Tarragona, zajęcia 8 lutego

Sikorki

Pomimo zimowej aury tego dnia atmosfera w szkole była niezwykła z uwagi na zorganizowany szkolny bal karnawałowy. Dzieci miały możliwość przebierania się  za  swojego ulubionego bohatera z bajki czy filmu.
Aczkolwiek najpierw zaczęliśmy zajęcia od poznania instrumentów muzycznych, ich charakterystyki od kolorów po dźwięki… Sikorki poznały nowe słowa jak orkiestra, dyrygent, nuty itd. Ażeby słowa stały się czynem do piosenki Zima, zima,zima https://youtu.be/Y8K7qVN4E-c z użyciem dzwoneczków wykonaliśmy ćwiczenie rytmizujące, które doskonale posłużyło do ćwiczenia słuchowego.  Pozostając w temacie muzyki poznaliśmy alfabet muzyczny, a wraz z nim pięciolinie oraz klucz wiolinowy. Kolejno paluszkiem uczyliśmy się go pisać. Kontynuowaliśmy zabawę z piosenką https://youtu.be/Jd5ZnvfLNU8 Tego dnia zaśpiewaliśmy Lence Sto lat z okazji jej urodzin, a w podziękowaniu poczęstowała nas cukierkami. Dziękujemy!

Czas na śniadanko wykorzystaliśmy na poznanie kolejnych instrumentów oraz wysłuchaliśmy opowiadania o O rybaku i syrence.
Wyczekiwany ,kulminacyjny punkt dnia nadszedł i obydwie grupy spotkały się w jednej sali na balu karnawałowym. Muzyka porywała nas do tańca, malowanie twarzy, gra w Twistera i taniec z balonami w parach umiliły nam wesoło czas. Na zakończenie serwowaliśmy dzieciom herbatkę malinową z ciasteczkami i czekoladą.

Dziękuję i do zobaczenia,
Gosia

Orły

Na nasze kolejne zajęcia uczniowie przyszli do szkoły w przepięknych przebraniach, gdyż tego dnia zorganizowaliśmy bal karnawałowy. Ale zanim przeszliśmy do zabawy rozpoczęliśmy od zapoznania się z rozdziałem 2 naszego nowego podręcznika. Uczyliśmy się nazywać przybory oraz przedmioty szkolne. Tworzyliśmy także ich liczbę pojedynczą i mnogą. Zagraliśmy w grę zgadnij co to, była to dobra okazja do samodzielnego układania zdań, pamiętając o korzystaniu z takich części mowy jak rzeczownik, czasownik i przymiotnik (np. ołówek - przedmiot, który jest drewniany, długi i służy do szkicowania itp.). Uczyliśmy się zadawać pytania i odpowiadać na nie całymi zdaniami a nie tylko jednym słowem. Do naszego słownika nowych słów dopisaliśmy wyraz śniadaniówka - czyli pojemnik na śniadanie.
Zapoznaliśmy się także z filmem edukacyjnym na temat tradycji karnawałowych w Polsce i na świecie (https://m.youtube.com/watch?v=20B3U4ps5L8&pp=ygUUa2FybmF3YcWCIGRsYSBkemllY2k%3D). Dowiedzieliśmy się, że czas ten rozpoczyna się od święta Trzech Króli i kończy we wtorek przed środą popielcową. Karnawał ma korzenie sięgające starożytnych Greków i Rzymian. Dawniej w Polsce karnawał nazywano zapustami i świętowano na bogatych dworach, gdzie organizowano bale maskowe, tańczono poloneza, oberka, kujawiaka. Zaś na wsiach miały one charakter bardziej ludowy (zabawy przy ogniskach). Do dziś obchodzimy m.in. tłusty czwartek. Zapoznaliśmy się także z karnawałem w Brazylii i jego kolorowymi paradami ulicznymi oraz eleganckim stylem karnawału w Wenecji. Z chęcią przysłuchaliśmy się rekordom świata związanymi z tym świętem:
- Mieszkaniec Australii 1 czerwca 2018 roku w Sydney ustanowił rekord w jedzeniu pączków z dżemem w ciągu 1 minuty (zjadł 6 pączków w 60 sekund).
- Samba w Rio de Janeiro - na jednej paradzie na sambodronie może tańczyć nawet 50 tysięcy artystów - to największa impreza karnawałowa na Ziemi.
Pochłonięci atmosferą karnawałową udało nam się stworzyć przepiękne maski karnawałowe. 

Druga część naszych zajęć to szkolny bal karnawałowy. Razem z Sikorkami wzięliśmy udział w zabawach tanecznych, malowaniu twarzy, graliśmy w gry planszowe oraz uczestniczyliśmy w konkursach tańca z balonami przy skocznych rytmach polskich piosenek dla dzieci. Tak rozbawieni, w dobrych nastrojach z chęcią wypiliśmy herbatę malinową oraz posililiśmy się czekoladą i ciasteczkami. Do domów rozchodziliśmy się w radosnej atmosferze.
W tym dniu również zabraliśmy do domu dzienniczek podróżnika naszego pierwszego modułu, który to zakończyliśmy w poprzednim tygodniu. Od następnych zajęć rozpoczniemy kolejny moduł - Egipt.
Pozdrawiam,

Gabrysia

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?