Tarragona, zajęcia 6 kwietnia
W sobotę spotkaliśmy się na kolejnych zajęciach w szkole w bardzo
okrojonym składzie. Rozpoczęliśmy od przywitania się powitanką witaj
(imię dziecka) jak się masz ……Witamy w naszych szeregach nową uczennicę
Zosię. Pierwszą część zajęć poświęciliśmy tematowi zwierząt domowych,
gdyż miesiąc kwiecień jest miesiącem tychże zwierząt. Rozpoczęliśmy od
pokazania przyniesionych fotografii swoich pupilów. Była to dobra okazja
aby trochę opowiedzieć o swoich zwierzętach (jak się nazywa, jaki ma
kolor, co lubi jeść itp.). Mogliśmy zapoznać się z typowymi zwierzętami
domowymi jak pies, kot, królik, papuga, ale znalazły się też takie jak ślimak czy motyl. Wielkie brawa za inwencje twórczą, Sikoreczki. Podczas burzy mózgów zastanawialiśmy się czy nasze pupile
mogą być przyjaciółmi, co to oznacza i jak się możemy nimi
opiekować. Następnie przy pomocy magicznej różdżki bawiliśmy się w
zabawę Zamieniam się w (nazwa zwierzęcia). Kolejno każde dziecko
otrzymało różdżkę, która zamieniała je w wybrane przez nie zwierzę.
Dziecko musiało zaprezentować odgłos zwierzęcia, a zadaniem pozostałych
było odgadnąć, jakie to zwierzę. Następnie ćwiczyliśmy naszą
spostrzegawczość dorysowując brakujące elementy rysunku kota (wąsy,
łapy, ogon, ucho). Kolejnym zadaniem było opisanie ilustracji, którą
później pocięliśmy na części i złożyliśmy jeszcze raz, tworząc własne
puzzle. To zadanie okazało się bardzo trudne, ale z małą pomocą
wszystkim się udało. Przy okazji zapoznaliśmy się z nowymi słowami jak
weterynarz, choroba.
Do zobaczenia na następnych zajęciach, 20 kwietnia.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Orły
Kwietniowe już zajęcia zaczęliśmy od wypowiedzi na temat jak spędziliśmy
święta wielkanocne. Każde dziecko opowiedziało o swoich przeżyciach
indywidualnie. W dalszej części przeszliśmy do dyktanda ''wiosennego''. Z
zapisanych słów powstał obrazek wiosny, a znalazły się na nim
biedronka, pająk, drzewo, las, kwiaty, itd. Utrwaliliśmy tu pisownię
języka polskiego z wyjaśnieniem liczby pojedynczej i mnogiej.
Odkrywaliśmy również ślady zwierząt z kart pracy. Po części
teoretycznej zjedliśmy śniadanie, podczas którego wysłuchaliśmy piosenki
o wiośnie, zapamiętując niektóre słowa. Chwilę przerwy
spędziliśmy z grupą Sikorek na boisku, bawiąc się razem i grając w
koszykówkę. Po powrocie do klasy Orły wykonały kartę pracy odnoszącą się do
procesu dojrzewania jabłka. Od
nasionka do owocu.
Następnie zapoznaliśmy się z legendą Wars i Sawa i Syrenka Warszawska.
Kontynuacja tychże legend objęta jest na razie tajemnicą...cdn. Na zakończenie naszych zajęć dzieci wykonały makietę wiosny, z
wykorzystaniem różnych materiałów plastycznych. W trakcie pracy poznały
wiersz M.Konopnickiej Stefek Burczymucha, który powtarzały za
nauczycielem. Po posprzątaniu stanowiska pracy rozeszliśmy się do
domów życząc sobie udanego weekendu.
Pozdrawiam i do zobaczenia,
Gosia
Komentarze
Prześlij komentarz