Barcelona, zajęcia 22 października
W ubiegłą sobotę po raz kolejny spotkaliśmy się na wspólnej zabawie.
Powitał nas jeż Tom i każdy powiedział swoje imię. Przywitaliśmy się
piosenką "Wszyscy są. witam Was". Następnie bawiliśmy się i śpiewaliśmy
kilka utworów z Muzycznych Pudełek. Dzieci już rozpoznają piosenki i
mają swoje ulubione. Po aktywnej muzycznej części odpoczęliśmy chwilę i
zjedliśmy śniadanie. Po przerwie wykonaliśmy litery na które zaczynają
się imiona dzieci. Użyliśmy pomponów i brokatów. Do końca spotkania
bawiliśmy się w różne zabawy ruchowe, orientacyjno- porządkowe i zabawy w
kole. Pożegnaliśmy się z Panem Tomem.
Monika
Poziomki
Na ostatnich zajęciach dużo mówiliśmy o wodzie. To temat bardzo
rozległy, tak duży jak dużo jest wody na naszej planecie. Na początku
spotkania jak zwykle przywitaliśmy się piosenką "Wesołe powitanie"
https://www.youtube.com/watch?v=8HozqzBRUec Zaczęliśmy od rozmowy o
Ziemi na której mieszkamy. Wymieniliśmy miejsca gdzie znajduje bądź może
znajdować się woda: morza, rzeki, oceany, jeziora, chmury, wanna,
czajnik, a nawet kałuża po deszczu.
Poziomki posiadają na prawdę dużą wiedzę na ten temat. Po ogólnych
wiadomościach przeszliśmy do szczegółów. Postanowiliśmy zbadać kroplę
wody pod lupą, sprawdzić co rozpuszcza się w wodzie, co w niej tonie, a
co nie i oczywiście jaki ma kolor woda. Przy pomocy edukacyjnego
termometru uczyliśmy się o stanach skupienia wody, czyli w jakiej
temperaturze woda zmienia się w lód, a w jakiej w parę wodną i powstaje
wtedy chmura. I wówczas woda spada na ziemię w postaci deszczu. Poziomki
z dużym zapałem i zainteresowaniem brały udział we wszystkich zadaniach
badawczych.
Pozdrawiamy cieplutko i do zobaczenia na kolejnych zajęciach, już w listopadzie,
Maria Kołomyjec i Irena Dobosz
Jagódki
I kolejne zajęcia za nami. Tym razem skupiliśmy się przede wszystkim
na przygotowaniach do występu na uroczystość szkolną. Zaczęliśmy od
przećwiczenia alfabetu warzywno-owocowego. Następnie się do niego trochę
poruszaliśmy i mniej więcej udało nam się już go opanować do występu.
Dzieci potem miały czas na śniadanie. W trakcie śniadania mogły
posłuchać piosenek po polsku z bajek które już znały lub też kojarzyły.
Po śniadaniu poszliśmy na podwórko, gdzie mieliśmy sporo różnych zabaw. Zaczęliśmy od zabawy z chustą animacyjną. Następnie
graliśmy w twistera. Po przerwie zajęliśmy się pisaniem listów do
Mikołaja. Co prawda nie ma jeszcze listopada ale jak wiemy zajęć nie ma
za wiele. A przecież Mikołaj musi na czas dostarczyć prezenty, prawda?
Dzieci przy tym miały sporo radości. Naprawdę miały bardzo ciekawe
pomysły na prezenty. A listy wyszły przepiękne, spod rąk dzieci
wyszły dzieła sztuki. Nie było dwóch takich samych listów. Każdy bez
wątpienia był inny. Pod koniec zajęć dzieci mogły jeszcze poukładać
sobie puzzle oraz pośpiewać piosenki po polsku.
Patrycja
Śliweczki
Ostatnia sobota w grupie Śliweczek minęła bardzo pracowicie.
Rozpoczęliśmy jak zawsze od powitania i życzeń urodzinowych dla Aleksandry.
Śpiewaliśmy, składaliśmy życzenia, które wywoływały uśmiech na twarzy koleżanki:-).
Mieliśmy do zrobienia prace plastyczną. Innym naszym zadaniem była nauka
drugiej zwrotki Hymnu Polski, a także kolejna próba tańca Poloneza.
Wszystko po to, aby pięknie świętować szkolny jubileusz. Nasze próby
śpiewu i tańca połączyliśmy z również patriotycznym tematem, bo nie
mogliśmy zapomnieć o przypadającym 11 listopada Święcie Niepodległości -
uroczyście obchodzony dzień w Polsce. Nie zobaczymy się przed tą datą
dlatego na miarę możliwości wieku Śliweczek porozmawialiśmy chwilkę o
tym święcie. Dzieci wspólnie uznały, że to ważny dzień bo upamiętnia
troski i trudy naszych przodków w walkach i staraniach, aby Polska była
samodzielnym, niezależnym państwem.
Wymieniliśmy polskie symbole narodowe, którymi są godło - Orzeł Biały, flaga w barwach biało - czerwonych i hymn - Mazurek Dąbrowskiego.
Dzieci pracując w 4 grupach miały za zadanie ułożyć puzzle "Godło Polski" - udało się! Z 48 części przy wspólnej pracy powstał pełny obraz. Byłam dumna z cierpliwej i logicznej pracy dzieci.
Wykonaliśmy sami godło, tak aby każdy mógł je zabrać do domu. Praca została wykonana metodą kolażu. Kolaże - (pamiętając o wieku małych artystów) były piękne!!!
Hymn już śpiewamy, wykonaliśmy godło, brakuje tylko flagi... Omówiliśmy znaczenie kolorów i do dzieła. Białe i czerwone kartki, nożyczki, klej, drewniany patyk..... i gotowe.Śliweczki wiedząc, że do każdego z tych symboli należy odnosić się z szacunkiem lekko podniosły swoje flagi do góry i dumnie wyszły z klasy do Rodziców.
Bardzo, bardzo dziękuję wszystkim za to, że zawsze chętnie realizujecie przygotowane tematy i cierpliwie tworzycie nasze prace.
Dziękujemy Aleksandrze za przemiły i pyszny dodatek urodzinowy do drugiego śniadania - polskie Ptasie Mleczko:-)
Pozdrawiam serdecznie, trzymajcie się zdrowo i radośnie, do zobaczenia:-)
Joanna Tylek
Malinki
Za nami kolejne zajęcia w Szkole Polskiej w Barcelonie. Ze względu na zbliżające się w Święto Niepodległości na zajęciach grupa Malinek przypomniała sobie symbole związane z Polską oraz Hymn Narodowy. Zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnego odtworzenia flagi kraju wykorzystując zdolności plastyczne i kreatywność. Wspólnie stworzyliśmy piękną flagę. Następnie przeszliśmy do zgadywanek związanych z symbolami kraju. Każde dziecko narysowało także swój rysunek przedstawiający to co w pierwszej kolejności kojarzy mu się z ojczyzną. Po wspólnym śniadanku i zabawie na świeżym powietrzu śpiewaliśmy Hymn Polski oraz ułożyliśmy puzzle z mapą kraju. Były to niezwykle ważne zajęcia poruszające ważną i istotną tematykę, ale jednocześnie w taki sposób, żeby był on przystępny i jednocześnie interesujący dla Malinek. Do zobaczenia na kolejnych zajęciach!
Wiktoria
Jarzębina
Szkoła Polska w Barcelonie nawiązała współpracę z Uniwersytetem Gdańskim , w ramach której odbywają się badania dzieci z polskim zapleczem kulturowym. Zaczęliśmy zajęcia od uzupełnienia komiksów po polsku. Następnie dzieci napisały samodzielnie wypracowanie na jeden z trzech tematów podanych do wyboru: 1.Mój najszczęśliwszy dzień w życiu; 2. Mój największy bohater; 3. Szkoła przyszłości.
Poza tym zaśpiewaliśmy parę razy polski hymn narodowy. Zwróciłam uwagę, by stać w postawie wyrażającej szacunek. Podczas wykonywania hymnu obowiązuje zasada zachowania powagi i spokoju.
Później używając napompowanych balonów dzieci stworzyły piękne obrazki.
Ujawniły się zaskakująco piękne wzory i kolory .
Na patio dokończyłam, przy współpracy dzieci, wypełniać ankiety dotyczące porannych wypracowań.
Agata
Komentarze
Prześlij komentarz