Tarragona, zajęcia 1 lutego

Sikorki

W nowym miesiącu spotkaliśmy się ponownie w Szkole Polskiej. Rozpoczęliśmy od gimnastyki porannej oraz zabaw ruchowych z wykorzystaniem muzyki  https://youtu.be/dqVphRX4jEk  Następnie, dzieci siedząc w kręgu wysłuchały wiersza Kaczka dziwaczka J.Brzechwy. Tym samym było to wprowadzenie do tematu zajęć o zawodach oraz pogadanka kim chcielibyśmy zostać w przyszłości... Ażeby bardziej poznać charakterystykę każdego zawodu zapoznaliśmy się z filmikiem https://youtu.be/t9InCKCBtW8 jedząc przy tym śniadanie.  Zainspirowane Sikorki chętne do rysowania wykonały prace plastyczną pt.''Kim będę, gdy dorosnę''. Na arkuszach pojawili się lekarze, weterynarze, dentysta, policjanci oraz muzykanci. Życzę Wam Sikoreczki, aby te marzenia się spełniły!!! Uczniowie wykonali również ćwiczenia z naklejkami z Teczek Tropiciela, każdy odpowiednio do swojego wieku. Po części praktycznej postanowiliśmy wyjść na szkolne boisko, gdzie chusta animacyjna posłużyła nam do uczczenia dnia naleśnika, przypadającego na 2 lutego oraz do innych zabaw.
Po powrocie do klasy graliśmy w wieżę kolorów oraz odgadywaliśmy nazwy i przedmioty z obrazków, powtarzając przy tym samogłoski.

Dziękuje i do zobaczenia już za tydzień,
Gosia


Orły

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od pracy z naszym nowym podręcznikiem "Polski w szkole". Najpierw przyjrzeliśmy się jego zawartości. Przyswoiliśmy sobie takie nazwy jak okładka, spis treści, rozdział. Uczyliśmy się przedstawić, przywitać, pożegnać, potwierdzić lub zaprzeczyć czemuś. Uczyliśmy się podawać swój adres, pamiętając o odmianie rzeczowników własnych, np. mieszkam w Tarragonie (nie w Tarragona), byłam w Warszawie (nie w Warszawa). Również próbowaliśmy odczytywać numery telefonu w systemie setnym (np. osiemset osiemdziesiąt dziewięć, trzysta pięćdziesiąt cztery, dwieście trzynaście itd.). Przyznać musimy, że sprawiło nam to trochę problemu. Uzupełniliśmy też luki w tekście tworząc zdania oznajmujące z wykorzystaniem czasownika mieć. Praca z podręcznikiem spodobała się uczniom i tak przebrnęliśmy przez cały rozdział 1. Podczas śniadania obejrzeliśmy animowaną legendę o Królu Popielu. Przy okazji powtórzyliśmy nazywanie emocji z podziałem na płeć (zły-zła, smutny-smutna, zadowolony-zadowolona, zmęczony-zmęczona).


Zmęczeni pracą umysłową wyszliśmy na chwilę przerwy na boisko szkolne. Wraz z Sikorkami bawiliśmy się chustą animacyjną. Po powrocie do klasy każdy uczeń wybrał szablon rysunku przedstawiającego Wrocław. Następnie pokolorował go i stworzył dalszy ciąg obrazka, tworząc przy tym makietę trójwymiarową. Wyobraźnia dzieci nie zna granic. Powstały przepiękne krasnoludki, zwierzęta, drzewa, mosty, rzeka Odra itd.
Na pożegnanie urządziliśmy sobie pogawędkę na temat naszych planów weekendowych.

Do zobaczenia na następnych zajęciach w sobotę 08.02.2025

Pozdrawiam,

Gabrysia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?