opowiadanie pt. Gniew z książki Wielka księga uczuć, autorstwa Grzegorza Kasdepki.
Zabawa w kalambury - “Coś się temu panu stało…”bardzo nam się podobała, ponieważ mogliśmy pokazywać i zgadywać emocje gestykulując ciałem i tajemniczymi minami. Rozmawialiśmy o naszych emocjach, kiedy są one  pozytywne, kiedy negatywne czy obojętne. Jakie emocje lubimy czuć i dlaczego, a które czujemy, ale nie lubimy ich za bardzo. Nasza pani przyniosła do szkoły ciężarki i zakładała nam na nadgarstek. Potem musieliśmy pisać, a z ciężarem na nadgarstku czy w sercu jakoś ciężko pisanie idzie. Rozmawialiśmy o osobach, kolegach i koleżankach, którzy muszą korzystać z pomocy instrumentów lub maszyn by móc żyć spokojnie w swoim otoczeniu,stąd okulary kolegi czy wózek inwalidzki nie określa charakteru człowieka. Pozytywne emocje pomagają w codziennym życiu szkolnych kolegów i koleżanek.  Rozmawialiśmy o tym jak nasze ciało reaguje na daną emocję i przede wszystkim jak możemy sobie pomóc w kontrolowaniu i łagodzeniu emocji negatywnych. Na karcie pracy narysowaliśmy naszą dłoń, gdzie każdy palec określał jedną technikę relaksacyjną… taką codzienną i prostą jak głębokie oddychanie, spacer i skoki, taniec, śpiewanie a przede wszystkim rozmowa z inną osobą o emocjach. Kolorowaliśmy rysunki o emocjach, bo malowanie to także technika relaksująca.
Na zakończenie zajęć zagraliśmy w pociąg relaksu i  bardzo nam się ta zabawa podobała, szczególnie… Idą słonie, biegną konie. Tak oto kompletnie zrelaksowani zakończyliśmy zajęcia w szkole.Dziękujemy dzieciom za udział w zajęciach i miłą atmosferę. 


Pozdrawiam,

Pani Dominika.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?