Barcelona, zajęcia 11 marca


Klub Malucha

Na zajęciach w Klubie Malucha przywoływaliśmy nadchodzącą już wiosnę. Po sprawdzeniu obecności, czyli po umieszczeniu znaczka ze swoim imieniem i zwierzątkiem w pociągu, maluszki piosenką obudziły Pana Toma. Później w oczekiwaniu na specjalnego gościa bawiliśmy się w Muzyczne Pudełka. Po zaśpiewaniu kilku dobrze znanych piosenek do sali przyszedł praktykant Jakub z keyboardem. Razem z nim, przy dźwiękach instrumentu nauczyliśmy się śpiewać i pokazywać do piosenki o wiosennej rzeczce. Maluszki były wpatrzone w Jakuba i w bezruchu słuchały jak gra, dlatego wspólnie z rodzicami zaśpiewaliśmy jeszcze "Wlazł kotek" oraz "Panie Janie". Niestety musieliśmy się pożegnać, ponieważ Jakub chciał odwiedzić z piosenką też inne grupy.
A my kontynuowaliśmy spotkanie. Podczas zabaw z kolorową chustą nauczyliśmy się też nowej zabawy, poruszaliśmy nią w rytm nagrania, było to dość trudne zadanie ponieważ piosenka składała się z wielu poleceń - machanie i zatrzymywanie chusty, podnoszenie jej i opuszczanie, podskoki i podnoszenie rąk do góry.
Po przerwie na drugie śniadanie zabraliśmy się za namalowanie wiosennej łąki. Najpierw kredką malowaliśmy wysoką zieloną trawę, a później przy pomocy korków i słomek robiliśmy farbą stempelki kwiatki. Na koniec każdy przykleił na swoją pracę bociana, który właśnie przyleciał z ciepłych krajów na tak piękne kwieciste łąki.
Ostatnią część zajęć spędziliśmy bawiąc się w ulubione "Kółko graniaste", "Chodzi lisek", "Baloniku nasz malutki" oraz "Stary niedźwiedź". Przy dźwiękach tamburyna poruszaliśmy się skacząc jak żaby oraz fruwając jak motylki. Na zakończenie zrobiliśmy masażyki oraz uczyliśmy się recytować rymowanki o częściach ciała. Najbardziej wytrwali zostali jeszcze aby wspólnie poczytać książeczki.
Do zobaczenia!
Dorota 

Poziomki


Była rzeczka,
nie ma rzeczki
skryła się pod lodem.
Ale marzec, ciepły marzec
zbudzi śpiącą wodę.

ref. Zbudź się rzeczko, zbudź się rzeczko
obudź swoje fale.
Otwórz oczy swe niebieskie,
płyń przed siebie dalej.

Na ostatnich zajęciach dominowały dwa tematy.  Z racji, że już niedługo zawita wiosna, a jej pierwsze oznaki widzimy wokół siebie zajęliśmy się wiosennymi porządkami i marcową pogodą. Najpierw odwiedziła dzieci lalka Kasia i jej mopek. Poziomki z zainteresowaniem przysłuchiwały się dialogowi jaki prowadziła lalka z mopkiem. Dowiedziały się, że sprzątanie to bardzo ważna sprawa oraz że należy dbać o czystość wokół nas. I to nie tylko w swoim pokoju, ale też na podwórku, w parku, w lesie, na plaży i wszędzie tam gdzie akurat jesteśmy. Następnie dzieci obejrzały film z serii "Bolek i Lolek" pt. " Wiosenne porządki" i przy użyciu  puzzli posegregowały śmieci do odpowiednich koszy. Po przerwie śniadaniowej i zabawie na podwórku szkolnym omawialiśmy marcową pogodę. Jakub, student odbywający praktyki w naszej szkole zagrał i zaśpiewał dzieciom piosenkę pt. "Zbudź się rzeczko", a maluszki z ochotą uczyły się refrenu. Zabawa z piosenką bardzo

podobała się Poziomkom, zwłaszcza gdy Jakub wstawiał w treść piosenki imiona wszystkich dzieci po kolei. Podczas części muzycznej nie zabrakło zabawy ruchowej wykonywanej do konkretnych melodii. Zajęcia zakończyliśmy omówieniem pogody jaka panuje w marcu. Z naszych obserwacji wynika wniosek, że raz świeci słonko, raz pada deszcz a nawet śnieg. Aby dokładnie zrozumieć zawiłości marcowej aury wrzuciliśmy do garnka sylwety chmurek, słońca, śnieżynek, piorunów burzowych i kropli deszczu. Wymieszaliśmy wszystko razem i wyszła "zupa marcowa". Zabawa ta obrazuje powiedzenie " w marcu jak w garncu" co oznacza , że miesiąc ten może zaskoczyć nas różnorodną pogodą , nawet w ciągu jednego dnia. Pożegnaliśmy się życząc sobie wzajemnie pięknej marcowej pogody. W nagrodę za wspaniałe uczestnictwo i aktywność na zajęciach Poziomki otrzymały karty pracy z latawcami do wykonania samodzielnego w domu.


Pozdrawiamy cieplutko,
Maria Kołomyjec, babcia polska Małgosia i praktykantka Zosia Dura

Jagódki


W ostatnią sobotę zajęliśmy się bardzo ważnym tematem „ My i nasze emocje” a także tym jak sobie z nimi radzić.
Spotkanie rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej „ Wesołe powitania” podczas której dzieci poruszały się po sali w rytmie muzyki, a podczas przerwy w grze witały się z innymi dziećmi dotykając się różnymi częściami ciała. W celu wyciszenia się wykonaliśmy też kilka pozycji jogi dla dzieci.
Po tak wyczerpującym przywitaniu, Jagódki chętnie usiadły, aby wysłuchać bajki o „Wieży o tysiącu luster” do której udały się dwa pieski, jeden bardzo lękliwy i drugi wesoły.  Dzieci aktywnie uczestniczyły w rozmowie o treści bajki i bez problemu nazywały przedstawione w niej uczucia. Myślę, że pomogła im troszkę zrozumieć, że zachowanie każdego z nas jest odzwierciedleniem emocji oraz, że warto nauczyć się nad nimi panować, aby inni odbierali nas takimi jakimi naprawdę jesteśmy. Dla zachowania tego w pamięci próbowaliśmy w formie zabawy nauczyć się rymowanki:
Trzeba zawsze dobrym być
i pamiętać o tym,
dobro zawsze dobrem wróci,
a zło w zło się obróci.

Tuż po drugim śniadaniu odwiedził nas specjalny, bardzo utalentowany gość, który zagrał i zaśpiewał dla nas piosenkę o rzeczce, której próbowaliśmy się nauczyć. Jagódkom bardzo się podobało i mamy nadzieję że Pan Kuba jeszcze nas odwiedzi.   
Bawiliśmy się też naszymi odbiciami w lusterkach oraz „ Kostką uczuć”. Dzieci zdecydowanie chętniej pokazywały pozytywne emocje. Wykonaliśmy też ćwiczenie oddechowe i rozmawialiśmy o innych sposobach na opanowanie emocji. Książka „Uczuciometr Inspektora Krokodyla” towarzyszyła nam podczas całych zajęć i bardzo pomogła w rozpoznaniu każdej emocji.  
W ramach pracy plastycznej dzieci miały za zadanie wykonać rysunek wybranego uczucia. Do dyspozycji miały kredki i naklejki w różnych barwach. Zrobiliśmy też konkurs na najlepszą pracę, gdzie każde dziecko wybrało jednego zwycięzcę, dzięki czemu wszyscy dostali nagrody i byli szczęśliwi ! Najczęściej malowaną przez dzieci emocją była miłość.    
Jagódkom tego dnia towarzyszyły  tylko pozytywne emocje!  A te negatywne były tylko udawane ;)


Irena Dobosz

Śliweczki


W tę sobotę w grupie Śliweczek była bardzo wiosenna atmosfera. Tego dnia dzieci licznie przybyły do szkoły i mieliśmy bardzo miłych gości w klasie. Przybyła do nas Pani Maja która brała udział w naszych zabawach i pomagała nam w organizacji zajęć a także pan Kuba który grał i śpiewał piosenkę dla dzieci z gestykulacją. Było dużo ciekawej zabawy! Jak zawsze zajęcia rozpoczęliśmy od piosenki na powitanie w kole, zabaw ruchowych i rytmicznych, integracyjnych i porządkowych.
Po czym wróciliśmy do tematu z poprzednich zajęć- o zwierzętach domowych. Zadaniem dzieci było przypomnienie ich nazw a także przyporządkowanie każdego zwierzątka do miejsca zamieszkania np. chomik, królik-klatka, rybka-akwarium, pies-buda albo leżanka dla psa itp.
Wspólnie zaśpiewaliśmy nasze ulubione piosenki. Cztery Łapy, Kundel Bury, Pieski Małe Dwa, Cztery Słonie. Tańczyliśmy również do Tańca Połamańca.
Dzieci obejrzały również prezentację multimedialną dotyczącą zwierząt domowych przygotowaną przez nauczyciela i miały za zadanie pokolorować pieska starając się nie wychodzić poza linię i odpowiednio dobrać kolory.
Następnie przeszliśmy do nowego tematu którym był: Zwierzęta na wiejskim podwórku. Dzieci obejrzały fotografie zwierząt a także książeczkę ilustrowaną na ten temat. Uczyliśmy się nazw zwierząt takich jak: krowa, koń, kura, gęś, mysz, owca, koza. Następnie rozpoznawaliśmy odgsłosy zwierząt i je naśladowaliśmy.
Czytaliśmy opowieść o zwierzętach na wsi z naszej książeczki. Rozmawialiśmy na temat życia tych zwierząt.
Nauczyciel wraz z dziećmi ustalił na czym polega praca zwierząt na wsi (np. krowa daje mleko, z którego potem powstają produkty mleczne, owca daję wełnę na sweterki, czapki szaliki itp., kura znosi jajka, pies pilnuje podwórka, kot łapie myszy, koń w dawnych czasach zastępował traktor i samochód). Zadaniem dzieci było przyporządkowywanie tych produktów do danego zwierzęcia.
Odgłosy zwierząt na wsi:
https://www.youtube.com/watch?v=WEZw-Zo-_vQ&t=24s
Poznaliśmy nową piosenkę Dziadek bardzo fajną farmę miał:
https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ
Zwierzęta na wsi:
https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30&t=1s
Tego dnia również aktywnie bawiliśmy się na naszym szkolnym boisku i pod koniec zajęć do dzieci przyszedł pan Kuba i wszyscy razem uczyliśmy się piosenki z pokazywaniem. Dla dzieci było to coś zupełnie wyjątkowego i były bardzo zainteresowane.
Była rzeczka,
nie ma rzeczki
skryła się pod lodem,
ale marzec, ciepły marzec zbudzi śpiącą wodę.
Ref. Zbudź się rzeczko, zbudź się rzeczko, obudź swoje fale,
otwórz oczy swe niebieskie,
płyń przed siebie dalej.
2. Wiatr przefrunie, wiatr przebiegnie
znad zielonej łąki,
i przyniesie liść zielony, i kwiatowe pąki.
Ref.:.......
3. I przybiegną latem dzieci
z bosymi nogami,
wejdą w wodę przezroczystą,
baw się, rzeczko z nami.

Basia

Malinki


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zagadki literowej. Uczniowie podawali litery i próbowali odgadnąć hasło. Tym razem było to: "W marcu jak w garncu". Wspólnie zastanawialiśmy się co ono oznacza.
Następnie ćwiczyliśmy ortografię związaną z utratą dźwięczności, czyli pisownię wyrazów, które brzmią inaczej niż się je zapisuje.
W ramach przygotowań do obchodów święta 3go Maja ćwiczyliśmy Hymn oraz rozmawialiśmy o tym, jak należy zachowywać się podczas jego trwania.
Kolejnym punktem była praca w grupach. Zadaniem każdej z nich było wypisanie jak największej ilości rzeczy wraz ze słowem, które je opisuje, tzn. rzeczowników z przymiotnikami, np twarde krzesło, kręcone włosy itd.


Aby poćwiczyć czytanie po polsku przeczytaliśmy też krótki tekst o wiośnie.
Następne zajęcia to już nasze spotkanie wielkanocne, na które serdecznie zapraszam całe rodziny.

Pozdrawiam,

Anna Lintner 

 

Jarzębina 

Grupa Jarzębina na zajęciach w tą sobotę liczyła 12 uczniów. Na początku każdy przedstawił się w dwóch zdaniach i powiedział krótko o swojej rodzinie. Następnie zostaliśmy wprowadzeni w temat historyczny. Przeczytaliśmy sobie krótki  życiorys sławnej Polki Marii Skłodowskiej Curie  oraz obejrzeliśmy film animowany o tej postaci. Tłumaczyliśmy  nieznane słowa i terminy naukowe. Uczniowie wymieniali zapamiętane i już znane zasługi i osiągnięcia naszej drogiej Rodaczki. Wyobrażaliśmy sobie i porównywaliśmy  jak różniło życie oraz pozycja kobiety w tamtych czasach a  współcześnie. Podczas przerwy śniadaniowej obejrzeliśmy inny ciekawy film o odkrywczyni polecony przez jednego z uczestników. W kolejnej części oglądaliśmy różne zdjęcia i rysunki inspirujące do dyskusji na temat technologi, ekologii oraz rodziny. Wypowiadaliśmy się w różnych osobach, czasach  oraz w trybie przypuszczającym. Do końca zajęć rozmawiałyśmy swobodnie na dowolne  tematy oraz wykonywaliśmy różne   kompozycję z żyłki i koralików próbując śledzić podane wzory.

Monika

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?