Zajęcia w Tarragonie, 26 stycznia

Następnie zgromadzeni w kręgu przeszliśmy do głównego tematu zajęć - Nasze zmysły. Ażeby ułatwić dzieciom temat odśpiewaliśmy najpierw ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty''. Wreszcie przygotowani wspólnie ułożyliśmy karteczki w całość. Powstało nam: oko, ucho, nos, ręka, usta. Aby lepiej je poznać, kolejno odkrywaliśmy nasze zmysły wąchając kawę, perfumy. Poprzez dotyk próbowaliśmy wymacać makaron i ryż, poprzez usta poznaliśmy nowe smaki, kwaśnego ogórka i cytrynę, a słodkości dała nam czekolada, zaś smak gorzki czekolada gorzka. Tu dzieci się zdziwiły, bo czekolada gorzka nie była już taka smaczna. Opowiedzieliśmy sobie, iż dzięki oczom możemy widzieć wszystko co nas otacza, przy zamkniętych oczach nic. Dzięki uszom możemy słuchać muzyki, szeptu, płaczu. Była to niezwykła lekcja pokazowa.

Przyszła pora na spożycie energii na boisku szkolnym wraz z Orłami. Dzieci uwielbiają piaskownicę, grać w gumę i w skakanki.
Po relaksacyjnym odpoczynku wróciliśmy do klasy, myjąc najpierw ręce i przechodząc do zabaw, ,,Głuchy telefon'', ''Stary niedźwiedź mocno śpi'' i ''Kółko graniaste''. Bawiliśmy się w też w bociana i uciekające żabki, powtarzając słowa piosenki.
Na zakończenie zajęć Marlenka poczęstowała nas toruńskimi piernikami. Była to doskonała okazja do obejrzenia filmiku z Muzeum Toruńskiego Piernika. Zapraszamy do odwiedzenia tego pięknego miasta!
Zajęcia zakończyliśmy czytając J. Brzechwę ,,Na straganie'' i ,,Tańcowała igła z nitką''.
Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Orły

Po posiłku uczniowie zapoznali się z liczbą pojedynczą i mnogą rzeczowników. Do podanych wyrazów w liczbie pojedynczej dzieci tworzyły liczbę mnogą:
dom – domy,
kwiat – kwiaty,
stół – stoły,
krzesło – krzesła,
auto – auta,
kosz – kosze,
noga – nogi,
plecak – plecaki,
pies – psy.
Korzystając z ładnej pogody wraz z młodszą grupą udaliśmy się na boisko szkolne. Uczniowie skakali przez skakankę oraz grali w piłkę.

Następnie obejrzeliśmy legendę pt. ´´Bursztynowa Korona´´. Legenda ta miała charakter edukacyjny. Przedstawiła historię Mikołajka, który z łobuza stał się grzecznym i pomocnym chłopcem.
Na zakończenie naszych zajęć uczniowie wysłuchali pierwszy rozdział z książki ´´Spotkania z innymi´´ Przemysława Pawła Grzybowskiego. Dzieło to stanowi wprowadzenie w szeroko pojętą problematykę rozumienia odmienności kulturowych.
Na następnych zajęciach będziemy kontynuować spotkanie z naszą bohaterką Kamilą.
ZADANIE DOMOWE:
Proszę napisać 5 wyrazów w liczbie pojedynczej i mnogiej.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz