Tarragona, zajęcia 22 marca

Sikorki

Uczniowie grupy młodszej z radością wkroczyli tego dnia do klasy. Powitalnym słowem dzień dobry zaczęliśmy zajęcia od pokolorowania żabek. W skupieniu kontynuowaliśmy naszą pracę na kartach z Teczek Tropiciela na temat wiosny i zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Z podziałem na grupy wiekowe dzieci wykonały prace. Nadszedł czas na śniadanko, podczas którego dzieci obejrzały filmik edukacyjny o pierwszych oznakach wiosny https://youtu.be/Eey0t_fdLpA .  Obserwowaliśmy też przyrodę przez klasowe okno. Zgodnie stwierdziliśmy, iż wiosna już do nas przyszła, gdyż ptaki śpiewały, powiewał wietrzyk, świeciło słońce oraz na drzewach zauważyliśmy pierwsze zielone listki. Po naszych uważnych obserwacjach dzieci wykonały plakat pt. Witaj wiosno! Nie zabrakło na nim tęczy, pierwszych owadów, kwiatów, łąki itd. Wspomnieliśmy też o topieniu Marzanny, słomianej kukły, która miała symbolizować przegonienie zimy, a w zamian zaproszenie ciepłej wiosny.  

Przed wyjściem na szkolne boisko mieliśmy gościa. Okazało się, że odwiedził nas bocian. Sikorki nie spodziewały się takiego gościa, wiedziały tylko że bociek jest bardzo głodny... Przy piosence ''Była sobie żabka mała'' uczniowie zamienili się w żabki a duży bocian z czerwonym dziobem wędrował i łapał żabki na śniadanie. Zabawa się udała  i wraz ze starszą grupą wyszliśmy na szkolne boisko grać w piłki, skakać na skakankach,itd
 Po powrocie do klasy, kontynuując czas z Orłami ćwiczyliśmy wspólnie polski taniec ludowy Krakowiak, który przedstawimy na zbliżającym się spotkaniu wielkanocnym.
 Odetchnęliśmy chwilkę na ciasteczkowej przerwie, aby wysłuchać i poznać polskie zwyczaje wielkanocne, takie jak malowanie jaj, wiosenne porządki, Niedziela Palmowa, Lany poniedziałek czy szukanie jajek wielkanocnych... Na zakończenie zajęć z kubeczków papierowych wykonaliśmy zajączki, do których miejmy nadzieję zawitają czekoladowe jajeczka, na które dzieci już czekają.

Dziękuje i do zobaczenia na spotkaniu wielkanocnym!
Gosia

Orły 

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od wypełnienia wykreślanki. Musieliśmy odnaleźć ukryte słowa związane z Wielkanocą. Niektóre ze słów dzieci usłyszały pierwszy raz, oczywiście wytłumaczyliśmy ich znaczenie i zobaczyliśmy jak wyglądają (mazurek, babka, święconka, chrzan, bukszpan itd). Następnie obejrzeliśmy animację edukacyjną (https://www.youtube.com/watch?v=IQHNcWemQ5o&t=272s) na temat zbliżających się świąt oraz wytłumaczyliśmy znaczenie poszczególnych składników święconki:

- baranek - symbol zmartwychwstania Chrystusa, czystości, pokory, niewinności,
- jajka - symbol nowego życia, odrodzenia,
- chleb - symbol pomyślności i dobrobytu,
- sól - oczyszczenie, nieśmiertelność,
- chrzan - symbolizuje mękę i cierpienie Chrystusa,
- wędliny - symbol dostatku i zakończenia postu,
- ciasto - symbol umiejętności i doskonałości.
Następnie wykonaliśmy palmy wielkanocne, które zabierzemy do domu po spotkaniu wielkanocnym. Czas nam minął niespodziewanie szybko, przed wyjściem na boisko szkolne przećwiczyliśmy recytowanie wiersza pt. „Wiosna”, który w dalszym ciągu utrwalamy w domu. Na boisku szkolnym bawiliśmy się wraz z Sikorkami piłką, skakankami, plastikowymi przyborami kuchennymi, które otrzymaliśmy w grudniu od Mikołaja. Po powrocie do klasy wraz z młodszą grupą uczyliśmy się tańczyć Krakowiaka, który sprawił nam trochę trudności. Następnie przeszliśmy do naszego projektu edukacyjnego. Tym razem zapoznaliśmy się z kulinariami egipskimi. Po zapisaniu tradycyjnych dań i obejrzeniu zdjęć tych potraw zrobiliśmy się naprawdę głodni. Z chęcią zjedliśmy ciasteczka i opowiedzieliśmy o naszych planach, a także wspomnieniach związanych ze świętami.


Na zakończenie zajęć odśpiewaliśmy Sto lat naszemu koledze z klasy, który dzień wcześniej świętował swoje siódme urodziny. Wszystkiego najlepszego Roberto.

Do zobaczenia 5 kwietnia na naszym spotkaniu wielkanocnym.

Pozdrawiam,

Gabrysia

 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?