Tarragona, zajęcia 20 kwietnia

Sikorki

Ostatnie zajęcia rozpoczęliśmy od przywitania, przedstawienia się i opowiedzeniu kilku słów o sobie, gdyż tego dnia zawitały do nas dwie nowe Sikoreczki. Witamy serdecznie w Szkole Polskiej Alicję i Vanessę. Po części wstępnej przeszliśmy do właściwego tematu zajęć, dzieci wysłuchały legendę O smoku wawelskim. Doszukaliśmy się wielu podobieństw z legendą katalońską Sant Jordi. Okazało się, że polską legendę znała tylko jedna Sikoreczka. Pokolorowaliśmy również kolorowankę, na której znajdowała się treść legendy i którą uczniowie zabrali do domu. Teraz razem z rodzicami mogą przeczytać ją jeszcze raz przed snem. Przećwiczyliśmy również naszą spostrzegawczość szukając różnic na ilustracjach.
Jak wiadomo do czytania książek przydaje się również zakładka do książki, tak więc tego dnia wykonaliśmy nasze własne. Użyliśmy do tego m.in. tektury, kolorowych kartek, naklejek. Zadanie to sprawiło nam wielką przyjemność. Każda Sikoreczka pracowała w dużym skupieniu.
Po tak intensywnej pracy zrobiliśmy przerwę śniadaniową, podczas której wysłuchaliśmy piosenki pt. "Polska to mój kraj". Następnie przyodziani w fartuszki pomalowaliśmy nasze ręce na kolor czerwony i odbiliśmy je na kawałku tektury. A co z tego wyszło to na razie nasz sekret. Muszę przyznać, że Sikoreczki z wielką chęcią wzięły udział w tym zadaniu. Możliwość pobrudzenia się zawsze spotyka się z dużym entuzjazmem i radością.


Po powrocie z boiska szkolnego udaliśmy się do Orłów i tam uczyliśmy się słów piosenki o Polsce na pamięć, a także zapoznaliśmy się z tańcem Polonez.
Zajęcia zakończyliśmy posilając się ciasteczkami, wypożyczeniem książek i rozdaniem zadania domowego.

ZADANIE DOMOWE: dzieci otrzymały do nauki na pamięć Katechizm Polskiego Dziecka oraz w dalszym ciągu ćwiczymy/utrwalamy śpiewanie piosenki Polska to mój kraj.

Pozdrawiam,

Gabrysia


Piosenka „Polska to mój kraj”: https://www.youtube.com/watch?v=eKKpRXL6yx8

Orły 

Kwietniowe zajęcia w grupie Orłów zaczęliśmy od czytania ze zrozumieniem. Otóż każde dziecko odczytywało fragment tekstu, a następnie odpowiadaliśmy na pytania. Historyjka opowiadała o ulubionym jedzeniu. Kontynuując temat ułożyliśmy wspólnie jadłospis na cały dzień, wspominając, iż składa się on ze śniadania, obiadu - 1 danie, 2 danie, deser, podwieczorku i kolacji. Najbardziej ulubione potrawy wymieniliśmy w krótkiej pogadance oraz zapisaliśmy je na kartce, utrwalając tym samym pisownię języka polskiego. Po pracy, podczas śniadania, zdążyliśmy obejrzeć krótki filmik, mówiący o zdrowym odżywianiu, piramidzie żywieniowej i o tym jak wpływa spożywanie pewnych produktów na nasze samopoczucie.  https://youtu.be/vALDMNRdUps  Ku mojemu zaskoczeniu dzieci nie słyszały o tzw. piramidzie żywieniowej. Teraz już wiedzą, jakie produkty dodają nam sił i są potrzebne bardziej, a które mniej do prawidłowego funkcjonowania na co dzień. W tym dniu odwiedziła nas nowa uczennica Alicja, której zaśpiewaliśmy Sto lat, z uwagi na jej urodziny w tym dniu.
W dalszej części zajęć Orły wykonały kotyliony z okazji zbliżających się świąt majowych. Nie zabrakło rozmowy na temat majówki i piosenek.  https://youtu.be/DdIusxzhDOo Po pracy plastycznej wyszliśmy z Sikorkami na boisko szkolne, spalić naszą energię, grając, skacząc, itd.

Następnie, w klasie czekał na nas Katechizm polskiego dziecka, ćwiczyliśmy czytanie oraz utrwalanie roli do legendy, której na razie nie możemy zdradzić. Na zakończenie wraz z młodszą grupą uczyliśmy się piosenki Polska to mój kraj https://youtu.be/eKKpRXL6yx8 oraz polskiego tańca ludowego Polonez, dawniej nazywanym tańcem dworskim.
Tym muzykalnym akcentem, podsumowaliśmy nasze zajęcia, prosząc dzieci o ćwiczenie w domu wiersza Katechizm polskiego dziecka oraz piosenki Polska to mój kraj na następne zajęcia tj. 4 maja.

Dziękuje,
Małgosia

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozkład zajęć 2024/2025

Kontakt

Co jest potrzebne aby zapisać dziecko do szkoły w Katalonii?