Tarragona, zajęcia 1 lutego
W nowym miesiącu spotkaliśmy się ponownie w Szkole Polskiej. Rozpoczęliśmy od gimnastyki porannej oraz zabaw ruchowych z
wykorzystaniem muzyki https://youtu.be/dqVphRX4jEk Następnie, dzieci siedząc w
kręgu wysłuchały wiersza Kaczka dziwaczka J.Brzechwy. Tym samym
było to wprowadzenie do tematu zajęć o zawodach oraz pogadanka kim
chcielibyśmy zostać w przyszłości... Ażeby bardziej poznać
charakterystykę każdego zawodu zapoznaliśmy się z filmikiem
https://youtu.be/t9InCKCBtW8 jedząc przy tym śniadanie. Zainspirowane Sikorki chętne do rysowania wykonały prace plastyczną pt.''Kim będę,
gdy dorosnę''. Na arkuszach pojawili się lekarze, weterynarze, dentysta,
policjanci oraz muzykanci. Życzę Wam Sikoreczki, aby te marzenia się
spełniły!!! Uczniowie wykonali również ćwiczenia z naklejkami z Teczek
Tropiciela, każdy odpowiednio do swojego wieku. Po części praktycznej
postanowiliśmy wyjść na szkolne boisko, gdzie chusta animacyjna
posłużyła nam do uczczenia dnia naleśnika, przypadającego na 2 lutego oraz
do innych zabaw.
Po powrocie do klasy graliśmy w wieżę kolorów oraz odgadywaliśmy nazwy i
przedmioty z obrazków, powtarzając przy tym samogłoski.
Dziękuje i do zobaczenia już za tydzień,
Gosia
Orły
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od pracy z naszym nowym podręcznikiem "Polski w szkole". Najpierw przyjrzeliśmy się jego zawartości. Przyswoiliśmy sobie takie nazwy jak okładka, spis treści, rozdział. Uczyliśmy się przedstawić, przywitać, pożegnać, potwierdzić lub zaprzeczyć czemuś. Uczyliśmy się podawać swój adres, pamiętając o odmianie rzeczowników własnych, np. mieszkam w Tarragonie (nie w Tarragona), byłam w Warszawie (nie w Warszawa). Również próbowaliśmy odczytywać numery telefonu w systemie setnym (np. osiemset osiemdziesiąt dziewięć, trzysta pięćdziesiąt cztery, dwieście trzynaście itd.). Przyznać musimy, że sprawiło nam to trochę problemu. Uzupełniliśmy też luki w tekście tworząc zdania oznajmujące z wykorzystaniem czasownika mieć. Praca z podręcznikiem spodobała się uczniom i tak przebrnęliśmy przez cały rozdział 1. Podczas śniadania obejrzeliśmy animowaną legendę o Królu Popielu. Przy okazji powtórzyliśmy nazywanie emocji z podziałem na płeć (zły-zła, smutny-smutna, zadowolony-zadowolona, zmęczony-zmęczona).
Do zobaczenia na następnych zajęciach w sobotę 08.02.2025
Pozdrawiam,
Komentarze
Prześlij komentarz