Tarragona, zajęcia 20 kwietnia
Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania, przedstawienia się i
opowiedzeniu kilku słów o sobie, gdyż tego dnia zawitały do nas dwie
nowe Sikoreczki. Witamy serdecznie w Szkole Polskiej Alicję i Vanessę.
Po części wstępnej przeszliśmy do właściwego tematu zajęć, dzieci
wysłuchały legendę O smoku wawelskim. Doszukaliśmy się wielu podobieństw
z legendą katalońską Sant Jordi. Okazało się, że polską legendę znała
tylko jedna Sikoreczka. Pokolorowaliśmy również kolorowankę, na której
znajdowała się treść legendy i którą uczniowie zabrali do domu. Teraz
razem z rodzicami mogą przeczytać ją jeszcze raz przed snem.
Przećwiczyliśmy również naszą spostrzegawczość szukając różnic na
ilustracjach.
Jak wiadomo do czytania książek przydaje się również zakładka do
książki, tak więc tego dnia wykonaliśmy nasze własne. Użyliśmy do tego
m.in. tektury, kolorowych kartek, naklejek. Zadanie to sprawiło nam
wielką przyjemność. Każda Sikoreczka pracowała w dużym skupieniu.
Po tak intensywnej pracy zrobiliśmy przerwę śniadaniową, podczas której
wysłuchaliśmy piosenki pt. "Polska to mój kraj". Następnie przyodziani w
fartuszki pomalowaliśmy nasze ręce na kolor czerwony i odbiliśmy je na
kawałku tektury. A co z tego wyszło to na razie nasz sekret. Muszę
przyznać, że Sikoreczki z wielką chęcią wzięły udział w tym zadaniu.
Możliwość pobrudzenia się zawsze spotyka się z dużym entuzjazmem i
radością.
Po powrocie z boiska szkolnego udaliśmy się do Orłów i tam uczyliśmy się słów piosenki o Polsce na pamięć, a także zapoznaliśmy się z tańcem Polonez.
Zajęcia zakończyliśmy posilając się ciasteczkami, wypożyczeniem książek i rozdaniem zadania domowego.
ZADANIE DOMOWE: dzieci otrzymały do nauki na pamięć Katechizm Polskiego Dziecka oraz w dalszym ciągu ćwiczymy/utrwalamy śpiewanie piosenki Polska to mój kraj.
Pozdrawiam,
Gabrysia
Piosenka „Polska to mój kraj”: https://www.youtube.com/watch?v=eKKpRXL6yx8
Orły
Kwietniowe zajęcia w grupie Orłów zaczęliśmy od czytania ze
zrozumieniem. Otóż każde dziecko odczytywało fragment tekstu, a
następnie odpowiadaliśmy na pytania. Historyjka opowiadała o
ulubionym jedzeniu. Kontynuując temat ułożyliśmy wspólnie jadłospis na
cały dzień, wspominając, iż składa się on ze śniadania, obiadu - 1
danie, 2 danie, deser, podwieczorku i kolacji. Najbardziej ulubione
potrawy wymieniliśmy w krótkiej pogadance oraz zapisaliśmy je na kartce,
utrwalając tym samym pisownię języka polskiego. Po pracy, podczas
śniadania, zdążyliśmy obejrzeć krótki filmik, mówiący o zdrowym
odżywianiu, piramidzie żywieniowej i o tym jak wpływa spożywanie
pewnych produktów na nasze samopoczucie. https://youtu.be/vALDMNRdUps Ku mojemu zaskoczeniu dzieci nie słyszały o
tzw. piramidzie żywieniowej. Teraz już wiedzą, jakie produkty dodają
nam sił i są potrzebne bardziej, a które mniej do prawidłowego
funkcjonowania na co dzień. W tym dniu odwiedziła nas nowa uczennica
Alicja, której zaśpiewaliśmy Sto lat, z uwagi na jej urodziny w tym
dniu.
W dalszej części zajęć Orły wykonały kotyliony z okazji zbliżających się
świąt majowych. Nie zabrakło rozmowy na temat majówki i piosenek. https://youtu.be/DdIusxzhDOo Po pracy plastycznej wyszliśmy z
Sikorkami na boisko szkolne, spalić naszą energię, grając, skacząc, itd.
Następnie, w klasie czekał na nas Katechizm polskiego dziecka, ćwiczyliśmy czytanie oraz utrwalanie roli do legendy, której na
razie nie możemy zdradzić. Na zakończenie wraz z młodszą grupą uczyliśmy się piosenki Polska to
mój kraj https://youtu.be/eKKpRXL6yx8 oraz polskiego tańca ludowego
Polonez, dawniej nazywanym tańcem dworskim.
Tym muzykalnym akcentem, podsumowaliśmy nasze zajęcia, prosząc dzieci o
ćwiczenie w domu wiersza Katechizm polskiego dziecka oraz piosenki
Polska to mój kraj na następne zajęcia tj. 4 maja.
Dziękuje,
Małgosia
Komentarze
Prześlij komentarz