Gavá, zajęcia 1 marca

Klub Maluszka

Pasiasta wśród kwiatów lata dookoła, dzięki niej masz miodek, wiesz już kto to…..?
PSZCZOŁA!
Tak jak pracowity i pożyteczny to owad, tak i u nas w Klubie Maluszka plan na sobotnie zajęcia był bardzo ambitny.
Czekały na nas karnawałowe faworki, odkrycia na marcowej stronie naszej książki „Rok w Lesie”, poszukiwania owadów i ich domków, nazywanie ich, wielki obraz owadzich przemarszów, latająca pszczoła i zabawy w rytmie utworów o pszczole.
Po powitaniu dzieci i rozruszaniu zawstydzonych Maluszków piosenką https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4, po gimnastyce rączek https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w zabraliśmy się do pracy.
Maluszki miały okazję poznać życie płaza – żaby jakiś czas temu. Wiedzą już, że mniejsze od tego gatunku są owady. Zajęliśmy się więc oglądaniem ilustracji, nazywaniem owadów i ich domów.

Skupiliśmy uwagę na najpożyteczniejszym owadzim życiu, jakie prowadzi PSZCZOŁA.
Wykonaliśmy wspólną pracę plastyczną, którą będziemy kontynuować aż do rozpoczęcia wiosny, kiedy to na łąkach, w trawach, w kwiatostanach będą pojawiały się różne owady. W czasie kolejnych zajęć zajmiemy się biedronką, muchą, ważką, motylem.
Bawiliśmy się latając jak pszczoły, https://www.youtube.com/watch?v=2f6lJWouR40 nasze bzz, bzz, bzz, próbowaliśmy wydobyć z różnym nasileniem głosu, zabawa bardzo zainteresowała dzieci.
Z grą „Nos w nos” poszukiwaliśmy kwiatowych zapachów.
Z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=8Yps1kjloh8   poznaliśmy podstawowe przyimki „nad, pod, w”. Dzieci oczywiście myliły się ale bardzo zaangażowały się w zabawę umiejscowienia lecącej pszczoły.
Uciekaliśmy na kwiaty  https://www.youtube.com/watch?v=Noqzqb1nxQA, zabawa była bardzo kolorowa dzięki naszym lekkim, powiewnym chustkom.
Aby już na koniec odpocząć wykonaliśmy uśmiechnięte, latające pszczoły – dzieci chętnie przyjęły do wiadomości ważną prawdę o pszczołach, kiedy się nie ruszamy na widok tego owada, nie uciekamy, ona nas nie użądli, żądląc umiera, nie chce tego, zbliży się i odleci.
Mam nadzieję, że nasze Maluszki ze spokojem - wspomagane przez Rodziców - będą przyjmowały pszczoły w swoim pobliżu.
Nadjechał nasz pociąg i pożegnaliśmy się https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8.


Dziękuję za bardzo radosny czas, pozdrawiam serdecznie – do zobaczenia znowu😊
Joanna Tylek

Żabki 1


Ostatnie zajęcia w grupie Żabek 1 jak zawsze rozpoczęły się od wesołego powitania oraz od zabaw z chustą animacyjną, które wprowadziły dzieci w radosny nastrój i przygotowały do dalszych aktywności.
Pierwszym zadaniem sobotniego spotkania była rozmowa na temat emocji. Każdy z nas miał okazję na wyrażenie tego jak się czuje – czy jest radosny, smutny, czy ma energię czy może jest zmęczony. Kontynuując temat przypomnieliśmy sobie podstawowe emocje, takie jak radość, smutek, złość i strach, które poznaliśmy kilka tygodni temu. Następnie dzieci wykonywały ćwiczenia mające na celu rozróżnianie wspomnianych emocji oraz nazywanie ich, co pomogło im lepiej zrozumieć swoje uczucia i sposób ich wyrażania.
Po przerwie śniadaniowej nadszedł czas na swobodną zabawę zarówno w sali jak i na podwórku. Była to okazja do wspólnego odpoczynku oraz rozwijania kreatywności i umiejętności społecznych.

Kolejną część zajęć rozpoczęliśmy od rozmowy na temat marca. Wspólnie zastanawialiśmy się  jakie warunki pogodowe są charakterystyczne dla omawianego miesiąca. Wspomnieliśmy też o odpowiednim ubiorze na ten czas, a także omówiliśmy przysłowie "W marcu jak w garncu”. Następnie dzieci pracowały z kartami pracy, dzięki którym mogły poćwiczyć klasyfikowanie, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę, percepcję wzrokową oraz budowanie wypowiedzi. Dodatkowo wykonaliśmy pracę plastyczną z wykorzystaniem papierowych parasolek, co rozwijało zdolności manualne oraz kreatywność dzieci.
Na zakończenie zajęć ponownie sięgnęliśmy po naszą ulubioną chustę animacyjną, co pozwoliło na aktywne i radosne zakończenie dnia.
Zajęcia były pełne różnorodnych aktywności, które wspierały rozwój emocjonalny, społeczny oraz poznawczy dzieci.


Do zobaczenia na kolejnych zajęciach
Paulina i Patrycja 

Żabki 2


W pierwszy dzień marca Żabki 2 kontynuowały temat karnawału: dowiedziały się, czym jest karnawał, skąd wywodzi się jego nazwa, jakie były jego początki i jak był obchodzony w dawnej Polsce. Na wzór staropolskich zapustowych tradycji, Żabki wykonały kilka porządnych skoków wzwyż, dzięki którym dowiedzieliśmy się, na jaką wysokość urośnie zboże na polach. Nadszedł czas na przejrzenie nowych książek szkolnych oraz na wykonanie indywidualnych kart pracy (wzmacniających umiejętności matematyczne i logicznego myślenia). Oczywiście, nie mogło zabraknąć informacji o minionym niedawno słodkim dniu, czyli o “tłustym czwartku”. Tu pomocny okazał się krótki film edukacyjny https://youtu.be/sLgYXMFEJZo?si=rWXLn2eNgmd3GXuB . Po solidnej dawce wiedzy, utrwaleniu nowych lub trudnych nazw (np: zapusty, faworki, maskarada) kreatywne Żabki wykonały z dostępnych materiałów 2 ogromne “pączki”, by później z radością przystąpić do smacznego zadania, które wbrew pozorom do łatwych nie należało: obsypane cukrem pudrem faworki należało zjeść bez oblizywania i wycierania buzi. Nie od dziś wszyscy wiedzą, że w tej grupie są same zdolne i sprytne dzieci!
Po przerwie śniadaniowej Żabki 2 ochoczo zabrały się za kolejne słodkie zadanie. Najpierw smakosze organoleptycznie rozpoznawali migdały i wiórki kokosowe, by później z przygotowanej masy (migdałowo - kokosowo - miodowej) zrobić karnawałowe, pyszne kulki mocy, które znikały z talerzy w mgnieniu oka.

Po przerwie na świeżym powietrzu i chwili relaksu nadszedł czas na poznanie polskiej legendy o strasznym potworze, który przed wiekami mieszkał w Krakowie. Niektóre Żabki od razu odgadły, że sprawa dotyczy smoka wawelskiego. Po wysłuchaniu legendy https://youtu.be/FKfB_h7HqC8?si=OmvVadkzPHnc2oKl i jej streszczeniu własnymi słowami, Żabki w ramach zajęć manualnych zrobiły swoje osobiste, logopedyczne, ogniem ziejące smoki.
Kochane Żabki! Dziękuję za wspólne zajęcia i pogaduchy. Do zobaczenia 15 marca! Zgodnie z obietnicą, zaczniemy ten dzień eksperymentem.


Żaneta Pomorska i Filip

Bociany 

Zajęcia rozpoczęły się od ćwiczenia integracyjnego, w którym dzieci miały za zadanie podać sobie nawzajem dwa kłęby sznurka (biały i czerwony), symbolizujące podobieństwa i różnice. Każde dziecko trzymając koniec sznurka, mówiło: „Jestem podobny do ciebie, bo...” i „Różnię się od ciebie, bo...”. Dzięki temu ćwiczeniu powstała dwukolorowa sieć połączeń, co pozwoliło dzieciom lepiej się poznać i zrozumieć, jak różnice i podobieństwa mogą je łączyć. Następnie dzieci miały namalować postać, a  Pani Alicja omówiła różnice i podobieństwa między ludźmi, koncentrując się na takich aspektach jak kolor skóry, język, kultura, a także wspólne cechy, jak budowa ciała czy prawa. Pytania, takie jak „Co jest dobrego w tym, że jesteśmy do siebie podobni?” oraz „W czym mogą pomóc różnice?”, skłoniły dzieci do refleksji i rozwinięcia myślenia,  zwracając uwagę na takie aspekty jak akceptacja  i wzajemny szacunek.
Kolejnym punktem zajęć była prezentacja dotycząca polskiej sceny muzycznej. Dzieci miały okazję poznać znanych polskich artystów i odpowiedzieć na quiz związany z muzyką. Omówiliśmy takich artystów jak: Edyta Górniak, Maryla Rodowicz czy Kamil Bednarek. Przy każdym artyście dzieci miały okazję czytać opisy w języku polskim, a następnie oglądaliśmy teledyski i słuchaliśmy najpopularniejszych piosenek danego artysty. Na koniec Bociany miały okazję wykazać się zdobytą przez siebie wiedzą oraz zaangażowaniem. Pytania w quizie dotyczyły m.in. zwyciężczyni Eurowizji z 1994 roku, popularnych zespołów oraz artystów, którzy zdobyli popularność w Polsce. Po zajęciach teoretycznych, grupa udała się na dwór, gdzie Bociany miały czas wolny. Później, korzystając z ładnej pogody,  odbyła się zabawa „Raz dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. Gra ta rozwijała refleks i  szybkość, a wszystkie dzieci chętnie zaangażowały się w zabawę. Zajęcia zakończyły się bajką o Złotej Rybce, która wprowadziła element relaksu i wyciszenia po intensywnych aktywnościach.
Bardzo dziękuje za zaangażowanie i aktywność na pierwszych, w tym miesiącu, zajęciach w Szkole Polskiej w Gavá.


Do zobaczenia!
Pani Alicja

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?