Gavá, zajęcia 15 marca

Klub Maluszka

„Biedroneczka mała po trawce biegała,
Nóżkami tupała, rączkami machała.
Potem się ślizgała do góry i w dół
W kółko się kręciła i piłką bawiła
Gdy deszcz zaczął padać pod listkiem się skryła
I bardzo zmęczona spać się położyła.”

Maluszki z naszego Klubu w Gavá odkryły świat biedronki w ramach naszego owadziego cyklu, w którym poznajemy małe stworzonka ukryte w tunelach i szczelinach.
Po rozweselającym przywitaniu i gimnastyce rozpoczęliśmy poszukiwanie najmniejszych bohaterów marcowej strony książki „Rok w lesie”.
Przypomnieliśmy sobie poprzednie zajęcia, kiedy poznaliśmy życie pszczoły,  tym razem zwróciliśmy uwagę na ukryte stworzonka w czarne kropki.
Dzieci dowiedziały się, co biedronki robią zimą, czym jest żółta wydzielina, którą zostawia na naszych dłoniach, jak daleko leci, jakiej długości jest jej „krok” i co zjada.
Czekało na nas kilka aktywności manualnych, usprawniających precyzję i koordynację wzrokowo ruchową:
- z plastelinowych kul uformowaliśmy różnej wielkości biedronki. Biedronki zamieszkały na trawie i kwiatkach naszej grupowej pracy, którą tworzymy wspólnie, aby powitać już niedługo wiosnę.
- taniec z utworem https://www.youtube.com/watch?v=_-3z96FsBEE gdzie naszym zadaniem było wydobycie z tekstu miejsc zagubionych kropek biedronki. Do wykonania zadania niezbędni byli Rodzice.
- dowolny układ kolorowych kropek, stworzony na podstawie zadawanych dziecku pytań: ile mam lat, ile mam ulubionych zabawek, ile kroków ma puf w klasie?.......
- duże drewniane kule z dziurką posłużyły nam do zabawy, a jednocześnie ćwiczenia długości skupienia w czasie nawlekania ich na żyłkę. Dzieci starały się nawlec jak najwięcej kul. Udało się, aż 12😊


Aby Maluszki mogły wspominać nasze zajęcia, wykonaliśmy biedronki, które dołączą do pszczółek wykonanych w podobny sposób. Kto jeszcze dołączy po kolejnych zajęciach?
Przerywnikiem w czasie tworzenia były utwory:
https://www.youtube.com/watch?v=Ab7W2wDZkt8, https://www.youtube.com/watch?v=wKqliPZBV6g
Tańczyliśmy w parach, powtarzaliśmy słowa, próbując zapamiętać tekst, przemieszczaliśmy się 8 milimetrowym kroczkiem biedronki.
Nadjechał pociąg, po uściskach i pożegnaniach rozstaliśmy się.
Dziękuję za miły czas i wspólne odkrywanie cennego świata przyrody, wszystko po to, żeby rozbudzić, rozwinąć ciekawość naszych Maluszków.

Pozdrawiam, do zobaczenia
Joanna Tylek

Żabki 1


Sobotnie spotkanie grupy Żabek1 rozpoczęło się od wesołego powitania, które jak zawsze
wprowadziło dzieci w dobry nastrój i przygotowało je do dalszej zabawy. Następnie przeszliśmy do aktywności z chustą animacyjną, co dostarczyło nam wiele radości i pozwoliło na integrację z grupą.
Przechodząc do głównego tematu naszego spotkania, każde dziecko podzieliło się swoim
samopoczuciem, odnosząc się do czterech podstawowych emocji: radości, smutku, strachu i złości. Szczególną uwagę poświęciliśmy właśnie złości – jej przeżywaniu, sposobach jej wyrażania i radzenia sobie z nią. Wspólnie wysłuchaliśmy wiersza Krzysztofa Roguskiego pt. "Złośnik", który stał się punktem wyjścia do rozmowy na temat złości. Korzystając z kart przedstawiających różne reakcje emocjonalne, omawialiśmy, które zachowania są właściwe, a które nie. Dzieci bardzo trafnie wskazywały właściwe sposoby radzenia sobie ze złością i zgodnie uznały, jak ważne jest mówienie o swoich emocjach oraz ich odpowiednie wyrażanie.


Po intensywnej części zajęć przyszedł czas na przerwę śniadaniową, po której dzieci miały możliwość swobodnej zabawy na podwórku.
Kolejną część spotkania poświęciliśmy tematowi wiosny i charakterystycznych dla niej kwiatów. Dzieci poznały nazwy takich kwiatów jak przebiśniegi, krokusy, żonkile, hiacynty i tulipany, ćwicząc przy tym ich poprawną wymowę. Wykonały również różnorodne ćwiczenia rozwijające sprawność manualną, percepcję słuchową, przeliczanie, myślenie przyczynowo-skutkowe oraz umiejętność budowania wypowiedzi, korzystając z przygotowanych kart pracy. W ramach zabawy ruchowej "rosnące kwiaty" dzieci miały okazję do aktywności fizycznej oraz rozwijania świadomości własnego ciała. Nie zabrakło również elementów plastycznych – wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną, która pozwoliła dzieciom rozwijać zdolności manualne i kreatywność.

W ostatniej części zajęć poruszyliśmy temat bociana – ptaka, który na wiosnę wraca do Polski z ciepłych krajów. Dzieci dowiedziały się, jak wygląda bocian, czym się żywi, gdzie buduje gniazdo i dlaczego migruje na zimę.
Na zakończenie zajęć wspólnie pobawiliśmy się piłką, co było radosnym akcentem kończącym pełen wrażeń dzień.


Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Paulina i Filip

Żabki 2


Dlaczego trzeba myć ręce? Czy bakterie i wirusy boją się mydła? Co wspólnego z garnkiem mają zima, wiosna i marzec? W jaki sposób powstaje deszcz? Na te i inne ogromnie ważne pytania Żabki 2 znalazły odpowiedzi podczas minionych zajęć.
Po wesołym powitaniu na Żabki 2 czekało kilka “higienicznych” zagadek, których rozwiązania (mydło, ręcznik, szampon, pasta do zębów, szczoteczka do zębów, ręcznik) pozwoliły wprowadzić dzieci w temat higieny osobistej i jej wpływu na nasze zdrowie. Mądre Żabki wiedziały, czym są tzw “zarazki”, czyli bakterie i wirusy, jaki mogą mieć wpływ na zdrowie człowieka. Dzięki eksperymentowi z wodą i pieprzem (pieprz symbolizował szkodliwe bakterie i wirusy) dzieci mogły sprawdzić na własnej skórze (dosłownie), kiedy “zarazki” przyklejają się do rąk, a kiedy uciekają przed mydłem. Podczas kolejnego eksperymentu sprawdzaliśmy, czy wysmarowane olejem ręce można umyć samą wodą, czy skuteczniejsze będą woda z mydłem. Po śniadaniu czekała na Żabki spora torba, w której ukryte były tajemnicze obiekty. Dzieci z zamkniętymi oczami próbowały odgadnąć wylosowany przedmiot, by później posegregować wszystkie artykuły higieniczne zgodnie z ich zastosowaniem (art. do higieny jamy ustnej, np szczoteczka do zębów, pasta, nić dentystyczna; art. do higieny rąk, tj. mydło, ręcznik, szczotka do paznokci; art. do higieny włosów, np grzebień, szczotka do włosów, szampon; art do kąpieli, gąbka, żel do kąpieli, itp). Po obejrzeniu krótkiego filmu edukacyjnego na temat skóry i konieczności dbania o jej czystość https://youtu.be/UsUuTBgoXtw?si=A1GAI1E0fR7QNVqu, miała miejsce burza mózgów, podczas której Żabki wyjaśniały czy i dlaczego trzeba myć zęby, ile razy dziennie powinno się szczotkować zęby, czy łakocie i słodkie napoje pomagają bakteriom w ekspansji naszych jam ustnych? Po wyjaśnieniu kilku wątpliwości, Żabki miały za zadanie oczyścić specjalne szablony jamy ustnej, gdzie próchnica i inne bakterie urządziły sobie plac rozbiórki. Zadanie trudne, ale zakończone sukcesem!



Po przerwie na patio, Żabki przypomniały sobie, jaki mamy teraz miesiąc, jaka towarzyszy mu pogoda i jaka pora roku zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji Żabki poznały dawne polskie przysłowie: “W marcu jak w garncu”. Dużym zainteresowaniem cieszył się w tej części zajęć… garnek. Dzieci słusznie zauważyły, że jest to kuchenny przedmiot, służący do gotowania, mieszania, który zmienia temperaturę przygotowywanych w nim składników. A czy garnek może mieć coś wspólnego z marcem, zimą, wiosną, pogodą? Po rozwiązaniu (narysowaniu) słowno-słuchowych zagadek dotyczących różnych zjawisk pogodowych okazało się, że tak, jak w garnku z zupą są wymieszane różne składniki, tak wczesna wiosenna pogoda bywa zmienna, kapryśna, mieszana.
Po wykonaniu wiosennych kart pracy ze szkolnych podręczników, rozmowie kierowanej na temat wiosny, Żabki za pomocą patyczków do uszu i farb, stworzyły piękne wiosenne hiacynty.

Na koniec zajęć na Żabki czekał kolejny eksperyment, który wyjaśniał, jak zmienna jest marcowa pogoda, oraz w jaki sposób i dlaczego z chmur pada deszcz (obieg wody w przyrodzie). Tu przydał się wielki słoik z wodą (symbolizujący nasze środowisko), biała pianka do golenia (imitująca chmury), niebieski barwnik. A że cała nasza grupa lubi eksperymentować, oprócz spokojnie skraplającego się deszczu, zrobiliśmy też marcową burzę!
Kochane Dzieci, dziękuję za Wasze zaangażowanie, aktywność i niekończącą się energię. Do zobaczenia na następnych zajęciach, podczas których będziemy podążać śladem wielkanocnego zwierzaka!


Żaneta Pomorska i Patrycja

Bociany


W sobotnie zajęcia w Gavá program zajęć obejmował różnorodne aktywności rozwijające umiejętności dzieci w zakresie logicznego myślenia, sensoryki oraz kreatywności, a także wprowadzenie do tematyki wiosny. Zajęcia rozpoczęliśmy od gry edukacyjnej „Państwa, miasta”, która miała na celu rozwój słownictwa i umiejętności myślenia. Wspólnie wybraliśmy kategorie do zabawy, które obejmowały : Państwa, Miasta, Zwierzęta, Rośliny lub Rzeczy. Jeden z graczy mówił w myślach alfabet, i na słowo STOP, informował na jakiej literze alfabetu się zatrzymał, a wszyscy uczestnicy musieli podawać odpowiedzi zaczynające się od wybranej litery. Po zabawie umysłowej przeszliśmy do aktywności fizycznej, dzieląc grupę na dwie drużyny i udaliśmy się do sali zabaw obok. Zadania polegały na ułożeniu dwóch torów przeszkód, z których każde miało inny cel:


    Ułożenie najdłuższego toru, używając jak najmniejszej liczby elementów
    Ułożenie najkrótszego toru, używając jak najwięcej elementów

Zadanie to rozwijało umiejętność współpracy w grupie oraz kreatywność w wykorzystywaniu dostępnych przedmiotów. Dzieci z dużym zaangażowaniem podchodziły do wyzwań, starając się znaleźć jak najbardziej efektywne rozwiązania. Kolejną zabawą była zabawa sensoryczna z wykorzystaniem worka niespodzianek. Do worka wrzucone zostały różne przedmioty o różnych fakturach. Uczestnicy musieli bez użycia wzroku odgadnąć, co znajduje się w worku, bazując tylko na dotyku. Dzieci określały cechy przedmiotów, takie jak kształt, ciężar czy materiał. Zabawa ta rozwijała zmysł dotyku oraz wyobraźnię dzieci.  Celem tej aktywności było zapoznanie dzieci z funkcją zmysłów oraz zachęcenie ich do aktywnego odkrywania otaczającego świata. Następnie przeszliśmy do zajęcia twórczego – robienia gniotków. Dzieci samodzielnie przygotowały zabawki sensoryczne, które miały na celu odstresowanie i relaksację. Do wykonania gniotków wykorzystano balony oraz mąkę. Po napełnieniu balonów mąką, dzieci związywały je, tworząc gniotki, które później samodzielnie ozdabiały. Zajęcia zostały wzbogacone o prezentację tematyczną dotyczącą wiosny. Rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmiku, który wprowadził dzieci w tematykę związaną z wiosną. Po filmie odbyła się prezentacja multimedialna na temat wiosny, obejmująca zmiany w przyrodzie oraz charakterystyczne zjawiska związane z tą porą roku. Wspólnie czytaliśmy prezentację, a Bociany dowiedziały się jakie są pierwsze oznaki wiosny, jakie kwiaty pojawiają się jako pierwsze,  jakie zwierzęta budzą się ze snu zimowego oraz jakie ptaki wracają do Polski. Na zakończenie, dzieci wzięły udział w quizie, sprawdzającym ich wiedzę na temat wiosny. Zajęcia zakończyliśmy kreatywnym zadaniem, jakim było robienie marzanny. Dzieci stworzyły własne marzanny, które symbolizowały pożegnanie zimy i powitanie wiosny. To zadanie pozwoliło uczniom na wykazanie się pomysłowością oraz zapoznało ich z polską tradycją topienia marzanny. Niestety nie starczyło nam czasu na jej oficjalne odpłynięcie, dlatego dzieci zabrały marzanny do domu, gdzie same zdecydują w jaki sposób, najlepiej pożegnać zimę. Na koniec dnia Bociany wyszły na dwór, gdzie miały okazję spędzić czas na świeżym powietrzu, korzystając z pięknej wiosennej pogody. Spotkanie odbyło się w miłej i pełnej energii atmosferze, sprzyjającej nauce i zabawie, którą wydaję mi się, Bociany bardzo polubiły.

Dziękuje za pełen uśmiechów udział i do zobaczenia na następnych zajęciach!

Pani Alicja 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?