Tarragona, zajęcia 8 lutego
Pomimo zimowej aury tego dnia atmosfera w szkole była niezwykła z uwagi
na zorganizowany szkolny bal karnawałowy. Dzieci miały możliwość
przebierania się za swojego ulubionego bohatera z bajki czy filmu.
Aczkolwiek najpierw zaczęliśmy zajęcia od poznania instrumentów
muzycznych, ich charakterystyki od kolorów po dźwięki… Sikorki poznały
nowe słowa jak orkiestra, dyrygent, nuty itd. Ażeby słowa stały się
czynem do piosenki Zima, zima,zima https://youtu.be/Y8K7qVN4E-c z
użyciem dzwoneczków wykonaliśmy ćwiczenie rytmizujące, które doskonale
posłużyło do ćwiczenia słuchowego. Pozostając w temacie muzyki
poznaliśmy alfabet muzyczny, a wraz z nim pięciolinie oraz klucz
wiolinowy. Kolejno paluszkiem uczyliśmy się go pisać. Kontynuowaliśmy
zabawę z piosenką https://youtu.be/Jd5ZnvfLNU8 Tego dnia zaśpiewaliśmy
Lence Sto lat z okazji jej urodzin, a w podziękowaniu poczęstowała nas
cukierkami. Dziękujemy!
Czas na śniadanko wykorzystaliśmy na poznanie kolejnych instrumentów oraz wysłuchaliśmy opowiadania o O rybaku i syrence.
Wyczekiwany ,kulminacyjny punkt dnia nadszedł i obydwie grupy spotkały
się w jednej sali na balu karnawałowym. Muzyka porywała nas do tańca,
malowanie twarzy, gra w Twistera i taniec z balonami w parach umiliły
nam wesoło czas. Na zakończenie serwowaliśmy dzieciom herbatkę malinową z
ciasteczkami i czekoladą.
Dziękuję i do zobaczenia,
Gosia
Orły
Na nasze kolejne zajęcia uczniowie przyszli do szkoły w przepięknych
przebraniach, gdyż tego dnia zorganizowaliśmy bal karnawałowy. Ale zanim
przeszliśmy do zabawy rozpoczęliśmy od zapoznania się z rozdziałem 2
naszego nowego podręcznika. Uczyliśmy się nazywać przybory oraz
przedmioty szkolne. Tworzyliśmy także ich liczbę pojedynczą i mnogą.
Zagraliśmy w grę zgadnij co to, była to dobra okazja do samodzielnego
układania zdań, pamiętając o korzystaniu z takich części mowy jak
rzeczownik, czasownik i przymiotnik (np. ołówek - przedmiot, który jest
drewniany, długi i służy do szkicowania itp.). Uczyliśmy się zadawać
pytania i odpowiadać na nie całymi zdaniami a nie tylko jednym słowem.
Do naszego słownika nowych słów dopisaliśmy wyraz śniadaniówka - czyli
pojemnik na śniadanie.
Zapoznaliśmy się także z filmem edukacyjnym na temat tradycji karnawałowych w Polsce i na świecie (https://m.youtube.com/watch?v=20B3U4ps5L8&pp=ygUUa2FybmF3YcWCIGRsYSBkemllY2k%3D).
Dowiedzieliśmy się, że czas ten rozpoczyna się od święta Trzech Króli i
kończy we wtorek przed środą popielcową. Karnawał ma korzenie sięgające
starożytnych Greków i Rzymian. Dawniej w Polsce karnawał nazywano
zapustami i świętowano na bogatych dworach, gdzie organizowano bale
maskowe, tańczono poloneza, oberka, kujawiaka. Zaś na wsiach miały one
charakter bardziej ludowy (zabawy przy ogniskach). Do dziś obchodzimy
m.in. tłusty czwartek. Zapoznaliśmy się także z karnawałem w Brazylii i
jego kolorowymi paradami ulicznymi oraz eleganckim stylem karnawału w
Wenecji. Z chęcią przysłuchaliśmy się rekordom świata związanymi z tym
świętem:
- Mieszkaniec Australii 1 czerwca 2018 roku w Sydney ustanowił rekord w
jedzeniu pączków z dżemem w ciągu 1 minuty (zjadł 6 pączków w 60
sekund).
- Samba w Rio de Janeiro - na jednej paradzie na sambodronie może
tańczyć nawet 50 tysięcy artystów - to największa impreza karnawałowa na
Ziemi.
Pochłonięci atmosferą karnawałową udało nam się stworzyć przepiękne
maski karnawałowe.
Druga część naszych zajęć to szkolny bal karnawałowy.
Razem z Sikorkami wzięliśmy udział w zabawach tanecznych, malowaniu
twarzy, graliśmy w gry planszowe oraz uczestniczyliśmy w konkursach
tańca z balonami przy skocznych rytmach polskich piosenek dla dzieci.
Tak rozbawieni, w dobrych nastrojach z chęcią wypiliśmy herbatę malinową
oraz posililiśmy się czekoladą i ciasteczkami. Do domów rozchodziliśmy
się w radosnej atmosferze.
W tym dniu również zabraliśmy do domu dzienniczek podróżnika naszego
pierwszego modułu, który to zakończyliśmy w poprzednim tygodniu. Od
następnych zajęć rozpoczniemy kolejny moduł - Egipt.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz