Zajęcia w Barcelonie, 26 stycznia
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy wesoło i w dobrych humorach. Najpierw było przywitanie i zapoznanie się z nowym nauczycielem - panem Łukaszem, który będzie odtąd towarzyszył nam w uczeniu się i zabawach. Każde dziecko powiedziało swoje imię, a pan Łukasz starał się je zapamiętać. Nie było to łatwe zadanie ponieważ Poziomek tego dnia było aż 17.
Następnie przeszliśmy do przewodniego tematu dnia , którym były bajki. Temat był bardzo dobrze znany dzieciom , jednakże sam wyraz " bajka" sprawił nieco kłopotu. Tylko niektóre dzieci potrafiły wyjaśnić, co to takiego jest bajka. Stefan w kilku słowach wytłumaczył koleżankom i kolegom, że bajka to coś, co oglądamy w telewizji, albo słuchamy. I sprawa jest jasna!
Jeszcze przed śniadaniem Poziomki wysłuchały czytanej przez pana Łukasza bajki " Czerwony Kapturek", chętnie uzupełniając treść utworu własnymi słowami. Wspólnymi siłami przypomnieliśmy sobie przygody dziewczynki i jej babci oraz przebiegłego wilka. Swoje wrażenia z lektury dzieci przedstawiły w pracach plastycznych, których treść musiały opowiedzieć własnymi słowami. Na pytanie: co znajduje się na namalowanym obrazku? - każde dziecko wyjaśniało co namalowało. W analizie prac niezbędna okazała się wyobraźnia. Ale od czego ją w końcu mamy?:-))) Była to doskonała okazja do wypowiadania się po polsku i wzbogacania słownictwa polskiego.
Po śniadaniu i zabawach na podwórku szkolnym udaliśmy się " do kina" na trzecim piętrze, aby obejrzeć bajkę z serii Miś Uszatek pt. " Kulig" i filmową wersję "Czerwonego Kapturka".
Po powrocie do naszej sali lekcyjnej wykonaliśmy ( z Teczki Trzylatka) scenę i bajkowe postacie z " Czerwonego Kapturka", a następnie przedstawiliśmy w dwóch grupach własną wersję omawianej bajki. Dopełnieniem tematu było uzupełnienie kart pracy naklejkami i umieszczenie prac dzieci na tablicy szkolnej.
Pod koniec spotkania zaśpiewaliśmy Fridzie - naszej trzylatce "Sto lat" i poczęstowaliśmy się pysznymi cukierkami.
Pożegnaliśmy się w radosnych nastrojach.
Pozdrawiamy serdecznie i do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Jagódki
Na ostatnich zajęciach Jagódki wspólnie rozmawiały o kalendarzu i jego funkcjach - do czego służy, w czym nam pomaga? Skupiliśmy się też na dniach tygodnia i ich kolejności. Dzieci wykonały kolorowe kartki z kalendarza oraz pracę plastyczną, dzięki której utrwaliły zdobyte informacje.
Po przerwie na patio i drugim śniadaniu rozmawialiśmy o ważnych styczniowych datach skupiając się na Dniu Babci i Dziadka. Z tej okazji Jagódki wykonały, odrobinę spóźnione ale szczere, pocztówki-laurki dla swoich Dziadków.
Aga i Patrycja
Malinki
Zajęcia w grupie Malinek rozpoczęliśmy krótką zabawą mającą na celu poprawę naszej koncentracji oraz umiejętności wypowiedzi.
Troje dzieci opuściło salę a reszta grupy wysłuchała opowieści, której treść następnie przekazano jednej z osób, która powróciła na salę. Następnie ta osoba musiała przekazać usłyszaną historię kolejnej. Na koniec porównaliśmy historię oryginalną z usłyszaną na końcu.
Po tej krótkiej rozgrzewce przeszliśmy do nauki kolejnych literek. Tym razem poznaliśmy N, Ł i C. Powiedzieliśmy i zapisaliśmy w zeszycie wyrazy, w których znajdują się te literki.
Kolejnym tematem zajęć były części ciała. Dwoje z uczniów posłużyło nam jako modele, dzięki którym mogliśmy porównać nasze ciała i dojść do wniosku, że pomimo tego, że jesteśmy podobnie zbudowani to różnimy się od siebie. Po tym wstępie przyszedł czas na praktykę. Najpierw tańczyliśmy dotykając się np. tylko łokciem lub tylko stopą a następnie uczniowie decydowali przez podniesienie kartki o odpowiednim kolorze czy czytane przez nauczyciela zdania są prawdziwe czy fałszywe.
Ostatnim tematem zajęć była zima. Rozmawialiśmy o tym jak wygląda krajobraz zimowy, jakie ślady pozostawiają na śniegu zwierzęta, kto je karmi, które z nich zapadają w sen zimowy. Wymieniliśmy też najpopularniejsze sporty zimowe. Na zakończenie wykonaliśmy pracę plastyczną wyklejając postać narciarza kolorowymi papierkami.
Prosimy aby dzieci dokończyły pracę w domu.
Ania i Kasia
Jarzębina
Nasze ostatnie zajęcia zaczęliśmy od krótkiej powtórki pisowni u i ó, ale zanim to nastąpiło, przywitaliśmy się i powitaliśmy w naszym gronie kolejną nową koleżankę: Anouk Matejka.
Głównym tematem naszego spotkania były sporty zimowe, ale nie tylko.
Na początku, poznaliśmy lub przypomnieliśmy sobie polskie nazwy popularnych sportów zimowych, wyjaśniliśmy na czym one polegają, jaki sprzęt czy ubiór jest do ich uprawiania potrzebny. Mowa była też o igrzyskach olimpijskich: co to za rodzaj zawodów, jak często się odbywają, jakie medale można na nich zdobyć.
W kontekście sportu, nie zabrakło oczywiście naszych popularnych powiedzeń, takich, jak „W zdrowym ciele, zdrowy duch”, czy też „Sport to zdrowie”. Interpretacje ich ze strony dzieci były niekiedy dość ciekawe, jednak na końcu wszyscy się zgodziliśmy, że po prostu sport pomaga nam utrzymać dobre zdrowie i kondycję, jak również samopoczucie.
Wykonaliśmy też kartę pracy z użyciem rzeczowników o temacie zimowej, które musieliśmy uzgodnić w przypadku i liczbie.
Po śniadaniu Jarzębinki dzieliły się informacjami o swoich ulubionych dyscyplinach sportowych, nie tylko tych zimowych, zrobiliśmy też krzyżówkę sportową oraz poznaliśmy wybrane sylwetki naszych najlepszych sportowców, tych sprzed lat, jak Irena Szewińska czy Zbigniew Boniek oraz tych całkiem współczesnych, jak Kamil Stoch, Justyna Kowalczyk, Agnieszka Radwańska czy też uwielbiany przez chłopców Robert Lewandowski.
Wracając do tematu zimy, nie mogło zabraknąć wzmianki o polskiej stolicy zimowych sportów, czyli o Zakopanem oraz o Tartach. Obejrzeliśmy więc kilka zdjęć z pięknym zimowym krajobrazem w Tatrach i poznaliśmy „Legendę o Podhalu” autorstwa Władysława Orkana. Na końcu legendy, gdy mowa jest o dzielnych góralach, zobaczyliśmy wizerunek równie legendarnej postaci, tatrzańskiego zbójnika, Janosika, w którego serialową postać wcielił się aktor Marek Perepeczko.
Po tak pracowitym poranku, zrelaksowaliśmy się trochę na szkolnym patio, po czym wróciliśmy do tematu ortografii języka polskiego: tym razem pisownia ż oraz rz. Wytłumaczone zostały podstawowe zasady pisowni, dzieci dostały plansze pomocowe z zestawem tychże zasad, po czym ćwiczyliśmy nasze umiejętności, rozwiązując ćwiczenia ortograficzne na wymianę ó, rz oraz ż. Do tematu pisowni rz i ż wrócimy jeszcze na następnych zajęciach.
PRACA DOMOWA: Karta pracy „Rz czy ż?”.
Dziękuję i zapraszam na kolejne zajęcia,
Gosia
Komentarze
Prześlij komentarz