Tarragona, zajęcia 22 lutego

Sikorki

Dnia 22 lutego spotkaliśmy się z Sikorkami w Szkole Polskiej w Tarragonie. Nasze zajęcia zaczęliśmy od porannej gimnastyki i zabaw z wykorzystaniem polskich piosenek. W dalszej kolejności naszą uwagę skierowaliśmy w strony mapy Polski. Razem wskazaliśmy na niej stolicę Warszawę oraz przyjrzeliśmy się uważnie rzece, która jak się okazało jest najdłuższą rzeką w Polsce. Spróbowaliśmy naszych sił i z niebieskich nakrętek starannie ułożyliśmy nasz obraz rzeki Wisły. Ażeby utrwalić słowo Polska, zabawa w ciepło - zimno, uczniowie znaleźli wcześniej ukryte w sali karteczki z zapisanymi literami, z których ułożyły poprawnie słowo Polska.
Nasza dalsza praca skupiła się przy tablicy multimedialnej, gdzie po odczytanym wiersza R. Przymusa ''Polska'' dzieci kolejno rysowały rzekę Wisłę.

Polska - to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska - Ojczyzna
Kraina, która się w sercu zaczyna.


Zapoznanie dzieci z mapą, nauka pisania słowa Polska oraz wysłuchanie wiersza pozwoliło nam na przybliżenie tematu dnia. Mianowicie, dnia 21 lutego obchodziliśmy Dzień Języka Ojczystego i właśnie dlatego w Szkole Polskiej również chcieliśmy go obchodzić. Tego dnia mama Lenki ułatwiła nam zadanie.  Jako mama Polka przeprowadziła mini rozmowę po polsku ze swoją córką. Miało to pokazać dzieciom jak ważne jest komunikowanie się z naszymi mamami właśnie w tym języku. Dziękuje raz jeszcze mamie Lenki za obecność.
Dzieci wykonały pracę plastyczną wpisując, a zarazem ucząc się słowa Cześć! Nabraliśmy sił spożywając śniadanie, po czym mieliśmy czas na swobodne zabawy. Deszczowa pogoda nie pozwoliła nam wyjść na boisko, dlatego wykorzystaliśmy czas na tworzenie masek karnawałowych.
Znaleźliśmy też czas na lekturę i wysłuchaliśmy opowiadania o Małej czerwonej kurce oraz z wykorzystaniem szkolnych kukiełek. Każde dziecko musiało wymyślić własną historyjkę do swoich wybranych bohaterów. Używając przy tym wstępu, rozwinięcia i zakończenia, jak np. Dawno, dawno temu, lub za górami za lasami, żyli długo i szczęśliwie, itd. Na zakończenie w szaleńczym rytmie wierszy śpiewanych szukaliśmy ''Okularów'' z Panem Hilarym https://youtu.be/2ykJ9rd3dtY oraz ''A ram sam sam'' z pokazywaniem. https://youtu.be/15eQGsXaGX4
Do domów rozchodziliśmy się w dobrych humorach, życząc sobie udanego weekendu.

Dziękuje i do zobaczenia,
Gosia

P.S.
Proszę o wykonanie pracy domowej.

Orły 


Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od zapoznania się z drugim modułem naszego projektu edukacyjnego "Podróże małe i duże". W tym półroczu będziemy poznawać historię, tradycję i kulturę Egiptu. Pokolorowaliśmy pierwsze strony naszego dzienniczka podróżnika. Następnie ułożyliśmy puzzle przedstawiające mapę świata. Zobaczyliśmy gdzie dokładnie leży Egipt i nad jaką rzeką - Nil. Przy okazji zapoznaliśmy się z charakterystycznymi zwierzętami dla poszczególnych kontynentów. Odbyliśmy również krótką wirtualną wycieczkę po Egipcie (https://www.youtube.com/watch?v=M65rwa7iMqY).


Po przerwie śniadaniowej zapoznaliśmy się z datą 21 lutego, kiedy to obchodzimy Międzynarodowe święto Języka Ojczystego. Urządziliśmy sobie pogawędkę na temat korzyści wynikających ze znajomości języka polskiego. Następnie wysłuchaliśmy zagadek i ćwiczyliśmy naszą wyobraźnię i skojarzenia. Wykonaliśmy również kartę pracy, musieliśmy uzupełnić tekst o brakujące znaki polskie. Jak się okazało tekst bez liter: ą, ę, ł czy ż nie miał sensu. Zadanie nie należało do najprostszych, ale wspólnymi siłami daliśmy radę. Staraliśmy się też przeczytać tekst jak najszybciej, ćwicząc naszą dykcje w wierszu pt. BĄK: Spadł bąk na strąk, a strąk na pąk. Pękł pąk, pękł strąk, a bąk się zląkł.
Na zakończenie ułożyliśmy puzzle przedstawiające mapę Polski z podziałem na województwa. Mieliśmy okazję przeczytać je na głos i zapoznać się z głównymi ich miastami.
Do domów rozchodziliśmy się, życząc sobie na wzajem miłego weekendu.


Pozdrawiam, 

Gabrysia


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2024/2025

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?