Girona, zajęcia 15 lutego

Biedronki 

Celem ostatnich zajęć było poznanie podstawowych zasad dbania o higienę osobistą oraz zaprezentowanie dzieciom przyborów toaletowych oraz zwrócenie uwagi na codzienne mycie rąk i zębów. 
Zajęcia rozpoczęliśmy od przedstawienia dzieciom dwóch postaci: chłopczyka brudaska i chłopczyka oraz dziewczynki czyścioszka. Posłużyły nam do tego ilustracje przygotowane przez Panią Violettę. Rozmawialiśmy na temat tego, jak można wyczyścić brudaska i czego do tego użyć. Następnie dzieci dostały emblematy: szczotka,pasta, kubek, mydło, szampon, gąbka, grzebień. Nauczycielka mówiła zagadkę, a dziecko podnosiło emblemat z przyborem o którym była mowa w zagadce. 
Po rozwiązaniu zagadek rozpoczęliśmy wspólną zabawę ruchową przy utworze Fasolek: "Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda." Wspólnie śpiewaliśmy słowa piosenki wyklaskując rytm. Kolejną piosenką z repertuaru Fasolek, którą wysłuchaliśmy była "Mydło lubi zabawę". Ponieważ bardzo nam się spodobała wysłuchaliśmy jej kilka razy. 
Do przerwy zostało jeszcze troszkę czasu więc usiedliśmy do stolika wybierając sobie kartkę z ulubionym przyborem do mycia i przeszliśmy do kolorowania. 
Po skończeniu pracy plastycznej przyszedł czas na przerwę śniadaniową po której udaliśmy się na plac zabaw i zabawę na świeżym powietrzu. Czas upłynął nam szybko i wszyscy razem z Panią Violettą poszliśmy do łazienki żeby umyć ręce po zabawie na podwórku. 
Kiedy wróciliśmy do sali wysłuchaliśmy wiersza A.Kuhn-Cichockiej "Żeby nie było brudasków" i rozmawialiśmy na temat bohaterów i przedmiotów które wystąpiły w wierszu. Następnie poszliśmy do stolika żeby pokolorować kolejne wybrane przez nas obrazki z przyborami do mycia, jak również z postaciami dziewczynki i chłopca. 
Na koniec wysłuchaliśmy piosenki o sprzątaniu domu i krótki wiersz o Kotku czyścioszku oraz bajkę "Gdzie jest Tysio".
Zajęcia zakończyliśmy rozmową na temat w jaki sposób dbamy o czystość. Dziękuję za wspólną zabawę i aktywność podczas zajęć. 

Do zobaczenia za dwa tygodnie. Pozdrawiam serdecznie,
Violetta

Motylki 

Po dwutygodniowej przerwie wróciliśmy do zajęć w Gironie. W ubiegłą sobotę głównym tematem były cyfry, uczyliśmy się dodawać i odejmować. Poznaliśmy też figury geometryczne: kwadrat, prostokąt, trójkąt i trapez. Robiliśmy zadania, które były połączeniem tych dwóch działów. 
Dość szybko zrobiliśmy się głodni i zrobiliśmy sobie przerwę na śniadanie. 
Po przerwie podsumowaliśmy wcześniejsze zagadnienia. Porównywaliśmy figury geometryczne ze względy na wielkość, długość boków i kątów. Dzięki różnym ćwiczeniom, które wykonywaliśmy na zajęciach poznaliśmy rodzaje kątów: prosty, ostry i rozwarty. 
Po zajęciach z matematyki przeszliśmy do tematu z historii. Po obejrzeniu krótkiego filmu o królowej Jadwidze i królu Władysławie Jagiełło, porównywaliśmy obszar Polski za czasów poszczególnych królów. Naszym zadaniem było dopasowanie odpowiedniej mapy do wizerunku króla, który panował w tamtym okresie. Na teraźniejszej mapie Polski próbowaliśmy odszukać główne miasta, które odgrywały ważną role w historii. 
Następnie przeczytaliśmy tekst na temat województwa pomorskiego, a na koniec obejrzeliśmy krótki film na temat bitwy pod Grunwaldem. 
Dziękuję wszystkim za wspólne zajęcia, a więcej na temat bitwy pod Grunwaldem dowiemy się na następnych spotkaniu. 
Dla dzieci, które nie mogły być na zajęciach dodam, iż omawialiśmy temat 11 z podręcznika ABC pt. Cyfry. 

Pozdrawiam,

Władek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?