Girona, zajęcia 3 września

Biedronki

Jakże nam brakowało naszych sobotnich spotkań! Pełni nowej energii i zapału do eksplorowania kultury, tradycji, geografii i ogólnie języka polskiego powitaliśmy nowy rok szkolny :). Ucieszyliśmy się niezwykle na widok nowych twarzy w naszej Biedronkowej grupie, ale było nam też troszeczkę przykro pożegnać naszych starszych już kolegów i koleżanki, którzy "awansowali" do Motylków. Całe szczęście, że będziemy spotykać się z nimi na patio.
Sprawiło nam mnóstwo radości oglądanie pięknych zdjęć i głowienie się nad bardzo kreatywnymi rebusami. Okazało się, że wielu z nas świetnie spędziło wakacyjny czas na lodach, plażach, a nawet w Krakowie czy Warszawie. Obejrzeliśmy również piękne pocztówki i magnesy z różnych zakamarków świata.

Nasze maluszki zmierzyły się z niezwykle trudnym zadaniem dobierania odpowiednich do kropek na rysunku kolorów i tak stworzyły piękne wakacyjne wspomnienia. Wodze fantazji poniosły nas także podczas przygotowywania pocztówek z wakacji. Stworzyliśmy magiczny górski krajobraz i nie zapomnieliśmy nawet o miejscu na znaczki!
Poznaliśmy czym są zasady i sprawdziliśmy naszą spostrzegawczość przy wyborze obrazków z zachowaniem bardziej adekwatnym do sytuacji. I mimo, że niektórzy z nas myśleli, że skakanie po sofie czy bieganie po sklepie jest zabawniejsze niż czytanie czy wkładanie produktów do koszyka, wspólnymi siłami udało nam się ustalić, co jest lepszym zachowaniem.
Nasz pierwszy dzień szkoły nie byłby taki super, gdyby nie wspólnie spędzony czas na podwórku! :)
Już nie możemy się doczekać naszych kolejnych zajęć, bo wygląda na to, że w naszej polskiej szkole poznaliśmy nowych przyjaciół :)!
Martyna

Motylki

Z tak wielką radością z jaką Robert Lewandowski wstąpił tego lata do klubu piłki nożnej FC Barcelona, z taką samą radością uczniowie Szkoły Polskiej w Gironie wkroczyli w sobotę, 3 września 2022, w progi swojej klasy. Radość była ogromna spotkać się ponownie. Wypoczęci i uśmiechnięci uczniowie zawitali do szkoły jak zawsze punktualnie.

Mogła być również z nami pani dyrektor Ewa Hojna. Razem z panią Martyną, nauczycielką Biedronek i panią Dominiką z Motylków przywitaliśmy starych i nowych uczniów. Na początku zajęć sprawdziliśmy wspólnie naszą listę obecności i taka oto niespodzianka, że Leo i Krysia pożegnali grupę maluchów, pożegnali więc Biedronkę Malwinkę i przywitali grupę Motylka Bolka. Potem pani Dominika pokazała nam przykład rebusa do rozwiązania, który jest poniżej i możecie go sami odgadnąć. Co mówi ten rebus?
Dzieci opowiadały po kolei o ulubionych wakacyjnych miejscach. Zadanie to, uczniowie przygotowali w domu w ramach szkolnego projektu ROK REBUSA-ROK GLOBUSA, tym razem był to rebus z nazwą miejsca, miasta, które w czasie tegorocznych wakacji mogli zwiedzać. Krysia i Karolinka przygotowały rysunki smoka i zamku oraz przyniosły nam do pokazania przepiękne wianki. Choć smok podobny był do smoka katalońskiego to oglądając zdjęcia Krysi i Karolinki wiedzieliśmy, że chodziło o smoka wawelskiego i, że dziewczyny w te wakacje zwiedziły Kraków. Z rebusa Tadeusza dowiedzieliśmy się, że jego tegorocznym ulubionym miastem wakacyjnym nie był modny Milan tylko polski Milanówek, gdzie odwiedzili dziadków, a dla jego siostry  Krystyny ważne było zwiedzanie Warszawy. Lara, Mia i Hugo byli na obozie w Polsce w Rewie. Marysia spędziła wspaniałe chwile w wesołym miasteczku, a Sofia najbardziej zapamiętała z wakacji ulubioną lodziarnię i lody czekoladowe, Pol i David wypoczywali w Katalonii. Jak wnioskujemy wakacje były udane, a dzieci  wróciły do szkoły wypoczęte i gotowe do nauki. Aha… pani Dominika była tego lata w Anglii i zwiedziła miasto BRI+100+L.
Po rebusach i śniadaniu zabraliśmy się do ustalania zasad w naszej klasie, tak aby było nam w naszej szkole miło, przyjemnie i słodko. Stąd w ramach projektu GDYBY PSZCZOŁY LATAŁY DO SZKOŁY zaczęliśmy od czytania wiadomości o ulu i życiu pszczół, bo są one dla nas przykładem bardzo zorganizowanej i pracowitej drużyny. Na naszym szkolnym ulu zaznaczyliśmy takie zasady jak np. : Jestem eko przyjacielem. Mówimy do siebie po imieniu. Nigdy nie biję- to boli.
Kolejne zajęcia były o początkach Polski. Ułożyliśmy mapę współczesnej Polski, a następnie dzięki filmowi edukacyjnemu mogliśmy zobaczyć jak granice Polski zmieniały się na przestrzeni wieków. Stąd nasza praca nad mapą Polski. Na niej zaznaczyliśmy współczesne województwa, w których znajdują się wszystkie stolice Polski, te dawne- Gniezno i Kraków i ta współczesna- ukochana Warszawa.
Na zakończenie zajęć, dla rozrywki i kultury, pobawiliśmy się w grupie muzyką operową. A jak, spytacie? Chłopcy: Hugo, Tadeusz i Leo odtworzyli mimiką i ciałem jeden z utworów trzech wielkich tenorów XX wieku, P. Domingo, I.Carreras i L. Pavarotti. Świetnie się bawiliśmy i tanecznym krokiem do domu wróciliśmy.

Bardzo dziękujemy dzieciom za czynny udział w zajęciach. Zapraszamy serdecznie 17 września na kolejne spotkanie.