Girona, zajęcia 15 lutego
Biedronki
Celem ostatnich zajęć było poznanie podstawowych zasad dbania o higienę osobistą oraz zaprezentowanie dzieciom przyborów toaletowych oraz zwrócenie uwagi na codzienne mycie rąk i zębów.
Zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia dzieciom dwóch postaci: chłopczyka brudaska i chłopczyka oraz dziewczynki czyścioszka. Posłużyły nam do tego ilustracje przygotowane przez Panią Violettę.
Rozmawialiśmy na temat tego, jak można wyczyścić brudaska i czego do tego użyć.
Następnie dzieci dostały emblematy: szczotka,pasta, kubek, mydło, szampon, gąbka, grzebień. Nauczycielka mówiła zagadkę, a dziecko podnosiło emblemat z przyborem o którym była mowa w zagadce.
Po rozwiązaniu zagadek rozpoczęliśmy wspólną zabawę ruchową przy utworze Fasolek: "Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda." Wspólnie śpiewaliśmy słowa piosenki wyklaskując rytm.
Kolejną piosenką z repertuaru Fasolek, którą wysłuchaliśmy była "Mydło lubi zabawę". Ponieważ bardzo nam się spodobała wysłuchaliśmy jej kilka razy.
Do przerwy zostało jeszcze troszkę czasu więc usiedliśmy do stolika wybierając sobie kartkę z ulubionym przyborem do mycia i przeszliśmy do kolorowania.
Po skończeniu pracy plastycznej przyszedł czas na przerwę śniadaniową po której udaliśmy się na plac zabaw i zabawę na świeżym powietrzu.
Czas upłynął nam szybko i wszyscy razem z Panią Violettą poszliśmy do łazienki żeby umyć ręce po zabawie na podwórku.
Kiedy wróciliśmy do sali wysłuchaliśmy wiersza A.Kuhn-Cichockiej "Żeby nie było brudasków" i rozmawialiśmy na temat bohaterów i przedmiotów które wystąpiły w wierszu.
Następnie poszliśmy do stolika żeby pokolorować kolejne wybrane przez nas obrazki z przyborami do mycia, jak również z postaciami dziewczynki i chłopca.
Na koniec wysłuchaliśmy piosenki o sprzątaniu domu i krótki wiersz o Kotku czyścioszku oraz bajkę "Gdzie jest Tysio".
Zajęcia zakończyliśmy rozmową na temat w jaki sposób dbamy o czystość.
Dziękuję za wspólną zabawę i aktywność podczas zajęć.
Do zobaczenia za dwa tygodnie.
Pozdrawiam serdecznie,
Motylki
Po dwutygodniowej przerwie wróciliśmy do zajęć w Gironie. W ubiegłą sobotę głównym tematem były cyfry, uczyliśmy się dodawać i odejmować. Poznaliśmy też figury geometryczne: kwadrat, prostokąt, trójkąt i trapez. Robiliśmy zadania, które były połączeniem tych dwóch działów.
Dość szybko zrobiliśmy się głodni i zrobiliśmy sobie przerwę na śniadanie.
Po przerwie podsumowaliśmy wcześniejsze zagadnienia. Porównywaliśmy figury geometryczne ze względy na wielkość, długość boków i kątów. Dzięki różnym ćwiczeniom, które wykonywaliśmy na zajęciach poznaliśmy rodzaje kątów: prosty, ostry i rozwarty.
Po zajęciach z matematyki przeszliśmy do tematu z historii. Po obejrzeniu krótkiego filmu o królowej Jadwidze i królu Władysławie Jagiełło, porównywaliśmy obszar Polski za czasów poszczególnych królów. Naszym zadaniem było dopasowanie odpowiedniej mapy do wizerunku króla, który panował w tamtym okresie. Na teraźniejszej mapie Polski próbowaliśmy odszukać główne miasta, które odgrywały ważną role w historii.
Następnie przeczytaliśmy tekst na temat województwa pomorskiego, a na koniec obejrzeliśmy krótki film na temat bitwy pod Grunwaldem.
Dziękuję wszystkim za wspólne zajęcia, a więcej na temat bitwy pod Grunwaldem dowiemy się na następnych spotkaniu.
Dla dzieci, które nie mogły być na zajęciach dodam, iż omawialiśmy temat 11 z podręcznika ABC pt. Cyfry.
Pozdrawiam,
Władek
Komentarze
Prześlij komentarz