Gavá, zajęcia 27 maja

Klub Maluszka

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat". (Janusz Korczak)
"Wychowanie dziecka to najwyższy zaszczyt i odpowiedzialność, jakie mogą spotkać każdą żywą istotę". (Christopher Paolini) -  świętując w czasie poprzednich zajęć Dzień Mamy i Dzień Taty brakowało nam jeszcze Dnia Dziecka, które w polskim kalendarzu obchodzimy 1 czerwca.
W Klubie Maluszka postanowiliśmy podkreślić to piękne święto.
Celem spotkania było to, aby nasze Maluszki czuły się niezwykle wyjątkowo. Czy się udało?
Staraliśmy się wraz z Rodzicami bardzo!  Przywitaliśmy się używając różnej średnicy bębnów, z których wydobywaliśmy muzykę naszych powitalnych piosenek: https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
Pierwsza część zajęć odbyła się na przyklasowym podwórku przygotowanym specjalnie dla dzieci na ten właśnie dzień. Była chusta animacyjna, 3 miękkie zjeżdżalnie i koła gimnastyczne.


Dzieci w formie zabaw miały do wykonania kilka konkurencji sportowych. Przechodziły pod i nad, slalomem, strącały po drodze kręgle, ale najbardziej podobała się zabawa z tańczącymi kołami. Zabawa mama w kole i maluszek w kole - kto pierwszy - również.
Zmęczone, wybiegane musiały odpocząć przy owocowym śniadaniu. Jak to u nas, podczas przekąski słuchaliśmy piosenki - tym razem o dzieciach dla dzieci. Maluszki zasłużyły na nagrodę, aktywnie biorąc udział w zabawach sportowych - należały się medale. Wykonaliśmy słodkie nagrody - medale, które z należytą starannością dzieci ozdabiały lentylkami zjadając każdą wykonaną buźkę :-),
Zabawa bardzo się podobała - na pewno powtórzymy tworzenie słodkich medali.
Potem pozwoliliśmy dzieciom za pomocą pacynek - bohaterów bajek mówić o ich marzeniach, tłumacząc najpierw znaczenie słowa - marzenie. Dzieci rozpędziły swoją wyobraźnię, a my z radością wsłuchiwaliśmy się w krótkie zdania.
Na stołach pojawił się miękki puszek i kilka kawałków materiału. Puszek najpierw obserwowaliśmy opisując jego cechy: miękki, twardy, miły, szorstki, pachnie, nie pachnie, lekki, ciężki. Potem dzieci z trudem dmuchały puszek, tak aby jak najdłużej utrzymał się w powietrzu.
Wreszcie łącząc materiał i puszek wykonaliśmy śmieszne i bardzo mięciutkie lalki - przytulalki, które mają na imię Dobrosia. Dobrosia - milutka uśmiechnięta, ozdobiona koralikami lala, która zawsze powie nam coś dobrego. Wypróbowaliśmy - działa!  Tak naprawdę Dobrosie potrzebują obecności drugiej osoby - Mamy, Taty, aby tworzyć dialog, rozmowę z dzieckiem.

Takie dialogi spowodowały, że nasze obecne na zajęciach dziewczynki zamarzyły o podobnych jak Dobrosia koralach.  Powstały korale dla mamy i dziecka - w kompletach "biżuterii". Zatańczyliśmy jeszcze kilka pokazywanek:  https://www.youtube.com/watch?v=aNXUJTXBN_Q, https://www.youtube.com/watch?v=gVP74NryCNs i nadjechał pociąg https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8
Pożegnaliśmy się ciepło i troskliwie, życząc sobie szybkiego zobaczenia:-)
Dziękuję za świetną zabawę, za super humory i energię do wszystkiego.


Pozdrawiam serdecznie,
Joanna Tylek

Żabka 1


W ten wiosenny poranek rozpoczęliśmy nasze spotkanie rysując na dowolny temat. do momentu  przybycia  większości dzieci. Powitaliśmy się w kręgu ze słonikiem Dumbo. Powiedzieliśmy swoje imiona oraz ile mamy lat. Każdy dodał także jakieś zdanie o słoniku. Zatańczyliśmy  do różnych piosenek: Głowa mówi tak tak tak, Rączki do góry nogi prościutkie, Głowa ramiona kolana pięty oraz Koła autobusu kręcą się. Po energicznych zabawach usiedliśmy w kole i wysłuchaliśmy bajki Mamo jestem głodny. Opowiadanie było o różnych zwierzętach z całego świata oraz o tym czym się one żywią. Opisywaliśmy w szczegółach kolorowe ilustracje oraz wyjaśnialiśmy nieznane dotąd słowa. W dalszej części zjedliśmy śniadanie słuchając muzyki dziecięcej a następnie wyszliśmy na świeże powietrze. Bawiliśmy się w
 berka, liska oraz wyścigi. Po powrocie do klasy odpoczęliśmy i napiliśmy się  wody. Potem zostaliśmy zaproszeni do warsztatu plastycznego. Wykonywaliśmy piękne kolorowe  rybki oraz naszyjniki i bransoletki z koralików. Dzieci wykazały się dużą koncentracją. Do końca naszego czasu bawiliśmy się w kącikach zainteresowań. Pożegnaliśmy się życząc sobie dobrego weekendu.


Pozdrawiam,
Monika

Żabki 2

Na ostatnich zajęciach Żabek 2 kontynuowaliśmy temat zawodów. Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od przypomnienia tego pojęcia. Dzieci wspólnie podawały przykłady zawodów odwołując się do wykonywanej pracy swoich bliskich, ale też do zawodów omawianych na ostatnich zajęciach. Następnie obejrzeliśmy film edukacyjny przypominający resztę omawianych pojęć. Wspólnie staraliśmy się określić jakie znamy zawody. Po obejrzeniu materiału przeszliśmy do kalamburów. Dzieci same wymyślały, a następnie pokazywały dany zawód. Kolejnym punktem naszego spotkania było zadanie skojarzeniowe. Dzieci łączyły linią przedmiot i osobę, która wykorzystuje go w pracy. Po wykonaniu zadania, dzieci wspólnie opowiadały co widzą na obrazku, dzięki temu poprzypominały sobie polskie słownictwo. Korzystając z letniej pogody postanowiliśmy zaczerpnąć świeżego powietrza i pobawiliśmy się wspólnie na szkolnym boisku. Po powrocie do sali, poćwiczyliśmy koncentrację uwagi. Podzieliliśmy się na cztery zespoły i w parach graliśmy w memory, łącząc w pary ilustracje przedstawiające dane zawody. Naszym ostatnim zadaniem było uzupełnienie na obrazku brakujących elementów, umieszczając nalepki w odpowiednich miejscach oraz stworzenie i pokolorowanie skrzynki pocztowej.    


Do zobaczenia,
Paulina 

Bociany

W ubiegłą sobotę była piękna słoneczna pogoda, a czas zbliżających się wielkimi krokami wakacji- wprawił naszą grupę w radosną atmosferę.
To właśnie na temacie podróży skupiliśmy się tym razem.
Na początku zrobiliśmy kilka gier na przywitanie. Najpierw zagraliśmy w „Kto tak jak ja..” z zamianą miejsc na krzesłach, a później w berka na kolory.
Po kilkunastu minutach zabawy zaczęliśmy temat naszych zajęć.  Porozmawialiśmy o letniej przerwie, o naszych planach i o tym, z czym nam się ten wakacyjny czas kojarzy. W wymienionych skojarzeniach padła oczywiście też Polska. Narysowaliśmy poglądową mapę kraju i zaznaczyliśmy na niej największe miasta. Następnie opowiadaliśmy o tym, co o nich wiemy, co je wyróżnia na tle innych oraz kto z naszych bliskich tam mieszka.
W następnej części spotkania zagraliśmy w kalambury. Na początku zaczęliśmy od łatwiejszych słów, gdzie pojawiły się hasła dotyczące zwierząt. A po rozgrzewce zajęliśmy się tymi trudniejszymi- hasłami związanymi z latem i wakacjami.
Po emocjonującym pokazywaniu wylosowanych słów i bardzo zawziętym zgadywaniu trochę odpoczęliśmy przy wykonywaniu pracy plastycznej. Tematem była „Nasza wymarzona podróż”. Każdy narysował, gdzie chciałby pojechać, a po skończeniu pracy omówił szczegóły. Na pracach pojawiły się przeróżne miejsca- Camp Nou, Disneyland, rollercoastery, koale i wiele innych.
Za oknem pokazywało się nam piękne słońce, tak wiec zdecydowaliśmy się wyjść na dwór. Tam rzucaliśmy piłeczkami do tarczy, graliśmy w piłkę nożną i skakaliśmy przez skakankę. Nie zabrakło też odrobiny konkurencji przy przeciąganiu liny.
Aby jeszcze lepiej doskonalić umiejętność dobierania słów po polsku zagraliśmy wspólnie w „Czółko”. Była to gra polegająca na wytłumaczeniu danej osobie słowa, które miała przyczepione do czoła tak, aby ta osoba zgadła, co jest napisane na karteczce.
Na koniec zajęć wspólnie posprzątaliśmy sale i pożegnaliśmy się ze sobą.
Dziękuję za możliwość poznania Państwa radosnych i pomysłowych dzieci. Było mi niezmiernie miło przybliżać im naszą piękną polską kulturę.

Dziękuję za waszą życzliwość.
Do zobaczenia!
Martyna 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?