Tarragona, zajęcia 15 października
Nasze październikowe spotkanie rozpoczęliśmy od przywitania się i
pokolorowania jesiennych liści. Kiedy dzieci skończyły kolorować obrazki
musiały je wyciąć, ćwicząc przy tym motorykę małą. W późniejszej części
zajęć wykorzystaliśmy je do tańca pt. „trepak” imitującego taniec
spadających liści. Następnie wykonaliśmy kartę pracy na temat jesieni w
lesie, pokolorowaliśmy wiewiórkę oraz przykleiliśmy w odpowiednie
dziuple żołędzie i orzechy, utrwalając przy tym nazwy darów jesieni.
Starsze dzieci, które znają już litery podpisały kolejne elementy
rysunku.
Po wykonaniu prac plastycznych zrobiliśmy przerwę śniadaniową,
podczas, której opowiadaliśmy, co lubimy robić w wolnym czasie.
Kontynuując nasze zajęcia plastyczne dzieci pomalowały drzewo farbami.
Nie było to takie zwykłe zadanie, gdyż farbami malowaliśmy bez użycia
pędzli. Wykorzystaliśmy do tego rolki od papieru toaletowego, robiąc
pieczątki, które przypominały kolorowe liście.
Na patio szkolnym bawiliśmy się w piasku, skakaliśmy przez skakanki i
graliśmy w piłkę. Po powrocie z podwórka dzieci zapoznały się z takimi
instrumentami jak: pianino, kontrabas, gitara, perkusja, saksofon.
Uczniowie wysłuchali piosenkę „Przedszkolna orkiestra”
(https://www.youtube.com/watch?v=VM7cVy0X9H8), pokazując jak się gra na
podanych instrumentach. Następnie sami stworzyliśmy nasze instrumenty –
grzechotki. Wsypaliśmy ziarna kukurydzy, fasoli i ciecierzycy do
pojemniczków po jajku niespodziance i lentylkach lacasitos. Na swoich
instrumentach zagraliśmy wysłuchując piosenki jestem muzykantem.
Na zakończenie zajęć obejrzeliśmy bajkę z serii Reksio (Reksio śpiewak).
Do zobaczenia na następnych zajęciach 22 października.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Kukułki i Orły
W ostatnią sobotę Orły razem z Kukułkami rozpoczęły zajęcia, rysując jak wyobrażają sobie polską jesień. Niektóre dzieci przyznały, że nigdy nie spędziły jesieni w Polsce, więc było im troszkę trudniej. Inne dzieci narysowały zielone liście i deszcz, inne spadające liście i słońce, a jeszcze inne bezlistne drzewa i śnieg. Następnie zobaczyliśmy filmik o polskiej jesieni i sprawdziliśmy czy rysunki są zgodne z rzeczywistością.
Kolejnym naszym zadaniem było stawić czoła polskim przysłowiom. Omówiliśmy 23 przysłowia, ich użycie i znaczenie. Następnie dzieci podzieliły się na dwie grupy i musiały połączyć pierwszą część przysłowia z jego końcówką.
Pozdrawiam,
Karolina
Komentarze
Prześlij komentarz