Barcelona, zajęcia 29 marca
Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.
Co to? Co to?
Bocian żabki woła!
Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze.
A zielone żabki bały się go srodze.
Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.
Hop, hop, hop, hop – w trawę uciekały.
Szu, szu, szu, szu- wśród zielonej trawy.
Rech, rech, rech, rech- żabki rechotały.
(...)
W Klubie Malucha kontynuujemy rozmowy o wiośnie. Po uzupełnieniu
kalendarza i sprawdzeniu obecności, słuchaliśmy bocianiego klekotu i
rechotu żab. Każdy maluszek wylepił z kolorowego papieru bocianie
gniazdo, do którego przyleciał prawdziwy bocian. Natomiast w naszych
"muzycznych pudełkach" pojawiła się piosenka o małej żabce. Bawiliśmy
się też w bociany i żaby przy dźwiękach tamburyna, ćwiczyliśmy skoki i
równowagę stojąc na jednej nodze.
Po przerwie na drugie śniadanie nauczyliśmy się piosenki o żabach, a także bawiliśmy się kolorową chustą animacyjną.
Do zobaczenia na następnych zajęciach!
Dorota
Poziomki
W sobotnie przedpołudnie Poziomki ponownie zawitały do
Szkoły Polskiej w Barcelonie, aby wspólnie uczyć się, bawić i odkrywać
świat w niezwykle radosnej atmosferze! Od samego początku energia dzieci
była na najwyższym poziomie – już przy pierwszych dźwiękach naszej
wesołej piosenki powitalnej maluchy zaczęły śpiewać, klaskać i tańczyć,
zarażając wszystkich swoim entuzjazmem.
Po rozgrzewce muzycznej przyszła pora na zabawy z chustą animacyjną. I
co tu dużo mówić – śmiechu było co niemiara! Chusta falowała, wirowała,
dzieci chowały się pod nią, skakały i piszczały z radości. Niezawodna
dawka pozytywnej energii gwarantowana!
Gdy emocje trochę opadły (choć tylko na chwilę!), przenieśliśmy się w
świat Wielkanocy. Rozpoczęliśmy od obejrzenia bajki o pisankach, która
wprowadziła nas w tematykę świątecznych tradycji. Dzieci z
zaciekawieniem poznawały symbole Wielkanocy – od kolorowych pisanek po
wielkanocnego baranka. Po krótkiej teorii nadszedł czas na praktykę!
Każda Poziomka mogła stworzyć własną, unikatową pisankę, używając
różnorodnych materiałów. Klej, bibuła, kolorowy papier i wesołe uśmiechy
– tak wyglądała nasza pracownia artystyczna. Efekt? Istna galeria
wielkanocnych arcydzieł! Twórcza praca pochłonęła wszystkich bez reszty,
a dumne spojrzenia dzieci na swoje kolorowe pisanki były bezcenne!
Kiedy stoły lśniły od kreatywnych prac, a rączki były pokryte kolorowymi
farbami, nadszedł czas na temat emocji. Wspólnie poznawaliśmy ich
nazwy, zastanawialiśmy się, jak się czujemy w różnych sytuacjach i – co
najważniejsze – jak można je wyrażać. A ponieważ nie ma lepszego sposobu
na oddanie emocji niż muzyka, sięgnęliśmy po instrumenty! Wspólnie
graliśmy, bębniąc radość, szumiąc smutek, podskakując ze zdziwienia.
Dzieci miały również okazję wejść na środek sali i same pokazywać, jak
brzmią różne emocje. Radość brzmiała jak głośne tamburyny, spokój jak
cichy dzwoneczek, a zaskoczenie… no cóż, było naprawdę dynamiczne!
Filip i Angelina
Jagódki
Ostatnie zajęcia z Jagódkami byłe pełne radości, kreatywności i
wiosennych inspiracji! Z wielkim zaangażowaniem przygotowywaliśmy się do
nadejścia wiosny, tworząc piękne prace plastyczne.
Na początek wykonaliśmy Marzannę, czyli tradycyjną kukiełkę
symbolizującą pożegnanie zimy. Dzieci pracowały z papierem, tworząc
kolorowe i wyjątkowe lalki.
Kolejnym punktem naszego dnia było tworzenie papierowych parasolek z
wydzieranych kółek. Ta technika nie tylko rozwijała sprawność manualną,
ale także pobudzała wyobraźnię dzieci, które chętnie eksperymentowały z
kształtami.
Nie zabrakło też akcentów wielkanocnych! Jagódki stworzyły papierowe
pisanki z geometrycznych kształtów: kwadratów i trójkątów. Ćwicząc
spostrzegawczość i precyzję, dzieci układały barwne kompozycje, które
zachwycały swoją oryginalnością. Dodatkowo każdy mógł ozdobić własną
pisankę kredkami, dodając jej wyjątkowego charakteru.
Jednak największą niespodzianką dnia były urodziny Lenki! Nasza solenizantka przyniosła pyszny tort, którym wszyscy z radością się delektowali. Zaśpiewaliśmy „Sto lat”, złożyliśmy Lence serdeczne życzenia i wspólnie świętowaliśmy ten wyjątkowy dzień.
To był niezwykle twórczy i pełen emocji dzień w grupie Jagódek. Dzieci nie tylko świetnie się bawiły, ale także rozwijały swoje zdolności plastyczne i społeczne. Z niecierpliwością czekamy na kolejne takie radosne chwile.
Gosia i Oliwia
Śliweczki
Ostatnie zajęcia w grupie Śliweczki były pełne radości, ruchu i
twórczej zabawy. Rozpoczęliśmy je od zabaw ruchowych w kole, podczas
których dzieci przywitały się piosenkami: Wszyscy są, witam was,
Baloniku nasz malutki oraz Głowa, ramiona, kolana, palce. Dzieci z
entuzjazmem uczestniczyły w zabawach, śpiewały i klaskały w rytm muzyki,
co pozwoliło nam w radosny sposób rozpocząć spotkanie.
Następnie bawiliśmy się z wykorzystaniem tamburynu, ucząc się reagowania
na zmianę tempa dźwięku. Dzieciom bardzo podobała się ta aktywność,
chętnie tańczyły i poruszały się zgodnie z rytmem. Nie zabrakło także
zabaw tanecznych przy muzyce, które sprawiły dzieciom wiele radości.
Po dynamicznej części zajęć przeszliśmy do tematu wiosny. Nauczyciel
przedstawił prezentację, dzięki której dzieci dowiedziały się, jakie
zmiany zachodzą w przyrodzie wraz z nadejściem tej pory roku.
Rozmawialiśmy o pierwszych kwiatach, powracających ptakach oraz
dłuższych i cieplejszych dniach.
W dalszej części zajęć skupiliśmy się na tematyce zbliżających się Świąt
Wielkanocy oraz polskich tradycjach z nimi związanych. Obejrzeliśmy
edukacyjny film, a nauczycielka omówiła i wyjaśniła temat na podstawie
ilustracji. Rozmawialiśmy o pisankach, święconce, baranku wielkanocnym
oraz innych zwyczajach związanych z tym radosnym czasem.
Następnie przeszliśmy do części plastycznej. Dzieci z zaangażowaniem
wykonały kurczaczka wielkanocnego, odrysowując swoje rączki, co
dostarczyło im wiele frajdy. Powstały także wesołe zajączki oraz
kolorowe pisanki. Każde dziecko mogło wykazać się kreatywnością i
ozdobić swoje prace według własnego pomysłu.
Podczas zajęć towarzyszyła nam radosna atmosfera. Wspólnie słuchaliśmy
polskich piosenek, takich jak Pieski małe dwa i Kundel bury, co
dodatkowo umilało nam czas. Dzieci chętnie śpiewały i włączały się w
muzykowanie.
Zajęcia upłynęły w miłej i ciepłej atmosferze, a dzieci z wielkim
zaangażowaniem uczestniczyły w każdej z przygotowanych aktywności.
Cieszymy się na kolejne spotkanie i nowe, ciekawe wyzwania!
Pani Basia Pietrzak
Malinki
W ubiegłą sobotę w grupie Malinek w Szkole Polskiej w Barcelonie odbyły się pełne radości i zaangażowania zajęcia, podczas których dzieci poznawały tajniki zdrowego odżywiania. Był to czas wypełniony nauką poprzez zabawę, która pozwoliła najmłodszym nie tylko zdobyć nową wiedzę, ale również aktywnie ją wykorzystać w praktyce.
Na początku zajęć wprowadzone zostały podstawowe zagadnienia związane ze zdrowym żywieniem. Dzieci zapoznały się z piramidą żywieniową i dowiedziały się, jak ważne są warzywa, owoce i inne produkty w codziennej diecie. Wspólnie uczyliśmy się nazw owoców i warzyw po polsku, a dzieci z ogromnym entuzjazmem brały udział w przygotowanych ćwiczeniach, utrwalając nowo poznane słowa. Najwięcej emocji wzbudziła zabawa w sklep, podczas której dzieci wcielały się w role sprzedawców i klientów. Przygotowane wcześniej zwroty i dialogi w języku polskim pozwoliły im śmiało i z pełnym zaangażowaniem prowadzić zakupy. Malinki nie tylko uczyły się poprawnego użycia języka, ale również rozwijały umiejętności społeczne.
Cieszę się, że Malinki z taką radością uczestniczą w zajęciach i z niecierpliwością czekam na kolejne spotkania!
Patrycja
Jarzębina
Ostatnie sobotnie zajęcia odbyły się w kameralnym gronie, ponieważ dotarło na
nie nieco ponad dziesięć osób. Spotkanie rozpoczęliśmy od prezentacji na
temat niezwykłej postaci, jaką była Simona Kossak – wybitna polska
biolożka, popularyzatorka nauki oraz córka znanego malarza. Podczas
dyskusji przybliżyliśmy jej dzieciństwo, ogromne zamiłowanie do zwierząt
oraz to, jak wpłynęło ono na jej dalszą karierę naukową i zawodową.
Omówiliśmy jej studia na Uniwersytecie Jagiellońskim – najstarszej
uczelni w Polsce i jednej z najstarszych na świecie. Skupiliśmy się
również na jej badaniach dotyczących saren i innych mieszkańców lasów.
„Wreszcie powinniśmy przyjąć do wiadomości, że Ziemia nie jest naszą
własnością. My jesteśmy współlokatorami na Ziemi i możemy w sposób nie
bardzo kosztowny dla nas samych, ograniczyć nasze apetyty i pozwolić tym
innym istotom żyć” to jej słowa.
Następnie wspólnie zlokalizowaliśmy na mapie Puszczę Białowieską, która
widnieje na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO od 1979 roku. Dodatkowo
poznaliśmy nazwy niektórych leśnych zwierząt oraz różne profesje
związane z nauką przyrodniczą, takie jak zoolog, biolog czy ornitolog.
Przy okazji puszczy Białowieskiej wspomnieliśmy także o problemie
migracyjnym na granicy polsko-białoruskiej i przypomnieliśmy sobie
państwa sąsiadujące z Polską wraz z ich stolicami.
Po intensywnym bloku teoretycznym wyszliśmy na przerwę na boisko, aby
skorzystać z pięknej pogody. Zorganizowaliśmy grę ruchową wymagającą
synchronizacji, polegającą na skakaniu poprzez okręgi narysowane kredą
na chodniku w rytm piosenki "Billie Jean" Michaela Jacksona.
Zajęcia upłynęły w przyjemnej atmosferze, łącząc naukę, sztukę i ruch na świeżym powietrzu.
Ignacy i Agata
Komentarze
Prześlij komentarz