Zajęcia w Tarragonie, 15 maja

Sikorki, grupa Pani Gosi


Majowe zajęcia w Szkole Polskiej zaczęliśmy jak zwykle śpiewająco! Nasza powitanka i kalendarz pogodowy to już stały rytuał. W następnej kolejności zajęliśmy się tematem dnia, a mianowicie Owoce i Warzywa. Wprowadzeniem do tematu były puzzle. Po kolei nazwaliśmy nasze kolorowe karteczki i  podzieliliśmy je według kolorów. Dzieci kolejno opowiadały jaki owoc czy warzywo lubią najbardziej. Arbuz i truskawki zajęły pierwsze miejsce, ale i brokuły znalazły się na podium wraz z ziemniakami.
Opowiadając o tych pysznościach zrobiliśmy się głodni i my. Rozłożyliśmy nasze śniadanka i wysłuchaliśmy piosenki Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki https://youtu.be/ODZGWROvCpg
Mając już siły zabraliśmy się do zabaw ruchowych oraz naszej niespodzianki. Tak rozruszani ponownie usiedliśmy by wykonać pracę, tj. dobrać w pary owoce i pokolorować według wzoru. Ćwiczyliśmy tu odpowiednie trzymanie kredek, by powoli nasze rączki  przygotowywały się do pisania. Muzyka w tle jak zawsze nas nie opuszczała. Kiedy skończyliśmy nasze prace przyszła pora na zabawy na świeżym powietrzu.
Po powrocie do klasy i  umyciu rączek na dzieci czekały ciasteczka. Naszym pociągiem wyruszyliśmy też do szkolnej biblioteki, by oddać i wypożyczyć kolejne książeczki. Na zakończenie każda Sikorka dostała z Teczek Tropiciela papierową książeczkę, tym razem o Brzydkim kaczątku.
Najpierw dzieci wysłuchały czytanej bajki, a następnie na ochotnika opowiadały przed swoimi kolegami i koleżankami historię kaczątka. Brawooo Sikoreczki, jestem z Was dumna!!! Padły nawet inne wyrażenia zaczynając opowiadanie bajki, Dawno, dawno temu,  Za górami za lasami...
Już w najbliższą sobotę będziemy kontynuować temat jarzyn oraz pogłębić wiedzę na temat wspomnianych insektów.

Dziękuje i do zobaczenia,
Małgosia

Sikorki, grupa Pani Ani


W ostatnią sobotę na zajęcia w Szkole Polskiej Sikorki pomaszerowały do szkoły spod bramy wjazdowej śpiewając dobrze już im znane piosenki. Gdy dotarliśmy do szkoły, umyliśmy rączki i usiedliśmy na dywanikach w kółku. Na przywitanie zaśpiewaliśmy kilka razy piosenkę Wszyscy są, witam was, za każdym razem używaliśmy innego tonu głosu. Następnie posługując się piosenką Gdzie jesteś? sprawdziliśmy listę obecności.
Na tych zajęciach dzieci poznały różne instrumenty muzyczne. Zajęcia zaczęliśmy od zagadek. Dzieci po wysłuchaniu nagrań  fragmentów  utworów  muzycznych wykonywanych  na  różnych instrumentach, miały nazwać usłyszane instrumenty i wskazać je na ilustracji.
Później pobawiliśmy się instrumentami, które mieliśmy w szkole. Każde dziecko mogło wybrać, który instrument mu się najbardziej podoba. Tak stworzyliśmy szkolną orkiestrę i spróbowaliśmy wspólnie zagrać i zaśpiewać piosenkę Kochana Mamo. Po wielu próbach stwierdziliśmy, że sami sobie  zbudujemy instrumenty i zabraliśmy się do pracy plastycznej podczas, której Sikorki zrobiły własne grzechotki, perkusje z kubków i patyczków i instrumenty strunowe z gumek recepturek. W trakcie pracy Sikorki opowiadały o instrumentach i piosenkach które najbardziej im się podobają. Praca artystyczna zajęła nam sporo czasu i Sikorki miały po niej już wielką ochotę na drugie śniadanie więc z chęcią pobiegły umyć ręce.


Po posiłku zagraliśmy w grę Kubek Jakubek, podczas której każde dziecko ma przed sobą kubek i słuchając muzyki (https://www.youtube.com/watch?v=dMeGVqPv09E) musi albo podać kubek dalej, albo wybijać kubkiem rytm.
Po zabawie razem z Orłami i młodszymi Sikorkami wspólnie wybraliśmy się na boisko. Tam dzieci jak zawsze świetnie się bawiły, a po powrocie do klasy umyły ręce i zabraliśmy się za gitarowe karty pracy. Pierwsze zadanie polegało na tym by policzyć liczbę strun każdej z gitar i połączyć ją z odpowiednią cyfrą. Natomiast drugie zadanie polegało na tym by Sikorki dorysowały tyle strun gitarze ile mają lat.
Ostatnią zabawą było aktywne słuchanie muzyki za pomocą muzogramów. Dzieci otrzymały karty z muzogramem, a następnie słuchając muzyki miały kredkami śledzić jej przebieg wykonując takie same znaki graficzne jakie otrzymały na kartach.

Gdy czas zajęć dobiegał końca przybiliśmy pieczątki do naszych bibliotecznych paszportów i wybraliśmy się po nowe książki do naszej szkolnej biblioteki. Każde dziecko samo wybrało sobie książkę. Tak zaopatrzeni, ubraliśmy plecaki i wyruszaliśmy na spotkanie z rodzicami przy bramie wjazdowej.


Dziękuję i pozdrawiam,
Ania

Orły


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia zadania domowego. Uczniowie mieli wypisać nazwy 16 województw w Polsce. Następnie przeszliśmy do realizacji ostatniego modułu z naszego międzynarodowego projektu „Emocja”. Tym razem zajęliśmy się strachem. Na początku każdy z uczniów określił swoje samopoczucie na emocjometrze. Wszystkie dzieci przyszły do szkoły w dobrych humorach. Zaczęliśmy od pogadanki, uczniowie odpowiedzieli na następujące pytania:
    • Kiedy się boimy?
    • Czego się boimy?
    • Co strach z nami robi?
Okazało się, że najczęściej boimy się pająków, robaków, wysokości, ciemności, dentysty. Kiedy się stresujemy mogą wystąpić takie objawy jak: pocimy się, zapominamy, co mieliśmy powiedzieć, dostajemy tzw. gęsiej skórki, robi nam się zimno, jeży nam się włos na głowie, drżymy ze strachu, krzyczymy.
Następnie każdy otrzymał kartę pracy zatytułowaną „Wszystko o mnie”. Uczniowie musieli narysować swój portret, wpisać swoje imię oraz datę urodzin, napisać albo namalować, czego się boją. Przed przerwą śniadaniową obejrzeliśmy jeszcze animację na temat strachu. Krótki filmik przedstawiał historie kilku bohaterów, okazało się, że tak naprawdę każdy się czegoś obawia. Podczas przerwy na posiłek utrwalaliśmy śpiewanie piosenki „Jesteś mamo skarbem mym”. 

Po przerwie posegregowaliśmy emocje. Musieliśmy wybrać te emocje, które towarzyszą nam, gdy się boimy. Również stworzyliśmy nasze indywidualne słoiki ze strachami. Podczas wykonywania pracy uczniowie wysłuchali wierszy Małgorzaty Strzałkowskiej „Przytul stracha” oraz Jolanty Heller „Strachy”.
Po powrocie z boiska szkolnego obejrzeliśmy bajkę „Dziecko Grufołaka” i omówiliśmy emocje występujące w filmie, ze szczególną uwagą na strach i lęk.
Po posprzątaniu klasy i wypożyczeniu książek rozeszliśmy się do domów.

Do zobaczenia 22.05.2021

Pozdrawiam,

Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?