Zajęcia w Tarragonie, 26 stycznia
Kolejne styczniowe zajęcia zaczęliśmy od przywitania się i odczytania listu od naszych kolegów z polskiego przedszkola z Tych, z
którym korespondujemy. Bardzo dziękujemy za ciepłe słowa, Sikorki na
następnych zajęciach przygotują małą niespodziankę dla polskich kolegów. Każde dziecko otrzymało kartę pracy ,,Goście za oknem'', gdzie należało znaleźć dwie różnice oraz opowiedzieć jak pomagasz ptakom przetrwać zimę. Okazało się, że tylko jedno dziecko ma karmik dla ptaszków.
Następnie zgromadzeni w kręgu przeszliśmy do głównego tematu zajęć - Nasze zmysły. Ażeby ułatwić dzieciom temat odśpiewaliśmy najpierw ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty''. Wreszcie przygotowani wspólnie ułożyliśmy karteczki w całość. Powstało nam: oko, ucho, nos, ręka, usta. Aby lepiej je poznać, kolejno odkrywaliśmy nasze zmysły wąchając kawę, perfumy. Poprzez dotyk próbowaliśmy wymacać makaron i ryż, poprzez usta poznaliśmy nowe smaki, kwaśnego ogórka i cytrynę, a słodkości dała nam czekolada, zaś smak gorzki czekolada gorzka. Tu dzieci się zdziwiły, bo czekolada gorzka nie była już taka smaczna. Opowiedzieliśmy sobie, iż dzięki oczom możemy widzieć wszystko co nas otacza, przy zamkniętych oczach nic. Dzięki uszom możemy słuchać muzyki, szeptu, płaczu. Była to niezwykła lekcja pokazowa.
Czas na śniadanko wypełniliśmy muzyką w tle, ucząc się jednocześnie piosenki ''Kolorowe kredki'' i ''Była sobie żabka mała''.
Przyszła pora na spożycie energii na boisku szkolnym wraz z Orłami. Dzieci uwielbiają piaskownicę, grać w gumę i w skakanki.
Po relaksacyjnym odpoczynku wróciliśmy do klasy, myjąc najpierw ręce i przechodząc do zabaw, ,,Głuchy telefon'', ''Stary niedźwiedź mocno śpi'' i ''Kółko graniaste''. Bawiliśmy się w też w bociana i uciekające żabki, powtarzając słowa piosenki.
Na zakończenie zajęć Marlenka poczęstowała nas toruńskimi piernikami. Była to doskonała okazja do obejrzenia filmiku z Muzeum Toruńskiego Piernika. Zapraszamy do odwiedzenia tego pięknego miasta!
Zajęcia zakończyliśmy czytając J. Brzechwę ,,Na straganie'' i ,,Tańcowała igła z nitką''.
Dziękuje i pozdrawiam,
Małgosia
Orły
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od sprawdzenia zadania domowego oraz przypomnienia rymowanki ´´Kosi, kosi łapki´´. Następnie korzystając z naszych podręczników przeczytaliśmy tekst na temat dnia babci i dziadka, po czym wykonaliśmy polecenia kontrolne. Uczniowie poznali nowe słowo APASZKA.
Podczas zajęć plastyczno-technicznych dzieci wykonały zimowe rysunki. Przy pomocy nożyczek, waty oraz niebieskich kartek powstały przepiękne bałwanki.
Po wyczerpującej pracy przyszła pora na przerwę śniadaniowa.
Po posiłku uczniowie zapoznali się z liczbą pojedynczą i mnogą rzeczowników. Do podanych wyrazów w liczbie pojedynczej dzieci tworzyły liczbę mnogą:
dom – domy,
kwiat – kwiaty,
stół – stoły,
krzesło – krzesła,
auto – auta,
kosz – kosze,
noga – nogi,
plecak – plecaki,
pies – psy.
Korzystając z ładnej pogody wraz z młodszą grupą udaliśmy się na boisko szkolne. Uczniowie skakali przez skakankę oraz grali w piłkę.
Po powrocie do klasy rozmawialiśmy na temat sportów zimowych. Podczas burzy mózgów uczniowie wymienili następujące dyscypliny: jazda na nartach, jazda na łyżwach, jazda na sankach. Również opowiadali o własnych doświadczeniach ze sportami zimowymi oraz zabawami na śniegu.
Następnie obejrzeliśmy legendę pt. ´´Bursztynowa Korona´´. Legenda ta miała charakter edukacyjny. Przedstawiła historię Mikołajka, który z łobuza stał się grzecznym i pomocnym chłopcem.
Na zakończenie naszych zajęć uczniowie wysłuchali pierwszy rozdział z książki ´´Spotkania z innymi´´ Przemysława Pawła Grzybowskiego. Dzieło to stanowi wprowadzenie w szeroko pojętą problematykę rozumienia odmienności kulturowych.
Na następnych zajęciach będziemy kontynuować spotkanie z naszą bohaterką Kamilą.
ZADANIE DOMOWE:
Proszę napisać 5 wyrazów w liczbie pojedynczej i mnogiej.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz