Tarragona, zajęcia 4 maja

Sikorki 

Majowe zajęcia niemal obowiązkowo należało zacząć od przypomnienia naszych Świąt Narodowych. I tak właśnie się stało. Zebrane Sikorki w kręgu przed mapą Polski odkrywały znane im zakątki tj. miasta, charakterystyczne symbole takie jak, flaga, orzeł biały, żubr, smok wawelski, koziołki itd. Wszystkie dzieci były w Polsce i razem przypominaliśmy sobie miasta, które odwiedziliśmy. Warszawa okazała się najpopularniejszym miejscem wizyt, wspomnieliśmy też, że to stolica Polski, dlatego zaznaczyliśmy ją czerwoną nakrętką. Natomiast przy pomocy nakrętek niebieskich ułożyliśmy najdłuższą rzekę Polski Wisłę. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w ćwiczeniu i same stwierdziły, że to bardzo długa rzeka. Znając już mapę Polski dzieci ułożyły puzzle w kształcie Polski, po czym postanowiliśmy wyjechać. Pierwszy ochotnik był panem pilotem, każde z dzieci przywitało się z kapitanem, który powiedział że lecimy do Polski i nakazał nam zapiąć pasy. Lecieliśmy wysoko, nad górami, nad rzekami aż w końcu wylądowaliśmy na lotnisku w Warszawie. Ażeby dojechać do celu, musieliśmy dojechać pociągiem. Pan konduktor już na nas czekał, a przy piosence ,,Jedzie pociąg z daleka'', wszystkie dzieci wsiadały i zajmowały miejsca. Na kolejnej stacji czekał na nas autobus, gdyż brakowało nam kilka kilometrów, by dojechać do domu dziadków. Kierowca autobusu włączył nam piosenkę ,,Koła autobusu kręcą się'' i tym samym wprowadził nas w dobry nastrój i nareszcie zajechaliśmy na miejsce, gdzie czekało na nas śniadanko. Muzyka w tle nigdy nas nie opuszcza, dlatego ,,Jesteśmy Polakami'' i ,,Płynie Wisła, płynie '' umilały nam wspólny czas. Obejrzeliśmy też krótki filmik o symbolach narodowych.
Po teoretycznej części iście patriotycznej wyszliśmy na boisko szkolne, by spożyć naszą energię. Po powrocie do klasy, czekała na nas bajka ,,Pinokio''. Dzieci ze szczególną uwagą śledziły poczynania bohatera. Opowiedzieliśmy sobie, iż należy zawsze mówić prawdę, bo kłamiąc może urosnąć nam nos. Tym sposobem postanowiłam zmierzyć każdemu nos linijką. Okazało się, że dzieci mają krótkie noski i raczej nie kłamią. Za to śmiechu było co nie miara, chyba nikt im jeszcze nie mierzył nosa...Po tej zabawnej scenie, przeszliśmy do zajęć plastycznych. 
Z bibuły białej i czerwonej każde z uczni wkleiło flagę do swojego zeszytu. 
Pracą domową dla starszych dzieci jest odnalezienie drogi z Polski do Portugalii, natomiast młodsze dzieci poproszę o pokolorowanie obrazka z pojazdami. 
Następnie korzystając z kart Tropiciela pokolorowaliśmy pasy na spódnicy łowiczanki wg podanego wzoru. Za pomocą sznurka uczyliśmy się wiązać buta oraz przyszywać guziki. 
Grafomotyka okazała się doskonałą okazją do ćwiczenia rączek, spostrzegawczości oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. 
Wypożyczając książeczki ze szkolnej biblioteczki rozeszliśmy się do domów. 

Dziękuje i pozdrawiam, 
Gosia 

Orły 

Nasze pierwsze majowe spotkanie rozpoczęliśmy od pogadanki na temat minionych świąt. Uczniowie opowiedzieli gdzie spędzili Wielkanoc, co dobrego jedli, jaka była pogoda w Polsce. Następnie przy użyciu mapy powtórzyliśmy podstawowe informacje na temat Polski. Dzieci pokazały stolicę Polski, morze Bałtyckie, wspólnymi siłami odszukaliśmy kraje, które sąsiadują z naszą ojczyzną (Niemcy, Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Rosja). 
Kolejnym punktem zajęć było zapisanie czterech ważnych dat do zeszytu: 
1. Maja - Święto Pracy 
2. Maja – Dzień Flagi Narodowej 
3. Maja – Święto Konstytucji 3 Maja 
01.05.2004 - Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej 
Na tym zadanie uczniów się nie skończyło, każdy wykonał rysunek flagi przy użyciu bibuły oraz uzupełnił Karty Pracy. Ćwiczenia polegały na zapoznaniu się oraz pokolorowaniu flag krajów, które razem z Polską w tym roku świętują 15-lecie wejścia do UE i krajów, które już należały do unii. 
Po tak intensywnej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniową, a po posiłku razem z Sikorkami wyszliśmy na boisko szkolne pograć w piłkę. 
Po powrocie do klasy uczniowie wysłuchali i obejrzeli legendę o Lajkoniku. 
Na zakończenie cała grupa wspólnie przeczytała kolejny rozdział z książki „Spotkania z Innymi”. W tej części uczniowie zapoznali się z historią dziewczynki o imieniu Fatima oraz poznali takie słowa jak terrorysta, muzułmanin oraz historię wydarzeń z 11 września 2001r. (ataku terrorystycznego na World Trade Center). Celem opowiadania było uświadomienie, że nie każdy muzułmanin jest terrorystą. 
Po posprzątaniu klasy, pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia i rozeszliśmy się do domów. 
PRACA DOMOWA: Proszę, aby każde dziecko nauczyło się czytać swoje ulubione opowiadanie/swoją ulubioną książkę. Każda osoba na następnych zajęciach zaprezentuje fragment przyniesionej czytanki. 

Pozdrawiam,
Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?