Zajęcia w Barcelonie, 12 stycznia
Pierwsze poświąteczne spotkanie było bardzo wesołe. Do szkoły przybyły prawie wszystkie Poziomki. Na początku zajęć pobawiliśmy się w odgadywanie nazw przedmiotów, które były ukryte dla dzieci.
Następnie porozmawialiśmy o porach roku: jak się nazywają i czym się charakteryzują. Dzieci już wiedzą, że mamy zimę, wiosnę, lato i jesień. W zimie jest biało i pada śnieg; gdy jest wiosna to kwitną kwiaty i jest cieplej; w lecie są wakacje i dzieci odpoczywają, a jesienią idą do szkoły i liście spadają z drzew. Tego dnia świętowaliśmy Dzień Babci. W Polsce babcie i dziadkowie obchodzą swoje święto 21 i 22 stycznia. Mamy to szczęście, że w polskiej szkole Babcia Sabina jest zawsze z Poziomkami. Gdy trzeba przytuli, szepnie coś miłego na uszko i bawi się z dziećmi. Tak, jak każda babcia.
Po przerwie śniadaniowej i zabawach na podwórku szkolnym wykonaliśmy rysunki dla Babci Sabiny, zaśpiewaliśmy Jej "Sto lat" i wręczyliśmy rysunkowe prezenty. Babcia poczęstowała dzieci pysznymi batonikami i przeczytała bajkę o zwierzątkach w zoo.
Po zabawach ruchowych przystąpiliśmy do wykonania prac plastycznych - prezentów dla babć i dziadków mieszkających w Polsce. Porozmawialiśmy o tym, za co kochamy babcie i dziadków. Wszyscy stwierdzili zgodnie, że bez babci i dziadka byłoby bardzo smutno.
Tematyka zajęć była bardzo bliska dzieciom , dlatego słownictwo nie sprawiało zbyt dużych problemów. Poziomki chętnie wypowiadały się wspomagane pytaniami nauczycielki.
Pod koniec zajęć odwiedziła nas pani Basia, nauczycielka z Klubu Malucha z praktykantką Judytą. Poziomki uczyły naszych gości piosenki " Błyskawica grzmot" , a pani Basia " piekła pizzę" razem z nami.
Troszkę zmęczeni, ale radośni pożegnaliśmy się życząc sobie wzajemnie dobrego , pełnego radości roku 2019.
Pozdrawiamy serdecznie i do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Maria i Babcia Sabina
Jagódki
Na pierwszych noworocznych zajęciach Jagódki wciąż wspominały świąteczne wakacje. Rozmawialiśmy o prezentach, które przynieśli nam Trzej Królowie i Święty Mikołaj oraz o tym, jak spędziliśmy Święta.
Następnie naszym tematem był karnawał. Tutaj dzieci były zgodne, że to czas zabaw, tańca i balów przebierańców. Wspólnie obejrzeliśmy fragmenty z karnawałów w Rio i w Wenecji, a także zobaczyliśmy, jak bawią się rówieśnicy Jagódek w Polsce.
Po krótkiej przerwie na podwórku i śniadaniu dzieci przelały na papier swój wymarzony strój karnawałowy. Zajęcia zakończyliśmy zabawami karnawałowymi takimi jak taniec z balonem lub ‘znikające krzesła’.
Dziękuję bardzo i do zobaczenia 26 stycznia,
Patrycja
Malinki
W ubiegłą sobotę odbyły się pierwsze poświąteczne zajęcia w grupie Malinek.
Zajęcia rozpoczęliśmy od opowiadania co robiliśmy w Święta oraz jakie są nasze postanowienia noworoczne.
Później przyszedł czas na nowe literki Ę, Ą .W ramach praktyki dokończyliśmy wcześniej przeczytaną historię o Gąsce. Odwiedziła nas również Łucja, która zabrała nas na kolorową łąką – zabawa z wyrazami.
Następnie Malinki odgadywały zagadki – ,,Zgaduj Zgadula” .
Znalazł się również czas na zabawy w klasy na podwórku, budowle piaskowe i drugie śniadanie.
Po powrocie do klasy zapisywaliśmy na tablicy poznane literki.
Powtórzyliśmy kształty i wykonaliśmy pracę plastyczną - Wycinanka. Dzieci za pomocą figur wykonały obrazki. Znalazła się w tym buda dla psa, torebka, czy willa z basenem.
Agnieszka
Jarzębina
Nasze pierwsze w tym nowym roku spotkanie zaczęliśmy tradycyjnie od przywitania się oraz od krótkiej rozmowy o tym, jak spędziliśmy te minione Święta i krótkie zimowe wakacje. Niezależnie od tego, czy nasi uczniowie spędzili je w Polsce czy w Hiszpanii, nie zabrakło elementów polskiej tradycji oraz przysmaków polskiej kuchni. Na dodatek, Św. Mikołaj i Trzej Królowie okazali się bardzo hojni, bowiem wszystkie Jarzębinki były bardzo zadowolone z otrzymanych prezentów.
Przywitaliśmy też w naszym gronie nową koleżankę, Zosię Ratyńską.
Naszym pierwszym tematem dnia były postanowienia noworoczne. Na początek, wyjaśniliśmy, co oznacza słowo “postanowienie” i co się z nim wiąże w kontekście nowego roku. W luźnej rozmowie dzieliliśmy się naszymi noworocznymi postanowieniami i planami, np.: więcej się uczyć i mieć lepsze stopnie, uprawiać więcej sportu, być grzeczniejszym czy też jeść mniej słodyczy. Ale przede wszystkim zastanawialiśmy się wspólnie- szukając odpowiednich słów po polsku- jak to się dzieje, że tak ciężko jest nam zrealizować takie postanowienia. W tym dzieci nie różnią się wcale od dorosłych: dopada nas lenistwo, brak nam stałości, cierpliwości czy motywacji. Najlepiej chyba obrać sobie jeden, a dobry, cel, zamiast próbować realizować wiele różnych postanowień na raz.
Następnie, zajęliśmy się zagadnieniami związanymi z naszą obecną porą roku, czyli zimą. Przypomnieliśmy sobie jej kalendarzowy początek i koniec oraz poznaliśmy etymologię nazw zimowych miesięcy. Dla uczniów okazało się niezwykle ciekawe, skąd zimowe miesiące wzięły swoje imiona. Pobawiliśmy się też w zimowe kalambury, mające na celu przybliżyć zimowe słownictwo i symbole, począwszy od zjawisk pogody, zimowego ciepłego ubioru, Świąt czy sportów zimowych. Poznaliśmy też kilka przysłów związanych z tymi miesiącami.
Po śniadaniu kontynuowaliśmy temat zimy, rozwiązując krzyżówkę on-line pełną „zimowych” słówek, po czym udaliśmy się na część rekreacyjną na podwórko.
Po podwórku, czekały na nas zajęcia z ortografii. Poznawaliśmy zasady pisowni U i Ó. Choć nie są to zagadnienia łatwe, udało nam się z powodzeniem rozwiązać tematyczną krzyżówkę. Jako materiały pomocnicze, dzieci dostały do domu plansze z zasadami pisowni U i Ó. To pierwsza część naszej ortograficznej przygody, którą będziemy realizować w tym semestrze.
PRACA DOMOWA: karta pracy „SMS-owy wirus”. Ćwiczymy ortografię U i Ó. Rodziców proszę o ewentualną pomoc.
Dziękuję i do zobaczenia,
Gosia
Komentarze
Prześlij komentarz