Tarragona, zajęcia 2 marca
Marcowe zajęcia miałam zaszczyt przeprowadzić z Sikorkami w zastępstwie
p.Gabrysi. Śpiewająco się przywitaliśmy i do tematu zajęć
przystąpiliśmy. Najpierw przypomnieliśmy sobie kolory i ich podział na
sylaby. Następnie siedząc w kręgu p.Gosia odczytała list od p.Wiosny
oraz zagadki dotyczące zwiastunów tej zbliżającej się pory roku. Po
poprawnych odpowiedziach naśladowaliśmy bociana, żabki, śpiew ptaków
oraz rozkwitające pąki kwiatów. Z magicznej torby każde dziecko losowało
jeden przedmiot i kolejno go omawialiśmy. Jako mali odkrywcy wspólnie
dochodziliśmy do czego służą te przedmioty. Wśród nich była lornetka,
kompas, czapka, gwizdek i pinceta. W pogadance słownej ustaliliśmy, iż
na wiosnę siejemy też różne warzywa. Również i te uczniowie mogli
utrwalić oglądając i nazywając przedstawione im warzywa, takie jak
pomidor, rzodkiewka, ogórek, ziemniak i cebula. Po części teoretycznej
przyszła pora na śniadanko, podczas której dzieci utrwalały piosenki
Ogórek, My jesteśmy krasnoludki oraz Zając.
Był też czas na swobodne zabawy, budowle z klocków oraz różne tańce.
Kontynuując nasze zajęcia przeszliśmy do części plastycznej. Sikorki
wykonały kartki wielkanocne z kurczaczkiem. Wykorzystaliśmy tu folię
bąbelkową, sztuczne oczka, plastelinę oraz ziarenka kukurydzy. Dzieci w
niezwykłym skupieniu kreowały swoje prace sensoryczne za pomocą dotyku,
wzroku i dźwięku. Zegar wybił godzinę dwunastą, czyli czas wyjścia na
nasze szkolne boisko. I tak się stało i tym razem, wraz z Orłami
próbowaliśmy gry w koszykówkę. Po powrocie do klasy obie grupy zebrały
się, aby utrwalić piosenkę, którą chcemy zaprezentować na spotkaniu
wielkanocnym. Wspólnie obejrzeliśmy filmik o tradycjach wielkanocnych
https://youtu.be/IQHNcWemQ5o
Ostatnim, również plastycznym warsztatem było wykonanie przez wszystkich
uczniów palemki wielkanocnej. Jej historia sięga podobno IV wieku w
Jerozolimie. Palmę wielkanocną tworzy się z suszonych, sztucznych
kwiatów, trzciny, ale nasze szkolne palemki wykonaliśmy ze szkolnych
materiałów i jak zawsze swoją wyobraźnią dzieci stworzyły przepiękne i
kolorowe prace. Tym świątecznym akcentem rozeszliśmy się do domów.
Dziękuje i do zobaczenia już za tydzień na spotkaniu wielkanocnym,
Gosia
Orły
Zajęcia w Tarragonie przybrały wyjątkowo wiosenny nastrój, skupiając się na nadchodzącej porze roku oraz zbliżających się świętach Wielkanocnych. Rozpoczęliśmy od otwartej rozmowy z dziećmi o oznakach wiosny i zmianach, które niesie ze sobą ta pora roku. Przywołaliśmy wspólnie temat Wielkanocy, co stało się doskonałą okazją do przybliżenia znaczeń, symboli oraz zwyczajów związanych z tym czasem. W trakcie zajęć przewidziano czas na kreatywne działania plastyczne, w ramach których dzieci miały możliwość wykonać dwie indywidualne prace oraz jedną grupową. Pierwsze zadanie polegało na stworzeniu zajączka wielkanocnego, co wypełniło wszystkich uczestników radością i zadowoleniem. Druga praca dotyczyła kolorowania jajka z papieru, co pozwoliło na wyrażenie artystycznej weny i indywidualnych preferencji kolorystycznych każdego dziecka. Kulminacyjnym punktem zajęć był wspólny projekt dotyczący zwyczajów wielkanocnych, podczas którego uczestnicy mieli okazję rozmieścić symbole świąteczne na dużym plakacie.
Ta grupowa aktywność nie tylko umożliwiła lepsze zrozumienie tradycji i symboliki związanej z Wielkanocą, ale również sprzyjała integracji i współpracy między dziećmi. Dzieci wykazały się nie tylko kreatywnością i zaangażowaniem w przygotowane zadania, ale również wyraźnie cieszyły się możliwością wspólnej zabawy i nauki. Wiktoria i Anhelina
Komentarze
Prześlij komentarz