Tarragona, zajęcia 22 października

Sikorki i Kukułki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania się i przypomnienia swoich imion. Przypomnieliśmy również tematy poprzednich spotkań i utrwaliliśmy wiedzę na temat jesieni i jej cech charakterystycznych. Nasze pierwsze zadanie polegało na pokolorowaniu przyniesionych liści pastelami a następnie odbiciu ich na białej kartce. Zadanie to okazało się trochę trudne, gdyż musieliśmy bardzo mocno pokolorować dany liść, aby były widoczne ślady na papierze. Dzięki temu zobaczyliśmy, że liście maja cieniutkie linie tzw. nerwy.
Podczas zajęć skupiliśmy się na zapoznaniu się z nazwami warzyw, które są typowe dla tej pory roku (np. dynia, marchewka, kapusta, burak, pomidor itd.). Ćwiczyliśmy spostrzegawczość i motorykę małą. Na karcie pracy mieliśmy dobrane parami warzywa. Nasze zadanie polegało na pokolorowaniu tylko większego egzemplarza, następnie starsze dzieci musiały je podpisać. Innym zadaniem było dorysowanie brakujących części buraka i marchewki.
Oczywiście znaleźliśmy czas na wyjście na boisko szkolne, ale także na próbę tańca, który dzieci zaprezentują na spotkaniu świątecznym z Mikołajem.

Wcześniejsze ćwiczenia były dość łatwe, dlatego wykonaliśmy jeszcze jedno zadanie dotyczące owoców. Na otrzymanej karcie pracy widniały rysunki owoców, niektóre z nich usłyszeliśmy pierwszy raz tj. porzeczka. Naszym zadaniem było wskazać w nazwie, którego owocu występuje litera „O” (przykładowe owoce: winogrono, pomarańcza, gruszka, porzeczka, malina, truskawka, jabłko). Było to ćwiczenie ze słuchu, dlatego nie było to takie proste. Przy większych problemach staraliśmy się dzielić wyrazy na sylaby. Sikoreczki musiały dokończyć pisanie głoski „O”, a osoby ze starszej grupy musiały napisać nazwy podanych owoców.
Zajęcia zakończyliśmy oglądając bajkę z serii Miś Uszatek (Jesienny Spacer) i wypożyczeniem książek z naszej biblioteki szkolnej.

UWAGA: dzieci otrzymały krótkie sentencje do nauki na pamięć. Proszę, aby się ich nauczyły na nasze kolejne spotkanie tj. 05.11.2022

Pozdrawiam,

Gabrysia

Kukułki i Orły

Na ostatnich zajęciach Orły i Kukułki ćwiczyły czytanie na głos oraz rozumienie tekstu. Dzieci przeczytały legendę  „O Czechu, Lechu i Rusie” i odpowiedziały na parę pytań, dotyczących tego kim byli, dlaczego wyruszyli w podróż, od czego pochodzi nazwa Gniezno, itp.
Następnie dzieci nauczyły się wielu cech charakteru. Z okazji minionego dnia nauczyciela, obchodzonego w Polsce 14go października, Orły i Kukułki wspólnie  zrobiły burzę mózgów i wypisały cechy idealnego nauczyciela, a potem opisały samych siebie.



Karolina 




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?