Tarragona, zajęcia 15 października

Sikorki i Kukułki

Nasze październikowe spotkanie rozpoczęliśmy od przywitania się i pokolorowania jesiennych liści. Kiedy dzieci skończyły kolorować obrazki musiały je wyciąć, ćwicząc przy tym motorykę małą. W późniejszej części zajęć wykorzystaliśmy je do tańca pt. „trepak” imitującego taniec spadających liści. Następnie wykonaliśmy kartę pracy na temat jesieni w lesie, pokolorowaliśmy wiewiórkę oraz przykleiliśmy w odpowiednie dziuple żołędzie i orzechy, utrwalając przy tym nazwy darów jesieni. Starsze dzieci, które znają już litery podpisały kolejne elementy rysunku.
Po wykonaniu prac plastycznych zrobiliśmy przerwę śniadaniową, podczas, której opowiadaliśmy, co lubimy robić w wolnym czasie. Kontynuując nasze zajęcia plastyczne dzieci pomalowały drzewo farbami. Nie było to takie zwykłe zadanie, gdyż farbami malowaliśmy bez użycia pędzli. Wykorzystaliśmy do tego rolki od papieru toaletowego, robiąc pieczątki, które przypominały kolorowe liście.
Na patio szkolnym bawiliśmy się w piasku, skakaliśmy przez skakanki i graliśmy w piłkę. Po powrocie z podwórka dzieci zapoznały się z takimi instrumentami jak: pianino, kontrabas, gitara, perkusja, saksofon. Uczniowie wysłuchali piosenkę „Przedszkolna orkiestra” (https://www.youtube.com/watch?v=VM7cVy0X9H8), pokazując jak się gra na podanych instrumentach. Następnie sami stworzyliśmy nasze instrumenty – grzechotki. Wsypaliśmy ziarna kukurydzy, fasoli i ciecierzycy do pojemniczków po jajku niespodziance i lentylkach lacasitos. Na swoich instrumentach zagraliśmy wysłuchując piosenki jestem muzykantem.
Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy bajkę z serii Reksio (Reksio śpiewak).
Do zobaczenia na następnych zajęciach 22 października.

Pozdrawiam,

Gabrysia

 

 

Kukułki i Orły


W ostatnią sobotę Orły razem z Kukułkami rozpoczęły zajęcia, rysując jak wyobrażają sobie polską jesień. Niektóre dzieci przyznały, że nigdy nie spędziły jesieni w Polsce, więc było im troszkę trudniej. Inne dzieci narysowały zielone liście i deszcz, inne spadające liście i słońce, a jeszcze inne bezlistne drzewa i śnieg. Następnie zobaczyliśmy filmik o polskiej jesieni i sprawdziliśmy czy rysunki są zgodne z rzeczywistością.
 
Kolejnym naszym zadaniem było stawić czoła polskim przysłowiom. Omówiliśmy 23 przysłowia, ich użycie i znaczenie. Następnie dzieci podzieliły się na dwie grupy i musiały połączyć pierwszą część przysłowia z jego końcówką.


Pozdrawiam,
Karolina


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?