Girona, zajęcia 27 maja
Na ostatnich zajęciach kontynuowaliśmy temat rodziny. Dzięki pracy zespołowej stworzyliśmy pewne piękne, magiczne drzewo. Na naszym drzewie każdy z nas przyczepił kwiatka jako reprezentację samego siebie. Kolejnym punktem było omówienie kogo z naszej rodziny brakuje na drzewie - tym sposobem dokleiliśmy kwiatową mamę, tatę, siostrę i brata.
Stworzyliśmy także obrazek domu jako miejsca, w którym spędzamy dużo radosnych, rodzinnych chwil. Obejrzeliśmy również film edukacyjny, na bazie którego powtórzyliśmy sobie ważne daty świąt w każdej rodzinie - Dzień Mamy, Taty, Babci i Dziadka, a także Dzień Dziecka.
Myślami udaliśmy się już na wakacje. Stworzyliśmy piękne pocztówki z Polski. Omówiliśmy czym jest znaczek pocztowy, a także jak dostają się pocztówki i listy do naszego domu. Aby nasze pocztówki mogły zostać wysłane, ozdobiliśmy skrzynki na listy.
Do zobaczenia na ostatnich zajęciach w tym roku,
Martyna
Motylki
Czy wiecie co wspólnego ma tęcza z emocjami? Sobotnie, majowe Motylki
pracowały w Szkole Polskiej w Gironie w tęczowym nastroju. Na początku
zajęć oglądaliśmy krótki film edukacyjny o tym jak powstaje tęcza.
Jak powstaje tęcza? 🌈 Kolor tęczy - YouTube https://www.youtube.com/watch?v=1RUab8MUDNk
Szczególną uwagę zwróciliśmy na kolory tęczy… czerwony, pomarańczowy,
żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy. Okazuje się bowiem, iż
tęcza tak naprawdę to nasza wodna ochrona przeciw gorącym
promieniom słonecznym. Promienie te mogłyby nas poparzyć, a tak krople
wody rozbijają te gorące emocje słońca…No właśnie, stąd zwykliśmy
określać nasze emocje kolorami, gniew czy złość kojarzymy z kolorem
czerwony, radość z kolorem żółtym, a smutek z niebieskim.
W trakcie oglądania filmu mogliśmy zagrać również w krótki quiz o
kolorach tęczy. Kolejnym zadaniem była zabawa z zieloną kartką. Pani
rozdała nam zielony arkusz papieru i wszyscy podziwialiśmy jaki był on
prosty i czysty i wtedy wyobrażaliśmy sobie, że ta kartka to osoba. I…
nasza pani zaczęła do kartki brzydko mówić, krytykować jej rogi i
bezużyteczność, aż na końcu ją pogniotła w kulę. Po chwili jednak szkoda
jej się kartki zrobiło i przepraszając ją pomyślała, iż możemy na niej
coś narysować, kiedy kartkę wyprostujemy. Niestety, kartka nie była już
taka gładka, a rysunek nie wyglądał na niej ładnie. Jeśli nasza kartka
byłaby osobą, koleżanką lub kolegą to brzydkie zwracanie się do siebie
rani osobę i naszym nieodpowiednim zachowaniem możemy kogoś skrzywdzić i
ta osoba nigdy już nie będzie tą samą, możemy tak oto stracić prawdziwego
przyjaciela. Przeczytaliśmy również opowiadanie pt. Gniew z książki
Wielka księga uczuć, autorstwa Grzegorza Kasdepki.
Zabawa w kalambury - “Coś się temu panu stało…”bardzo nam się podobała,
ponieważ mogliśmy pokazywać i zgadywać emocje gestykulując ciałem i
tajemniczymi minami. Rozmawialiśmy o naszych emocjach, kiedy są one
pozytywne, kiedy negatywne czy obojętne. Jakie emocje lubimy czuć i
dlaczego, a które czujemy, ale nie lubimy ich za bardzo. Nasza pani
przyniosła do szkoły ciężarki i zakładała nam na nadgarstek. Potem
musieliśmy pisać, a z ciężarem na nadgarstku czy w sercu jakoś ciężko
pisanie idzie. Rozmawialiśmy o osobach, kolegach i koleżankach, którzy
muszą korzystać z pomocy instrumentów lub maszyn by móc żyć spokojnie w
swoim otoczeniu,stąd okulary kolegi czy wózek inwalidzki nie określa
charakteru człowieka. Pozytywne emocje pomagają w codziennym życiu
szkolnych kolegów i koleżanek. Rozmawialiśmy o tym jak nasze ciało
reaguje na daną emocję i przede wszystkim jak możemy sobie pomóc w
kontrolowaniu i łagodzeniu emocji negatywnych. Na karcie pracy
narysowaliśmy naszą dłoń, gdzie każdy palec określał jedną technikę
relaksacyjną… taką codzienną i prostą jak głębokie oddychanie, spacer i
skoki, taniec, śpiewanie a przede wszystkim rozmowa z inną osobą o
emocjach. Kolorowaliśmy rysunki o emocjach, bo malowanie to także
technika relaksująca.
Na zakończenie zajęć zagraliśmy w pociąg relaksu i bardzo nam się ta
zabawa podobała, szczególnie… Idą słonie, biegną konie. Tak oto
kompletnie zrelaksowani zakończyliśmy zajęcia w szkole.Dziękujemy
dzieciom za udział w zajęciach i miłą atmosferę.
Pozdrawiam,
Pani Dominika.
Komentarze
Prześlij komentarz