Tarragona, zajęcia 8 marca

Sikorki

Marcowe zajęcia w Szkole Polskiej zaczęliśmy od radosnego przywitania i szybciutko przeszliśmy do pracy, gdyż dzieci tego dnia były niezwykle gotowe na nowe wyzwania. Tematem dnia były emocje. Na wstępie krótka pogadanka z dziećmi jak się czują oraz gra w kolorową kostkę z minami, które wyrażały uśmiech, smutek i złość. Okazało się, że tego dnia uczniowie byli wyjątkowo zadowoleni i radośni! Niektórzy głodni:) W dalszej kolejności przeszliśmy do stworzenia plakatu. Metoda trzech świateł z ruchu ulicznego pozwala dzieciom lepiej zrozumieć swoje emocje oraz je kontrolować. Czerwony - stop, żółty- myślenie, zielony- działanie. Doskonałym przykładem było zamienienie się w pojazdy i na znak nauczyciela zatrzymywaliśmy się na czerwonym świetle, na  żółtym czekaliśmy i na zielonym ruszyliśmy do działania. Na przystanku zwanym śniadanie postanowiliśmy zasilić nasze głodne brzuszki, a muzyka już tradycyjnie umilała nam czas. Był też moment na swobodne zabawy, klocki, układanki...
Z wielkim zainteresowaniem  i w skupieniu dzieci zebrały się przy wspólnym stole, by wykonać antystresowe gniotki. Zabawa sensoryczna w przesypywanie mąki odzwierciedla pozytywny wpływ na rozwój dzieci. Z wykorzystaniem wełny ozdobiliśmy nasze arcydzieła i w ten sposób powstały gniotki, które mają za zadanie zapanować nad emocjami, wyciszyć i uspokoić.
Tego też dnia wykonaliśmy kartki wielkanocne z uwagi na zbliżające się Święta Wielkanocne. Pracowitym Sikorkom na zakończenie zajęć została jeszcze energia i spożyliśmy ją na zabawach ruchowych. Pożegnaliśmy się życząc sobie udanego weekendu.

Dziękuje i pozdrawiam,
Gosia

Orły


Sobotnie zajęcia rozpoczęliśmy od uzupełnienia dzienniczka podróżnika naszego projektu. Zapoznaliśmy się z podstawowymi informacji na temat Egiptu. Wiemy już, że kraj ten położony jest nad morzem Śródziemnym i Czerwonym oraz rzeką Nil. Rozpoczęliśmy czytanie książki pt. "Wielkie ludy historii", którą będziemy kontynuować w tym semestrze. Religia starożytnych Egipcjan była politeistyczna. Wierzono w wielu bogów, którzy mieli postać ludzi z głowami zwierząt. Zapoznaliśmy się z głównymi z nich, tj. Ra (bóg słońca), Anubis (bóg zmarłych), Ozyrys (bóg ziemi), Izyda (bogini ludzi). Wiemy też, że zamieszkiwano głównie tereny przy rzece, a krajem rządził Faraon. Naszą podróż po Egipcie będziemy kontynuować na następnych zajęciach. 

Po śniadaniu wykonaliśmy laurki z okazji Dnia Kobiet. Przy okazji obejrzeliśmy animację edukacyjną, aby zapoznać się z historią i tradycją tego święta (https://m.youtube.com/watch?v=2ve7W8GQ3UY&pp=ygUYRHppZcWEIGtvYmlldCBkbGEgZHppZWNp). Uczniowie z ciekawością obejrzeli animację, nie dowierzając, że kiedyś dawano kobietom goździki i rajstopy, które były luksusem na tamte czasy. Przy okazji ćwiczyliśmy spontaniczne wypowiadanie się oraz tworzenie poprawnego szyku zdań. Ustaliliśmy również, że wkrótce powitamy nową porę roku - wiosnę. Przy okazji wykonaliśmy kartę pracy, próbując odgadnąć poprawne nazwy wiosennych kwiatów z rozsypanki sylabowej (przebiśniegi, irysy, krokusy, tulipany, żonkile, ranniki, hiacynty, bratki i zawilce). Niektóre nazwy sprawiły nam trochę trudności. Zapoznaliśmy się z wierszem pt. "Wiosna", który uczniowie mają nauczyć się na pamięć:

Przyszła do nas piękna wiosna
Wielką radość nam przyniosła!
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk,
Potem z chmurki mokry deszczyk,
Zaświeciło jasne słonko,
Zatrzymało się nad łąką.
A na łące jest zabawa,
Pąki kwiatów, świeża trawa.
Wszystko pachnie, błyszczy, świeci
Patrzcie dzieci, bocian leci!
Boćki tu się rozglądają
Żaby szybko uciekają.
I owady są też tu,
Wszystko budzi się do snu!


Na zakończenie zajęć wykonaliśmy pierwsze ozdoby na nasze spotkanie wielkanocne (kolorowe pisanki). Następnie podzieliliśmy się na grupy, graliśmy w dobble, chwiejącą wieżę, układaliśmy puzzle, próbując porozumiewać się wyłącznie w języku polskim. Na koniec pożegnaliśmy się tradycyjnym słowem do widzenia, życząc sobie miłego weekendu.

Do zobaczenia na następnych zajęciach 22 marca.
Pozdrawiam, 

Gabrysia

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?