Gavá, zajęcia 15 marca
„Biedroneczka mała po trawce biegała,
Nóżkami tupała, rączkami machała.
Potem się ślizgała do góry i w dół
W kółko się kręciła i piłką bawiła
Gdy deszcz zaczął padać pod listkiem się skryła
I bardzo zmęczona spać się położyła.”
Maluszki z naszego Klubu w Gavá odkryły świat biedronki w ramach
naszego owadziego cyklu, w którym poznajemy małe stworzonka ukryte w
tunelach i szczelinach.
Po rozweselającym przywitaniu i gimnastyce rozpoczęliśmy poszukiwanie
najmniejszych bohaterów marcowej strony książki „Rok w lesie”.
Przypomnieliśmy sobie poprzednie zajęcia, kiedy poznaliśmy życie
pszczoły, tym razem zwróciliśmy uwagę na ukryte stworzonka w czarne
kropki.
Dzieci dowiedziały się, co biedronki robią zimą, czym jest żółta
wydzielina, którą zostawia na naszych dłoniach, jak daleko
leci, jakiej długości jest jej „krok” i co zjada.
Czekało na nas kilka aktywności manualnych, usprawniających precyzję i koordynację wzrokowo ruchową:
- z plastelinowych kul uformowaliśmy różnej wielkości biedronki. Biedronki
zamieszkały na trawie i kwiatkach naszej grupowej pracy, którą tworzymy
wspólnie, aby powitać już niedługo wiosnę.
- taniec z utworem https://www.youtube.com/watch?v=_-3z96FsBEE gdzie
naszym zadaniem było wydobycie z tekstu miejsc zagubionych kropek
biedronki. Do wykonania zadania niezbędni byli Rodzice.
- dowolny układ kolorowych kropek, stworzony na podstawie zadawanych
dziecku pytań: ile mam lat, ile mam ulubionych zabawek, ile kroków ma
puf w klasie?.......
- duże drewniane kule z dziurką posłużyły nam do zabawy, a jednocześnie
ćwiczenia długości skupienia w czasie nawlekania ich na żyłkę. Dzieci
starały się nawlec jak najwięcej kul. Udało się, aż 12😊
Aby Maluszki mogły wspominać nasze zajęcia, wykonaliśmy biedronki, które dołączą do pszczółek wykonanych w podobny sposób. Kto jeszcze dołączy po kolejnych zajęciach?
Przerywnikiem w czasie tworzenia były utwory:
https://www.youtube.com/watch?v=Ab7W2wDZkt8, https://www.youtube.com/watch?v=wKqliPZBV6g
Tańczyliśmy w parach, powtarzaliśmy słowa, próbując zapamiętać tekst, przemieszczaliśmy się 8 milimetrowym kroczkiem biedronki.
Nadjechał pociąg, po uściskach i pożegnaniach rozstaliśmy się.
Dziękuję za miły czas i wspólne odkrywanie cennego świata przyrody, wszystko po to, żeby rozbudzić, rozwinąć ciekawość naszych Maluszków.
Pozdrawiam, do zobaczenia
Joanna Tylek
Żabki 1
Sobotnie spotkanie grupy Żabek1 rozpoczęło się od wesołego powitania, które jak zawsze
wprowadziło dzieci w dobry nastrój i przygotowało je do dalszej zabawy. Następnie przeszliśmy do aktywności z chustą animacyjną, co dostarczyło nam wiele radości i pozwoliło na integrację z grupą.
Przechodząc do głównego tematu naszego spotkania, każde dziecko podzieliło się swoim
samopoczuciem, odnosząc się do czterech podstawowych emocji: radości, smutku, strachu i złości. Szczególną uwagę poświęciliśmy właśnie złości – jej przeżywaniu, sposobach jej wyrażania i radzenia sobie z nią. Wspólnie wysłuchaliśmy wiersza Krzysztofa Roguskiego pt. "Złośnik", który stał się punktem wyjścia do rozmowy na temat złości. Korzystając z kart przedstawiających różne reakcje emocjonalne, omawialiśmy, które zachowania są właściwe, a które nie. Dzieci bardzo trafnie wskazywały właściwe sposoby radzenia sobie ze złością i zgodnie uznały, jak ważne jest mówienie o swoich emocjach oraz ich odpowiednie wyrażanie.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach,
Paulina i Filip
Żabki 2
Dlaczego trzeba myć ręce? Czy bakterie i wirusy boją się mydła? Co
wspólnego z garnkiem mają zima, wiosna i marzec? W jaki sposób powstaje
deszcz? Na te i inne ogromnie ważne pytania Żabki 2 znalazły odpowiedzi
podczas minionych zajęć.
Po wesołym powitaniu na Żabki 2 czekało kilka “higienicznych” zagadek,
których rozwiązania (mydło, ręcznik, szampon, pasta do zębów,
szczoteczka do zębów, ręcznik) pozwoliły wprowadzić dzieci w temat
higieny osobistej i jej wpływu na nasze zdrowie. Mądre Żabki wiedziały,
czym są tzw “zarazki”, czyli bakterie i wirusy, jaki mogą mieć wpływ na
zdrowie człowieka. Dzięki eksperymentowi z wodą i pieprzem (pieprz
symbolizował szkodliwe bakterie i wirusy) dzieci mogły sprawdzić na
własnej skórze (dosłownie), kiedy “zarazki” przyklejają się do rąk, a
kiedy uciekają przed mydłem. Podczas kolejnego eksperymentu
sprawdzaliśmy, czy wysmarowane olejem ręce można umyć samą wodą, czy
skuteczniejsze będą woda z mydłem. Po śniadaniu czekała na Żabki spora
torba, w której ukryte były tajemnicze obiekty. Dzieci z zamkniętymi
oczami próbowały odgadnąć wylosowany przedmiot, by później posegregować
wszystkie artykuły higieniczne zgodnie z ich zastosowaniem (art. do
higieny jamy ustnej, np szczoteczka do zębów, pasta, nić dentystyczna;
art. do higieny rąk, tj. mydło, ręcznik, szczotka do paznokci; art. do
higieny włosów, np grzebień, szczotka do włosów, szampon; art do
kąpieli, gąbka, żel do kąpieli, itp). Po obejrzeniu krótkiego filmu
edukacyjnego na temat skóry i konieczności dbania o jej czystość
https://youtu.be/UsUuTBgoXtw?si=A1GAI1E0fR7QNVqu, miała miejsce burza
mózgów, podczas której Żabki wyjaśniały czy i dlaczego trzeba myć zęby,
ile razy dziennie powinno się szczotkować zęby, czy łakocie i słodkie
napoje pomagają bakteriom w ekspansji naszych jam ustnych? Po
wyjaśnieniu kilku wątpliwości, Żabki miały za zadanie oczyścić specjalne
szablony jamy ustnej, gdzie próchnica i inne bakterie urządziły sobie
plac rozbiórki. Zadanie trudne, ale zakończone sukcesem!
Żaneta Pomorska i Patrycja
Bociany
W sobotnie zajęcia w Gavá program zajęć obejmował różnorodne aktywności
rozwijające umiejętności dzieci w zakresie logicznego myślenia,
sensoryki oraz kreatywności, a także wprowadzenie do tematyki wiosny.
Zajęcia rozpoczęliśmy od gry edukacyjnej „Państwa, miasta”, która miała
na celu rozwój słownictwa i umiejętności myślenia. Wspólnie wybraliśmy
kategorie do zabawy, które obejmowały : Państwa, Miasta, Zwierzęta,
Rośliny lub Rzeczy. Jeden z graczy mówił w myślach alfabet, i na słowo
STOP, informował na jakiej literze alfabetu się zatrzymał, a wszyscy
uczestnicy musieli podawać odpowiedzi zaczynające się od wybranej
litery. Po zabawie umysłowej przeszliśmy do aktywności fizycznej,
dzieląc grupę na dwie drużyny i udaliśmy się do
sali zabaw obok. Zadania polegały na ułożeniu dwóch torów przeszkód, z
których każde miało inny cel:
Ułożenie najdłuższego toru, używając jak najmniejszej liczby elementów
Ułożenie najkrótszego toru, używając jak najwięcej elementów
Zadanie to rozwijało umiejętność współpracy w grupie oraz kreatywność w
wykorzystywaniu dostępnych przedmiotów. Dzieci z dużym zaangażowaniem
podchodziły do wyzwań, starając się znaleźć jak najbardziej efektywne
rozwiązania. Kolejną zabawą była zabawa sensoryczna z wykorzystaniem worka
niespodzianek. Do worka wrzucone zostały różne przedmioty o różnych
fakturach. Uczestnicy musieli bez użycia wzroku odgadnąć, co znajduje
się w worku, bazując tylko na dotyku. Dzieci określały cechy
przedmiotów, takie jak kształt, ciężar czy materiał. Zabawa ta rozwijała
zmysł dotyku oraz wyobraźnię dzieci. Celem tej aktywności było
zapoznanie dzieci z funkcją zmysłów oraz zachęcenie ich do aktywnego
odkrywania otaczającego świata. Następnie przeszliśmy do zajęcia
twórczego – robienia gniotków. Dzieci samodzielnie przygotowały zabawki
sensoryczne, które miały na celu odstresowanie i relaksację. Do
wykonania gniotków wykorzystano balony oraz mąkę. Po napełnieniu balonów
mąką, dzieci związywały je, tworząc gniotki, które później samodzielnie
ozdabiały. Zajęcia zostały wzbogacone o prezentację tematyczną
dotyczącą wiosny. Rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmiku, który
wprowadził dzieci w tematykę związaną z wiosną. Po filmie odbyła się
prezentacja multimedialna na temat wiosny, obejmująca zmiany w
przyrodzie oraz charakterystyczne zjawiska związane z tą porą roku.
Wspólnie czytaliśmy prezentację, a Bociany dowiedziały się jakie są
pierwsze oznaki wiosny, jakie kwiaty pojawiają się jako pierwsze, jakie
zwierzęta budzą się ze snu zimowego oraz jakie ptaki wracają do Polski.
Na zakończenie, dzieci wzięły udział w quizie, sprawdzającym ich wiedzę
na temat wiosny. Zajęcia zakończyliśmy kreatywnym zadaniem, jakim było
robienie marzanny. Dzieci stworzyły własne marzanny, które symbolizowały
pożegnanie zimy i powitanie wiosny. To zadanie pozwoliło uczniom na
wykazanie się pomysłowością oraz zapoznało ich z polską tradycją
topienia marzanny. Niestety nie starczyło nam czasu na jej oficjalne
odpłynięcie, dlatego dzieci zabrały marzanny do domu, gdzie same
zdecydują w jaki sposób, najlepiej pożegnać zimę. Na koniec dnia Bociany wyszły na dwór, gdzie miały okazję spędzić czas na świeżym powietrzu,
korzystając z pięknej wiosennej pogody. Spotkanie odbyło się w miłej i
pełnej energii atmosferze, sprzyjającej nauce i zabawie, którą wydaję mi
się, Bociany bardzo polubiły.
Dziękuje za pełen uśmiechów udział i do zobaczenia na następnych zajęciach!
Pani Alicja
Komentarze
Prześlij komentarz