Gavá, zajęcia 1 marca
Pasiasta wśród kwiatów lata dookoła, dzięki niej masz miodek, wiesz już kto to…..?
PSZCZOŁA!
Tak jak pracowity i pożyteczny to owad, tak i u nas w Klubie Maluszka plan na sobotnie zajęcia był bardzo ambitny.
Czekały na nas karnawałowe faworki, odkrycia na marcowej stronie naszej książki „Rok w
Lesie”, poszukiwania owadów i ich domków, nazywanie ich, wielki obraz
owadzich przemarszów, latająca pszczoła i zabawy w rytmie utworów o
pszczole.
Po powitaniu dzieci i rozruszaniu zawstydzonych Maluszków piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4, po gimnastyce rączek
https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w zabraliśmy się do pracy.
Maluszki miały okazję poznać życie płaza – żaby jakiś czas temu. Wiedzą
już, że mniejsze od tego gatunku są owady. Zajęliśmy się więc oglądaniem
ilustracji, nazywaniem owadów i ich domów.
Wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną, którą będziemy kontynuować aż do rozpoczęcia wiosny, kiedy to na łąkach, w trawach, w kwiatostanach będą pojawiały się różne owady. W czasie kolejnych zajęć zajmiemy się biedronką, muchą, ważką, motylem.
Z grą „Nos w nos” poszukiwaliśmy kwiatowych zapachów.
Uciekaliśmy na kwiaty https://www.youtube.com/watch?v=Noqzqb1nxQA, zabawa była bardzo kolorowa dzięki naszym lekkim, powiewnym chustkom.
Mam nadzieję, że nasze Maluszki ze spokojem - wspomagane przez Rodziców - będą przyjmowały pszczoły w swoim pobliżu.
Nadjechał nasz pociąg i pożegnaliśmy się https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8.
Dziękuję za bardzo radosny czas, pozdrawiam serdecznie – do zobaczenia znowu😊
Joanna Tylek
Żabki 1
Ostatnie zajęcia w grupie Żabek 1 jak zawsze rozpoczęły się od wesołego
powitania oraz od zabaw z chustą animacyjną, które wprowadziły dzieci w
radosny nastrój i przygotowały do dalszych aktywności.
Pierwszym zadaniem sobotniego spotkania była rozmowa na temat emocji.
Każdy z nas miał okazję na wyrażenie tego jak się czuje – czy jest
radosny, smutny, czy ma energię czy może jest zmęczony. Kontynuując
temat przypomnieliśmy sobie podstawowe emocje, takie jak radość, smutek,
złość i strach, które poznaliśmy kilka tygodni temu. Następnie dzieci
wykonywały ćwiczenia mające na celu rozróżnianie wspomnianych emocji
oraz nazywanie ich, co pomogło im lepiej zrozumieć swoje uczucia i
sposób ich wyrażania.
Po przerwie śniadaniowej nadszedł czas na swobodną zabawę zarówno w sali
jak i na podwórku. Była to okazja do wspólnego odpoczynku oraz rozwijania
kreatywności i umiejętności społecznych.
Zajęcia były pełne różnorodnych aktywności, które wspierały rozwój emocjonalny, społeczny oraz poznawczy dzieci.
Do zobaczenia na kolejnych zajęciach
Paulina i Patrycja
Żabki 2
W pierwszy dzień marca Żabki 2 kontynuowały temat karnawału: dowiedziały
się, czym jest karnawał, skąd wywodzi się jego nazwa, jakie były jego
początki i jak był obchodzony w dawnej Polsce. Na wzór staropolskich
zapustowych tradycji, Żabki wykonały kilka porządnych skoków wzwyż,
dzięki którym dowiedzieliśmy się, na jaką wysokość urośnie zboże na
polach. Nadszedł czas na przejrzenie nowych książek szkolnych oraz na
wykonanie indywidualnych kart pracy (wzmacniających umiejętności
matematyczne i logicznego myślenia). Oczywiście, nie mogło zabraknąć
informacji o minionym niedawno słodkim dniu, czyli o “tłustym czwartku”.
Tu pomocny okazał się krótki film edukacyjny
https://youtu.be/sLgYXMFEJZo?si=rWXLn2eNgmd3GXuB . Po solidnej dawce
wiedzy, utrwaleniu nowych lub trudnych nazw (np: zapusty, faworki,
maskarada) kreatywne Żabki wykonały z dostępnych materiałów 2 ogromne
“pączki”, by później z radością przystąpić do smacznego zadania, które
wbrew pozorom do łatwych nie należało: obsypane cukrem pudrem faworki
należało zjeść bez oblizywania i wycierania buzi. Nie od dziś wszyscy
wiedzą, że w tej grupie są same zdolne i sprytne dzieci!
Po przerwie śniadaniowej Żabki 2 ochoczo zabrały się za kolejne słodkie
zadanie. Najpierw smakosze organoleptycznie rozpoznawali migdały i
wiórki kokosowe, by później z przygotowanej masy (migdałowo - kokosowo -
miodowej) zrobić karnawałowe, pyszne kulki mocy, które znikały z
talerzy w mgnieniu oka.
Kochane Żabki! Dziękuję za wspólne zajęcia i pogaduchy. Do zobaczenia 15 marca! Zgodnie z obietnicą, zaczniemy ten dzień eksperymentem.
Żaneta Pomorska i Filip
Bociany
Zajęcia rozpoczęły się od ćwiczenia integracyjnego, w którym dzieci
miały za zadanie podać sobie nawzajem dwa kłęby sznurka (biały i
czerwony), symbolizujące podobieństwa i różnice. Każde dziecko trzymając
koniec sznurka, mówiło: „Jestem podobny do ciebie, bo...” i „Różnię się
od ciebie, bo...”. Dzięki temu ćwiczeniu powstała dwukolorowa sieć
połączeń, co pozwoliło dzieciom lepiej się poznać i zrozumieć, jak
różnice i podobieństwa mogą je łączyć. Następnie dzieci miały namalować
postać, a Pani Alicja omówiła różnice i podobieństwa między ludźmi,
koncentrując się na takich aspektach jak kolor skóry, język, kultura, a
także wspólne cechy, jak budowa ciała czy prawa. Pytania, takie jak „Co
jest dobrego w tym, że jesteśmy do siebie podobni?” oraz „W czym mogą
pomóc różnice?”, skłoniły dzieci do refleksji i rozwinięcia myślenia,
zwracając uwagę na takie aspekty jak akceptacja i wzajemny szacunek.
Kolejnym punktem zajęć była prezentacja dotycząca polskiej sceny
muzycznej. Dzieci miały okazję poznać znanych polskich artystów i
odpowiedzieć na quiz związany z muzyką. Omówiliśmy takich artystów jak:
Edyta Górniak, Maryla Rodowicz czy Kamil Bednarek. Przy każdym artyście
dzieci miały okazję czytać opisy w języku polskim, a następnie
oglądaliśmy teledyski i słuchaliśmy najpopularniejszych piosenek danego
artysty. Na koniec Bociany miały okazję wykazać się zdobytą przez siebie
wiedzą oraz zaangażowaniem. Pytania w quizie dotyczyły m.in.
zwyciężczyni Eurowizji z 1994 roku, popularnych zespołów oraz artystów,
którzy zdobyli popularność w Polsce. Po zajęciach teoretycznych, grupa
udała się na dwór, gdzie Bociany miały czas wolny. Później, korzystając z
ładnej pogody, odbyła się zabawa „Raz dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. Gra
ta rozwijała refleks i szybkość, a wszystkie dzieci chętnie
zaangażowały się w zabawę. Zajęcia zakończyły się bajką o Złotej Rybce,
która wprowadziła element relaksu i wyciszenia po intensywnych
aktywnościach.
Bardzo dziękuje za zaangażowanie i aktywność na pierwszych, w tym miesiącu, zajęciach w Szkole Polskiej w Gavá.
Do zobaczenia!
Pani Alicja
Komentarze
Prześlij komentarz