Tarragona, zajęcia 22 października
Sikorki i Kukułki
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i przypomnienia
swoich imion. Przypomnieliśmy również tematy poprzednich spotkań i
utrwaliliśmy wiedzę na temat jesieni i jej cech charakterystycznych.
Nasze pierwsze zadanie polegało na pokolorowaniu przyniesionych liści
pastelami a następnie odbiciu ich na białej kartce. Zadanie to okazało
się trochę trudne, gdyż musieliśmy bardzo mocno pokolorować dany liść,
aby były widoczne ślady na papierze. Dzięki temu zobaczyliśmy, że liście
maja cieniutkie linie tzw. nerwy.
Podczas zajęć skupiliśmy się na zapoznaniu się z nazwami warzyw, które są
typowe dla tej pory roku (np. dynia, marchewka, kapusta, burak, pomidor
itd.). Ćwiczyliśmy spostrzegawczość i motorykę małą. Na karcie pracy
mieliśmy dobrane parami warzywa. Nasze zadanie polegało na pokolorowaniu
tylko większego egzemplarza, następnie starsze dzieci musiały je podpisać.
Innym zadaniem było dorysowanie brakujących części buraka i marchewki.
Oczywiście znaleźliśmy czas na wyjście na boisko szkolne, ale także na
próbę tańca, który dzieci zaprezentują na spotkaniu świątecznym z
Mikołajem.
Zajęcia zakończyliśmy oglądając bajkę z serii Miś Uszatek (Jesienny Spacer) i wypożyczeniem książek z naszej biblioteki szkolnej.
UWAGA: dzieci otrzymały krótkie sentencje do nauki na pamięć. Proszę, aby się ich nauczyły na nasze kolejne spotkanie tj. 05.11.2022
Pozdrawiam,
Gabrysia
Kukułki i Orły
Na ostatnich zajęciach Orły i Kukułki ćwiczyły czytanie na głos oraz
rozumienie tekstu. Dzieci przeczytały legendę „O Czechu, Lechu i Rusie” i
odpowiedziały na parę pytań, dotyczących tego kim byli, dlaczego
wyruszyli w podróż, od czego pochodzi nazwa Gniezno, itp.
Następnie dzieci nauczyły się wielu cech charakteru. Z okazji minionego
dnia nauczyciela, obchodzonego w Polsce 14go października, Orły i
Kukułki wspólnie zrobiły burzę mózgów i wypisały cechy idealnego
nauczyciela, a potem opisały samych siebie.
Karolina
Komentarze
Prześlij komentarz