Tarragona, zajęcia 1 lutego

Sikorki 

Idzie luty podkuj buty! Wraz z tym starym przysłowiem nasze zajęcia rozpoczęliśmy od zajęć manualnych polegających na przewlekaniu sznurowadła na odpowiedniej kartce z dziurkami. Była to dobra okazja do ćwiczenia rączek, ale także do rozwijania zdolności koncentracji. 
Po skończonej pracy przeszliśmy do wspólnego kręgu, gdzie odśpiewaliśmy naszą powitalną piosenkę ''Wszyscy są, witam Was'', po czym powtórzyliśmy sobie dni tygodnia, pory roku oraz pogodę za pomocą wcześniej przygotowanego obiecanego kalendarza na rzepy. Dzieci doskonale odgadywały przedstawione na karteczkach obrazki: słońce, deszcz, tęcza, burza, wiatr i chmury. Właśnie te ostatnie zajęły miejsce na naszym kalendarzu. Jeden uczeń powiedział nam, iż jego mama mówi, że jak wieje mocny wiatr to nazywa go wietrzyskiem. Wiemy też, iż słońce świeci, wiatr wieje czy pada deszcz. Nazywaliśmy pory roku i przydzielaliśmy im czasowniki. W lato chodzimy ....na plaże, wiosną ptaszki śpiewają..., jesienią spadają liście... ,zimą pada śnieg., lepimy bałwana...itd. 

Nasza burza mózgów trwała i pozwoliła nam na powtórkę samogłosek i szukaniu słów zaczynających się na literki A,E, I,O,U,Y. Dzieci słusznie wypowiadały swoje imiona zaczynające się od samogłosek. Z spółgłoskami zrobiliśmy to samo. Wspólnie głośno i wyraźnie powtórzyliśmy napisane literki. Brawo Sikorki! 
Nadszedł czas na zabawy, bawiliśmy się w Starego niedźwiedzia, w Balonika, skakaliśmy pajacyka oraz próbowaliśmy ćwiczeń z kinezjologii edukacyjnej, czyli metody terapeutycznej stworzonej przez P. Dennisona. Prawa ręka dotykała nosa, lewa natomiast lewego kolana i odwrotnie...nie jest to łatwe zadanie. Gwarantuje za to skupienie, równowagę psychiczną oraz relaks. 
Nastał czas na śniadanko. Herbatka malinowa jak zawsze dodaje nam siły! 
Wraz z Orłami wyszliśmy na szkolne boisko korzystając ze słonecznej pogody. Po powrocie do klasy i umyciu rąk Sikorki wykonały rysunek o balu karnawałowym, korzystając z Teczek Tropiciela. Zawarte w rysunku figury geometryczne i kolory zachęciły nas do ich powtórki. 
Nadeszła wyczekiwana chwila. Przebrani uczniowie za kotki, księżniczki, krokodyle i itd., spotkali się wraz z Orłami na szkolnym balu karnawałowym. Ozdobiliśmy klasę kolorową girlandą i balonami, a muzyka i tańce na gazecie dodały nam uśmiechu i dobrej zabawy. Nie mogło zbraknąć słodkiego poczęstunku, tym razem ulubione przez dzieci naleśniki z czekoladą umiliły nam ten radosny czas. 
 
Pozdrawiam i dziękuje, 
Małgosia 

Orły 

Pierwsze zajęcia w lutym rozpoczęliśmy od przywitania i wskazania daty, gdyż mamy nowy miesiąc - luty. Przy okazji przypomnieliśmy sobie nazwy pór roku. Następnie przeszliśmy do głównego tematu zajęć, a mianowicie alfabetu polskiego. 
Podzieleni na dwie grupy, przypomnieliśmy sobie cały alfabet, a w szczególności litery oraz dwuznaki występujące w języku polskim. Po krótkim wstępnie uczniowie starsi mieli zapisać w zeszytach czasowniki zaczynające się na podane litery alfabetu, zaś uczniowie młodsi szukali rzeczowników. Przy okazji odmienialiśmy przez osoby czasowniki, tj. biegać. 
Po tak intensywnej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową. W przerwie uczniowie w ciszy i skupieniu wysłuchali bajki pt. "Wilk i siedem koźlątek". Po posiłku przypomnieliśmy sobie wiersz, który dzieci miały nauczyć się na pamięć. 
Następnie wraz z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne, aby nacieszyć się typowo wiosenną aurą. 
Po powrocie do klasy wykonaliśmy maski karnawałowe korzystając z kolorowych kartek, kredek, mazaków i gumek recepturek. 
Pod koniec zajęć odbył się Bal Karnawałowy. Uczniowie obu grup uczestniczyli w zabawie tanecznej, w konkursie tańca na gazecie, a także utworzyli pociąg do piosenki Jedzie pociąg z daleka
Do domów rozchodziliśmy się z uśmiechami na twarzy w iście karnawałowym humorze. 
Do zobaczenia za 2 tygodnie. 

Pozdrawiam, 
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?