Barcelona, zajęcia 27 kwietnia
Ostatnie zajęcia w grupie Poziomek były wiosenne i patriotyczne. Pierwszą część sobotniego spotkania poświęciliśmy wiośnie. Ta piękna, kolorowa pora roku jest wspaniałym tematem do poznawania nazw kolorów, kwiatów i zjawisk atmosferycznych. Dlatego też na początku zajęć bawiliśmy się w zgadywankę - " Jaka to pora roku?". Na czterech kartkach przedstawione były charakterystyczne elementy każdej z nich. Poziomki bez trudu wskazały zieloną kartkę z wiosennymi kwiatami. Po scharakteryzowaniu wiosny zabraliśmy się do malowania wiosennych kwiatów.
Po przerwie śniadaniowej i zabawach na podwórku szkolnym obejrzeliśmy wspólnie z grupą Jagódki film z serii " Miś Uszatek" pt. " To tylko gałąź". Zachowanie niesfornych Zajączków pokazało dzieciom, czego nie należy robić - a mianowicie łamać gałązek drzew i że należy szanować przyrodę. Kolejny film pt " Polak Mały" https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A obejrzany przez dzieci wprowadził w tematykę patriotyczną. 2 maja obchodzimy Święto Flagi Państwowej, a 3 maja - Dzień uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Poziomki i Jagódki zapoznały się z polskimi symbolami narodowymi, a następnie uczyły się tekstu i melodii Mazurka Dąbrowskiego czyli polskiego Hymnu narodowego. Po tej lekcji Poziomki wiedzą już, że symbole narodowe - Hymn, Flaga biało-czerwona i Godło Polski - Biały Orzeł na czerwonym tle to bardzo ważne rzeczy i trzeba je szanować.
Na zakończenie spotkania każde dziecko otrzymało do domu arkusz pracy - Wiosenną łąkę w formie puzzli. Na następnych zajęciach powrócimy do wiosennego tematu.
Pozdrawiamy i do zobaczenia już w maju,
Maria i Łukasz
Ostatnie sobotnie zajęcia zaczęliśmy od przywitania i opowiadaniu o minionych świętach wielkanocnych oraz namalowaniu tego co znajdowało się w naszych tegorocznych koszyczkach.
Po przesłuchaniu utworu „Wiosna” Vivaldiego i krótkim wspomnieniu o owocach i warzywach, zjedliśmy śniadanie i poszliśmy na podwórko, aby spędzić miło czas przy pięknej słonecznej pogodzie.
Wracając z podwórka połączyliśmy się z grupą Poziomek i poszliśmy do szkolnego kina. Tam zobaczyliśmy bajki o wiośnie, a następnie dwa inne filmiki nawiązujące do nadchodzących świąt narodowych na początku maja. Dzięki nim poznaliśmy symbole narodowe i inne ważne informacje o Polsce. Po powrocie wszyscy wspólnie uczyliśmy się słów hymnu polskiego, który następnie odśpiewaliśmy.
Nawiązując do tematyki świąt narodowych, dzieci malowały to, co kojarzy im się z Polską, a na koniec układały puzzle, z których powstało godło Polski.
Pozdrawiam serdecznie,
Joanna
Malinki
Ostatnie zajęcia w grupie Malinek były wyjątkowe. Mieliśmy gości z Polski!!! Odwiedziła nas grupa uczniów i nauczycieli z Zespołu Szkół Oświatowych w Krzczonowie.
Zanim przyjechali nasi goście przyjrzeliśmy się mapie Polski i odszukaliśmy miejscowość, z której pochodzili. Okazało się, że nazwa Krzczonów wcale nie jest łatwa do wymówienia oraz, że kryje znane nam z wcześniejszych zajęć dwuznaki: CZ i RZ. Powtórzyliśmy więc ich wymowę oraz podaliśmy przykłady wyrazów, w których występują.
Zanim spotkaliśmy się z nowymi kolegami udało nam się również porozmawiać o minionych świętach oraz przeczytać krótki tekst o śmigusie dyngusie.
Na spotkaniu goście opowiedzieli nam o swojej szkole a także o ich patronie: Henryku Sienkiewiczu. Okazało się też, że ich podróż do Barcelony nie jest przypadkowa. Całą grupą podróżują po Europie szukając śladów Henryka Sienkiewicza a w Barcelonie spędził on dwa dni.
Zawsze cieszymy się gdy odwiedzają nas goście. Zwłaszcza z Polski. Dziękujemy za wizytę i zapraszamy ponownie.
Pozdrawiam,
Ania
Jarzębina
Zajęcia zaczęliśmy od krótkiej pogawędki o tym, jak i gdzie spędziliśmy Wielkanoc. Zbiegiem okoliczności, jeden z naszych kolegów, Alex, odwiedził rezerwat zwierząt afrykańskich w Sigean, czym nawiązaliśmy do tematu dnia, czyli świata zwierząt. Rozmawialiśmy o zwierzętach domowych i hodowlanych, o polnych i leśnych, a także o tych egzotycznych. Wymieniliśmy ich główne cechy, np. drapieżne, zwinne czy powolne. Wyjaśniliśmy, co oznacza, iż dany gatunek jest pod ochroną, po czym poznaliśmy podstawowe zwierzęta i ptaki chronione w Polsce. Dzieci chętnie mówiły o swoich ulubionych zwierzętach i o tych, które mają w domu czy u rodziny. Zwróciliśmy uwagę, jak ważne jest dbać o zwierzątko, które się ma pod swoją opieką i że jest to duża odpowiedzialność. Byliśmy zgodni co do tego, że kot czy pies są jak członkowie rodziny i że warto zaopiekować się tymi ze schroniska.
Po pierwszym bloku zajęć i śniadaniu, mieliśmy okazję uczestniczyć wraz z grupą Malinek w spotkaniu z uczniami Zespołu Szkół w Krzczonowie k. Myślenic, którzy odwiedzili nas w tym dniu w Barcelonie. Opowiedzieli nam o swojej szkole i podróżach, była okazja do wspólnego zaśpiewania naszego Hymnu oraz do podzielenia się informacjami o naszej szkole, w czym dzielnie pomogli nam nasi uczniowie.
Zobaczyliśmy też film przedstawiający piękne tańce ludowe zespołu "Mali Krzczonowianie", który tworzą uczniowie wizytującej nas szkoły.
Po tak miłym spotkaniu był jeszcze czas na relaks na patio, po czym pożegnaliśmy się do następnego spotkania.
PRACA DOMOWA: Krótkie wypracowanie/ nota na temat "Moje ulubione zwierzę".
Pozdrawiam,
Gosia
Komentarze
Prześlij komentarz