Barcelona, zajęcia 29 marca

Klub Malucha


Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.
Co to? Co to?
Bocian żabki woła!
Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze.
A zielone żabki bały się go srodze.
Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.
Hop, hop, hop, hop – w trawę uciekały.
Szu, szu, szu, szu- wśród zielonej trawy.
Rech, rech, rech, rech- żabki rechotały.
(...)

W Klubie Malucha kontynuujemy rozmowy o wiośnie. Po uzupełnieniu kalendarza i sprawdzeniu obecności, słuchaliśmy bocianiego klekotu i rechotu żab. Każdy maluszek wylepił z kolorowego papieru bocianie gniazdo, do którego przyleciał prawdziwy bocian. Natomiast w naszych "muzycznych pudełkach" pojawiła się piosenka o małej żabce. Bawiliśmy się też w bociany i żaby przy dźwiękach tamburyna, ćwiczyliśmy skoki i równowagę stojąc na jednej nodze.

Po przerwie na drugie śniadanie nauczyliśmy się piosenki o żabach, a także bawiliśmy się kolorową chustą animacyjną.  


Ze względu na zbliżające się Święta Wielkanocne opowiedzieliśmy sobie o wielkanocnych symbolach. Dzieci otworzyły jajka, z których wykluły się kurczaczki. Farbami plakatowymi odrabialiśmy papierowe talerzyki, będziemy z nich tworzyć koszyki wielkanocne.
Na koniec zajęć zrobiliśmy sobie wyciszające masażyki i czytaliśmy książeczki.
Do zobaczenia na następnych zajęciach!
Dorota 

Poziomki

W sobotnie przedpołudnie Poziomki ponownie zawitały do Szkoły Polskiej w Barcelonie, aby wspólnie uczyć się, bawić i odkrywać świat w niezwykle radosnej atmosferze! Od samego początku energia dzieci była na najwyższym poziomie – już przy pierwszych dźwiękach naszej wesołej piosenki powitalnej maluchy zaczęły śpiewać, klaskać i tańczyć, zarażając wszystkich swoim entuzjazmem.
Po rozgrzewce muzycznej przyszła pora na zabawy z chustą animacyjną. I co tu dużo mówić – śmiechu było co niemiara! Chusta falowała, wirowała, dzieci chowały się pod nią, skakały i piszczały z radości. Niezawodna dawka pozytywnej energii gwarantowana!
Gdy emocje trochę opadły (choć tylko na chwilę!), przenieśliśmy się w świat Wielkanocy. Rozpoczęliśmy od obejrzenia bajki o pisankach, która wprowadziła nas w tematykę świątecznych tradycji. Dzieci z zaciekawieniem poznawały symbole Wielkanocy – od kolorowych pisanek po wielkanocnego baranka. Po krótkiej teorii nadszedł czas na praktykę! Każda Poziomka mogła stworzyć własną, unikatową pisankę, używając różnorodnych materiałów. Klej, bibuła, kolorowy papier i wesołe uśmiechy – tak wyglądała nasza pracownia artystyczna. Efekt? Istna galeria wielkanocnych arcydzieł! Twórcza praca pochłonęła wszystkich bez reszty, a dumne spojrzenia dzieci na swoje kolorowe pisanki były bezcenne!
Kiedy stoły lśniły od kreatywnych prac, a rączki były pokryte kolorowymi farbami, nadszedł czas na temat emocji. Wspólnie poznawaliśmy ich nazwy, zastanawialiśmy się, jak się czujemy w różnych sytuacjach i – co najważniejsze – jak można je wyrażać. A ponieważ nie ma lepszego sposobu na oddanie emocji niż muzyka, sięgnęliśmy po instrumenty! Wspólnie graliśmy, bębniąc radość, szumiąc smutek, podskakując ze zdziwienia. Dzieci miały również okazję wejść na środek sali i same pokazywać, jak brzmią różne emocje. Radość brzmiała jak głośne tamburyny, spokój jak cichy dzwoneczek, a zaskoczenie… no cóż, było naprawdę dynamiczne!

Całym zajęciom towarzyszyła muzyka, ruch i przede wszystkim – mnóstwo radości! Dzieci z nieschodzącym z twarzy uśmiechem opuszczały salę, a my wiemy jedno: sobotnie spotkanie Poziomek było pełne magii, kreatywności i fantastycznej zabawy! Już nie możemy doczekać się kolejnych zajęć, podczas których na pewno czeka nas jeszcze więcej niespodzianek i niezapomnianych chwil!
Dziękujemy wszystkim małym artystom, muzykom i odkrywcom emocji! Nie możemy się doczekać kolejnego spotkania!

Filip i Angelina

 

Jagódki


Ostatnie zajęcia z Jagódkami byłe pełne radości, kreatywności i wiosennych inspiracji! Z wielkim zaangażowaniem przygotowywaliśmy się do nadejścia wiosny, tworząc piękne prace plastyczne.
Na początek wykonaliśmy Marzannę, czyli tradycyjną kukiełkę symbolizującą pożegnanie zimy. Dzieci pracowały z papierem, tworząc kolorowe i wyjątkowe lalki.
Kolejnym punktem naszego dnia było tworzenie papierowych parasolek z wydzieranych kółek. Ta technika nie tylko rozwijała sprawność manualną, ale także pobudzała wyobraźnię dzieci, które chętnie eksperymentowały z kształtami.
Nie zabrakło też akcentów wielkanocnych! Jagódki stworzyły papierowe pisanki z geometrycznych kształtów: kwadratów i trójkątów. Ćwicząc spostrzegawczość i precyzję, dzieci układały barwne kompozycje, które zachwycały swoją oryginalnością. Dodatkowo każdy mógł ozdobić własną pisankę kredkami, dodając jej wyjątkowego charakteru.


Jednak największą niespodzianką dnia były urodziny Lenki! Nasza solenizantka przyniosła pyszny tort, którym wszyscy z radością się delektowali. Zaśpiewaliśmy „Sto lat”, złożyliśmy Lence serdeczne życzenia i wspólnie świętowaliśmy ten wyjątkowy dzień.
To był niezwykle twórczy i pełen emocji dzień w grupie Jagódek. Dzieci nie tylko świetnie się bawiły, ale także rozwijały swoje zdolności plastyczne i społeczne. Z niecierpliwością czekamy na kolejne takie radosne chwile.


Gosia i Oliwia

Śliweczki

Ostatnie zajęcia w grupie Śliweczki były pełne radości, ruchu i twórczej zabawy. Rozpoczęliśmy je od zabaw ruchowych w kole, podczas których dzieci przywitały się piosenkami: Wszyscy są, witam was, Baloniku nasz malutki oraz Głowa, ramiona, kolana, palce. Dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w zabawach, śpiewały i klaskały w rytm muzyki, co pozwoliło nam w radosny sposób rozpocząć spotkanie.
Następnie bawiliśmy się z wykorzystaniem tamburynu, ucząc się reagowania na zmianę tempa dźwięku. Dzieciom bardzo podobała się ta aktywność, chętnie tańczyły i poruszały się zgodnie z rytmem. Nie zabrakło także zabaw tanecznych przy muzyce, które sprawiły dzieciom wiele radości.
Po dynamicznej części zajęć przeszliśmy do tematu wiosny. Nauczyciel przedstawił prezentację, dzięki której dzieci dowiedziały się, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wraz z nadejściem tej pory roku. Rozmawialiśmy o pierwszych kwiatach, powracających ptakach oraz dłuższych i cieplejszych dniach.
W dalszej części zajęć skupiliśmy się na tematyce zbliżających się Świąt Wielkanocy oraz polskich tradycjach z nimi związanych. Obejrzeliśmy edukacyjny film, a nauczycielka omówiła i wyjaśniła temat na podstawie ilustracji. Rozmawialiśmy o pisankach, święconce, baranku wielkanocnym oraz innych zwyczajach związanych z tym radosnym czasem.
Następnie przeszliśmy do części plastycznej. Dzieci z zaangażowaniem wykonały kurczaczka wielkanocnego, odrysowując swoje rączki, co dostarczyło im wiele frajdy. Powstały także wesołe zajączki oraz kolorowe pisanki. Każde dziecko mogło wykazać się kreatywnością i ozdobić swoje prace według własnego pomysłu.
Podczas zajęć towarzyszyła nam radosna atmosfera. Wspólnie słuchaliśmy polskich piosenek, takich jak Pieski małe dwa i Kundel bury, co dodatkowo umilało nam czas. Dzieci chętnie śpiewały i włączały się w muzykowanie.
Zajęcia upłynęły w miłej i ciepłej atmosferze, a dzieci z wielkim zaangażowaniem uczestniczyły w każdej z przygotowanych aktywności. Cieszymy się na kolejne spotkanie i nowe, ciekawe wyzwania!


Pani Basia Pietrzak

Malinki


W ubiegłą sobotę w grupie Malinek w Szkole  Polskiej w Barcelonie odbyły się pełne radości i zaangażowania zajęcia, podczas których dzieci poznawały tajniki zdrowego odżywiania. Był to czas wypełniony nauką poprzez zabawę, która pozwoliła najmłodszym nie tylko zdobyć nową wiedzę, ale również aktywnie ją wykorzystać w praktyce.
Na początku zajęć wprowadzone zostały podstawowe zagadnienia związane ze zdrowym żywieniem. Dzieci zapoznały się z piramidą żywieniową i dowiedziały się, jak ważne są warzywa, owoce i inne produkty w codziennej diecie. Wspólnie uczyliśmy się nazw owoców i warzyw po polsku, a dzieci z ogromnym entuzjazmem brały udział w przygotowanych ćwiczeniach, utrwalając nowo poznane słowa. Najwięcej emocji wzbudziła zabawa w sklep, podczas której dzieci wcielały się w role sprzedawców i klientów. Przygotowane wcześniej zwroty i dialogi w języku polskim pozwoliły im śmiało i z pełnym zaangażowaniem prowadzić zakupy. Malinki nie tylko uczyły się poprawnego użycia języka, ale również rozwijały umiejętności społeczne.


W drugiej części zajęć skupiliśmy się na tematyce wielkanocnej. Rozmawialiśmy o tym, czym różni się codzienne śniadanie od świątecznego oraz jakie tradycyjne potrawy pojawiają się na wielkanocnym stole. Dzieci opowiadały o swoich rodzinnych zwyczajach i wymieniały dania, które znały z domów. Na zakończenie każde dziecko wykonało ilustrację na temat Wielkanocnego śniadania.
Cieszę się, że Malinki z taką radością uczestniczą w zajęciach i z niecierpliwością czekam na kolejne spotkania!
Patrycja

Jarzębina 


Ostatnie sobotnie zajęcia odbyły się w kameralnym gronie, ponieważ dotarło na nie nieco ponad dziesięć osób. Spotkanie rozpoczęliśmy od prezentacji na temat niezwykłej postaci, jaką była Simona Kossak – wybitna polska biolożka, popularyzatorka nauki oraz córka znanego malarza. Podczas dyskusji przybliżyliśmy jej dzieciństwo, ogromne zamiłowanie do zwierząt oraz to, jak wpłynęło ono na jej dalszą karierę naukową i zawodową.
Omówiliśmy jej studia na Uniwersytecie Jagiellońskim – najstarszej uczelni w Polsce i jednej z najstarszych na świecie. Skupiliśmy się również na jej badaniach dotyczących saren i innych mieszkańców lasów.
„Wreszcie powinniśmy przyjąć do wiadomości, że Ziemia nie jest naszą własnością. My jesteśmy współlokatorami na Ziemi i możemy w sposób nie bardzo kosztowny dla nas samych, ograniczyć nasze apetyty i pozwolić tym innym istotom żyć” to jej słowa.
Następnie wspólnie zlokalizowaliśmy na mapie Puszczę Białowieską, która widnieje na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO od 1979 roku. Dodatkowo poznaliśmy nazwy niektórych leśnych zwierząt oraz różne profesje związane z nauką przyrodniczą, takie jak zoolog, biolog czy ornitolog.
Przy okazji puszczy Białowieskiej wspomnieliśmy także o problemie migracyjnym na granicy polsko-białoruskiej i przypomnieliśmy sobie  państwa sąsiadujące z Polską wraz z ich stolicami.
Po intensywnym bloku teoretycznym wyszliśmy na przerwę na boisko, aby skorzystać z pięknej pogody. Zorganizowaliśmy grę ruchową wymagającą synchronizacji, polegającą na skakaniu poprzez okręgi narysowane kredą na chodniku w rytm piosenki "Billie Jean" Michaela Jacksona.


Po powrocie rozpoczęliśmy część artystyczną, której tematem było haftowanie. Uczyliśmy się podstaw tej techniki, w tym nawlekania nitki na igłę, wiązania supłów oraz tworzenia prostych wzorów. Powstały piękne hafty przedstawiające litery, uśmiechy, słońca i inne kreatywne motywy.
Jak haft wpływa na poprawę koncentracji i umiejętności motorycznych? Stymuluje zdolności motoryczne i poprawę koncentracji. Proces ten, wymagający dokładności i cierpliwości, pozwala na rozwijanie umiejętności manualnych, a jednocześnie przyczynia się do redukcji rozpraszaczy, co jest kluczowe w dzisiejszym, pełnym bodźców świecie.
Pod koniec zajęć przerobiliśmy dział trzeci z podręcznika i wprowadziliśmy temat nadchodzących świąt Wielkiej Nocy. Aleksander napisał piękne opowiadanie będąc ograniczonym do użycia słów wypisanych wcześniej na tablicy, a na zakończenie uczestnicy otrzymali zadanie domowe – ćwiczenia na stronach 18 i 19.

Zajęcia upłynęły w przyjemnej atmosferze, łącząc naukę, sztukę i ruch na świeżym powietrzu.

Ignacy i Agata

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?