Tarragona, zajęcia 17 września
Pierwsze zajęcia edukacyjne w nowym roku szkolnym zaczęliśmy od zabawy integracyjnej na powitanie:
Halo, halo, zaczynamy, bo już czas.
Do zabawy zapraszamy wszystkich was.
Klap, klap, klap! Tup, tup, tup!
Podskok zrób i pomachaj sąsiadowi
Ciesz się z nami tu.
W czasie wysłuchania wyliczanki dzieci musiały zaklaskać w dłonie, potupać nogami, podskoczyć i pomachać swoim kolegom z grupy. Następnie
siedząc w kręgu przedstawiliśmy się i opowiedzieliśmy gdzie spędziliśmy
wakacje. Niektórzy z nas wyjechali do Polski, Grecji czy innych miejsc w
Hiszpanii i na świecie.
Po części wstępnej przeszliśmy do odczytywania kolejnych liter na
planszach, dzięki temu poznaliśmy nasz temat zajęć: Jesień. Wielkie
brawa dla naszych uczniów, którzy znali wszystkie litery oprócz litery
„ń”. Następnie urządziliśmy małą pogawędkę na temat cech
charakterystycznych jesieni. Wiemy, że z drzew spadają kolorowe liście,
żołędzie, kasztany. O tej porze roku w lesie możemy znaleźć grzyby, ale
musimy uważać na trującego muchomora. Po takiej dawce informacji
pokolorowaliśmy obrazek według legendy. Po tak intensywnej pracy
zjedliśmy śniadanie i następnie przeszliśmy do kilku zabaw
integracyjnych, tj. stary niedźwiedź mocno śpi oraz kółko graniaste.
Zabawy te bardzo się spodobały naszym Sikoreczkom i Kukułkom.
Wysłuchaliśmy też piosenki pt. „Dmucha wiatr” z serii śpiewanki
pokazywanki (https://www.youtube.com/watch?v=RRF72F4_8yc).
Później dzieci pomalowały swoje ręce farbami i odbiły je na kartce
tworząc przepiękne liście i improwizacje jesienne. Praca twórcza bardzo
spodobała się dzieciom, gdyż mogły się trochę pobrudzić. Oczywiście
znaleźliśmy czas na wyjście na boisko szkolne, aby pogłębiać nasze
relacje koleżeńskie. Po powrocie do klasy siedząc na dywanie
stworzyliśmy makietę lasu, przy okazji powtórzyliśmy takie słowa jak:
drzewo, krzew, lis, dzik, jeż, grzyb. Dzieci po kolei wysłuchiwały
króciutkich wierszy odnoszących się do poszczególnych zwierząt, które
możemy spotkać w lesie. Przy okazji staraliśmy się zapamiętać jeden z
nich pt. „Dzik” Jana Brzechwy:
„Dzik” Jan Brzechwa
Dzik jest dziki, dzik jest zły.
Dzik ma bardzo ostre kły.
Kto spotyka w lesie dzika,
ten na drzewo szybko zmyka.
„Lis” Jan Brzechwa
Rudy ojciec, rudy dziadek,
Rudy ogon – to mój spadek.
A ja jestem rudy lis.
Ruszaj stąd, bo będę gryzł.
„Jeż” M. Przybylska
Idzie, idzie jeż
Ten kłujący zwierz.
Nóżkami tup, tup i pod listek siup.
Jeżu, jeżu nasz, skąd igiełki masz?
Jeżu, jeżu nasz, skąd igiełki masz?
Zajęcia zakończyliśmy obejrzeniem bajki Reksio, wypożyczeniem książek z
naszej biblioteki szkolnej oraz wyliczanką na pożegnanie:
Halo, halo, pożegnania to już czas.
Już niedługo zobaczymy wszystkich was.
Klap, klap, klap! Tup, tup, tup!
Podskok zrób i pomachaj sąsiadowi, ciesz się z nami tu.
Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Kukułki i Orły
W minioną sobotę podczas zajęć Orły i część Kukułek spotkały się
razem, żeby wspólnie wspominać wakacje. Bardzo ciekawe było to, że
większość dzieci w grupie odwiedziła swoje rodziny w Polsce. Następnie
tworzyliśmy pocztówki – na jednej stronie dzieci rysowały miejsce, które
najlepiej wspominają z wakacji, a z drugiej strony wszyscy pisali
następujące pozdrowienia: "Serdeczne pozdrowienia z … przesyła…" Dzieci
przesyłały pozdrowienia między innymi z samolotu, z jeziora, z
Wrocławskiego Zoo, z parku wodnego.
Później, podzieliliśmy dzieci na dwie grupy i zrobiliśmy konkurs 😊
Zadaniem uczniów było posłuchanie zagadek o szkole i jesieni,
skonsultowanie się z innymi dziećmi z grupy i zapisanie poprawnej
odpowiedzi. Za poprawną odpowiedź można było dostać jeden punkt, a za
błąd ortograficzny odejmowaliśmy pół punktu. Rywalizacja była wyrównana i
zwyciężyła jedna z grup jedynie połowem punktu.
Na sam koniec wspomniałam o konkursie literackim „O Orle Pióro” i zachęciłam wszystkich do wzięcia udziału.
Karolina
Komentarze
Prześlij komentarz