Tarragona, zajęcia 29 stycznia
Sytuacja covidowa spowodowała niską frekwencję w ubiegłą sobotę aczkolwiek Sikorki i kilka Kukułek połączyły siły i było nam bardzo
śpiewająco. A tematem dnia były ptaki zimą.
Nie mogło zabraknąć naszej tradycyjnej przywitanki, ale i z nią pojawiła
się też inna,matematyczna wyliczanka pod nazwą ''Kukułka''.
Która godzina?
Pękła sprężyna (dziecko odpowiada)
Niech w takim razie zakuka ptaszyna....
W ten sposób dzieci mając zamknięte oczy musiały
uważnie słuchać ile razy kolega obok zakukał. Zadanie wcale nie było łatwe, lecz zmobilizowani uczniowie doskonale je
zaliczyli.
Przed nami pojawiła się również książka ''Rok w przedszkolu''. Książka ta jest
niezwykle ciekawa, gdyż dzieci muszą opowiedzieć co się w niej znajduje.
Trafiliśmy na karnawał i obiecaliśmy sobie, że my w szkole również
zrobimy sobie bal karnawałowy. Tym samym pogadanka o strojach nie miała
końca, dzieci zaczęły opowiadać i wysuwać wnioski.
W tym dniu pani dyrektor przywiozła nam do szkoły kolorowe siedziska,
które wnet wypróbowaliśmy i tak oto mówiąc po kolei ich kolory
przeszliśmy do zabaw ruchowych z pokazywaniem. Przemieszczaliśmy się po
całej klasie, mając na głowach nasze kolorowe poduszki i próbowaliśmy
sił i zręczności, ażeby nam nie spadły. Udawaliśmy też ptaki, a na słowo gniazdo,
musieliśmy usiąść. Za pomocą piosenki Koła autobusu kręcą się, nasze
okrągłe siedziska zamieniły się w koła. Przyszła pora na śniadanko, a wraz z nim
poznaliśmy piosenkę, Krakowiaczek jeden, miał koników siedem
https://youtu.be/HKiHrGivkqY Reszta to już nasza słodka tajemnica....
Jak zawsze, po śniadaniu, czekała na nas praca plastyczna. Tym razem,
nawiązując do tematu dzieci otrzymały rysunki sikorek i kukułek, i tak
powstały nasze ptaszki. Podczas pracy dzieci wysłuchały ich odgłosów,
poznały budowę ptaków oraz powiedzieliśmy sobie dlaczego niektóre
odlatują do ciepłych krajów i jak można dokarmiać ptaki zimą. W dalszej
części postanowiliśmy, iż każdy musi zbudować gniazdko, a tu bardzo
pomocne okazały się nasze siedziska.Uczniowie zainspirowani tematyką,
szybko wykonywali robaczki, gąsienice aby swoje ptaki nie były głodne. W
ten sposób powstały ciekawe gniazdka nawet ze śniegiem i gałązkami.
Dzieci bardzo się przejęły i opiekowały się swoimi ptaszynami.
Po zakończeniu prac wyszliśmy ze starszą grupą na boisko. Tak się
złożyło, że 30 stycznia obchodzony był dzień pokoju, a symbolem był
biały gołąb, którego spotkaliśmy narysowanego na terenie szkoły. Ale i
spotkaliśmy zawieszony na drzewie karmnik dla ptaków. Tego dnia mieliśmy
same ptasie symbole dookoła nas.
Wróciliśmy do klas, gdyż czekała na nas przygotowana już zabawa z
literkami. Na zapisanych obrazkach, śnieg, zima, bałwan, sanki i przy
pomocy nakrętek dzieci wyszukiwały wypowiedzianych literek. Jeszcze nie
raz będziemy się w nie bawić.
Ostatni ptasi akcent to przeczytany wiersz J.Brzechwy ''Ptasie plotki''
oraz ''Kaczka dziwaczka'' z ciasteczkiem w ręku. Chwila relaksu i
wyciszenia.
Na zakończenie naszych zajęć i tym samym zakończenie konkursu
recytatorskiego ochotnicy prezentowali swoje wyuczone wiersze. Na
następnych zajęciach poznamy zwycięzców!!! Brawo dla odważnych!
Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Kukułki i Orły
Komentarze
Prześlij komentarz