Tarragona, zajęcia 2 kwietnia
W niezwykle zimny poranek spotkaliśmy się w Szkole Polskiej w
Tarragonie. Zaplanowałam przywitanie wiosny, gdyż zgodnie z kalendarzem
rozpoczęła się ona dnia 21 marca. A tu zastała nas jeszcze zima. Po
powitance postanowiliśmy powtórzyć cztery pory roku oraz podzielić je
na sylaby i omówić charakterystykę każdej. Brawo Sikorki, udało się
ułożyć obrazki z porami roku według kolejności. Po wprowadzeniu tematyki
dnia postanowiliśmy przypomnieć sobie nasze zabawy ruchowe. Skakanie w
pajacyka i w pana Tik Taka rozbudziło w Sikorkach duży apetyt i
przeszliśmy do śniadania. Podczas posiłku wysłuchaliśmy nowej piosenki, a
mianowicie ,,Maszeruje wiosna''
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Po krótkiej przerwie na swobodne zabawy na stolikach czekała na nas praca plastyczna. Ażeby bliżej zapoznać się z jej treścią obejrzeliśmy krótki filmik o bocianach: dlaczego odlatują do ciepłych krajów, czym się żywią, dlaczego budują swoje gniazda tak wysoko, itd. Sikorki z wielkim zainteresowaniem oglądały te miłe i bardzo charakterystyczne ptaki.
Powrót do klas zainaugurowaliśmy zajęciem stanowisk w klasie, jako iż wszystkie grupy spotkały się na wspólnym sianiu rzeżuchy. W tle muzyka A.Vivaldiego ,,Wiosna'' skupiała naszą uwagę na zadanej roli. Tym samym dzieci zapoznały się z nowym słownictwem jak sianie, podlewanie, pielęgnacja ...Czekamy na owocne zbiory!
Na zakończenie obejrzeliśmy wspólnie przygody Filemona przy szkolnym ciasteczku.
Pozdrawiam,
Małgosia
Kukułki
Na ostatnim spotkaniu Kukułki
kontynuowały temat związany ze Świętami Wielkanocnymi. Na początku zajęć
dzieci wypełniły karty pracy, w których musiały zrobić następujące
rzeczy:
1. dokończyć pisankę zgodnie ze wzorem,
2. połączyć liniami połówki jajek tak, żeby obrazek zgadzał się z nazwą,
3. dorysować brakujące pisanki, biorąc pod uwagę wielkość jajek i wzory,
4. połączyć pary takich samych palm wielkanocnych.
Pozdrawiam,
Karolina
Orły
Pierwsze kwietniowe zajęcia rozpoczęliśmy od przypomnienia zasad
uczestnictwa w projekcie czytelniczym. Tego dnia ochotnicy odwiedzili
naszą szkolną bibliotekę. Kolejna nagroda w projekcie została przyznana
Grecie, która tego dnia otrzymała dziesiątą pieczątkę do paszportu.
Następnie przeszliśmy do części gramatycznej. Przypomnieliśmy rodzaje
zdań: oznajmujące, pytające i rozkazujące. Zadanie polegało na
zaznaczeniu kolorem niebieskim zdań oznajmujących, kolorem czerwonym –
pytających oraz nazwania zdania niepokolorowanego (zdanie rozkazujące).
Trochę sprawiło nam to trudności, aby nazwać je odpowiednio w języku
polskim. Przykładowe zdania: Co robi Ala? Nie zrywaj kwiatów! Adam
ładnie rysuje. Pani opowiada bajkę. Kiedy kwitną tulipany? Ile mam
listków?
Zanim się spostrzegliśmy minęły ponad 2 godziny naszych zajęć. Postanowiliśmy wyjść na moment na boisko szkolne, aby trochę się zrelaksować. Większa część grupy grała w piłkę nożną, pozostali skakali przez skakankę (organizując mini rywalizacje, kto więcej razy przeskoczy).
Po powrocie do klasy razem z Kukułkami i Sikorkami zasialiśmy rzeżuchę. Teraz już każdy w domu indywidualnie musi o nią zadbać.
Na koniec zajęć obejrzeliśmy bajkę z serii „Dziwny świat Kota Filemona – wielkanocne sprzątanie” (https://www.youtube.com/watch?v=8-FZviguevU&t=206s).
Pozdrawiam,
Gabrysia
Komentarze
Prześlij komentarz