Gavá, zajęcia 6 kwietnia

Klub Maluszka

Sobotnie zajęcia  - to było nasze pierwsze wiosenne spotkanie.
Po radosnym przywitaniu się naszymi piosenkami zabrzmiały wersy wiersza  pt.
„Wiosenny czarodziej” Doroty Gellner
Czary - mary, fiku - miku,
szedł Czarodziej po trawniku.
Niósł w plecaku fiołki, róże
a stokrotki gdzie? W kapturze!
Rzucał kwiaty, gdzie się dało,
Żeby wszędzie coś pachniało.
Koło ławki, koło krzaka,
jakie kwiaty? Te z plecaka!
W piaskownicy palmy sadził -
nawet nieźle sobie radził
no i huśtał na huśtawce
rozczochrane dwa dmuchawce.
Wyczarował, czary- mary,
na kałużach nenufary,
aż podwórko zmienił w śliczny,
mały ogród botaniczny.

Wyobrażając sobie to wszystko usiedliśmy na zielonej trawie i przy pomocy kolorowych bibuł i filcu wyczarowaliśmy kolorową kwitnącą łąkę.
Po śniadaniu wzbogaconym tym razem szkolnymi owocami udawaliśmy odważne żabki https://www.youtube.com/watch?v=6ME8rNHARx4 i koordynując nasze ciało wobec słów piosenki o pogodzie wyobrażaliśmy sobie kapryśność wiosny  (od 1:11)  https://www.youtube.com/watch?v=DZixPCyxRqY.
Nasz JEŻ, - tak długo czekaliśmy na spacer z nim -  wreszcie się obudził i mogliśmy znowu zabrać go do lasu, na plażę, do sadu, do parku …https://www.youtube.com/watch?v=4XPgOLV-5ls – Maluszki chętnie powtarzały rytmiczną zabawę, do momentu, kiedy jeż bardzo się zmęczył.


Nadszedł czas naszej kolejnej pracy, kwiatek z przekładanymi listkami. Filc, rzepa, nożyczki i już, wesoły kwiatek, któremu możemy zmieniać kolory listków. Możliwość odczepiania i przyczepiania listków to niekończąca się zabawa, w czasie której słuchaliśmy wiosennej piosenki  https://www.youtube.com/watch?v=PaG2mIpXBa0.
Na zakończenie wybraliśmy milutkie kuleczki w kolorach jakie widzimy wiosną i zamknęliśmy „wiosnę” w przezroczystej kuli.  Kulki  - zawieszki bardzo się dzieciom podobały 😊. Mogą wędrować z wiosną każdego dnia, mieszając kolory.
Pożegnaliśmy się jak zawsze, kiedy nadjechał pociąg https://www.youtube.com/watch?v=kpVkqTKM1q8
Chętnie dodam, że podczas sobotnich zajęć mieliśmy przyjemność gościć w szkole starszych kolegów z warszawskiej szkoły Montessori, którzy przybyli do nas z ciekawostkami dotyczącymi szkolnej rutyny w Polsce. To bardzo interesujące i ciekawe doświadczenie dla naszych - zwłaszcza starszych uczniów.
Bardzo nam miło, że organizatorzy wyjazdu zdecydowali się nas  odwiedzić i podzielić się z nami szkolną codziennością.

Bardzo dziękuję Maluszkom i Rodzicom za wspólne tworzenie i zabawę.


Pozdrawiam serdecznie – do zobaczenia,
Joanna Tylek

Żabki 1


Prawda to czy żart?  K. Datkun- Czerniak
Po zielonej łące kicają zające.
Bocian żabek szuka, kukułeczka kuka.
        Motyl nektar pije, ptaszek gniazdko wije.
        Świerszcz melodię gra - cyt-ta, cyt-ta...
Pszczoła pyłek zbiera z białej koniczyny.
Żuk kwiaty zanosi dla swojej dziewczyny.
        Mrówki ścieżynkami jeżdżą - motorami.
        Zaś zielone żabki ... przymierzają czapki.
Czy to wszystko prawda? Czy też żarty może?
Gdy się zastanowisz, to odgadnąć możesz.

Powyższym wierszykiem powitaliśmy się na pierwszych wiosennych zajęciach z młodszymi Żabkami.
Treść utworu rozbawiła maluszki , zwłaszcza mrówki na motorach i zielone żabki przymierzające czapki. Dzieci chciały wysłuchać wiersza kilka razy. Po dokładnym utrwaleniu tekstu i wyjaśnieniu niezrozumiałych wyrazów decydowaliśmy wspólnie, co jest prawdą, a co żartem. Następnie przy pomocy " specjalnego" zegara odgadywaliśmy kolejne pory roku występujące w kalendarzu. Po obserwacji pogody  i zmianach jakie nastąpiły w przyrodzie stwierdziliśmy, że właśnie zawitała wiosna.


A jak wiosna, to i wiosenne porządki. Karty pracy z tematyki segregowania i klasyfikowania przedmiotów pozwoliły na opanowanie umiejętności przyporządkowywania elementów i wzbogacenia słownictwa. Po przerwie na szkolne śniadanie czekała na dzieci niespodzianka.
Tego dnia gościliśmy w naszej szkole nauczycieli i uczniów z Polskiego Ośrodka Edukacji Montessori z Warszawy. Na nasze zajęcia przyszło siedem dziewcząt z panią nauczycielką. Przedstawiliśmy się sobie wzajemnie, dziewczęta opowiedziały nam o swojej szkole, a my im o naszej. Obecność gości była doskonałą  okazją do współdziałania na zróżnicowanym wiekowo poziomie. Podzieleni w pary (składające się z 13-letnich uczennic i młodszych Żabek) wykonaliśmy wiosenne obrazki. Wyszły piękne prace.

Zadanie to pokazało, że doskonale można współpracować razem, wykorzystując wiedzę i umiejętności młodszych i starszych uczniów i uczennic. Zwieńczeniem wizyty gości z Warszawy w naszej szkole było odbicie pomalowanych farbą dłoni na fladze Polski, wpisanie imienia oraz zrobienie wspólnego zdjęcia na boisku szkolnym. To była ciekawa i miła wizyta.

Pozdrawiam i zapraszam na kolejne zajęcia,
Maria Kołomyjec

Żabki 2

Na ostatnich zajęciach Żabki 2 uczyły się o ewolucji, życiu pierwszych ludzi, malowidłach naskalnych i dinozaurach. Jednym słowem, cofnęły się do czasów prehistorycznych. Po krótkiej pogawędce na powyższe tematy obejrzały filmiki edukacyjne i odpowiedziały na pytania quizu, które usystematyzowały ich wiedzę (co, trzeba podkreślić, poszło im znakomicie). Poza tym, dzielnie powtarzały nazwy najpopularniejszych dinozaurów, a –jak wiemy– niektóre wręcz brzmią jak łamańce językowe.

Pod koniec przerwy na drugie śniadanie i ciasteczka, wyjątkowi goście odwiedzili Żabki – dzieci z Polskiego Ośrodka Edukacji Montessori w Warszawie wraz z nauczycielkami. Po krótkim zapoznaniu opowiedzieli Żabkom wiele ciekawostek o Polsce. Wywiązała się też rozmowa na temat różnic i podobieństw między Polską a Hiszpanią, zarówno jeśli chodzi o szkołę, jak i o jedzenie i ogólnie życie w obu krajach. Ciekawe pytania i odpowiedzi padały z obu stron i z pewnością była to wzbogacająca rozmowa dla wszystkich dzieci. Następnie, wraz z innymi grupami dzieci odbiły swoje dłonie i zostawiły podpisy na fladze Polski przywiezionej przez gości oraz zrobiły sobie wspólne pamiątkowe zdjęcie na patio.

Po pożegnaniu się z gośćmi, wróciliśmy do sali, żeby kontynuować nasz temat. Aby trochę się rozruszać, dzieci wycięły z papieru ślady dinozaurów, które następnie przykleiły na podłodze i skakały od jednego do drugiego. Wykorzystaliśmy je też do odpowiednika popularnej zabawy w krzesełka. Później, przy wykorzystaniu papierowych talerzyków, pasteli i kartek papieru, Żabki zrobiły dinozaury. Wszystkie były w przepięknych kolorach i podobne do dinozaurów, które kiedyś żyły na naszej planecie. Na koniec zajęć odbyła się zabawa z balonami.


Dziękuję za zajęcia wszystkim obecnym Żabkom!
Klaudia 

Bociany

W ostatnią sobotę, po świątecznej przerwie, spotkaliśmy się ponownie w naszej Szkole Polskiej z najstarszą grupą - Bocianów. Zajęcia rozpoczęliśmy w promiennych nastrojach, dzieląc się przeżyciami i historiami dotyczącymi tego jak spędziliśmy nasze święta Wielkanocne. Następnie przeszliśmy do właściwego tematu zajęć. Porozmawialiśmy o tym jakie mamy pory roku w Polsce i jaka właśnie się rozpoczęła. Wspólnie obejrzeliśmy film edukacyjny dotyczący zmian zachodzących w przyrodzie o tej porze. Następnie wspólnie po szkolnej sali szukaliśmy ukrytych oznak wiosny w postaci schowanych krzyżówek. Po rozwiązaniu krzyżówki dzieci poznawały nazwy kwiatów, zwierząt, które o tej porze zakwitają czy budzą się z zimowego snu. Rozmawialiśmy również o wiosennych przysłowiach, co oznaczają i skąd się wzięły. Wraz z cała grupą na tychże zajęciach skupiliśmy się również na odczytywaniu informacji z kalendarza. Rozmawialiśmy do czego służy nam kalendarz, jak powstał i czego możemy się z niego dowiedzieć. Poznaliśmy też jak wyglądał najstarszy kalendarz na świecie. W drugiej części naszych zajęć na uczniów czekała niespodzianka. Naszą grupę odwiedziła młodzież z Polski, która przyjechała do nas prosto z Warszawy. Grupa Bocianów miała nie powtarzalną okazję by dowiedzieć się ciekawostek ze szkolnego życia młodzieży uczącej się w Polsce. Na światło dzienne wyszło wiele różnic ale i podobieństw. Na koniec, na pamiątkę niezwykłego spotkania każdy uczestnik odcisną swoją dłoń na polskiej fladze. Gdy pożegnaliśmy się z nauczycielami i uczniami szkoły z Warszawy, wspólnie wyszliśmy na patio, by zintegrować się i spędzić czas na świeżym powietrzu. Dziękuję wszystkim dzieciom z grupy Bocianów za uczestnictwo w zajęciach! Do zobaczenie wkrótce!

 
Ania

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Rozkład zajęć 2022/2023

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?